Αποκλειστική συνέντευξη με τη Διευθύνουσα Σύμβουλο της ΕΨΑ, Πένυ Τσαούτου, στο Eirini the Blog για την κρίση, την ανταγωνιστικότητα και την καινοτομία
* Το Eirini the Blog είναι χορηγός επικοινωνίας και θα δημοσιεύσει τις συνεντεύξεις όλων των ομιλητών της εσπερίδας του ΤΟΓΜΕ με θέμα «Η Επιχειρηματικότητα είναι νοοτροπία».* Μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή στο iagme@eede.gr
Διαβάστε τι είπε στο Eirini the Blog η Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΕΨΑ, λίγο πριν την εσπερίδα του Τομέα Ανάπτυξης Γυναικών Μάνατζερ & Επιχειρηματιών (ΤΟΓΜΕ) της Ελληνικής Εταιρίας Διοικήσεως Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ) με θέμα: «Η Επιχειρηματικότητα είναι νοοτροπία» (Τρίτη 20 Νοεμβρίου 2012 και ώρα 17:30 στο Ξενοδοχείο Royal Olympic).
1) Ποιες είναι οι «δεξιότητες» που αποκτήσατε- και αξιολογώντας την επιτυχημένη πορεία σας- σας οδήγησαν στην κορυφή;
Κατ’ αρχήν ευχαριστώ για το σχόλιο «κορυφή» αλλά νομίζω ότι την κορυφή που έχουμε εμείς στο μυαλό μας δεν την έχουμε φτάσει ακόμα. Σίγουρα είναι δύσκολο να φτάσεις στην κορυφή και ακόμα πιο δύσκολο να παραμείνεις σε αυτή. Το καλό είναι ότι υπάρχουν πολλές κορυφές και μετά από κάθε κατάκτηση γίνεται στόχος η επόμενη κορυφή. Σε κάθε στάδιο αποκτούμε επιπλέον εμπειρία και μαθαίνουμε από τα λάθη μας.
2) Innovation, Innovation, Innovation είναι η λέξη - επωδός που ακούμε από όλους τους ξένους να λένε ότι μας λείπει. Τι θα προτείνατε στους νέους και στις νέες για να ασκήσουν το πνεύμα καινοτομίας τους;
Δεν νομίζω ότι στην Ελλάδα και στους Έλληνες λείπει η καινοτομία. Το αντίθετο μάλιστα. Το πρόβλημα κατά τη γνώμη μου είναι ότι λόγω της αβεβαιότητας που επικρατεί, της γραφειοκρατίας και της έλλειψης κεφαλαίων δεν είναι δυνατό να αξιοποιηθούν οι νέες καινοτομικές ιδέες ή αξιοποιούνται τελικά εκτός Ελλάδας. Το σίγουρο είναι ότι πρέπει να βρεθούν και να δημιουργηθούν διάφορες γέφυρες συνεργασίας έτσι ώστε να φτάσει κανείς στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Οι νέοι πρέπει να τολμάνε, να ενημερώνονται συνεχώς, να κάνουν πράξη και την "τρελή" τους ιδέα.
3) Δημιουργεί η κρίση τελικά ευκαιρίες; Πως θα μπορούσατε να απευθυνθείτε στους νέους αλλά και σε αυτούς που αναζητούν μια δεύτερη ευκαιρία μετά τα 45 για να αναπτύξουν προοπτικές στην επιχειρηματικότητα με τις σημερινές συνθήκες.
Η κρίση σίγουρα δημιουργεί ευκαιρίες. Πρέπει να έχουμε ανοιχτό μυαλό, να μην μας πιάνει πανικός έτσι ώστε να μπορέσουμε να αντιληφθούμε που υπάρχει κενό και πως μπορούμε να το εκμεταλλευτούμε έγκαιρα. Δεν μπορώ να πω ότι δεν χρειάζεται και λίγο η τύχη με το μέρος μας. Θα ταυτόχρονα να μην φοβόμαστε τις σημαντικές αλλαγές πορείας. Αν δούμε ότι ένα μονοπάτι δεν οδηγεί πουθενά, να αλλάξουμε κατεύθυνση ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι ξεκινάμε από την αρχή.
4) Ποια ήταν η καλύτερη και ποιες ήταν οι δύσκολες στιγμές της επιχειρηματικής σας δράσης;
Μία από τις καλύτερες στιγμές είναι η πρόσφατη μεγάλη επιτυχία των νέων προϊόντων λάϊτ με το γλυκαντικό από το φυτό στέβια. Το λάϊτ στη δική μας γλώσσα, όπως λέμε, αφού μια αγγλική λέξη την γράφουμε στα ελληνικά και μάλιστα με διαλυτικά, ενώ δεν χρειάζονται, για να είναι δείχνει περισσότερο ελληνικό το προϊόν. Μία καινοτομία που ο κόσμος τη δέχθηκε με πολύ ενθουσιασμό και άδειαζε τα ράφια. Η μεγάλη δυσκολία ήταν δυστυχώς πριν το λανσάρισμα όταν προσπαθούσαμε να πείσουμε κάποιες μεγάλες αλυσίδες λιανικής ότι είναι μία πρωτοποριακή ιδέα και θα έχει σίγουρα θετικό αποτέλεσμα. Οι ίδιες δυσκολίες υπήρχαν και στο λανσάρισμα των πρώτων Ελληνικών Βιολογικών αναψυκτικών. Τελικώς, ευτυχώς όλοι είμαστε ευχαριστημένοι με το αποτέλεσμα.
5) Ανταγωνιστικότητα είναι η δεύτερη λέξη-φετίχ των διεθνών επικριτών μας όταν αναφέρονται στην Ελλάδα, που ωστόσο έχουν απόλυτο δίκιο. Μας λείπει φαίνεται εντελώς. Πως καταφέρατε στον τομέα σας να είστε ανταγωνιστικοί και τι απαιτείται για να βγούμε από τη «ρετσινιά» της κακής κόπιας σε ότι παράγουμε ή δημιουργούμε.
Χαρακτηριστικό της ΕΨΑ είναι η άριστη και σταθερή ποιότητα των προϊόντων της για 88 χρόνια. Ποτέ δεν προσπαθήσαμε να ξεγελάσουμε τον καταναλωτή και συνεχώς προσπαθούμε να του παρέχουμε ό,τι καλύτερο και σε ανταγωνιστικές τιμές. Αυτό ο πελάτης το εκτιμά, μας εμπιστεύεται και έτσι έχουμε μία θέση στην καρδιά του.
6) Υπάρχουν θέσεις εργασίας στον κλάδο σας; Έχετε ένα αισιόδοξο μήνυμα και αν ναι που το εδράζετε;
Απ΄ όσο γνωρίζω στον κλάδο υπήρξε το δεύτερο τρίμηνο του 2012, σε σύγκριση με το αντίστοιχο του 2011, μείωση στις θέσεις εργασίας κατά 8,4%. Δυστυχώς ο ιδιωτικός τομέας έχει υποστεί το μεγαλύτερο χτύπημα από την κρίση. Όλες οι βιομηχανίες προσπαθούν να συμπιέσουν τα κόστη αφού τα έξοδα έχουν αυξηθεί και η μέση τιμή πώλησης είναι μειωμένη λόγω των συνεχών προσφορών. Η ΕΨΑ ευτυχώς μέχρι στιγμής δεν έχει προβεί σε μειώσεις προσωπικού αλλά ούτε και μισθών. Στόχος είναι να μείνουμε δυνατοί μέχρι το τέλος, αφού όλες οι κρίσεις κάποτε τελειώνουν.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr