Ιπτάμενα ρομπότ θα εντοπίζουν όσους κάνουν γκράφιτι σε τραίνα και δρόμους - Θα παίρνουν το δρόμο της δικαιοσύνης‏

Βήμα για την ένταξη των μη επανδρωμένων αεροσκαφών στο «οπλοστάσιο» των ευρωπαϊκών αρχών αποτελεί η ανακοίνωση των γερμανικών σιδηροδρόμων σύμφωνα με την οποία νεαροί που ζωγραφίζουν στα τρένα θα προσάγονται στη Δικαιοσύνη με βάση αποδεικτικά στοιχεία που θα συλλέγονται από ιπτάμενα ρομπότ.

Βήμα για την ένταξη των μη επανδρωμένων αεροσκαφών στο «οπλοστάσιο» των ευρωπαϊκών αρχών αποτελεί η ανακοίνωση των γερμανικών σιδηροδρόμων σύμφωνα με την οποία νεαροί που ζωγραφίζουν στα τρένα θα προσάγονται στη Δικαιοσύνη με βάση αποδεικτικά στοιχεία που θα συλλέγονται από ιπτάμενα ρομπότ.


Οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι ανακοίνωσαν ότι θα ξεκινήσουν σύντομα οι δοκιμαστικές πτήσεις των μη επανδρωμένων μίνι αεροσκαφών, τα οποία πετούν σχεδόν αθόρυβα σε ύψος 150 μέτρων και διαθέτουν θερμικές κάμερες για τον εντοπισμό ανθρώπων. Τα αεροσκάφη, που κοστίζουν 60.000 ευρώ έκαστο, πετούν σε ακτίνα 40 χιλιομέτρων από τη βάση τους με αυτόματο πιλότο ή σε ακτίνα 500 μέτρων αν δέχονται εντολές πτήσης από το έδαφος. Η αυτονομία τους είναι της τάξης των 80 λεπτών.

Η Deutsche Bahn (γερμανικοί σιδηρόδρομοι) ανακοίνωσε ότι οι πτήσεις θα γίνονται αρχικά πάνω από τα αμαξοστάσιά της, σύμφωνα με το δημοσίευμα της Καθημερινής.


Η τεχνολογία των μη επανδρωμένων αεροσκαφών έχει εξελιχθεί ταχύτερα από τη σχετική νομοθεσία, με αποτέλεσμα αγώνα δρόμου για την εκμετάλλευση του νομικού αυτού κενού. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, πέρυσι, αποκαλύφθηκε ότι τέτοιου είδους αεροσκάφη χρησιμοποιούνται σε χιλιάδες σημεία της αμερικανικής επικράτειας από τοπικές, πολιτειακές και ομοσπονδιακές αρχές, καθώς και από πανεπιστήμια, από την πολεμική αεροπορία, το σώμα των πεζοναυτών και την υπηρεσία υψηλής τεχνολογίας του Πενταγώνου (DARPA).

Τα αεροσκάφη που χρησιμοποιούνται εντός των Ηνωμένων Πολιτειών είναι μικρότερα από τα αντίστοιχα που εξαπολύουν βομβαρδισμούς στο Πακιστάν και στην Υεμένη, ενώ οι λειτουργίες τους είναι πολλές και ποικίλες.

Στην Καλιφόρνια έχει παραδείγματος χάρη χρησιμοποιηθεί μη επανδρωμένο αεροσκάφος τύπου «gorgon stare», το οποίο διαθέτει εννέα κάμερες και είναι ικανό να επιτηρεί εν κινήσει μία ολόκληρη πόλη. Σχετική έρευνα των «Τάιμς της Νέας Υόρκης» διαπίστωσε ότι οι αιτήσεις αδειοδότησης για τη χρήση των αεροσκαφών συχνά διαφέρουν από τη χρήση που τελικά γίνεται, με τα αεροσκάφη των ενόπλων δυνάμεων, παραδείγματος χάρη, να πετούν σε μεγάλα τμήματα της επικράτειας και όχι μόνο πάνω από τις βάσεις τους.


Στη Γερμανία, η είδηση της εισόδου της Deutsche Bahn στον χορό των μη επανδρωμένων αεροσκαφών έγινε δεκτή με επιφυλάξεις. «Πυροβολούμε σπουργίτια με κανόνια» είπε στην εφημερίδα Ζιντόιτσε Τσάιτουνγκ ο δικηγόρος ειδικευμένος σε περιπτώσεις γκράφιτι Πάτρικ Γκάου. Ο Γκάου αμφισβήτησε τον αριθμό των 7,6 εκατομμυρίων ευρώ τον οποίο ανέφερε ο εκπρόσωπος των σιδηροδρόμων ως ετήσιο κόστος των γκράφιτι. Κατά τον Γκάου, το ποσό αυτό δεν αφορά μόνο τα χρήματα που ξοδεύονται για να καθαριστούν οι ζωγραφισμένοι συρμοί, αλλά και αυτά που θα ξοδεύονταν αν καθαρίζονταν. «Ενα ζωγραφισμένο ηχοπέτασμα περιλαμβάνεται στον υπολογισμό σαν να το καθάριζαν ενώ δεν το καθαρίζουν. Αν στο ίδιο πέτασμα γίνει νέο γκράφιτι πάνω στο παλιό, αυτό υπολογίζεται σαν νέο» είπε ο Γκάου. Τα αμαξοστάσια ήδη προστατεύονται με αισθητήρες κίνησης, φρουρούς και με συνδρομή της αστυνομίας.

Το πρόγραμμα Eurohawk

Το θέμα της από αέρος επιτήρησης των αμαξοστασίων ήρθε στη δημοσιότητα λίγες ημέρες μετά την ταπεινωτική για τον Γερμανό υπουργό Αμυνας Ντε Μεζιέρ παραδοχή ότι το πρόγραμμα Eurohawk (μη επανδρωμένα αεροσκάφη για χρήση στο πεδίο της μάχης) εγκαταλείπεται. Τα Eurohawk κόστισαν ώς τώρα 500 εκατομμύρια ευρώ, αλλά δεν ήταν σε θέση να συνεργαστούν ικανοποιητικά με τα συστήματα πολιτικής αεροπορίας προκειμένου να αποτραπούν ατυχήματα.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr