Μετράμε από το Mamma Mia έως το Nine, το Billy Elliot & το Victor Victoria - Πόσα μιούζικαλ θα δούμε φέτος;
Η τάση των τελευταίων χρόνων συνεχίζεται αμείωτη και η νέα θεατρική σεζόν έχει δυνατή δόση από μιούζικαλ, με έμπνευση κυρίως από τη μεγάλη οθόνη.
Έργα με ιδιαίτερα μεγάλες καλλιτεχνικές αξιώσεις θα δούμε στην πόλη, με δημιουργούς και καστ που έχουν αποδείξει τις δυνατότητες και την ποιότητά τους σε ένα απαιτητικό είδος, που φαίνεται πως ήρθε για να μείνει.
«Μamma Mia!» τον Νοέμβριο στο Μπάντμιντον
Πέρυσι ήταν 11, πρόπερσι 8, φέτος 7 είναι ήδη στα σκαριά. Τα τελευταία χρόνια το μιούζικαλ τείνει να γίνει, αν όχι «καθεστώς» στο θεατρικό γίγνεσθαι της πόλης μας, τουλάχιστον μια σημαντική παράμετρός του, καθώς σε κάθε σεζόν έχουμε μπροστά μας σημαντικές παραγωγές, είτε ως μεταφορά από τη διεθνή σκηνή του μουσικού θεάτρου είτε ως εγχώριες δημιουργίες. Η αποδοχή του κοινού είναι συνήθως μεγάλη, με αποτέλεσμα οι περισσότερες από αυτές τις παραστάσεις να στέφονται από καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία, αν και υπάρχει ένας προβληματισμός των επιχειρηματιών για το ποιος είναι τελικά ο «όγκος» αντίστοιχων θεαμάτων που μπορεί να σηκώσει το θεατρικό κοινό.
«Παρά την κρίση, που μας έχει χτυπήσει όλους, το μιούζικαλ είναι θέαμα και πάντα τραβάει κόσμο», μας λέει ο επιχειρηματίας Γιάννης Παπαθεοχάρης, που τρέχει με τις τελευταίες λεπτομέρειες της παραγωγής του «Nine». Kαι ο Μιχάλης Αδάμ του θεάτρου Μπάντμιντον, που πρωτοπόρησε πριν από 11 χρόνια με το «Cats», δίνει μια πληρέστερη εξήγηση για τη δημοτικότητα του μιούζικαλ: «Αυτή τη στιγμή υπάρχουν στην Αθήνα πέντε μεγάλα θέατρα (Μπάντμιντον, Παλλάς, Πάνθεον, Μέγαρο, Ελληνικός Κόσμος ). Σ’ ένα μεγάλο θέατρο θα βάλεις μεγάλο θέαμα! Ωραία κοστούμια, ωραία σκηνικά, ωραία μουσική, ωραία τραγούδια: αυτά φέρνουν το κοινό στο μιούζικαλ».
Αν λάβει κάποιος υπόψη ότι στα θεατρικά κέντρα του δυτικού κόσμου, στο Μπρόντγουεϊ της Νέας Υόρκης ή στο Γουέστ Εντ του Λονδίνου, μπορεί να «τρέχουν» κάθε χρόνο 30-40 παραστάσεις (οι περισσότερες από αυτές να έχουν να κάνουν με το μουσικό θέατρο ), τότε μπορεί να βγάλει το συμπέρασμα πως 7-8, ή και παραπάνω μερικές φορές, μιούζικαλ στην Αθήνα δεν είναι ευκαταφρόνητος αριθμός.
Ιδιαίτερα για μια «δύσκολη» περίοδο όπως η παρούσα, το μουσικό θέατρο τείνει να αποδειχθεί το πιο άφθαρτο είδος της popular ψυχαγωγίας. Εκεί που η πρόζα μπορεί να απευθύνεται σε ομάδες και εξειδικευμένα κοινά, το μιούζικαλ αποδεικνύει για μια ακόμα φορά την οικουμενική του αξία, καθώς, ανάλογα με την θεματολογία του, μπορεί να απευθύνεται σε γκάμα κοινού από τα δημοτικά σχολεία ως την τρίτη ηλικία!
Όσα μιούζικαλ είχαμε την τύχη και την ευχαρίστηση να δούμε τα τελευταία χρόνια στα δικά μας θέατρα εκπλήρωναν το στόχο τους –που από τα πολύ παλιά χρόνια είναι αυτός της λαϊκής διασκέδασης και αισθητικής ευφορίας– με αξιοσημείωτο επαγγελματισμό και πληρότητα σε κάθε επίπεδο: μουσική, ερμηνεία, σκηνοθεσία, σκηνογραφία, χορό. Η φετινή σεζόν έρχεται να δώσει τα δικά της ξεχωριστά δώρα σε ό,τι αφορά το μιούζικαλ, και μάλιστα τα πρώτα έρχονται άμεσα. Επίσης, δεν είναι τυχαίο ότι όλα (σχεδόν ) έχουν προκύψει –με τον άλφα ή βήτα τρόπο– από το σινεμά.
BILLY ELLIOT THE MUSICAL
Η υπερπαραγωγή των Αθηναϊκών Θεάτρων κάνει πρεμιέρα στις 16/10 στο Παλλάς. Πρόκειται για μια πολύ επιτυχημένη παράσταση που κυριαρχεί στο Γουέστ Εντ εδώ και μία δεκαετία. Το βασισμένο στην ταινία «Γεννημένος χορευτής» του Στίβεν Ντάλτρι (2000 ) μιούζικαλ έχει στο επίκεντρό του το μπαλέτο. Μέσα στο θατσερικό κλίμα οικονομικής κρίσης των mid-eighties, σαν διαμάντι ξεπετάγεται η λάμψη του Μπίλι Έλιοτ, που το πάθος του για το χορό θα τον οδηγήσει να ανατρέψει κάθε αντίξοη πραγματικότητα. Ο Έλτον Τζον έχει γράψει τη μουσική και ο Λι Χολ τα κείμενα, ενώ τη σκηνοθεσία της ελληνικής παράστασης υπογράφει ο Δημήτρης Λιγνάδης. Πρωταγωνιστούν ο Αιμίλιος Χειλάκης, η Αθηνά Μαξίμου, ο Αποστόλης Τότσικας, η Νίκη Παλληκαράκη και τρία υπερταλαντούχα αγόρια στο ρόλο του Μπίλι.
NINE
Εμπνευσμένο από το αριστουργηματικό «8½» του Φεντερίκο Φελίνι, το «Nine» κάνει πρεμιέρα στις 28 Οκτωβρίου στο Pantheon. Ο Γιάννης Κακλέας σκηνοθετεί μια all-star πρωταγωνιστική ομάδα με πολλές γυναίκες, όπως και στον κόσμο του Φεντερίκο!
Η πρεμιέρα του φελινικού «Nine» είναι προγραμματισμένη για τις 6 Νοεμβρίου στο Pantheon. Το εγχείρημα το ξεκίνησε το 1973 ο Αμερικανός συνθέτης/στιχουργός Μόρι Γέστον, εμπνεόμενος από το αριστουργηματικό «8½» του Φεντερίκο Φελίνι, όμως πήρε την οριστική του μορφή στις αρχές της δεκαετίας του ’80, με στόρι γραμμένο από τον Άρθουρ Κόπιτ. Απλώς εδώ η μουσική του έδωσε ακόμα μισή μονάδα και από «8½» έγινε «Nine». Είναι η ιστορία ενός διάσημου σκηνοθέτη, του Γκουίντο Κοντίνι, που στα 40 του αντιμετωπίζει κρίσεις υπαρξιακές, δημιουργικές, σχέσεων κ.λπ. Έτσι, τα πράγματα οδηγούνται σε ένα μπλέξιμο, που εδώ του δίνει σκηνοθετική έκφραση ο Γιάννης Κακλέας, με μια all-star πρωταγωνιστική ομάδα: Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, Μάρω Κοντού, Κατερίνα Λέχου, Νάντια Μπουλέ, Έλενα Παπαρίζου, Τάνια Τρύπη.
MAMMA MIA!
Το «Mamma mia!», που θα παίζεται αυτές τις μέρες στη Θεσσαλονίκη και θα έρθει από 5 Νοεμβρίου στο Μπάντμιντον, δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Αρκεί να τονίσουμε ότι πρόκειται για την ορίτζιναλ παράσταση που παίζεται αυτήν τη στιγμή στο Γουέστ Εντ, χωρίς να της λείπει το παραμικρό. Είναι ίσως ό,τι πιο απολαυστικό έχει να παρουσιάσει το μουσικό θέατρο διεθνώς – και σ’ αυτό φαίνεται να συμφωνούν κάποια εκατομμύρια θεατών. Υπάρχουν λόγοι γι’ αυτό: είναι η υπέροχη –σχεδόν κλασική– μουσική που υπογράφουν οι Μπένι Άντερσον και Μπιορν Ουλβέους, δηλαδή οι ABBA, και μια όμορφη ιστορία αγάπης που διαδραματίζεται σε ένα φανταστικό ελληνικό νησί. Μέσα σε ένα τέτοιο κλίμα, και με τα σουξέ των ABBA να πέφτουν το ένα μετά το άλλο, ο κόσμος συγκινείται, διασκεδάζει και ξαλαφρώνει. Τα κείμενα υπογράφει η Κάθριν Τζόνσον και τη σκηνοθεσία η Φιλίντα Λόιντ.
BARBARELLA
Μέσα στον Οκτώβριο προβλέπεται να ξεκινήσει και το μιούζικαλ «Barbarella» στο θέατρο Πειραιώς 131. Δεν έχει σχέση με το ψυχεδελικό φιλμ που δημιούργησε ο Ροζέ Βαντίμ στα ’60s πάνω στην Τζέιν Φόντα (όπως αρχικά νομίσαμε! ), αλλά με τη θρυλική ντισκοτέκ των ’80s στη λεωφόρο Συγγρού. Έτσι, εδώ έχουμε ένα καθαρά ελληνικό μιούζικαλ, γραμμένο από τους Γιώργο Βάλαρη και Στέλιο Παπαδόπουλο, βασισμένο σε pop, rock, disco επιτυχίες εκείνης της δεκαετίας, ξένες και ελληνικές, πάνω στις οποίες εξελίσσεται μια ρομαντική ιστορία (ηθών, προφανώς ).
Μιλάμε για μια περίοδο που, ενώ έχει καλυφθεί κινηματογραφικά (ας πούμε με ικανοποιητικό τρόπο ), έχει μηδαμινή θεατρική, και δη μουσικοθεατρική, εκπροσώπηση. Έτσι, η «Barbarella» αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς έχουμε μια διασκεδαστική ιστορία, στην οποία πρωταγωνιστούν η Ελένη Φουρέιρα, η Ήβη Αδάμου, ο Σταμάτης Γαρδέλης, η Καίτη Γαρμπή κ.ά., ενώ η μουσική παίζεται live από τους Αλχημιστές. Σκηνοθετεί ο Γιώργος Βάλαρης.
GLORIOUS
Τέλη Οκτωβρίου με αρχές Νοεμβρίου ξεκινάει στον Ελληνικό Κόσμο το «Glorious - Μια αληθινή ιστορία», ένα πραγματικά ξεκαρδιστικό μουσικό έργο που έχει γράψει ο Πίτερ Κίλτερ πάνω στην ιστορία της Φλόρενς Φόρεστ Τζένκινς, της πιο... φάλτσας σοπράνο που έχει καταγραφεί στην ιστορία της μουσικής. Μέσα από σπουδαία φιλανθρωπικά ρεσιτάλ και πάρτι, η ηρωίδα μας έγινε talk of the town στη Νέα Υόρκη των ’40s, και την παρουσία της καταγράφει αυτό το μιούζικαλ που σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας, με πρωταγωνιστές τη Χρυσούλα Διαβάτη και το Μίνωα Θεοχάρη.
VICTOR VICTORIA
Για τη νέα σεζόν –με πιθανό ορίζοντα τον Ιανουάριο του 2016– ετοιμάζεται για το Pantheon το «Victor, Victoria», ένα ιστορικό μιούζικαλ του Μπλέικ Έντουαρτς, σε μουσική του αείμνηστου Χένρι Μαντσίνι, την οποία (λόγω θανάτου ) ολοκλήρωσε ο Φρανκ Γουάιλντχορν. Είναι η ιστορία μιας φτωχής σοπράνο που «μεταμορφώνεται» σε ομοφυλόφιλη περσόνα (τον Victor ), που θριαμβεύει στα παρισινά κλαμπ του Μεσοπολέμου. Το ρόλο έχουν ερμηνεύσει η Τζούλι Άντριους, η Λάιζα Μινέλι, η Ράκελ Γουέλς και σ’ εμάς η Αλίκη Βουγιουκλάκη και η Μιμή Ντενίση. Τώρα, ο σκηνοθέτης Απόλλωνας Παπαθεοχάρης μας υπόσχεται μια διαφορετική αισθητική ματιά και ανεβάζει στη σκηνή τους Εβελίνα Παπούλια, Γιάννη Ζουγανέλη και Γιάννη Στάνκογλου. Κειμενικά το έργο αποδίδει η Μυρτώ Κοντοβά.
SWEET CHARITY
Ένα ακόμα κλασικό μιούζικαλ έρχεται από τις 16 του επόμενου Μαρτίου στο Μπάντμιντον. Είναι το «Sweet Charity» του Μπομπ Φόσι, που έχει γράψει κι αυτό τη δική του ιστορία τόσο στο σινεμά όσο και on stage, σκηνοθετημένο από τον Τσετ Γουόκερ, δεξί χέρι του Φόσι. Η Σμαράγδα Καρύδη πρωταγωνιστεί σ’ αυτό το θαυμάσιο έργο (επίσης με φελινικές ρίζες ) των Νιλ Σάιμον, Ντόροθι Φιλντς και Σάι Κόλμαν παίζοντας την Τσάριτι Χόουπ Βαλεντάιν, τη χορεύτρια του καμπαρέ που μέσα από την αθεράπευτη αισιοδοξία της ψάχνει την αληθινή αγάπη. Δίπλα της, ο Μέμος Μπεγνής, ο Σταύρος Ζαλμάς, η Ντορέττα Παπαδημητρίου και η Νάντια Μπουλέ, ενώ την ελληνική απόδοση κάνουν ο Γιώργος Καπουτζίδης και ο Σταμάτης Πατρώνης.
Πηγή: Athinorama.gr
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr