Made in Greece o Νικόλας Μίνογλου που τα Ancient Greek Sandals του, σαρώνουν στις διεθνείς αγορές! Ο παππούς του έφτιαχνε γαλότσες & σαγιονάρες Buffalo!

Μέσα από την οικογενειακή και προσωπική επαγγελματική πορεία του Νικόλα Μίνογλου διαγράφεται η κοινή ιστορία πολλών ελληνικών επιχειρήσεων αλλά και η ελπίδα για ένα διαφορετικό ξεκίνημα. 

Τρίτη γενιά στο χώρο του παπουτσιού στην Ελλάδα και δημιουργός του ηλεκτρονικού καταστήματος www.myshoe.gr (με MBA στο Babson College των ΗΠΑ), ο κ. Μίνογλου συναντήθηκε με τη σχεδιάστρια υποδημάτων στους οίκους Louis Vuitton και Balenciaga, Χριστίνα Μαρτίνη (απόφοιτο του Camberwell College στο Λονδίνο), τον Αύγουστο του 2008, μέσω μιας κοινής φίλης, για να ανταλλάξουν επαγγελματικά σχέδια. Ηταν και οι δύο κάτω από 30 και είχαν την ίδια ιδέα: αρχαιοελληνικά σανδάλια.

Τρία χρόνια αργότερα ήταν έτοιμη η πρώτη κολεξιόν για την άνοιξη του 2012 και, σε πολύ μικρό διάστημα, τα Ancient Greek Sandals φιγουράριζαν στα πιο γνωστά καταστήματα στη Νέα Υόρκη, στο Λονδίνο και στο Παρίσι.  Η λίστα των celebrities που τα φορά είναι εντυπωσιακή: Beyonce, Rihanna, Sarah Jessica Parker, Emma Watson... Τα ACG διατίθενται σήμερα σε 46 χώρες, με μόνο το 6% των πωλήσεων να κατευθύνεται στην εγχώρια αγορά. Πριν από λίγες ημέρες έλαβαν το «Βραβείο Στέλιος Χατζηιωάννου», που δίνεται κάθε χρόνο σε νέες επιχειρήσεις με έδρα την Αθήνα και συνοδεύεται από χρηματικό ποσό 50.000 ευρώ. 

Η επιχειρηματική σας ιδέα με λίγες λέξεις; 

Ελληνικό προϊόν με αρχαιοελληνικό ύφος, πολύ καλή ποιότητα, εξωτερικό.

Μια αυτονόητη συνταγή για επιτυχία με δεδομένη τη διαχρονική ζήτηση για σανδάλια στα τουριστικά μαγαζιά;

Καμιά φορά οι πιο μεγάλες ευκαιρίες είναι οι πιο απλές. Χάνουμε το προφανές διότι είναι μπροστά στα μάτια μας.

Γιατί προσανατολιστήκατε από την αρχή στις εξαγωγές;

Διότι η αγορά στο εξωτερικό είναι πιο υγιής. Στην Ελλάδα πληρώνεσαι με οκτώ-δέκα μήνες καθυστέρηση.

Γιατί τα σανδάλια σας πωλούνται έως και δέκα φορές πιο ακριβά από αυτά που βρίσκει κανείς στο Μοναστηράκι; 

Θεωρώ ότι η ποιότητα και το design δικαιολογούν την τιμή. Εκεί είναι το «genius» της Χριστίνας. Είναι πολύ δύσκολο να μπορείς να αλλάζεις κάτι που είναι κλασικό και απλό χωρίς να καταλήγει παραφορτωμένο.

Πουλάτε και… λίγη Ελλάδα με κάθε ζευγάρι;

Ναι! Νομίζω ότι οι πελάτες δεν συνδέουν τα σανδάλια μόνο με την αρχαιότητα, αλλά και με διακοπές, και με ήλιο, και με καλαμαράκι.

Οπότε η Ελλάδα είναι καλό «brand name»; 

Περιέργως, ενώ, όταν ξεκινήσαμε, η Ελλάδα είχε πολύ άσχημη φήμη -διότι μόλις είχε βγει ο Παπανδρέου και έλεγε ότι βουλιάζουμε- μόνο ένα μαγαζί δίστασε να μας δώσει προκαταβολή με την παραγγελία.

Πώς βρήκατε τα πρώτα σημεία πώλησης; 

Μια εταιρεία στο Λονδίνο, η Rainbow Wave, ανέλαβε το δίκτυο πωλήσεων. Το μάρκετινγκ είναι μεγάλο μέρος του κόστους μας, αλλά... δεν τα κλαίμε αυτά τα λεφτά.

Χρειάστηκε να δανειστείτε;

Δεν θέλαμε να πάρουμε δάνειο... ούτε μπορούσαμε και να θέλαμε. Είχα ήδη επιχείρηση με δανεισμό και είχα δει πώς οι τράπεζες σε πίεζαν να πάρεις δάνεια μέχρι το 2008 για να φτάσουν τους στόχους τους και πώς, μετά, απαιτούσαν να τα επιστρέψεις σε μια αγορά πάρα πολύ κακή. Πλέον μια επιχείρηση που έχει δανεισμό είναι πολύ δύσκολο να βγάζει κέρδη.

Το www.myshoe.gr δεν βγάζει κέρδη; 

Δεν βγάζει κέρδη, αλλά όχι μόνο λόγω δανεισμού. Το πώς θα εξελιχθεί η πορεία του online εμπορίου στην Ελλάδα είναι ένα τεράστιο ερωτηματικό. Το κόστος διαμορφώνεται σαν χρηματιστήριο: όσο περισσότερη ζήτηση υπάρχει για τη λέξη-κλειδί στο Google, τόσο πιο ακριβά είναι τα κλικ.  Η Google είναι μονοπώλιο.  Πληρώνουμε 5 σεντς για κάθε κλικ, ενώ, όταν ξεκινήσαμε, κάθε κλικ ήταν 2 σεντς. Αλλά το παλεύουμε, διότι είναι ένα καινοτόμο εγχείρημα με τεράστια αύξηση κάθε χρόνο.

Γιατί επιμένετε στο χώρο του παπουτσιού;

Ο παππούς μου είχε το πρώτο εργοστάσιο με γαλότσες και παντόφλες -τις Buffalo- στο Παλαιό Φάληρο. Πήγαινε πολύ καλά μέχρι τη δεκαετία του ’80 που ήρθαν τα κινέζικα.

Μήπως οι Buffalo δεν ήταν και τόσο «σικ» στα ’80s; 

Και αυτό μπορεί να έγινε. Το ’70 όλοι φορούσαν «μπουφαλάκια» στην παραλία. Σήμερα όλοι φοράνε Ηavaianas. Οπότε, παρόλο που ο πατέρας μου είχε συντηρήσει τη δουλειά σε πολύ καλή κατάσταση, γρήγορα κατάλαβα ότι δεν είχε μέλλον. Συνεχίζουμε όμως για... συναισθηματικούς λόγους.  Εχουμε δώσει τα καλούπια σε ένα εργοστάσιο στην Ιταλία και παράγει αγροτικές γαλότσες και παντόφλες για λογαριασμό μας.

Γιατί δεν κρατήσατε την παραγωγή στην Ελλάδα;

Δεν συνέφερε. Τα εργοστάσια στην Ελλάδα κλείνουν, όπως και εμείς. Εάν η παραγωγή δεν αυξάνεται συνέχεια, ώστε να μπορείς να επενδύεις σε τεχνογνωσία, η αγορά σε πετάει έξω από θέμα κόστους.

Τι λέει σήμερα ο πατέρας σας για τα Ancient Greek Sandals; 

Δεν έχει αναμειχθεί. Χαίρεται που προσπαθώ να κάνω κάτι καινούργιο.

Εσείς νιώθετε ότι πατάτε στα οικογενειακά βήματα; 

Λίγο ναι. Από μικρός ήθελα να κάνω κάτι δικό μου όπως ο παππούς μου. Παρότι αρχικά σπούδασα μηχανολόγος μηχανικός στη Βοστώνη, δεν ήθελα ποτέ να φτιάξω μια μηχανή αυτοκινήτου από το μηδέν, όπως οι περισσότεροι συμφοιτητές μου. Ομως η Αμερική δίνει μεγάλη ώθηση. Εκεί γνώρισα πολλούς ανθρώπους με φλόγα να δημιουργήσουν κάτι νέο.

Γιατί ένας κοσμοπολίτης νέος να ιδρύσει επιχείρηση στην Ελλάδα;

Μα μέρος της όλης ιδέας μας με τη Χριστίνα ήταν να γυρίσουμε πίσω! Η Ελλάδα μάς αρέσει, παρά τα στραβά και τις δυσκολίες της!

Η μεγαλύτερή σας δυσκολία; 

Η επιστροφή ΦΠΑ! Ηταν πολύ ψυχοφθόρο: μια άλλαζε ο υπεύθυνος, μια έλειπε, μια αρρώσταινε. Οι πολιτικοί λένε ότι στηρίζουν την επιχειρηματικότητα, αλλά το κράτος σού παρακρατεί χιλιάδες ευρώ στο ξεκίνημα. Και ο πρώτος χρόνος είναι κρίσιμος... για να υπάρχει δεύτερος!

Επιβιώσατε επειδή διαθέτατε προσωπικά μεγάλο κεφάλαιο; 

Ξεκινήσαμε με 60.000 ευρώ. Πιθανόν να χρειαζόμαστε λίγο παραπάνω εάν δεν είχαμε την υποδομή σε χώρους και λογιστικής βοήθειας από το myshoe.

Νιώθετε έντονο ανταγωνισμό από άλλους Ελληνες σχεδιαστές που στρέφονται σε αρχαιοελληνικές επιρροές; 

Ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής μας είναι η γαλλική εταιρεία K Jacques, που παράγει ρωμαϊκά σανδάλια... λίγο πιο χοντροκομμένα.

Μήπως είστε μόδα που θα περάσει; 

Ελπίζω όχι. Η γνώμη μου είναι να συνεχίσουμε να εστιάζουμε σε αυτό που κάνουμε όσο πιο τέλεια μπορούμε. Εχει πολύ μεγάλη σημασία για μένα το ότι είμαστε Ελληνες και προωθούμε κάτι ελληνικό που μπορεί και στέκεται ανάμεσα σε άλλα διεθνή brands. Είμαστε περήφανοι για τη χώρα μας.

Εάν ήσασταν Σουηδός, θα εμπορευόσαστε σαμπό; 

Νομίζω ότι είμαστε τυχεροί που δεν είμαστε γεννημένοι στη Σουηδία και δεν βγάζουμε clogs!

Το αρχαιοελληνικό τατουάζ στο μπράτσο σας πότε το κάνατε; 

Πριν από τα Ancient Greek Sandals. Να πω την αλήθεια; Tο είχα δει σε ένα φωτομοντέλο σε ένα περιοδικό και μου άρεσε πολύ. Είχα πάντα πολύ μεγάλη αγάπη για τον αρχαιοελληνικό πολιτισμό. 

Πηγή: Καθημερινή

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr