H Γενική Διευθύντρια της ΜΙΛΗΤΟΣ, Όλγα Σταυροπούλου, μιλάει μόνο στο Eirini the Blog για την κρίση, την ανταγωνιστικότητα και την καινοτομία
* Το Eirini the Blog είναι χορηγός επικοινωνίας και θα δημοσιεύσει τις συνεντεύξεις όλων των ομιλητών της εσπερίδας του ΤΟΓΜΕ με θέμα «Η Επιχειρηματικότητα είναι νοοτροπία».* Μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή στο iagme@eede.gr
Ως μάχιμη γυναίκα επιχειρηματίας, η Όλγα Σταυροπούλου έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει πολυάριθμα έργα και δράσεις που ενισχύουν, προάγουν και προωθούν τη γυναικεία, κυρίως, επιχειρηματικότητα. Ένας από τους κύριους στόχους της έντονης δραστηριοποίησης και άμεσης επαφής της με ποικίλα ακροατήρια σε διάφορα συνέδρια και fora, είναι η καταπολέμηση των στερεοτύπων που περιορίζουν τις γυναίκες από θέσεις ευθύνης καθώς και η αύξηση της συμμετοχής τους στην αγορά εργασίας και ειδικότερα σε υψηλές διοικητικές θέσεις όπως επίσης και στον χώρο των επιχειρήσεων.
Διαβάστε τι είπε στο Eirini the Blog η Γενική Διευθύντρια της ΜΙΛΗΤΟΣ, λίγο πριν την εσπερίδα του Τομέα Ανάπτυξης Γυναικών Μάνατζερ & Επιχειρηματιών (ΤΟΓΜΕ) της Ελληνικής Εταιρίας Διοικήσεως Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ) με θέμα: «Η Επιχειρηματικότητα είναι νοοτροπία» (Τρίτη 20 Νοεμβρίου 2012 και ώρα 17:30 στο Ξενοδοχείο Royal Olympic).
(1) Ποιες είναι οι «δεξιότητες» που αποκτήσατε- και αξιολογώντας το επιτυχημένη πορεία σας- σας οδήγησαν στην κορυφή;
Η βασικότερη «δεξιότητα» είναι ότι βλέπω την κορυφή εκεί ψηλά που πρέπει να είναι. Αυτό σημαίνει ότι δεν επαναπαύομαι. Ότι προσπαθώ ειλικρινά να βελτιώνομαι, να ενημερώνομαι, να μαθαίνω. Αυτή η προσήλωσή μου στη βελτίωση, την ποιότητα, τη λεπτομέρεια, είναι που με κάνει και νιώθω δυνατή. Δυνατή, υπό την έννοια, ότι όσο δουλεύει το μυαλό μου, και φυσικά είμαι υγιής, θα προσπαθώ για το καλύτερο. Και το καλύτερο, όσο και υποκειμενικό να ακούγεται, πρέπει να αγγίζει και την κοινωνία.
(2) Innovation, Innovation, Innovation είναι η λέξη - επωδός που ακούμε από όλους τους ξένους να λένε ότι μας λείπει. Τι θα προτείνατε στους νέους και στις νέες για να ασκήσουν το πνεύμα καινοτομίας τους;
Ακούμε καινοτομία και φανταζόμαστε αλγόριθμους, λογισμικό, ανανεώσιμες πηγές… Καινοτόμος μπορείς να είναι και ο τρόπος που λειτουργούμε. Ο τρόπος που αναπτύσσουμε μια υπηρεσία, ένα προϊόν, μια διαδικασία. Ο τρόπος που προσεγγίζουμε την αγορά, τους πελάτες, τους συνεργάτες μας. Και πρωτίστως καινοτόμο μπορεί να είναι το αποτύπωμα που αφήνουμε επιχειρηματικά, στην κοινωνία. Άρα η συμβουλή μου για τις νέες και τους νέους, είναι να μη φοβούνται αυτή τη λέξη, και να καινοτομήσουν πρωτίστως «σπάζοντας το καλούπι» αυτής της λέξης, ώστε να ασκήσουν το πνεύμα της καινοτομίας τους.
Δεν υπάρχει, κατά την άποψή μου, τίποτα πιο καινοτόμο, από το προσωπικό επιχειρηματικό έργο που είναι αποτέλεσμα
ελεύθερης σκέψης, δημιουργίας, σύνθεσης και συνέργειας.
(3) Δημιουργεί η κρίση τελικά ευκαιρίες; Πως θα μπορούσατε να απευθυνθείτε στους νέους αλλά και σε αυτούς που αναζητούν μια δεύτερη ευκαιρία μετά τα 45 για να αναπτύξουν προοπτικές στην επιχειρηματικότητα με τις σημερινές συνθήκες.
Προσωπική μου άποψη είναι ότι η επιχειρηματικότητα είναι παντός καιρού, και ειδικότερα σε περιόδους κρίσεις. Αυτό δείχνουν και επιτυχημένες επιχειρήσεις που έχουν δημιουργηθεί σε περίοδο κρίση. Λογικό είναι. Ο άνθρωπος πολλές φορές υπό πίεση αναγκάζεται να δημιουργήσει, και αυτή είναι η λέξη κλειδί, μια νέα κατάσταση, μια νέα δομή, που θα αντέξει στις νέες συγκυρίες. Κι αυτό ισχύει ανεξάρτητα από το φύλο, την ηλικία και την καταγωγή του ανθρώπου. Γι΄ αυτό και επιμένω, τόσο σε δημοσιεύσεις μου όσο και σε δημόσιες συζητήσεις, να δηλώνω ότι η επιχειρηματικότητα είναι παντός καιρού. Είναι ένα δημιουργικό μυαλό που μπορεί να το βρεις σε γυναίκες και άνδρες, νέους και μεγαλύτερους, Έλληνες και μη. Τώρα, ειδικότερα για όσους αναζητούν αυτή την επιχειρηματική ευκαιρία, θα είμαι πρακτική: ας επενδύσουν πρωτίστως σε μια καλή σύνδεση στο ίντερνετ και ας δικτυωθούν. Ας κινηθούν αποφεύγοντας τη στασιμότητα. Όποιος γυρίζει, μυρίζει.
(4) Ποια ήταν η καλύτερη και ποιες ήταν οι δύσκολες στιγμές της επιχειρηματικής σας δράσης;
Η καλύτερη στιγμή ήταν λίγους μήνες μετά την έναρξη της επιχείρησής μου, 12 χρόνια πριν, όταν κλείσαμε την πρώτη μας δουλειά. Με τη νεανική αλλά δυναμική αφέλεια μας, νιώσαμε ότι η μηχανή πήρε μπροστά και ο κόσμος θα γίνει δικός μας. Το μόνο σίγουρο ήταν ότι η μηχανή πήρε μπροστά.
Δύσκολες στιγμές; Όταν για κάποιο, όχι και τόσο μικρό διάστημα, δεν είχα καμία οικονομική απολαβή από την επιχείρησή μου. Απολύτως καμία. Εργαζόμουν σκληρά και πλήρωνα όλες τις άλλες μου υποχρεώσεις, καθώς και επένδυα στην ανάπτυξη της εταιρείας. Δε χρωστούσα ποτέ σε κανένα, όπως και σήμερα. Αυτό σίγουρα δημιουργούσε οικονομικές δυσκολίες σε προσωπικό επίπεδο αλλά και ψυχολογικά, γιατί ας μην κοροϊδευόμαστε, η αμοιβή είναι για όλους ένα σοβαρό κίνητρο αλλά και αναγνώριση. Σκεφθείτε να δουλεύετε χρόνια, βράδια, Σαββατοκύριακα, να κρατάτε όλο το μαγαζί, και στο τέλος του μήνα να είστε η μόνη, με δική σας πάντα επιλογή, που δεν πληρώνεστε. Δεν είναι εύκολο. Τώρα ζω την καλύτερη φάση της επιχειρηματικής μου δράσης, γιατί μετά από 12 χρόνια σοβαρότητας, υπευθυνότητας, προσήλωσης στην ποιότητα και τη λεπτομέρεια με οποιοδήποτε κόστος, αναγνωρίζεται η δουλειά μας. Η αξιοπιστία μας και η μοναδικότητά μας να γεννάμε περιεχόμενο που κάνει καλό στην κοινωνία, αλλά και στην ομάδα μας.
(5) Ανταγωνιστικότητα είναι η δεύτερη λέξη-φετίχ των διεθνών επικριτών μας όταν αναφέρονται στην Ελλάδα, που ωστόσο έχουν απόλυτο δίκιο. Μας λείπει φαίνεται εντελώς. Πως καταφέρατε στον τομέα σας να είστε ανταγωνιστικοί και τι απαιτείται για να βγούμε από τη «ρετσινιά» της κακής κόπιας σε ότι παράγουμε ή δημιουργούμε.
Για τον απλούστατο λόγο ότι δεν επενδύσαμε ποτέ σε πελάτες «μιας χρήσης». Τι σημαίνει αυτό; Εμείς χαιρόμαστε να δημιουργούμε σχέσεις με τους πελάτες μας που εξελίσσονται σε διαχρονική συνεργασία. Δεν κοιτάμε να τους πάρουμε τα λεφτά. Και γι’ αυτό έχουμε παράσχει πολλές υπηρεσίες μας δωρεάν ή και σε ιδιαιτέρως χαμηλό κόστος. Όταν άλλοι μας χλεύαζαν με τις παχυλές τους αμοιβές. Όχι, γιατί δεν άξιζε η δουλειά μας, το αντίθετο μάλιστα και αυτό θα σας το βεβαιώσουν όσοι έχουν συνεργαστεί μαζί μας. Αλλά γιατί μας ενδιαφέρει. Γιατί φοράμε κι εμείς τα παπούτσια του πελάτη μας, και προσπαθούμε να είμαστε δίπλα και όχι απέναντι του. Έτσι, πολλές φορές, τις περισσότερες θα έλεγα, τους έχουμε εκπλήξει ευχάριστα όταν διαπιστώνουν ότι ήρθαν για να πάρουν μια υπηρεσία, αλλά μαζί με αυτή βρήκαν τουλάχιστον μια ακόμα. Κι αυτό δεν είναι πολιτική πώλησης, είναι πολιτική της Μιλήτου. Γιατί είμαστε μια επιχείρηση με ενσυναίσθηση.
(6) Υπάρχουν θέσεις εργασίας στον κλάδο σας; Έχετε ένα αισιόδοξο μήνυμα και αν ναι που το εδράζετε;
Αυτή η περίοδος είναι δύσκολη και για τις εταιρείες συμβουλευτικών υπηρεσιών. Αλλά για να κλείσω αισιόδοξα, θα σας πω ότι η ομάδα της Μιλήτου αυξήθηκε σημαντικά τα τελευταία δύο χρόνια. Και μιλάμε για ομάδα που πετάει!
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr