Made in Greece η Μέλανι Γεωργακοπούλου, η Ελληνογαλλίδα σχεδιάστρια που είδε τα κοσμήματα... με άλλο μάτι!
Όταν η Μέλανι ήταν παιδί, μοίραζε τον χρόνο της ανάμεσα στα αρχαιοελληνικά μουσεία της Αθήνας και τα μαγικά βιβλιοπωλεία του Παρισιού, θαυμάζοντας και αφομοιώνοντας όσα έβλεπε και διάβαζε.
Με πατέρα Έλληνα και μητέρα Γαλλίδα, έμαθε την τεχνική του αργυροχόου στο Ινστιτούτο Mokume της Αθήνας. Σειρά είχαν το College of Art στο Εδιμβούργο και η γλυπτική, καθώς και το μεταπτυχιακό επάνω στο κόσμημα στο Royal College of Art. Το πάθος της για την πολυμορφία, το μέταλλο και την πέρλα απέκτησε το 2010 φωνή μέσα από τη δική της σειρά κοσμημάτων. Η βάση της είναι το Λονδίνο, αλλά οι συλλογές της πωλούνται παγκοσμίως. Η αγάπη της για την Ελλάδα αντανακλάται σε κάθε της κομμάτι, ενώ ο έρωτας της για τις πέρλες ξεκίνησε ως ένα παιχνίδι που τελικά ... σοβάρεψε. Δεν τις αντιμετωπίζει με τον κλασικό τρόπο: τους ανοίγει τρύπες, τις κόβει, τους αλλάζει μορφή. Η Μέλανι Γεωργακοπούλου, ή αλλιώς Melanie Georgacopoulos, μίλησε στη HuffPost Greece για τη δουλειά της, τον ελληνικό χώρο του κοσμήματος, αλλά και για το τι κρύβει μέσα της μία πέρλα!
Έχεις καταγωγή τόσο από Ελλάδα, όσο και από Γαλλία. Όταν ήσουν παιδί, με ποιον τρόπο σε επηρέασε αυτό ώστε να αγαπήσεις τα κοσμήματα;
Μεγάλωσα στην Ελλάδα στα μαθητικά μου χρόνια και πάντα έβρισκα τις επισκέψεις στα Μουσεία, όπως στο Ελληνικό Αρχαιολογικό, ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες. Τα υπέροχα χρυσά κοσμήματα που έλαμπαν μέσα από τις βιτρίνες σε μάγευαν. Την ίδια στιγμή, κάθε χρόνο στις επισκέψεις μου στο Παρίσι επισκεπτόμουν γαλλικά βιβλιοπωλεία και ανακάλυπτα τη δουλειά των Lalique, Cartier και Van Cleef $ Arpels. Έτσι, η αγάπη μου για τα κοσμήματα «άνθισε» ταυτόχρονα και στις δύο πόλεις.
Τα αρχαία ελληνικά κοσμήματα είναι ένα πολύ σημαντικό μέρος του ελληνικού πολιτισμού. Υπάρχει κάτι συγκεκριμένο που σε έχει επηρεάσει;
Όντως αποτελούν σημαντικό μέρος και και πάντα επιστρέφω στο Μουσείο Κοσμήματος Ηλία Λαλαούνη για να θαυμάσω τις συλλογές. Αγαπημένο μου στοιχείο είναι τα δαχτυλίδια με σφραγίδες, τόσο σχολαστικά φτιαγμένες και με τόσες λεπτομέρειες, τις οποίες μπορεί κανείς να δει μόνο όταν χρησιμοποιείται η σφραγίδα. Δεν με έχει επηρεάσει κάτι συγκεκριμένο, εκτός βέβαια από την αγάπη μου για το κίτρινο χρυσό, αλλά αυτές οι δημιουργίες πραγματικά βρίσκονται μέσα μου. Η ομορφιά και η πολυπλοκότητα της τεχνικής τους με κάνει να θέλω να πιέσω τον εαυτό μου στο να πετύχει υψηλότερα επίπεδα στη δική μου δουλειά.
Μετά τις σπουδές σου, ποια ήταν τα επόμενα βήματά σου; Ποιοι ήταν οι άνθρωποι ή οι εταιρείες που σε βοήθησαν;
Είχα την τύχη να γνωρίσω τον Σουηδό σχεδιαστή Antoine Sandoz κατά τη διάρκεια των σπουδών μου στο Royal College of Art. Έκανα την πρακτική μου με την ομάδα του κατά τη διάρκεια των δύο χρόνων του Μεταπτυχιακού μου και μόλις τελείωσα μου προσέφεραν εκεί μία θέση. Δούλεψα μαζί του σχεδιάζοντας προτάσεις για μερικές από τις καλύτερες εταιρείες του κόσμου και μέσα σε τρία χρόνια έμαθα πάρα πολλά. Μέχρι σήμερα τον θεωρώ ως τον μέντορά μου.
Άρχισες την εταιρεία σου το 2010. Τι χρειάστηκε για να το καταφέρεις αυτό; Πόσο δύσκολο ήταν;
Το 2010 είχα φτάσει σε ένα σημείο που έπρεπε να αποφασίσω εάν θα συνέχιζα να δουλεύω για άλλους ή εάν θα ξεκινούσα τη δική μου επιχείρηση. Η απόφαση δεν ήταν εύκολη, υπήρχε μεγάλη αβεβαιότητα και ρίσκο, αλλά υπήρχε μεγάλο ενδιαφέρον από τα Μέσα και τους αγοραστές για τη δική μου δουλειά και έτσι αποφάσισα να κάνω το «άλμα». Βρήκα έναν ατζέντη και συμμετείχα για πρώτη φορά στην Εβδομάδα Μόδας της Γαλλίας το 2010. Από τότε, οι πωλήσεις μου και το ενδιαφέρον των Μέσων σταδιακά αυξάνονται, μέσα από προσεκτικά σχεδιασμένες συλλογές.
Τι πιστεύεις πως οδήγησε στην επιτυχία την εταιρεία σου; Έχεις κάποια συμβουλή για όσους θα ήθελαν να κάνουν κάτι ανάλογο;
Είμαι πολύ τυχερή που σχεδιάζω αυτό που αγαπώ και ακολουθώ το ένστικτό μου. Πιστεύω πως η συνεργασία μου με τον ιαπωνικό οίκο Tasaki έκανε πολλούς να προσέξουν την εταιρεία μου και έδωσε αξιοπιστία στη δουλειά μου. Η συμβουλή μου θα ήταν να βρουν πρώτα τη δική τους φωνή και μετά να χτίσουν γύρω τους ένα καλό δίκτυο ανθρώπων που θα μπορέσουν να τους βοηθήσουν στην πορεία. Είναι αδύνατο να τα κάνεις όλα μόνος σου.
Γιατί επέλεξες να δουλέψεις με την πέρλα;
Παραδέχομαι ότι αρχικά ήταν κάτι που έτυχε να συμβεί. Ήμουν πολύ περίεργη για τις πέρλες και έτσι μια μέρα αποφάσισα να κόψω μία για να δω πώς είναι από μέσα. Από τότε, ενθουσιάστηκα τόσο πολύ μαζί τους, που αφιέρωσα την κολεξιόν «Degree Show» στις πέρλες. Μέχρι αυτή την ημέρα, παραμένω ενθουσιασμένη: το γεγονός ότι κάθε πέρλα, ακόμα και οι χρωματιστές, είναι φτιαγμένη από ένα μικρό όστρακο στη θάλασσα και όταν συλλεχθεί μπορεί να χρησιμοποιηθεί άμεσα, αντίθετα με τους πολύτιμους λίθους που χρειάζονται επεξεργασία για να αποκαλύψουν την ομορφιά τους.
Πώς βλέπεις την δουλειά των υπόλοιπων Ελλήνων που φτιάχνουν κοσμήματα; Ποιους έχεις γνωρίσει και ποιών η δουλειά σου αρέσει;
Είμαι πολύ χαρούμενη που βλέπω ότι οι Έλληνες σχεδιαστές κοσμημάτων γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς. Έξι από αυτούς μάλιστα φιλοξενούνται στον χώρο κοσμημάτων Le Bon Marche στο Παρίσι που άνοιξε ξανά πρόσφατα. Πάντα θαύμαζα σχεδιάστριες όπως η Έλενα Βότση και η Λίνα Φανουράκη για την ιδιαίτερη αισθητική τους. Την Έλενα Βότση την έχω γνωρίσει μάλιστα στο «Couture Vegas» τον προηγούμενο χρόνο, όπως επίσης και την Ιλεάνα Μακρή και τον Νίκο Κούλη. Όλοι βρισκόμαστε σε επαφή και είμαι πολύ περήφανη που δέχονται παγκόσμια αναγνώριση.
Τα μελλοντικά σου σχέδια;
Αυτή τη στιγμή συζητάω για την ανανέωση της συνεργασίας μου με τον Tasaki, το οποίο σήμαίνει ακόμη 3 χρόνια με MG TASAKI σχέδια, κάτι για το οποίο είμαι πραγματικά ενθουσιασμένη. Θέλω επίσης να επεκτείνω το ιδιωτικό πελατολόγιο μου και να αυξήσω την κάλυψη που έχει η δουλειά μου από τα Μέσα κάνοντας και άλλες συνεργασίες.
Πηγή: www.huffingtonpost.gr/
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr