Πως θα έρθουν οι Κινέζοι να αγοράσουν εξοχικά στην Ελλάδα; Πλήρες ρεπορτάζ

Το μνημόνιο συνεργασίας που υπέγραψε η εταιρία παροχής ολοκληρωμένων υπηρεσιών ανάπτυξης και επένδυσης ακίνητης περιουσίας BuildUp με την κινεζική μικρομεσαία τουριστική επιχείρηση CSDH δείχνει πως κάτι κινείται στο μέτωπο της προσέλκυσης Κινέζων αγοραστών στην παραθεριστική κατοικία, γράφει το euro2day.gr.

Το μνημόνιο συνεργασίας που υπέγραψε η εταιρία παροχής ολοκληρωμένων υπηρεσιών ανάπτυξης και επένδυσης ακίνητης περιουσίας BuildUp με την κινεζική μικρομεσαία τουριστική επιχείρηση CSDH δείχνει πως κάτι κινείται στο μέτωπο της προσέλκυσης Κινέζων αγοραστών στην παραθεριστική κατοικία, γράφει το euro2day.gr.



Όσοι βιάζονται να πανηγυρίσουν, όμως, ξεχνούν πως για να υπάρξει ουσιαστική ανάπτυξη του συγκεκριμένου τομέα χρειάζονται προϋποθέσεις που σήμερα δεν υφίστανται:
Εκτός από ποιοτικά συγκροτήματα κατοικιών (που δεν υπάρχουν) και θεσμικό πλαίσιο που να ευνοεί την ανάπτυξη τέτοιων συγκροτημάτων (υπάρχει, χωρίς να λειτουργεί γιατί εκκρεμούν εγκύκλιοι κ.λπ.) απαιτείται απευθείας αεροπορική σύνδεση Ελλάδας και Κίνας και κυρίως σοβαρές κινεζικές επενδύσεις στη χώρα μας, οι οποίες θα τραβήξουν στη συνέχεια τους συμπατριώτες τους.

Η εταιρία CSDH Vacance Romantique, εταιρία προβολής και προώθησης συνδυαστικών πακέτων ακινήτων και αδειών παραμονής, ενδιαφέρεται να επεκταθεί και στον τομέα της παραθεριστικής κατοικίας. Ήδη μέσω της συγγενούς εταιρίας, CSDH Βusiness, δραστηριοποιείται στην αγορά παραθεριστικής κατοικίας της Πορτογαλίας και της Γαλλίας.

Στελέχη της αγοράς ακινήτων υποστηρίζουν, πάντως, πως η προσπάθεια για την προσέλκυση Κινέζων αγοραστών στην παραθεριστική κατοικία πρέπει να ξεκινήσει από αλλού και δεν αρκεί η πενταετής άδεια παραμονής που θεσπίστηκε πρόσφατα από την κυβέρνηση. Θεωρούν πολύ κρίσιμη την παρουσία κινεζικών ομίλων στη διαχείριση κάποιου εκ των ελληνικών αεροδρομίων.

Με δεδομένο πως ουδείς κινεζικός όμιλος συμμετέχει στον διαγωνισμό για τα περιφερειακά αεροδρόμια, το ενδιαφέρον τους επικεντρώνεται στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» καθώς και στο υπό σχεδιασμό (εδώ και χρόνια...) νέο αεροδρόμιο του Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλι.

Οι κινεζικοί όμιλοι Shenzen Airport (διαχειρίζεται το 5ο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Κίνας) και Friedmann Pacific Asset Management που είχαν καταθέσει πρόταση για εξαγορά του αεροδρομίου Αθηνών τον Μάιο του 2010, επί κυβέρνησης Γ. Παπανδρέου, επανήλθαν προ μηνών. Έκτοτε έχουν συναντηθεί δύο φορές με υπουργούς και μία φορά με τον ίδιο τον πρωθυπουργό Αντ. Σαμαρά.

«Ο έλεγχος ενός αεροδρομίου αυξάνει τις πιθανότητες απευθείας αεροπορικής σύνδεσης και μετατροπής του σε κόμβο για τους Κινέζους που ταξιδεύουν προς τη Δύση ή για τους Δυτικούς που επισκέπτονται την Κίνα» υποστηρίζουν στην αγορά. Πρόσθετη βοήθεια θα υπάρξει στην περίπτωση όπου αυξηθούν οι κινεζικές επενδύσεις στην Ελλάδα και συνεπώς οι Κινέζοι που εργάζονται στη χώρα μας, προσθέτουν. Οι ίδιοι επισημαίνουν το σοβαρό ενδιαφέρον που δείχνουν οι κινεζικοί όμιλοι που βρίσκονται αυτές τις ημέρες στη χώρα μας για το πρόγραμμα του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ).

Ένα παράδειγμα των υπερβολών που έχουν ακουστεί τα τελευταία χρόνια για την ανύπαρκτη στην ουσία ελληνική αγορά παραθεριστικής κατοικίας (από την «επέλαση των Ρώσων», μέχρι την «απόβαση των Κινέζων») είναι όσα συνέβησαν με την αξιοποίηση του ακινήτου Αφάντου στη Ρόδο. Ενώ ο αρχικός πολεοδομικός σχεδιασμός, με βάση την έρευνα αγοράς των συμβούλων του ΤΑΙΠΕΔ, προέβλεπε την κατασκευή συγκροτήματος παραθεριστικών κατοικιών, οι έξι υποψήφιοι (και οι δύο - τρεις όμιλοι που ενδιαφέρονταν πραγματικά) δήλωσαν πως αποσύρονται γιατί το έργο δεν έβγαινε.

Αντιπρότειναν την αλλαγή του σχεδιασμού ώστε να προβλέπεται η κατασκευή μεγάλων ξενοδοχείων. Τώρα το ΤΑΙΠΕΔ ετοιμάζει τις αλλαγές με την ελπίδα πως αυτήν τη φορά θα υπάρξει αίσιο τέλος στον διαγωνισμό.

Για να προχωρήσουν επενδύσεις σε συγκροτήματα παραθεριστικών κατοικιών (όπως αυτή που σχεδιάζει η οικογένεια Κωνσταντακόπουλου στο συγκρότημα Costa Navarino) χρειάζονται και αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο π.χ. για να είναι πιο εύκολη η κατασκευή μαρίνας ή άλλων συνοδευτικών εγκαταστάσεων.

Τα προβλήματα

Ο νόμος για την παραθεριστική κατοικία που ψηφίστηκε επί θητείας Π. Γερουλάνου στο υπουργείο Τουρισμού υπέστη αλλαγές, χωρίς να καταστεί λειτουργικός. Σοβαρές βελτιώσεις φέρνει το νέο ειδικό χωροταξικό για τον τουρισμό, εν όψει και της υποβολής κάποιων επενδύσεων είτε στο λεγόμενο «τουριστικό fast track», είτε στη διαδικασία «fast track» του οργανισμού Invest in Greece.

Η Ελλάδα θεωρείται σήμερα η φθηνότερη αγορά παραθεριστικής κατοικίας στην Ευρώπη με βάση δείκτες για τις μειώσεις τιμών τα τελευταία χρόνια. Δυστυχώς δεν έχει καταφέρει να επωφεληθεί λόγω της ανυπαρξίας οργανωμένων συγκροτημάτων και συγκροτημένου σχεδίου. Το ΤΑΙΠΕΔ ετοιμάζεται να παρουσιάσει ένα τέτοιο σχέδιο, που θα περιλαμβάνει την αξιοποίηση κάποιων εκ των ακινήτων που διαθέτει για την κατασκευή παραθεριστικών κατοικιών.

Σε μία από τις παρουσιάσεις που είχε κάνει η διοίκηση (επί Τ. Αθανασόπουλου στη θέση του προέδρου) αναφερόταν και το ενδεχόμενο πώλησης πέντε σημαντικών ακινήτων (ή νησιών) σε γνωστές διεθνείς προσωπικότητες ώστε να αποτελέσουν «κράχτες» για τη χώρα.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr