Καταιγισμός θετικών δημοσιευμάτων για ΤΑΠ: New York Times, Financial Times, Ιndependent μιλούν για την Ελλάδα ως τον μεγάλο νικητή!

Καταιγισμός δημοσιευμάτων έχει ξεσπάσει σχετικά με την κατασκευή του αγωγού ΤΑΡ και τα οφέλη που θα αποκομίσουν οι χώρες που εμπλέκονται στο συγκεκριμένο έργο, με διεθνή ΜΜΕ όπως η Wall Street Journal, οι Financial Times, η Independent και οι Times να χαρακτηρίζουν την Ελλάδα ως «τον μεγάλο νικητή των εξελίξεων».

Καταιγισμός δημοσιευμάτων έχει ξεσπάσει σχετικά με την κατασκευή του αγωγού ΤΑΡ και τα οφέλη που θα αποκομίσουν οι χώρες που εμπλέκονται στο συγκεκριμένο έργο, με διεθνή ΜΜΕ όπως η Wall Street Journal, οι Financial Times, η Independent και οι Times να χαρακτηρίζουν την Ελλάδα ως «τον μεγάλο νικητή των εξελίξεων».


Τα δημοσιεύματα, αναφέρουν χαρακτηριστικά πως η Ελλάδα θα αποκτήσει «μια καλή πηγή εσόδων» ενώ θα εξασφαλιστεί ενεργειακά, όπως τονίζει το iefimerida.gr.

Ολα τα δημοσιεύματα για την τοποθέτηση του αγωγού TAP

  • New York Times

Οι εταιρίες που διαχειρίζονται την ανάπτυξη ενός σημαντικού κοιτάσματος φυσικού αερίου στο Αζερμπαϊτζάν, του Shah Deniz, αποφάσισαν ότι το δυτικό άκρο του αγωγού εξαγωγής αερίου στην Ευρώπη θα πρέπει να ακολουθήσει μικρότερη, νοτιότερη διαδρομή που θα καταλήγει στην Ιταλία, αντί για μια βορειότερη διαδρομή που θα καταλήγει στην Αυστρία, αναφέρεται σε ανταπόκριση του Stanley Reed από το Λονδίνο που καταχωρείται στην ηλεκτρονική σελίδα των New York Times, με τίτλο «Ευρωπαϊκή οδός επιλέχθηκε για το αέριο του Αζερμπαϊτζάν».

Οι λόγοι για την απόφαση αυτή του ομίλου Shah Deniz, των διαχειριστών της εγκατάστασης - δηλαδή η Αζέρικη πετρελαϊκή εταιρία Socar, η Βρετανική BP, η Νορβηγική Statoil και η Γαλλική Total - δεν γνωστοποιήθηκαν, ωστόσο στο δημοσίευμα εικάζεται ότι είναι θέμα κόστους αλλά και ότι υπολογίζεται πως η Ιταλία και η Ελλάδα συνιστούν καλύτερες αγορές για φυσικό αέριο σε σχέση με τη Βουλγαρία και την Ουγγαρία. Επίσης, ο αναλυτής της εταιρίας ερευνών αγοράς με έδρα τη Μόσχα IHS Andrew Neff, εξέφρασε την άποψη ότι στην απόφαση αυτή μέτρησε και η συμφωνία, την περασμένη εβδομάδα, για την εξαγορά της ελληνικής εταιρίας φυσικού αερίου ΔΕΣΦΑ από την Αζέρικη εταιρία Socar, εξέλιξη που «δίνει στο Αζερμπαϊτζάν άμεση σχέση τροφοδότησης με την Ελλάδα», όπως δήλωσε χαρακτηριστικά.

  • Financial Times

Σε άρθρο τους με τίτλο «Εκλεισε η συμφωνία για το Αζέρικο Αέριο μέσω του αγωγού ΤΑΡ», οι Financial Times προσφέρουν αναλυτικές πληροφορίες για τις κοινοπραξίες που που αφορούσαν στους δύο αγωγούς TAP και Νabucco. Μεταξύ άλλων σημειώνεται ότι η εν λόγω συμφωνία του ΤAP θα αποτελέσει ορόσημο για την Ευρώπη αναφορικά με τη δημιουργία ενός νοτίου διαύλου μεταφοράς φυσικού αερίου από την Κασπία και τη Μέση Ανατολή, μειώνοντας την ευρωπαϊκή εξάρτηση από τις εισαγωγές ρωσικού αερίου.

  • Wall Street Journal

Για το ίδιο θέμα περί της απόρριψης του σχεδίου του αγωγού Nabucco από τους παραγωγούς φυσικού αερίου στο κοίτασμα Σαχ Ντενίζ ΙΙ στο Αζερμπαϊτζάν φιλοξενεί δημοσίευμα και η WSJ με τίτλο «Ο Ευρωπαϊκός αγωγός έχασε στην προσφορά για το άερο», αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι ο αγωγός Nabucco υποστηρίζονταν εδώ και χρόνια από τους ευρωπαίους εταίρους και τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές εταιρείες ενέργειας. Εντούτοις, όπως αναφέρεται, η απόρριψη του συγκεκριμένου σχεδίου ενδεχομένως να οφείλεται στις ανησυχίες των Βρυξελλών ότι οι χώρες της Ρουμανίας και Βουλγαρίας -τις οποίες θα διέσχιζε ο Nabucco- ίσως να μην μπορούσαν να χρηματοδοτήσουν το δικό τους επενδυτικό μερίδιο που απορρέει από την εν λόγω συμφωνία μεταφοράς αερίου.

  • Ιndependent

Το εν λόγω σχέδιο σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Independent με τίτλο «Το αέριο του Αζερμπαϊτζάν θα χρησιμοποιήσει τον αγωγό TAP», με χρονικό ορίζοντα το 2019, αναμένεται να αποτελέσει την ευρωπαϊκή εναλλακτική στις εισαγωγές αερίου από την Ρωσία.

  • Times

Οι Times, μέσα από δημοσίευμα με τίτλο «BP chooses E.ON-led consortium to run Azeri pipeline», αναφέρονται αναλυτικότερα στην εν λόγω απόφαση κοινοπραξίας μεταξύ της αζέρικης εταιρείας με την βρετανική BP και τη νορβηγική Statoil ύψους 25 δις $, διασχίζοντας τη Δύση μέσω Ελλάδας, Αλβανίας δια μέσου Αδριατικής θάλασσας. Όπως αναφέρεται, για τα κριτήρια επιλογής της BP λήφθηκαν υπόψιν η δυνατότητα μεταφοράς, η πολιτική σταθερότητα των χωρών που θα διασχίζει ο αγωγός, καθώς και το κόστος του αερίου στα σημεία πώλησης.

  • Politika

Η σέρβικη Politika, σε άρθρο της με τίτλο «Ελλάδα –ο νέος ενεργειακός κόμβος της Ευρώπης», άναφέρει ότι «η Ελλάδα, οικονομικά υποταγμένη στην ΕΕ και με καταρρέουσα οικονομία, ανεδείχθη χθες στο νέο στρατηγικό, ενεργειακό πυλώνα της ΕΕ και των δυτικών Βαλκανίων», ενώ τονίζει ότι για την ΕΕ, η οποία, όπως υπολογίζεται, μέχρι το 2035 θα προμηθεύεται το 80% το φυσικού αερίου από το εξωτερικό, η επιλογή του ΤΑΡ αλλάζει δραματικά τον γεωστρατηγικό ρόλο του οικονομικά εξαντλημένου νότιου τμήματός της.

Το άρθρο αναφέρει επίσης ότι, «σύμφωνα με Έλληνες αξιωματούχους, η Ελλάδα, από μία χώρα δευτερεύουσας σημασίας εντός της ΕΕ, καθίσταται τώρα ευρωπαϊκός ενεργειακός κόμβος, νέος προορισμός μεγάλων επενδύσεων και εταίρος με νέα διαπραγματευτική ικανότητα», ενώ υπενθυμίζει ότι ο αγωγός ΤΑΡ, μήκους 872 χιλ, θα ξεκινά από τα ελληνοτουρκικά σύνορα, θα διέρχεται την Ελλάδα κατά μήκος 547 χιλ, την Αλβανία κατά μήκος 211 χιλ, την Αδριατική Θάλασσα κατά 110 χιλ και θα καταλήγει στην Ιταλία, κατά 10 χιλ στα εδάφη της. Σημειώνεται επίσης ότι, σύμφωνα με την ελληνική κυβέρνηση, η κατασκευή του αγωγού θα φέρει στην Ελλάδα επένδυση ύψους 1,5 δις ευρώ θα δημιουργήσει νέες 2.000 θέσεις εργασίας και θα εξασφαλίσει στην Ελλάδα ενεργειακή ανεξαρτησία, σε μια περίοδο πολυετούς ύφεσης της οικονομίας της.

  • Τι λένε τα ΜΜΕ στη Ρωσία

Τα ρωσικά ΜΜΕ αναφέρουν ότι ο ΤΑΡ είναι ανταγωνιστικός του ρωσικού αγωγού South Stream και ότι η Gazprom πρέπει να προετοιμαστεί να αγωνισθεί για την ευρωπαϊκή αγορά, ανεξαρτήτως των οιωνδήποτε αγωγών. Εξάλλου, εκτιμούν ότι λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός πώλησης της ΔΕΣΦΑ, η Γκαζπρόμ «μπορεί να αποχαιρετίσει την αγορά της Ελλάδας».

  • Κομμερσάντ

Η εφημερίδα Κομμερσάντ με τίτλο: «Ο South Stream απέκτησε ανταγωνιστή» και υπότιτλο «ο ΤΑP προσπέρασε τον Nabucco», αναφέρει, ότι ο Νabucco έχει χάσει πλήρως το «παιχνίδι των αγωγών», υπογραμμίζοντας, ότι ο όμιλος που προωθούσε το αζέρικο κοίτασμα του Shah Deniz II, είπε όχι στο Νabucco και επέλεξε για εξαγωγές προς την Ευρώπη το σχέδιο ΤΑP. ....

Η Νίκη του ΤΑP δεν ήταν ξαφνική, καθώς από το 2012 οι μέτοχοι του Shah Deniz συνεννοήθηκαν με μετόχους του ΤΑP για τη χρηματοδότηση του σχεδίου, ενώ στις αρχές Ιουνίου, η Socar αγόρασε την ελληνική ΔΕΣΦΑ, ελπίζοντας, ότι θα μπορεί να προμηθεύει αέριο από το Αζερμπαϊτζάν μέσω του ΤΑP, σημειώνει η εφημερίδα, αναφέροντας, ότι μέχρι σήμερα, η Ελλάδα αγοράζει όλο το φυσικό αέριο από τη Gazprom....

Επίσης, ο επικεφαλής της East European Gaz Αnalysis, Mikhail Korchemkin , εκτιμά, ότι η Gazprom πρέπει να προετοιμαστεί να αγωνισθεί για την ευρωπαϊκή αγορά, ανεξαρτήτως των οιωνδήποτε αγωγών, ενώ θεωρεί, ότι η Ιταλική αγορά δεν είναι άνευ ορίων και ότι το αζέρικο αέριο θα βρει εκεί θέση, η οποία άλλωστε ήταν και ο στόχος του South Stream.

Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός πώλησης της ΔΕΣΦΑ, η Γκαζπρόμ «μπορεί να αποχαιρετίσει την αγορά της Ελλάδας», καταλήγει το δημοσίευμα.

  • RBK Daily

-Στο ίδιο θέμα αναφέρεται και η εφημερίδα RBK Daily, με τίτλο: «H Ελλάδα υπέγραψε συμφωνία για τον TAP», σημειώνοντας, ότι στις 26 του μηνός η Ελλάδα και ΤΑP υπέγραψαν κυβερνητική συμφωνία, η οποία κλείσθηκε την περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με τα ελληνικά ΜΜΕ.

Παρατίθεται δήλωση του διευθύνοντος συμβούλου του ΤΑP Κέτιλ Τούνγκλαντ, ότι η συμφωνία θέτει στερεές βάσεις για την κατασκευή του ελληνικού τμήματος του αγωγού και ότι το ύψος της επένδυσης ανέρχεται σε 1,5 δις ευρώ, καθώς και ότι ευελπιστεί σε μακροχρόνια συνεργασία με τις ελληνικές Αρχές.

  • Εγκώμια και από τα ΜΜΕ της Τουρκίας

Με εγκωμιαστικά σχόλια αναφέρεται και η τουρκική Hurriyet η οποία δημοσιεύει στις εσωτερικές σελίδες, ανταπόκριση του Γιώργου Κιρμπάκη από την Αθήνα, με τον τίτλο «Εορταστική ατμόσφαιρα στην Ελλάδα» και γράφει ότι η απόφαση που ελήφθη για το σχέδιο ΤΑΡ, όσον αφορά στη μεταφορά του αερίου του Αζερμπαϊτζάν στην Ευρώπη, προκάλεσε μεγάλη χαρά στην Ελλάδα, που αντιμετωπίζει οικονομική κρίση.

Σύμφωνα με το Κέντρο Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών της Ελλάδα, κατά τις εργασίες κατασκευής του αγωγού φυσικού αερίου στο πλαίσιο του σχεδίου ΤΑΡ (2015-2018) το κέρδος της Ελλάδας θα είναι 320 εκατ. ευρώ και θα εξασφαλιστεί δυνατότητα εργασίας σε 2.700 άτομα. Η συμβολή του ΤΑΡ στην Ελλάδα σε 50 χρόνια (2019-2069) θα είναι γύρω στα 35 δις ευρώ. Το καθαρό κέρδος της Ελλάδας, κατά το διάστημα αυτό, θα ξεπεράσει τα 5 δις ευρώ. Ο Δ/ντής του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων του Πάντειου Πανεπιστημίου της Αθήνας, Κων/νος Φίλης, τόνισε ότι, χάρη στον ΤΑΡ, η Ελλάδα λαμβάνει μέρος για πρώτη φορά στο χάρτη ενέργειας.



Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr