Made in Greece η Ολυμπιακή Ζυθοποιία με την λατρεμένη ''Fix'' σημαιοφόρο στην καρδιά μας
Συνδυάζει πια το ελληνικό DNA ενός ιστορικού ονόματος με το διεθνές αποτύπωμα της δυναμικής του τεράστιου ομίλου. Η «Ολυμπιακή Ζυθοποιία» σήμερα αλλάζει τον χάρτη της μπίρας.
Όλα κινούνται γύρω από το όνομα της ιστορικότερης μπύρας της Ελλάδας.
Η μπύρα Fix αποτελεί ένα παραδοσιακό ελληνικό προϊόν με το οποίο μεγάλωσαν ολόκληρες γενιές Ελλήνων. Το πρώτο εργοστάσιο μπύρας δημιουργήθηκε από τον Ιωάννη Φιξ στο Κολωνάκι το 1864. Το 1893, ο Κάρολος Ιωάννου Φιξ μετέφερε το ιστορικό εργοστάσιο στην Λεωφόρο Συγγρού. Και όταν στην διοίκηση της εταιρείας, το 1950, βρέθηκε ο Κάρολος Φιξ, ο νεότερος, η αμιγώς ελληνική ζυθοποιία έγινε μια πραγματική «αυτοκρατορία» που έμελλε να διαρκέσει για 3 δεκαετίες.
Τα πέτρινα χρόνια και το νέο ξεκίνημα
Ωστόσο, ο ανταγωνισμός από τις νέες εισόδους στην ελληνική αγορά μπύρας, οδήγησαν στην σταδιακή κατάρρευση της παραδοσιακής ζυθοποιίας. Έτσι το 1995 το σήμα της FIX πουλήθηκε στον Δημήτρη Κουρτάκη, της μεγάλης οικογένειας των οινοπαραγωγών που παρήγαγαν την διάσημη «Ρετσίνα Κουρτάκη».
Πέντε χρόνια αργότερα ο Δ. Κουρτάκης ιδρύει την Ολυμπιακή Ζυθοποιία, και η μπύρα Fix κάνει ξανά την εμφάνισή της στα ελληνικά τραπέζια. Αλλά αυτή είναι μόνο η αρχή μιας από τις πιο επιτυχημένες εταιρείας της σύγχρονης ελληνικής αγοράς.
Η αναγέννηση
Το 2009 , τρεις Έλληνες επιχειρηματίες, ο Γιάννης Χήτος (σημερινός ισχυρός άνδρας της ελληνικής Green Cola) και οι Ηλίας & Γιώργος Γκρέκης, εξαγοράζουν την εταιρεία ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ, μαζί με το σήμα της διασημότερης και πιο αγαπημένης ελληνικής μπύρας, της FIX Hellas. Παράλληλα με τη νέα σελίδα της ιστορίας της, ξεκινά και η διαδρομή μιας αμιγώς ελληνικής ζυθοποιίας, ικανής να αλλάξει τα δεδομένα στην εγχώρια αγορά μπύρας.
Η πορεία της εταιρείας εκτοξεύεται και καταφέρνει να διεκδικεί κυρίαρχη θέση στην Ελληνική αγορά, αλλά και στο εξωτερικό. Η Fix Hellas γίνεται, για παράδειγμα, πρώτη ελληνική μπύρα που μπαίνει στην τεράστια αγορά της Ρωσίας.
Πλέον, δραστηριοποιείται σε 20 δυναμικές αγορές του εξωτερικού, σε όλες τις ηπείρους, συνεχίζοντας την παράδοση αναγνώρισης και βράβευσης των προϊόντων της. Τόσο η FIX Hellas όσο και η FIX Dark αποσπούν το Βραβείο Ανώτερης Γεύσης από το Διεθνές Ινστιτούτο Γεύσης και Ποιότητας (iTQi).
Όπως ήταν αναμενόμενο, το νέο ξεκίνημα της ιστορικής εταιρείας προσελκύει το ενδιαφέρον των άλλων ισχυρών εταιρειών ζυθοποιίας που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Ανάμεσά τους και η ζυθοποιία Mythos, η οποία ανήκει στον τεράστιο διεθνή όμιλο της δανέζικης Carlsberg. Έτσι, το 2014 οι δύο εταιρείας αποφασίζουν τη συγχώνευσή τους.
Στη νέα μετοχική σύνθεση της εταιρείας συμμετέχουν με ποσοστό 51% ο όμιλος Carlsberg και με ποσοστό 49% οι Έλληνες μέτοχοι Ιωάννης Χήτος, Ηλίας Γκρέκης και Γεώργιος Γκρέκης.
Η εταιρεία διαθέτει δύο ιδιόκτητες μονάδες παραγωγής στη Σίνδο, Θεσσαλονίκης και τη Ριτσώνα, Ευβοίας, δυναμικότητας 2,2 εκατ. εκατόλιτρων ετησίως, ενώ λανσάρει στην αγορά 17 εμπορικά σήματα, δέκα εκ των οποίων παράγονται στην Ελλάδα, συνεισφέροντας στην ελληνική οικονομία γύρω στα 60 εκατομμύρια κάθε έτος, Τίτλοι όπως τα προϊόντα Μythos, Mythos Radler, FIX Hellas, FIX Dark, FIX Royale, Kaiser και Henninger. Παράλληλα, εισάγει και διανέμει στη χώρα μας διεθνώς αναγνωρισμένες μάρκες, όπως: τη δανέζικη Carlsberg, τη μεξικάνικη Corona Extra, τις ιρλανδικές μπίρες Guinness και Kilkenny, τη βέλγικη Grimbergen, τη βαυαρικής προέλευσης weissbier Schneider Weisse, τον ιρλανδικό μηλίτη Magners και τον ανθρακούχο μηλίτη Somersby. Ταυτόχρονα, η εταιρεία παράγει, διαθέτει και διανέμει στην ελληνική αγορά τα κορυφαία σήματα Tuborg Club Soda και Tuborg Tonic Water.
Το μέλλον
Παρά το προβληματικό κλίμα της Ελληνικής Οικονομίας, η συγχώνευση λειτουργεί θετικά. Τα αποτελέσματα είναι καλύτερα από τα αναμενόμενα. Το 2015 ο κύκλος εργασιών της «Ολυμπιακής Ζυθοποιίας» ανήλθε σε 142 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 4%, σε μια συνολικά φθίνουσα αγορά, η οποία σύμφωνα με εκτιμήσεις της εταιρείας παρουσίασε πτώση της τάξης του 6%. Παράλληλα, τα κέρδη αυξήθηκαν κατά 50%!
Στη διάρκεια του έτους υλοποιήθηκαν επενδύσεις ύψους 7 εκατ. ευρώ που είχαν ως κεντρικό άξονα τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών και του πάγιου εξοπλισμού, την ανάπτυξη εργαλείων marketing και πωλήσεων και τη δημιουργία νέων προϊόντων.
Όσο για το μέλλον; Η εταιρεία προγραμματίζει μια νέα επένδυση, άνω των 12 εκατ. ευρώ. Στις στρατηγικές προτεραιότητες της εταιρείας περιλαμβάνονται ο εμπλουτισμός και η διεύρυνση των εργαλείων πωλήσεων, αλλά και η ενίσχυση της εξωστρέφειας και του εξαγωγικού προσανατολισμού της και η επέκταση σε νέες αγορές, ειδικότερα στις αγορές της Αυστραλία και της Αμερικής.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr