Όλη η Ιαπωνία «πυροβολεί» τη διάσημη αρχιτέκτονα Ζάχα Χαντίντ γιατί το Ολυμπιακό στάδιό της μοιάζει με τεράστιο αιδοίο! (φωτό)
Ένα κύμα διαμαρτυρίας έχει σηκωθεί στην Ιαπωνία εναντίον της βρετανοϊρακινής αρχιτέκτονος Ζάχα Χαντίντ με αφορμή το νέο στάδιο που ετοιμάζει στο Τόκιο για τις ανάγκες των Ολυμπιακών Αγώνων του 2020.
Πολλοί εγνωσμένου κύρους Ιάπωνες αρχιτέκτονες επιτέθηκαν προσωπικά στην Χαντίντ, αποκηρύσσοντάς το χωρητικότητας 80.000 θεατών στάδιο τόσο ως αδικαιολόγητα πανάκριβο, όσο κι ως αισθητικά προσβλητικό. Άλλοι μίλησαν πως μοιάζει με ένα τεράστιο γυναικείο αιδοίο κι άλλοι με… χελώνα.
«Το στάδιο είναι σαν μια τεράστια χελώνα που περιμένει να βυθιστεί η Ιαπωνία για να σηκωθεί και να κολυμπήσει», σημείωσε ο 83χρονος αρχιτέκτονας Αράτα Ισοζάκι, που είναι ανάμεσα στους συμπατριώτες του που είναι σφοδροί πολέμιοι της Χαντίντ. Άλλοι συνάδελφοι του χαρακτήρισαν το στάδιο ως «έκτρωμα», «μνημειώδες λάθος» και «απλώς γελοίο».
Μάλιστα, ο 86χρονος Ιάπωνας αρχιτέκτονας Φουμιχίκο Μάκι τέθηκε επικεφαλής μιας 100μελούς ομάδας που συγκέντρωσε πάνω από 33.000 υπογραφές προκειμένου να αιτηθεί από την Ιαπωνική κυβέρνηση να μικρύνει τις διαστάσεις του σταδίου, που θα υψώνεται 70 μέτρα πάνω από τις κατοικίες και τα πάρκα της περιοχής όπου το όριο μέχρι σήμερα ήταν τα 15μ. ύψος.
Η κυβέρνηση της Ιαπωνίας από την πλευρά της… αγρόν ηγόρασε, με αποτέλεσμα ο Μάκι να οργανώσει προ εβδομάδων ένα αρχιτεκτονικό συμπόσιο με στόχο να ματαιωθούν τα σχέδια της Χαντίντ.
Όπως αναφέρει το in.gr, ένα στάδιο τριπλάσιο σε μέγεθος και κόστος από εκείνα του Λονδίνου και της Αθήνας, εγείρει ανησυχίες και ερωτήματα σχετικά με ζητήματα ασφάλειας και διαχείρισης του», σημείωσε ο βετεράνος αρχιτέκτονας, η πρωτοβουλία του οποίου στηρίχτηκε από διακεκριμένους συνάδελφους του όπως ο Τόγιο Ιτο, ο Κένγκο Κούμα και η Σου Φουτζιμότο.
Άμεση ήταν η απάντηση της 64χρονης Χαντίντ: «Αυτό που κάνουν, τους εκθέτει ανεπανόρθωτα. Είναι υποκριτές επειδή στην πραγματικότητα δεν έχουν πρόβλημα με το ότι το στάδιο θα αναγερθεί στη συγκεκριμένη περιοχή, αλλά με το γεγονός ότι το σχέδιο του ανατέθηκε σε έναν μη-Ιάπωνα αρχιτέκτονα». Η ίδια τελικά δέχτηκε να περιοριστούν τα σχέδιά της για το στάδιο κατά 220.000 τ.μ. και ο προϋπολογισμός του να μειωθεί κατά το ήμισυ του αρχικού.
Η Χαντίντ, η οποία είναι η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με το βραβείο Pritzker, το λεγόμενο και Νόμπελ Αρχιτεκτονικής, έχει ήδη βάλει τη σφραγίδα της στο Ολυμπιακό Κολυμβητήριο του Λονδίνου (2012), ενώ έχει σχεδιάσει και το γήπεδο Αλ Ουάκρα που θα φιλοξενήσει τους αγώνες του Παγκόσμιου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου του 2022 στο Κατάρ.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr