Τράβις Καλάνικ: Ποιος είναι τελικά ο 38χρονος που μετατρέπει τα Ι.Χ. σε ταξί & λέει πως έρχεται στην Ελλάδα παρά τις αντιδράσεις‏;

Ποιος είναι ο Τράβις Καλάνικ, ο οποίος έχει δημιουργήσει τόσο θόρυβο γύρω από την εταιρεία του Uber; 

Γιατί ορισμένοι ζητούν την απομάκρυνσή του; Η Uber είναι μία αμερικανική εταιρεία, η οποία διαχειρίζεται την ομώνυμη εφαρμογή για «έξυπνα τηλέφωνα» και ταμπλέτες. Μέσω αυτής μη επαγγελματίες οδηγοί μπορούν να μετατρέψουν το Ι.Χ. τους σε ταξί και να διασυνδεθούν με δυνητικούς πελάτες. Μία άλλη παρεχόμενη υπηρεσία μέσω της εφαρμογής Uber αφορά και επαγγελματίες οδηγούς ταξί. Για την ιστορία, και όπως έχει γράψει ήδη η «Κ», η Uber επεκτείνεται και στη χώρα μας, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις. Το ίδιο συνέβη και στη Βρετανία, τη Γαλλία και τη Γερμανία, όπου η Uber βρέθηκε να αντιδικεί με οργανώσεις επαγγελματιών οδηγών ταξί.

Επιτυχημένος

Ο επικεφαλής και ιδρυτής της Uber, ο 38χρονος Τράβις Καλάνικ, διοικεί μία εταιρεία ιδιαίτερα επιτυχημένη στο πεδίο των εφαρμογών σε έξυπνες συσκευές. Αλλάζει άρδην τα δεδομένα στην εξυπηρέτηση πελατών από ταξί, θέτει νέους κανόνες στην αγορά, δημιουργεί θέσεις εργασίας και ως νεαρός επιχειρηματίας - πρότυπο της ελεύθερης αγοράς έχει εξασφαλίσει τη στήριξη των Αμερικανών πολιτικών και δη των Ρεπουμπλικανών. Η Uber ιδρύθηκε το 2009 με έδρα το Σαν Φρανσίσκο και στα πέντε χρόνια ζωής της έχει επεκτείνει τις υπηρεσίες της σε 250 πόλεις σε όλο τον κόσμο. Εκτιμάται πως η αξία της κυμαίνεται από 18 έως 25 δισ. δολάρια, ενώ τα προσδοκώμενα έσοδά της για το 2014 φέρεται να είναι στα 2 δισ. δολάρια.

Προσφάτως, ο Τράβις Καλάνικ βρέθηκε στη θέση του απολογούμενου εξαιτίας αντιδεοντολογικών δηλώσεων του πρώτoυ αντιπροέδρου της Uber, Εμιλ Μάικλ. Ο τελευταίος ευρισκόμενος σε ανεπίσημο δείπνο και θεωρώντας ότι δεν καταγράφονται τα λεγόμενά του, επιτέθηκε εναντίον όσων δημοσιογράφων ασκούν κριτική στην Uber. Ειδικότερα, καταφέρθηκε εναντίον της δημοσιογράφου Σάρα Λέισι, η οποία αποτύπωσε στην ειδησεογραφική ιστοσελίδα της τις ενστάσεις της για τη σεξιστική πολιτική της Uber, αναφερόμενη στη συνεργασία της με γαλλικό γραφείο συνοδών. Η αντίδραση του Εμιλ Μάικλ ήταν «να προτείνει στην εταιρεία να διαθέσει 1 εκατ. δολάρια, να προσλάβει ερευνητές, οι οποίοι θα ερευνούν τις προσωπικές ζωές όσων δημοσιογράφων ασκούν κριτική στην Uber και να “βγάζουν τ’ άπλυτά τους στη φόρα”». Τα σχόλιά του δημοσιοποιήθηκαν στην ειδησεογραφική ιστοσελίδα BuzzFeed. Σχεδόν ταυτόχρονα ο γενικός διευθυντής της Uber στη Ν. Υόρκη, Τζος Μόρερ, βρέθηκε να χρησιμοποιεί εργαλεία της εταιρείας για την εξυπηρέτηση πελατών, με στόχο να παρακολουθήσει δημοσιογράφο της BuzzFeed, η οποία κατευθυνόταν στην εταιρεία για ρεπορτάζ.Προκλήθηκαν έντονες αντιδράσεις, ενώ και οι υπηρεσίες προστασίας προσωπικών δεδομένων στις ΗΠΑ ζήτησαν εξηγήσεις από την Uber.

Ο Τράβις Καλάνικ με μία σειρά 14 διαδοχικών μηνυμάτων στο twitter αναγνώρισε πως τα σχόλια του Εμιλ Μάικλ ήταν απαράδεκτα, αλλά δεν τον απέλυσε. Ο Ρόμπερτ Σκομπλ, αναλυτής σε θέματα υψηλής τεχνολογίας με ιδιαίτερη επιρροή στις ΗΠΑ, συνέστησε στον κ. Καλάνικ να αποχωρήσει. «Αν συμβεί αυτό, μετά θα πρέπει η Uber να αποκαταστήσει τις σχέσεις της με τα ΜΜΕ, διαμηνύοντας στο προσωπικό της ότι συμπεριφορές κατά των γυναικών ή κατά των δημοσιογράφων δεν είναι ανεκτές», έγραψε στο Facebook. «Οταν εργαζόμουν στη Microsoft, είχα μάθει πως η πολεμική εναντίον αναλυτών και δημοσιογράφων συνιστούσε λόγο απόλυσης».

Κάποιοι λιγότερο απόλυτοι συστήνουν στον 38χρονο διευθύνοντα σύμβουλο της Uber να μιμηθεί την Google και το Facebook, προσλαμβάνοντας εμπειρότερα διοικητικά στελέχη. «Η Uber κέρδισε αρνητική δημοσιότητα και ίσως την ωφελούσε να προσλάβει κάποιαν σαν τη Σέριλ Σάντμπεργκ του Facebook ή σαν τον Ερικ Σμιτ της Google», επισημαίνει ο Μπράιαν Σόλις, αναλυτής της Alitmeter. O κ. Σμιτ είχε αναλάβει την Google τη δεκαετία 2001 - 2011 για να βοηθήσει τους ιδρυτές της, Λάρι Πέιτζ και Σεργκέι Μπριν, στα πρώτα χρόνια λειτουργίας της. Η εταιρεία καθημερινών διαδικτυακών προσφορών Groupon δεν ακολούθησε το μοντέλο αυτό. Ο ιδρυτής της Αντριου Μέισον απέρριψε πρόταση εξαγοράς από την Google το 2010, εισήγαγε την εταιρεία στο χρηματιστήριο το 2011 και μετά λόγω κακών χειρισμών του η μετοχή της κατρακύλησε κατά 60%, δημοσιεύει η Καθημερινή.

Λάθη και παράπονα

Αν το ζητούμενο είναι να σταλεί ένα μήνυμα στους καταναλωτές σχετικά με την εταιρική κουλτούρα της Uber, τότε ο Τράβις Καλάνικ πρέπει να το κάνει. Πιθανώς να τον συνδράμει σε αυτό ο ειδικός του τμήματος επικοινωνίας της εταιρείας, Ντέιβιντ Πλαφ, πρώην σύμβουλος του Μπαράκ Ομπάμα και εμπνευστής του συνθήματος «Υes, we can!». «Εχει δημιουργηθεί η εντύπωση πως η Uber είναι επιθετική και μισογυνιστική. Ανεξαρτήτως εάν ισχύει ή όχι, πρέπει να αποκαταστήσει την εικόνα της, ειδάλλως θα έχει οικονομική ζημία μακροπρόθεσμα», παρατηρεί ο Πάολο Παρίτσι, καθηγητής του Στάνφορντ και ερευνητής της οικονομίας του μοιράσματος, στην οποία ανήκει η Uber. Εν τω μεταξύ τη δεδομένη χρονική στιγμή, η Uber βρίσκεται σε αρχικά στάδια συζητήσεων για την εξεύρεση κεφαλαίων 1 δισ. δολαρίων. Η Σον Κάρολαν, εταίρος της Μenlo Ventures, που επενδύει στην Uber,επισημαίνει τα εξής: «Οι άνθρωποι, που τρέχουν την εταιρεία, δεν κοιμούνται, πώς να μην κάνουν λάθη;».

Η Uber δεν έχει μόνο θέματα διαχείρισης της εικόνας της. Χιλιάδες καταγγελίες έχουν γίνει εις βάρος της από τους χρήστες σχετικά με το ολοένα αυξανόμενο κόστος των ίδιων διαδρομών. Προβλήματα έχουν και οι εργαζόμενοι της Uber, αλλά, όπως παρατηρεί το Bloomberg, αυτά δεν ανακόπτουν την ταχύτατη ανάπτυξή της: «Μπορεί, όποτε θέλει, να μειώσει τα έσοδά μας και, αν διαμαρτυρηθούμε, να μας θέσει εκτός δικτύου διαθέσιμων οδηγών. Κατά τα άλλα, μας λέει πως δεν χρειαζόμαστε σωματείο, γιατί εκείνη δρα προς το συμφέρον μας».

Αποκλειστικό: Θ. Λυμπερόπουλος Πρ. ΣΑΤΑ για Uber: ''Eίναι μαφιόζοι, πειρατές, νταβατζήδες - Θα τους κάψουμε ζωντανούς - Δεν είμαστε Αμερικανάκια''

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr