Very Good News: Από 11 σε 18 δις εκτοξεύθηκαν τα έσοδα - Οι Γερμανοί τουρίστες ξανάρχονται - Οι Αυστριακοί μας ξαναγάπησαν και οι Πολωνοί μας ξανά ερωτεύτηκαν!
Επιβεβαιώνονται οι προβλέψεις στελεχών της αγοράς για την πορεία της τουριστικής κίνησης το 2013 καθώς καταγράφονται ήδη σημαντικές αυξήσεις τόσο σε παραδοσιακές αγορές της Ευρώπης όσο και σε νέες αγορές από ολόκληρο τον κόσμο.
Επιβεβαιώνονται οι προβλέψεις στελεχών της αγοράς για την πορεία της τουριστικής κίνησης το 2013 καθώς καταγράφονται ήδη σημαντικές αυξήσεις τόσο σε παραδοσιακές αγορές της Ευρώπης όσο και σε νέες αγορές από ολόκληρο τον κόσμο.
Ηδη στη Γερμανία καταγράφεται αύξηση 10%, στην Αυστρία η αύξηση κυμαίνεται στο 33%, ενώ από την Πολωνία οι προκρατήσεις σε σχέση με πέρσι έχουν αυξηθεί κατά 39%, όπως αναφέρει το iefimerida.gr.
Παράλληλα στη Βρετανία οι κρατήσεις για την Ελλάδα έχουν αυξηθεί περαιτέρω, ενώ ανοδική τροχιά καταγράφουν και οι κρατήσεις από Ρωσία, ΗΠΑ και Καναδά. Ωστόσο, παρά τις καλές επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού στελέχη της αγοράς διατηρούν κάποιες επιφυλάξεις σχετικά με τις τελικές του επιδόσεις και τονίζουν ότι η Ελλάδα πρέπει να γίνει περισσότερο ανταγωνιστική με άμεσες μειώσεις στα Τέλη Αεροδρομίου, τον ΦΠΑ στην εστίαση, στους φόρους ακτοπλοϊας, ενώ παράλληλα οι ξενοδόχοι να διατηρήσουν χαμηλά τις τιμές.
Οι Γερμανοί ξανάρχονται
Αύξηση 10% καταγράφουν οι κρατήσεις από την Γερμανία προς την Ελλάδα για την τουριστική περίοδο του 2013 σύμφωνα με στοιχεία του γερμανικού τουριστικού ομίλου Alltours τα οποία δημοσιοποιήθηκαν στη Deutsche Welle. Μάλιστα θεαματική είναι η αύξηση που καταγράφεται στις κρατήσεις για Ρόδο, που υπερβαίνει το 25%, αλλά και για την Κρήτη που κινείται στο 15%. Ο πρόεδρος του γερμανικού τουριστικού ομίλου σημειώνει επίσης ότι έχουν αυξηθεί και οι λεγόμενες «ατομικές κρατήσεις» προς τις Κυκλάδες, τη Σάμο και τη Θάσο.
Ενθουσιασμός στην Αυστρία για την Ελλάδα
Αύξηση των κρατήσεων για ταξιδιωτικά πακέτα προς την Ελλάδα κατά 35% καταγράφει ο αυστριακός όμιλος Verke-hrsbüro Group-Ruefa. Σύμφωνα με τον εκτελεστικό διευθυντή τoυ τουριστικού ομίλου, Μάρτιν Μπαχλέχνερ, σημειώνεται έντονο ενδιαφέρον για τουριστικούς προορισμούς στην Ελλάδα. Η αύξηση των κρατήσεων είναι ελπιδοφόρα, καθώς έχει καλύψει ένα μεγάλο μέρος των απωλειών του 2012. Μάλιστα ο κ. Μπαχλέχνερ στην DW είχε χαρακτηρίσει το 2013 «χρονιά της Ελλάδας» στον τουρισμό.
Πολωνία
Ιδιαίτερα αυξημένες παρουσιάζονται και οι κρατήσεις για την Ελλάδα από την Πολωνία και σύμφωνα με στοιχεία της Ενωσης Πολωνών Tour Oper-ators καταγράφεται αύξηση 39% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι. Στο σύνολο πάντως των κρατήσεων η Ελλάδα βρίσκεται στη 2η θέση καταλαμβάνοντας το 15,3% του συνόλου των επισκεπτών.
Βρετανία
Περαιτέρω αυξημένες εκτιμούν πως θα είναι και οι κρατήσεις Βρετανών τουριστών για την Ελλάδα τη φετινή τουριστική σαιζόν. Μάλιστα ο Σύνδεσμος Ταξιδιωτικών Επιχειρήσεων της Βρετανία κατατάσσει τη χώρα μας μεταξύ των προορισμών που αποτελούν σταθερή και κακή αξία. Σύμφωνα με τους Βρετανούς Tour Operators η Κέρκυρα, η Κρήτη και η Ρόδος θα συγκεντρώσουν την προτίμηση των περισσότερων Βρετανών, ενώ ζήτηση έχουν και νέοι προορισμοί όπως η Κάλυμνος και η Πελοπόννησος.
Αισιόδοξοι οι ξενοδόχοι
Ιδιαίτερα αισιόδοξες είναι οι προβλέψεις για την τουριστική κίνηση το 2013 σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ), Γιάννη Ρέτσο.
Μιλώντας στο Αθηναικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο κ. Ρέτσος επισήμανε ότι φέτος το καλοκαίρι αναμένονται στην Ελλάδα περίπου 17 εκατομμύρια τουρίστες και ο μεγαλύτερος αριθμός επισκεπτών αναμένεται να έρθει από τη Ρωσία ωστόσο, τη χώρα μας θα προτιμήσουν τουρίστες και από άλλες χώρες όπως από τη Γερμανία αν και τα τελευταία χρόνια δεν είναι από τις πρώτες επιλογές τους.
Ο κ. Ρέτσος τόνισε επίσης ότι ο τουριστικός κλάδος και κυρίως ο ξενοδοχειακός έχει πληγεί ιδιαίτερα από την οικονομική κρίση.
Τέλος σημειώνει πως ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα είναι η υπερφορολόγηση γι' αυτό και ζητάει άμεση μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση, από 23% σε 13%,
Παλεύουν να γίνουν ανταγωνιστικοί και οι επιχειρηματίες Τουρισμού
Τη δημιουργία μιας πρωτοποριακής εταιρείας-εργαλείου αποτελεσματικής προβολής του ελληνικού τουριστικού προϊόντος ανακοίνωσαν από κοινού χθες ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ) και η Ενωση Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ), παρουσιάζοντας τον νέο φορέα «Marketing Greece A.E.».
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των φορέων της τουριστικής αγοράς, αν η εταιρεία σημειώσει επιτυχία και σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες τότε αναμένεται αύξηση στα άμεσα έσοδα από τον τουρισμό 3,5 δισ. ευρώ το 2017, με αποτέλεσμα τα έμμεσα έσοδα να ανέλθουν σε επιπλέον 7-8 δισ. ευρώ, δηλαδή από τα 11 δισ. που αναμένεται να εισπραχθούν φέτος θα φτάσουν τα 18 δισ. ευρώ.
Το 37% της ανάπτυξης
O πρόεδρος του ΣΕΤΕ αλλά και της Marketing Greece Ανδρέας Ανδρεάδης, κατά την ομιλία του ανάφερε:
«Στην επόμενη δεκαετία ο τουρισμός θα συμβάλλει κατά 37% στην ανάπτυξη και θα αποτελεί τον βασικό μοχλό της οικονομίας. Από 18 δισ. ευρώ (εκτίμηση για το 2017) τα έσοδα μπορούν να ανέλθουν στα 49 δισ. ευρώ το 2021, ενώ το 42% των μελλοντικών νέων θέσεων εργασίας (περίπου 520.000 θέσεις) θα προέρχεται από τον τουρισμό. Ωστόσο, αυτή τη στιγμή η Ελλάδα χάνει μερίδιο από τις βασικές αγορές και ειδικά στην τετραετία 2007-2010 χάθηκαν περίπου 500.000 Γερμανοί τουρίστες, 150.000 Βρετανοί και περίπου 100.000 Γάλλοι επισκέπτες. Κάτω από το συγκεκριμένο πλαίσιο, η Marketing Greece έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα και να «ξαναχτίσει» το brand name «Ελλάδα».
Η Ελλάδα έχανε ως τώρα σε ανταγωνιστικότητα στον τουρισμό
Η Ελλάδα, ωστόσο, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, στο Brand Index βρέθηκε το 2011 στην 27η θέση, ενώ πέρσι έπεσε κάτω από την 30ή θέση.
Οσον αφορά στις αφίξεις, η χώρα μας βρίσκεται στην 17η θέση παγκοσμίως, ενώ στις εισπράξεις καταλαμβάνει τη 19η θέση. Στον τομέα της ανταγωνιστικότητας η Ελλάδα το 2011 βρέθηκε στην 29η θέση, ενώ το 2012 έπεσε στην 32η θέση παγκοσμίως.
Σύμφωνα με τον κ. Ανδρεάδη, για να επιτευχθούν οι στόχοι του 2021, που κάνουν λόγο για έσοδα 49 δισ. ευρώ, θα πρέπει η Ελλάδα στους παραπάνω δείκτες να βρίσκεται στην πρώτη δεκάδα.
Παράλληλα, το μεγάλο πρόβλημα του ελληνικού τουρισμού αφορά στην έντονη εποχικότητα σε αντίθεση με άλλους ανταγωνιστικούς προορισμούς, με αποτέλεσμα το 54% των τουριστών να επισκέπτεται τη χώρα μας στο τρίτο τρίμηνο και το 26% στο δεύτερο τρίμηνο.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr