Πως θα σας φαινόταν να πάτε Ηράκλειο-Χανιά- Ρέθυμνο-Άγιο Νικόλαο-Σητεία με...υδροπλάνο;
Νόμος του κράτους είναι πλέον από την περασμένη εβδομάδα η νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Ανάπτυξης και Μεταφορών για τα υδατοδρόμια, που ανοίγει τον δρόμο για την επιστροφή των υδροπλάνων στην Ελλάδα.
Νόμος του κράτους είναι πλέον από την περασμένη εβδομάδα η νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Ανάπτυξης και Μεταφορών για τα υδατοδρόμια, που ανοίγει τον δρόμο για την επιστροφή των υδροπλάνων στην Ελλάδα. Όπως γράφει το news.travelling.gr, με καθυστέρηση δέκα ολόκληρων χρόνων το θεσμικό πλαίσιο για τη δραστηριοποίηση των υδροπλάνων στη χώρα μας ολοκληρώθηκε, γεγονός που θα επιτρέψει την υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων από εγχώριους και ξένους επιχειρηματίες.
Η επαναδραστηριοποίηση των υδροπλάνων, όπως επισημαίνουν εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, θα ενισχύσει τον τουρισμό και θα απαλλάξει τις τοπικές νησιωτικές κοινωνίες της χώρας από τεράστια και χρόνια προβλήματα, «εμπεδώνοντας το αίσθημα της ασφάλειας και της κρατικής μέριμνας στους κατοίκους των πολύπαθων αυτών περιοχών».
Μάλιστα όπως σημειώνει ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου Γιάννης Μπρας, εξετάζεται το ενδεχόμενο δικτύου Υδατοδρομίων σε Ηράκλειο, Χανιά, Ρέθυμνο, Άγιο Νικόλαο και Σητεία
Σύμφωνα με τον νέο νόμο, ιδιώτες, εταιρείες, δήμοι, περιφέρειες, ενώσεις προσώπων, αλλά και το Δημόσιο θα μπορούν να δημιουργούν και να λειτουργούν υδατοδρόμια σε ολόκληρη την Ελλάδα.
Η άδεια λειτουργίας υδατοδρομίου θα χορηγείται με κοινή απόφαση των υπουργών Ανάπτυξης – Μεταφορών και Ναυτιλίας. Τα υδατοδρόμια θα μπορούν να κατασκευάζονται ακόμη και με ΣΔΙΤ ή με Fast Track, ενώ θεσπίζεται η χρήση των «υδάτινων πεδίων» (δεν θα απαιτείται άδεια) για τις έκτακτες – τουριστικές πτήσεις εκτός υδατοδρομίων.
Στην περίπτωση αυτή, την απόλυτη ευθύνη για την επιλογή του καταλληλότερου – ασφαλέστερου σημείου προσθαλάσσωσης θα έχει πλέον ο πιλότος του υδροπλάνου σε συνεργασία με τις κατά τόπους λιμενικές Αρχές. Ο Φορέας Λειτουργίας Υδατοδρομίου θα καθορίζει τα τιμολόγια των παρεχόμενων από αυτόν υπηρεσιών. Για κάθε αναχωρούντα επιβάτη θα καταβάλλεται υπέρ του Δημοσίου τέλος ίσο με 5% του καθαρού ναύλου που αντιστοιχεί στο συγκεκριμένο δρομολόγιο.
Μελέτη για την Κρήτη
H εταιρεία “Ελληνικά Υδατοδρόμια” έχει ξεκινήσει την εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας για τη δραστηριοποίηση των υδροπλάνων και στην ευρύτερη περιοχή της Κρήτης. Στη συγκεκριμένη μελέτη σκοπιμότητας αποτυπώνεται ήδη σημαντικό ενδιαφέρον για τη συνέργεια που μπορούν να έχουν τα υδροπλάνα με την κρουαζιέρα στην Κρήτη, με περιηγητικές πτήσεις
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr