Μόνο στο eirinika.gr: ακούστε good news! Η περίφημη όπερα της Μπολόνια επιλέγει έναν Έλληνα γλύπτη, τον Νίκο Φλώρο, για να γιορτάσει τα 250 χρόνια της (φωτό & συνέντευξη )

Η φημισμένη όπερα της Μπολόνια συμπληρώνει φέτος 250 χρόνια λειτουργίας, κι επέλεξε τον διεθνώς καταξιωμένο Έλληνα γλύπτη Νίκο Φλώρο, για τους επίσημους εορτασμούς της, με την ατομική έκθεση των γλυπτών κουστουμιών της κορυφαίας Ελληνίδας ντίβας Μαρίας Κάλλας. Η μεγάλη ντίβα άλλωστε, είχε εμφανιστεί στην Όπερα της Μπολόνια, και η τιμή αυτή ήταν επιβεβλημένη, κι έγινε συμβολικά με έναν επίσης Έλληνα καλλιτέχνη.

Η φημισμένη όπερα της Μπολόνια συμπληρώνει φέτος 250 χρόνια λειτουργίας, κι επέλεξε τον διεθνώς καταξιωμένο Έλληνα γλύπτη Νίκο Φλώρο, για τους επίσημους εορτασμούς της, με την ατομική έκθεση των γλυπτών κουστουμιών της κορυφαίας Ελληνίδας ντίβας Μαρίας Κάλλας. Η μεγάλη ντίβα άλλωστε, είχε εμφανιστεί στην Όπερα της Μπολόνια, και η τιμή αυτή ήταν επιβεβλημένη, κι έγινε συμβολικά με έναν επίσης Έλληνα καλλιτέχνη.



Ο Πρόεδρος της όπερας Francesco Ernani εξήρε την καλλιτεχνική αξία του Έλληνα γλύπτη και τόνισε την μοναδικότητα της τεχνικής του και των έργων του. Επίσης, αναφέρθηκε στον υπέροχο συνδυασμό  του σουρεαλισμού και pop art που κυριαρχεί στα έργα του καθώς και του συναισθηματισμού που αυτά εκπέμπουν.



Ο ιταλικός και διεθνής τύπος πρόβαλλε την επιτυχημένη έκθεση του Έλληνα γλύπτη η οποία κέρδισε κοινό και κριτικούς.
Προς τιμή του Έλληνα καλλιτέχνη δόθηκε δεξίωση στο ιστορικό ξενοδοχείο σύμβολο της πόλης Gia Baglioni στο οποίο παρευρέθησαν ο δήμαρχος της Μπολόνια, κρατικοί αξιωματούχοι του Υπουργείου πολιτισμού της Ιταλίας και του ιστορικού πανεπιστημίου της Μπολόνια μεταξύ των οποίων ο Ουμπέρτο Έκο και πολλές διεθνείς προσωπικότητες των τεχνών και των γραμμάτων.



O Πρόεδρος της όπερας Francesco Ernani και ο διάσημος τενόρος Mario Malagnini με τον Νίκο Φλώρο
 


Ο Πρόεδρος του Lamborghini Group Tanino Lamborhini με τον Νίκο Φλώρο  


Χορηγός της εκδήλωσης ήταν η εταιρεία Lamborghini και διευθυντής παραγωγής ο κος Αριστοτέλης Καραντής.
Η έκθεση θα είναι ανοικτή για το κοινό μέχρι τις 2 Ιουλίου και μετά θα συνεχίσει το ταξίδι της ανά τον κόσμο μεταφέροντας ένα κομμάτι της Ελλάδας, της τέχνης και του πολιτισμού της.



Ο Νίκος Φλώρος μίλησε αποκλειστικά στο eirinika.gr  για την έκθεση καθώς και για τα έργα του.

-Ποιές είναι οι εντυπώσεις σας από την πρώτη αυτή εμπειρία σας με την Ιταλία; Πως υποδέχθηκαν την έκθεση οι άνθρωποι της Όπερας της Μπολόνια;

Η υποδοχή ήταν πολύ ζεστή και οι άνθρωποι της Όπερας πολύ φιλόξενοι. Ξέρετε, είναι συγκινητικό να υποδέχονται έναν Έλληνα, τόσο ζεστά, με όσα συμβαίνουν στην χώρα μας. Είναι επίσης συγκινητικό γιατί, όπως λέω συχνά, μέσω της Τέχνης, μεταφέρουμε ένα κομμάτι της πατρίδας μας στο εξωτερικό. Κι όταν ένας καλλιτέχνης έχει τέτοια υποδοχή όπως είχα εγώ στην Μπολόνια, αυτό σημαίνει ότι υπάρχει και αναγνώριση στην χώρα από την οποία προέρχεται.



-Τα έργα σας είναι από αλουμίνιο. Πως είχατε την έμπνευση να χρησιμοποιήσετε αυτού του είδους το υλικό;

Αυτή η μέθοδος χρησιμοποιείται αρκετά στη Νέα Υόρκη, και ήταν μέρος των δικών μου καλλιτεχνικών αναζητήσεων. Στα σουπερμάρκετ που πήγαινα, έβλεπα τα κουτάκια των αναψυκτικών στοιβαγμένα τα οποία είχαν ωραίους χρωματικούς συνδυασμούς. Από εκεί, προσπάθησα να κάνω κάτι διαφορετικό, φτιάχνοντας κοστούμια από αλουμίνιο.

-Ίσως είναι συνηθισμένη ή αφελής ερώτηση, αλλά γιατί προτιμάτε το εξωτερικό ως καλλιτέχνης, κι όχι την Ελλάδα;

Αν στην Ελλάδα υπήρχαν οι προϋποθέσεις για έναν καλλιτέχνη να δημιουργήσει, ασφαλώς και θα έμενα. Όσοι φεύγουν δεν είναι γιατί δεν αγαπούν την Ελλάδα, αλλά γιατί αναγκάζονται, καθώς στην Ελλάδα ο Πολιτισμός δεν αντιμετωπίζεται ως «κυρίως θέμα».



-Αυτή θα ήταν και η επόμενη ερώτηση μου: πως βλέπετε τα καλλιτεχνικά πράγματα στην Ελλάδα;

Υπάρχουν εξαιρετικοί καλλιτέχνες Έλληνες, αλλά δεν έχουν ούτε το «έδαφος» ούτε τα «εργαλεία» για να προχωρήσουν και να δημιουργήσουν. Δεν θεωρούμε, ως Κράτος, την Τέχνη ως μέρος των ενδιαφερόντων μας, αλλά ως κάτι δευτερεύον, ως απλά μια διασκέδαση. Και είναι κρίμα, γιατί ως Έλληνες έχουμε το backround, έχουμε πολιτισμό και έχουμε δεκάδες, αν όχι εκατοντάδες Έλληνες καλλιτέχνες που διαπρέπουν στο εξωτερικό. Αλλά δεν το εκμεταλλευόμαστε σωστά. Στην Μπολόνια οι Ιταλοί ήταν ενθουσιασμένοι που έβλεπαν έναν άνθρωπο από την Ελλάδα, την χώρα που ακούνε τα χειρότερα τόσο καιρό, να δημιουργεί και να προχωρά. Μπορεί η χώρα μας να περνάει κρίση, αλλά δεν πρέπει να την εγκαταλείψουμε, μας χρειάζεται όλους.

-Θα έχετε κάποια έκθεση στην Ελλάδα το 2013;

Όχι δυστυχώς. Η έκθεση με τα κοστούμια της Μαρίας Κάλλας από τον Σεπτέμβριο και για 5 μήνες θα πάει στη Μόσχα, κι εν συνεχεία θα φιλοξενηθεί στην  Ακαδημία Καλών Τεχνών της Αγίας Πετρούπολης.

Who is who

Γεννημένος στην Αρκαδία και ασχολούμενος από μικρός με τη ζωγραφική, το 1983 παίρνει μέρος στο Αρκαδικό Φεστιβάλ και δέχεται το πρώτο βραβείο από τα χέρια της Μελίνας Μερκούρη. Έτσι, γρήγορα βρέθηκε στην Καλών Τεχνών του Παρισιού.

Είναι πρόεδρος του Ιδρύματος George Best Costacos Foundation που ειδικεύεται στην έρευνα για τον καρκίνο του εγκεφάλου. Επιθυμία του είναι να στηρίξει με τα έργα του το Κέντρο Ζωής και την εκστρατεία ενάντια στον ιό H.I.V.

 Ζει και δημιουργεί κυρίως στο εξωτερικό. Είναι όμως υπερήφανος για την καταγωγή του, παρόλο που στην Ελλάδα δεν αγκάλιασαν την τέχνη του, όπως στο εξωτερικό.

Η ιδιαιτερότητα και η μοναδικότητα των έργων του οφείλεται στα θέματα, στα υλικά και στον τρόπο χρησιμοποίησής τους.

Εκατομμύρια κουτάκια αναψυκτικών γίνονται νήμα που υφαίνουν το ύφασμα με το οποίο δημιουργεί τις τουαλέτες που φορέθηκαν από τη Μαρία Κάλλας και από τη Γκρέις Κέλι του Μονακό. Γι αυτόν, το μεταλλικό κουτάκι είναι το κουκούλι ενός μεταξοσκώληκα και το ύφασμα που φτιάχνεται από αυτό είναι μεταλλικό μετάξι, όπως συνηθίζει να το λέει.



Το 2007, για την επέτειο των 30 χρόνων από το θάνατο της Μαρία Κάλλας, εξέθεσε μία σειρά ανεπανάληπτων έργων.

Το 2012, συμπτωματικά και πάλι, για τη συμπλήρωση των 30 χρόνων από το θάνατο της Γκρέις Κέλι, του ζητήθηκε να δημιουργήσει και να εκθέσει στο Μονακό μια σειρά από έργα, μεταξύ των οποίων ήταν το ανεπανάληπτο νυφικό φόρεμά της, που το φιλοτέχνησε επί τρία χρόνια και χρησιμοποίησε 4.000 κουτάκια αναψυκτικών.

Ο ίδιος αισθάνεται κάπως μαγικά, αφού πέρα από τις άλλες συμπτώσεις, οι δύο αυτές προσωπικότητες ήταν καλές φίλες. Τα κοστούμια της θεατρικής παραγωγής NARCISE του Jean Jacques Rousseau, είναι δικές του δημιουργίες. Τα επόμενα έργα του είναι εμπνευσμένα από τις Ελληνικές Αρχαιότητες.

Στην Ελλάδα, είχαμε την τύχη να θαυμάσουμε από κοντά τα αριστουργηματικά έργα του, στην Αθήνα στο Μέγαρο Μελά, στο Μουσείο Μπενάκη, στο Κυκλαδικής Τέχνης, στο Αρχαιολογικό Μουσείο και στη Ρόδο, στο Παλάτι των Ιπποτών. Στο εξωτερικό έχει πραγματοποιήσει πολλαπλάσιες εκθέσεις και έχει αποσπάσει πολλά πρώτα βραβεία, με κορωνίδα αυτό που πήρε από το Διευθυντή του Ινστιτούτου Κοστουμιών του Metropolitan Museum της Νέας Υόρκης, Harold Koda.
 

 

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr