Google Street View: Όλη η Ελλάδα με ένα κλικ - Δρόμοι, πολιτιστικά μνημεία, η Πάτμος, η Ακρόπολη: ο Στέφανος Λουκάκος μιλάει για το ''μάτι'' που καταγράφει αλλά και σβήνει!

Του Παναγιώτη Μαρκίδη -  Newmoney.gr

«Ταξιδεύετε» συχνά μέσω των δορυφορικών χαρτών της Google; Αν ναι, τότε ίσως θα έχετε παρατηρήσει εκείνο το μικρό κίτρινο ανθρωπάκι στην κάτω δεξιά γωνία της οθόνης. Το κρατάτε με ένα κλικ και στη συνέχεια το αφήνετε πάνω στους δρόμους με την έντονη μπλε σκίαση. Τότε ένας νέος κόσμος εικονικών περιηγήσεων ανοίγεται μπροστά σας.


                                              Ο Γενικός Διευθυντής της Google Ελλάδος, Στέφανος Λουκάκος


Πρόκειται για το Street View, την επέκταση των χαρτών της Google, με τις διαδοχικές πανοραμικές φωτογραφίες στο επίπεδο του δρόμου, οι οποίες μας επιτρέπουν να κάνουμε εικονικούς περιπάτους. Παράλληλα, είναι ένα δωρεάν εργαλείο τουριστικής προβολής του κάθε τόπου. Μπορεί να αξιοποιηθεί από επιχειρήσεις κάθε μεγέθους, αφού, για παράδειγμα, βοηθά τον επισκέπτη να δει εκ των προτέρων πού βρίσκεται το ξενοδοχείο του, να εξερευνήσει εικονικά τη γειτονιά και την ευρύτερη περιοχή, να εντοπίσει άλλες κοντινές επιχειρήσεις, όπως εστιατόρια. Ακόμα, να βρει τον δρόμο του προς τα πιο κοντινά αξιοθέατα ή στην περίπτωση πολλών ελληνικών τουριστικών προορισμών, τις πιο κοντινές παραλίες.

Πλέον το Street View προσφέρει εικονική περιήγηση και στους δρόμους της χώρας μας, αφού τα αυτοκίνητα της Google (κατάφορτα με κάμερες που «κοιτούν» προς κατεύθυνση) έχουν καλύψει ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της ελληνικής επικράτειας.

http://www.tharrosnews.gr/sites/default/files/styles/newsmain/public/field/image/%CE%A3%CF%84%CE%B9%CE%B3%CE%BC%CE%B9%CF%8C%CF%84%CF%85%CF%80%CE%BF%20%CF%80%CE%BB%CE%AE%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%82%20%CE%BF%CE%B8%CF%8C%CE%BD%CE%B7%CF%82%20662014%20083609.jpg

«Πρόκειται για ένα σημαντικό εργαλείο προβολής της κάθε χώρας. Επιτρέπει στους τουρίστες να περιηγούνται σε ένα μέρος προτού το επισκεφτούν και στις επιχειρήσεις να έχουν προβολή μέσω του Διαδικτύου. Ο καθένας μπορεί να το ενσωματώσει στη σελίδα του χωρίς κόστος. Μια μικρή επιχείρηση, π.χ., μπορεί να χρησιμοποιήσει το Street View για να εξασφαλίσει δωρεάν προβολή και οι πελάτες της να μπορούν να τη βρουν πολύ πιο εύκολα», εξηγεί στο «business stories» ο κ. Στέφανος Λουκάκος, Country Director της Google στην Ελλάδα.

Παγκόσμια πρωτιά στην Πάτμο

Ακόμη, τo Street View βοηθάει τους χρήστες του Διαδικτύου να δουν εκτός από τους δρόμους και διάφορα πολιτιστικά μνημεία που είναι άμεσα προσβάσιμα. Αρκετά μάλιστα είναι αυτά που έχουν ήδη χαρτογραφηθεί στη χώρα μας και ο καθένας πλέον μπορεί να περιηγηθεί στον χώρο βλέποντάς τα περιμετρικά. Εξάλλου το Street View ως τεχνολογία ήρθε πρώτη φορά στην Ελλάδα με το Art Project, όταν τον Απρίλιο του 2012 φωτογραφήθηκε το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης και περίπου έναν χρόνο μετά η Google μπήκε στην ιερά μονή της Πάτμου - ήταν η πρώτη μονή στον κόσμο που συμμετείχε στο πρόγραμμα.

«Το όραμα της Google, γενικότερα αλλά και όταν αναφερόμαστε στην τέχνη και τον πολιτισμό, είναι πώς θα κάνουμε την παγκόσμια πληροφορία διαθέσιμη και εύκολα προσβάσιμη σε όλους. Ετσι και με το Street View, δίνουμε τη δυνατότητα στους χρήστες να επισκεφτούν περιοχές που ίσως δεν έχουν τη δυνατότητα να πάνε ή θέλουν να πάρουν μια πρώτη εικόνα προετοιμάζοντας την επίσκεψή τους εκεί. Και αυτό το προσφέρουμε δωρεάν. Eιδικά στο κομμάτι του πολιτισμού, με το Art Project και τα μουσεία δεν υπάρχει καμία τοποθέτηση διαφήμισης από την πλευρά της Google. To συμφωνητικό με το κάθε μουσείο, αυτό που χρησιμοποιεί η Google με τους σχετικούς φορείς σε όλο τον κόσμο, αναφέρει ότι το Art Project ως πλατφόρμα φιλοξενεί και αναδεικνύει την πληροφορία, η οποία ανήκει στο κάθε μουσείο, το οποίο έχει και την ευθύνη διαχείρισης», τονίζει ο κ. Διονύσης Κολοκοτσάς, Public Policy και Government Relations Manager της Google στην Ελλάδα.

http://www.mylefkada.gr/2014/June/google-map.JPG

Οπως λένε οι εκπρόσωποι της εταιρείας, η Google δεν εισέρχεται σε ιδιωτικούς χώρους, παρά μόνο σε αυτούς με πολιτιστικό ενδιαφέρον, όπως τα μουσεία. «Η πολιτική της Google σχετικά με το Street View είναι απλή: φωτογραφίζουμε δημόσιους δρόμους. Εκεί όπου μπορεί ελεύθερα να έχει πρόσβαση ένας περιηγητής. Ο,τι μπορεί να δει περπατώντας και να φωτογραφίσει - πράγμα που προφανώς δεν απαγορεύεται. Το ίδιο ακριβώς αποτυπώνει στους χάρτες της και η Google. Δεν μαρκάρονται πινακίδες, επιγραφές και λογότυπα επιχειρήσεων. Θολώνονται και σκιάζονται αυτόματα μέσω ειδικής επεξεργασίας τα πρόσωπα των περαστικών και οι πινακίδες των αυτοκινήτων διότι αποτελούν προσωπικά δεδομένα», ξεκαθαρίζουν.

Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που κάτι έχει ξεφύγει και κάποιος περαστικός δει το πρόσωπό του εκτεθειμένο; «Είναι σημαντικό να εξηγήσουμε ότι η διαδικασία θόλωσης είναι πλήρως αυτοματοποιημένη και γίνεται μέσω αλγόριθμου. Ενδεικτικό είναι ότι σε ορισμένες περιπτώσεις θολώνονται ακόμα και πρόσωπα αγαλμάτων ή και τα πρόσωπα σε μεγάλες διαφημιστικές πινακίδες διότι το σύστημα τα αναγνωρίζει ως φυσικά. Ολα αυτά γίνονται αυτόματα. Βεβαίως, στην περίπτωση που κάτι έχει ξεφύγει ή κάποιος θεωρεί ότι παρόλο που είναι θολωμένο το πρόσωπό του τελικά αναγνωρίζεται, τότε μπορεί πολύ απλά online στη συγκεκριμένη φωτογραφία, με τη χρήση της επιλογής "αναφορά προβλήματος" κάτω δεξιά στο μενού του Street View, να περιγράψει το τι θέλει, επισημαίνοντας και το σημείο της φωτογραφίας που θέλει να σκιαστεί ακόμα περισσότερο. Μέχρι στιγμής, στο διάστημα που το Street View είναι σε λειτουργία και για τους ελληνικούς δρόμους οι σχετικές αναφορές είναι ελάχιστες», διευκρινίζει ο κ. Κολοκοτσάς.

Η λήψη εικόνων από τους ελληνικούς δρόμους, που έχουν ενσωματωθεί μέχρι σήμερα στο Street View, ξεκίνησε το 2009 και συνεχίζεται.

Εμπόδια και καθυστερήσεις

Προκειμένου το Street View να ενσωματώσει εικόνες και από τους ελληνικούς δρόμους, η Google συνεργάστηκε με την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ώστε να βρεθεί η κατάλληλη λύση και να ξεπεραστούν τα οποία εμπόδια. «Οταν ξεκινήσαμε τις πρώτες επαφές με την ελληνική αρχή, περίπου το 2008, το Street View λειτουργούσε σε πέντε-δέκα χώρες, ενώ στο μεταξύ μέχρι να ολοκληρωθεί η συμφωνία προστέθηκαν άλλες 40. Eπομένως είχαμε και εμείς και η Αρχή, σε συνεργασία με τις αντίστοιχες Αρχές άλλων ευρωπαϊκών χωρών, πολλά περισσότερα στοιχεία, αλλά και την πεποίθηση ότι δουλεύει και δουλεύει σωστά - προς όφελος των επιχειρήσεων και των χρηστών. Επίσης, να αναφέρουμε ότι ένας λόγος καθυστέρησης στο λανσάρισμα της υπηρεσίας για τους ελληνικούς δρόμους ήταν ότι η ενσωμάτωση της Ελλάδας συνέπεσε με την εμφάνιση για πρώτη φορά του Time Machine, της λειτουργίας που μας επιτρέπει να δούμε σε ένα σημείο τη διαδοχική λήψη φωτογραφιών σε διαφορετικές χρονικές στιγμές», εξηγεί ο κ.  Κολοκοτσάς.

Πράγματι, η λειτουργία Time Machine δημιουργεί ουσιαστικά ένα ιστορικό αρχείο και είναι εντυπωσιακή η χρήση της σε πόλεις όπως το Ντουμπάι, όπου το αστικό περιβάλλον αλλάζει πολύ γρήγορα.

«Ανεξάρτητα από την όποια χρονική καθυστέρηση, πλέον το εργαλείο είναι πολύ πιο έτοιμο και ώριμο. Δουλεύει καλύτερα και το φωτογραφικό υλικό είναι ιδιαίτερα ποιοτικό. Τα ίδια τα αυτοκίνητα και ο φωτογραφικός εξοπλισμός τους εξελίσσονται συνέχεια, ενώ πλέον έχουμε και το ειδικό σακίδιο με τις κάμερες, που μας επιτρέπει να περπατήσουμε και να χαρτογραφήσουμε ακόμα και τα μικρά στενά δρομάκια. Και στην Ελλάδα έχουμε πολλές περιοχές -ειδικά τουριστικού ενδιαφέροντος- σε νησιά και ορεινά χωριά όπου δεν μπορούμε να φτάσουμε με αυτοκίνητο. Ο στόχος στο άμεσο μέλλον είναι να χαρτογραφηθούν και ορειβατικά μονοπάτια, καθώς η Ελλάδα διαθέτει περιηγητικές διαδρομές μοναδικής ομορφιάς. Μπορεί λοιπόν για διάφορους λόγους να καθυστερήσαμε λίγο, όμως πλέον έχουμε μια εφαρμογή που δουλεύει πολύ καλά», καταλήγει ο κ. Λουκάκος.

«Οι Ελληνες δεν είμαστε τεχνοφοβικοί»

Σε σχέση με άλλες χώρες, στην Ελλάδα στη διάρκεια της φωτογράφησης για το Street View προέκυψαν ίσως τα λιγότερα προβλήματα, λένε οι εκπρόσωποι της Google. «Δεν συμμερίζομαι την άποψη ότι οι Ελληνες είμαστε, όπως λέγεται, τεχνοφοβικοί. Θέλουμε τη γρήγορη και εύκολη πρόσβαση στην πληροφορία, λατρεύουμε τις νέες εφαρμογές και είμαστε από τους λαούς που μας αρέσει να δοκιμάζουμε νέες τεχνολογίες. Εμείς αυτό βλέπουμε σε πάρα πολλά προϊόντα της Google. Από τον Chrome, τον browser για τις web σελίδες, που είναι πολύ ψηλά σε χρήση στην Ελλάδα, μέχρι τα smartphones, η χρήση των οποίων είναι πολύ διαδομένη στη χώρα μας. Μάλιστα ενώ η χρήση του Διαδικτύου στην Ελλάδα δεν έχει φτάσει σε πολύ υψηλά επίπεδα, εκείνοι που έχουν πρόσβαση το χρησιμοποιούν περισσότερο από χρήστες άλλων χωρών. H οικονομική κρίση μάς έχει οδηγήσει σε διαφορετικές διεξόδους διασκέδασης, επικοινωνίας, πληροφόρησης, αγορών και πλέον το Διαδίκτυο έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας», τονίζει ο κ. Λουκάκος.


Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr