Moosend: Αναδιώτου, Ψαρράς, Μελισσαρόπουλος - ''Το e-mail marketing δείχνει το δρόμο για την καθιέρωση μιας εταιρείας''
Για την πολύ μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα του σωστά προετοιμασμένου e-mail marketing σε σχέση με τα υπόλοιπα "παραδοσιακά" ηλεκτρονικά μέσα marketing, μιλάνε στο EMEAgr ο Παναγιώτης Μελισσαρόπουλος, ο Γιάννης Ψαρράς και η Σοφία Αναδιώτου, συνιδρυτές και υπεύθυνη πωλήσεων αντίστοιχα, της πλατφόρμας του ΜΟΟSEND, που μέσα σε μόλις 2,5 χρόνια έχει καταφέρει να "ταράξει τα νερά" του e-mail marketing και να ανταγωνίζεται τους πιο ισχυρούς "παίχτες" παγκοσμίως.
Από αριστερά, ο Παναγιώτης Μελισσαρόπουλος και ο Γιάννης Ψαρράς, ιδρυτές της Moosend, και η Σοφία Αναδιώτου, υπεύθυνη πωλήσεων της Moosend.
συνέντευξη στον Γιάννη Λεοντάρη, Emea.gr
Για την πολύ μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα του σωστά προετοιμασμένου e-mail marketing σε σχέση με τα υπόλοιπα "παραδοσιακά" ηλεκτρονικά μέσα marketing, μιλάνε στο EMEAgr ο Παναγιώτης Μελισσαρόπουλος, ο Γιάννης Ψαρράς και η Σοφία Αναδιώτου, συνιδρυτές και υπεύθυνη πωλήσεων αντίστοιχα, της πλατφόρμας του ΜΟΟSEND, που μέσα σε μόλις 2,5 χρόνια έχει καταφέρει να "ταράξει τα νερά" του e-mail marketing και να ανταγωνίζεται τους πιο ισχυρούς "παίχτες" παγκοσμίως.
Μας μιλούν επίσης για τη σημασία της δυνατότητας εξαγωγής αναλυτικών δεδομένων για τους αποδέκτες των μαζικών mail campaigns, ώστε οι τελευταίες να είναι αποτελεσματικές και να φέρουν πωλήσεις στις εταιρείες, καθώς και για τα σημαντικά πλεονεκτήματα που έχει η πλατφόρμα του Moosend σε σχέση με το διεθνή ανταγωνισμό.
EMEAgr: Πότε και από ποιους ιδρύθηκε το Moosend, και ποιο είναι το αντικείμενό του;
Παναγιώτης Μελισσαρόπουλος: Το Moosend ξεκίνησε πριν από 2,5 χρόνια από τον Γιάννη Ψαρρά και εμένα, και πριν 2 χρόνια παρουσιάσαμε την αρχική beta εφαρμογή, ενώ εδώ και 15 μήνες η εφαρμογή είναι σε πλήρη live λειτουργία. Η εφαρμογή αφορά στη μαζική αποστολή e-mail newsletters, και απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε εταιρείες. Κάθε εταιρεία που θέλει να αποστείλει ένα μαζικό mail στους πελάτες της, στους συνεργάτες της κλπ, είναι υποχρεωμένη να χρησιμοποιήσει κάποιο σχετικό εργαλείο για το σκοπό αυτό, καθώς οι "κλασικοί" e-mail clients (gmail, yahoo κλπ) μπορούν να στείλουν μέχρι περίπου 50 mail την κάθε φορά, χωρίς ο αποστολέας να γνωρίζει ούτε εάν θα φτάσουν όλα στον προορισμό τους, ούτε πότε θα φτάσουν, ούτε και εάν θα διαβαστούν.
Όταν λοιπόν μία εταιρεία θέλει να στείλει δεκάδες χιλιάδες ή εκατοντάδες χιλιάδες μαζικά mail, πρέπει να χρησιμοποιήσουν εξειδικευμένα εργαλεία, και στην περίπτωση αυτή το ζητούμενο είναι η όσο το δυνατό ταχύτερη αποστολή, καθώς και η αποστολή στο inbox του παραλήπτη, και όχι στα spam. Αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία για επιχειρήσεις που το μαζικό e-mail αποτελεί εργαλείο marketing και πωλήσεων για αυτές, όπως τα e-shops κλπ.
Ένα άλλο ζητούμενο για τις εταιρείες που χρησιμοποιούν ως εργαλείο τη μαζική αποστολή e-mail είναι να έχουν πολύ χρήσιμα για αυτές στατιστικά στοιχεία, όπως εάν διαβάστηκε το e-mail, ποιά θέματά του διαβάστηκαν, από πόσους και ποιούς παραλήπτες, πόσες φορές άνοιξε ο κάθε παραλήπτης το κάθε θέμα, ποιες ώρες, από ποιές χώρες κλπ. Τα στοιχεία αυτά (και όχι μόνο) βοηθούν τις εταιρείες στη βελτίωση πολλών παραμέτρων στη μαζική αποστολή των mail τους, καθώς με αυτά τα δεδομένα μπορούν να γνωρίζουν πολύ καλύτερα τις συνήθειες και τις προτιμήσεις των αποδεκτών, και έτσι να βελτιώσουν τους τομείς του e-mail που τα στοιχεία δείχνουν να παρουσιάζουν κάποιο πρόβλημα, αλλά και να δώσουν μεγαλύτερο βάρος στα σημεία εκείνα που δείχνουν να συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον από τους παραλήπτες.
Γιάννης Ψαρράς: Εκτός όμως από τα παραπάνω, ας προσθέσουμε ότι η πλατφόρμα μας προσφέρει ακόμα μεγαλύτερες δυνατότητες, όπως την παρακολούθηση σε επίπεδο μοναδικού παραλήπτη της "συμπεριφοράς" του, δηλαδή πόσες φορές άνοιξε το mail, τί επέλεξε να διαβάσει, πόσες φορές το επέλεξε κ.α., και αυτό μπορεί να γίνει και στο επίπεδο ενός μαζικού mail, αλλά και σε χρονικό επίπεδο, δηλαδή την ανάλογη "συμπεριφορά" του παραλήπτη σε διάστημα ενός μηνός, για παράδειγμα.
Μία ακόμα λειτουργία που έχουμε προσθέσει πρόσφατα είναι ο εντοπισμός του είδους της συσκευής από την οποία έχει ανοίξει ο παραλήπτης το mail, εάν δηλαδή πρόκειται για επιτραπέζια συσκευή (όπως ένα desktop PC) ή για φορητή (όπως ένα κινητό τηλέφωνο, ένα tablet κλπ), όπως επίσης και τη λειτουργική πλατφόρμα (π.χ. Windows, Android, IoS κλπ), ή τον e-mail client (gmail, yahoo κλπ) μέσα από τα οποία ο παραλήπτης άνοιξε το mail.
Μια ακόμα πολύ σημαντική λειτουργία της πλατφόρμας του Moosend είναι και η "έξυπνη" διαχείριση των mailing list που μπορεί να κάνει. Για παράδειγμα, όταν γίνεται αρχικά μία μαζική αποστολή ενός mail, κάποιες ηλεκτρονικές διευθύνσεις πιθανόν να μην ισχύουν, σε κάποιες μπορεί ο παραλήπτης να έχει ξεχάσει να αδειάσει το inbox και έτσι το mail να γυρίσει πίσω κλπ. Η πλατφόρμα του Moosend είναι σε θέση να "αντιλαμβάνεται" τους "προβληματικούς" παραλήπτες, και στην επόμενη αποστολή να τους εξαιρέσει αυτόματα, χωρίς ο αποστολέας να χρειάζεται να τους αφαιρέσει χειροκίνητα από τη λίστα. Το ίδιο συμβαίνει και με όσους επέλεξαν να γραφτούν στη λίστα για να λαμβάνουν e-mail newsletter ή με όσους έχουν κάνει unsubscribe, έχουν απεγγραφεί δηλαδή από τη λίστα: ο αποστολέας δε χρειάζεται να κάνει τις χειροκίνητες εγγραφές – απεγγραφές - επιστροφές, κάτι που είναι εξαιρετικά χρονοβόρο αν έχουμε να κάνουμε με λίστες μερικών χιλιάδων παραληπτών και πάνω.
EMEAgr: Ως startup εταιρεία, ποια είναι τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίσατε στη μέχρι σήμερα πορεία σας;
Π. Μελισσαρόπουλος: Ξεκινήσαμε ως μια startup εταιρεία, ωστόσο πιστεύω ότι πλέον έχουμε ξεπεράσει το startup στάδιο, καθώς πλέον αναπτυσσόμαστε με γρήγορους ρυθμούς, πραγματοποιώντας πωλήσεις τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Το Moosend δεν είναι απλά μία ιδέα, ένα business plan, αλλά είναι μια επιχείρηση με αναγνωρισιμότητα, εισροές και πωλήσεις. Το βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε στα πρώτα μας βήματα ήταν η ανυπαρξία της σωστά δομημένης ηλεκτρονικής τιμολόγησης στην Ελλάδα, καθώς ο ισχύων μηχανισμός δεν εξυπηρετεί τις εταιρείες που θέλουν να τιμολογούν σε παγκόσμιο επίπεδο. Αυτό μας ανάγκασε να κάνουμε την έδρα μας στο Λονδίνο, όπου μπορέσαμε να κάνουμε online και μέσα σε 15 λεπτά τις σχετικές διαδικασίες για την ίδρυση της εταιρείας, χωρίς να χρειαστεί καθόλου να παραστούμε σε καμία Δημόσια υπηρεσία.
Πέραν των παραπάνω, δε θα έλεγα ότι αντιμετωπίσαμε κάποιο άλλο ουσιαστικό πρόβλημα, κατά το ξεκίνημά μας.
EMEAgr: Ποια θεωρείτε ότι είναι τα βασικά σας πλεονεκτήματα απέναντι στον ανταγωνισμό;
Π. Μελισσαρόπουλος: Δεν γνωρίζουμε να υπάρχει στην Ελλάδα άλλη εταιρεία που να έχει αναπτύξει αντίστοιχο λογισμικό με τις δυνατότητες του δικού μας, και αυτό είναι κάτι που και η ελληνική αγορά αντιλαμβάνεται όλο και περισσότερο. Αυτός είναι και ο λόγος που η ελληνική αγορά πάει πολύ καλά για εμάς. Σε αυτό "βοηθάει" και η οικονομική κρίση, που κάνει τις εταιρείες να στρέφονται στο e-mail marketing για λόγους οικονομίας.
Σε διεθνές επίπεδο υπάρχει ανταγωνισμός, κυρίως από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ωστόσο εκτιμώ ότι η δική μας πλατφόρμα δεν έχει να ζηλέψει κάτι από τις μεγαλύτερες ανάλογες εταιρείες του εξωτερικού, μάλιστα θα έλεγα το αντίθετο, ότι σε πολλές περιπτώσεις εμείς προσφέρουμε περισσότερες υπηρεσίες από τους ανταγωνιστές μας.
Γ. Ψαρράς: Στα πλεονεκτήματά μας θα πρόσθετα το γεγονός ότι όλη η εφαρμογή έχει φτιαχτεί εξολοκλήρου από εμάς, χωρίς να έχουμε "δανειστεί" ούτε μία γραμμή κώδικα από αλλού, με αποτέλεσμα να έχουμε πλήρη εικόνα και έλεγχο για κάθε παράμετρο της εφαρμογής, και έτσι να εξαρτάται αποκλειστικά από εμάς η αξιοπιστία της. Η υποδομή της πλατφόρμας έχει στηθεί με τέτοιον τρόπο ώστε να προσφέρει εξαιρετικά μεγάλη αξιοπιστία στην παράδοση των e-mails. Γιατί αν το e-mail δεν παραδίδεται σωστά και στο Inbox, ό,τι reporting και αν προσφέρει μετά η εφαρμογή, δε θα σου δίνει σαφή εικόνα του τι συμβαίνει.
Επίσης, το Moosend είναι φτιαγμένο σε σύγχρονες γλώσσες προγραμματισμού, πράγμα που μας δίνει τη δυνατότητα για περισσότερες δυνατότητες και μεγαλύτερη ευελιξία, σε σχέση με τα προγράμματα που έχουν δημιουργηθεί παλαιότερα, με λιγότερο εξελιγμένες γλώσσες προγραμματισμού.
Και φυσικά, ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματά μας έναντι του ανταγωνισμού είναι ο πολύ πιο ανταγωνιστικός τιμοκατάλογος που έχουμε, σε σχέση και με τις, κατά κανόνα, πληρέστερες υπηρεσίες που προσφέρουμε.
EMEAgr: Πώς κρίνετε την κινητικότητα που παρατηρείται στην Ελλάδα αναφορικά με τη δημιουργία startup εταιρειών και συνεργατικών "επιταχυντικών" σχημάτων; Εκτιμάτε πως υπάρχουν κάποια αρνητικά στοιχεία και, εάν ναι, ποιά είναι αυτά; Ποιά πιστεύετε ότι θα πρέπει να είναι τα σημεία στα οποία θα πρέπει να δώσουν μεγαλύτερη προσοχή οι startupers και τα συνεργατικά σχήματα;
Π. Μελισσαρόπουλος: Η τάση των startup εταιρειών στην Ελλάδα είναι σαφέστατα κάτι ιδιαίτερα θετικό, όχι μόνο για την ανάπτυξη των νέων ιδεών αλλά και γενικότερα για την ελληνική οικονομία. Ωστόσο δε θα πρότεινα σε κανέναν νέο να αφήσει, για παράδειγμα, το πανεπιστήμιο ή τις σπουδές του κλπ., για να ξεκινήσει την ιδέα του με τη startup εταιρεία. Πρέπει να υπάρχει ισορροπία, διότι εάν το εγχείρημα της startup αποτύχει, το πανεπιστημιακό πτυχίο θα βοηθήσει το νέο να βρει κάποια δουλειά, στην Ελλάδα ή το εξωτερικό. Βέβαια όταν μιλάμε για μεγαλύτερες ηλικίες τα πράγματα αλλάζουν, καθώς σε ηλικίες άνω των 30 ετών το βάρος μπορεί σαφέστατα να δοθεί περισσότερο στην προσπάθεια για επιτυχία του συγκεκριμένου εγχειρήματος. Είναι ωστόσο σημαντικό να υπάρχει κάθε φορά η απαιτούμενη "ισορροπία".
Από την άλλη πλευρά, η ύπαρξη των "θερμοκοιτίδων" είναι κάτι ιδιαίτερα θετικό, ιδιαίτερα όταν οι θερμοκοιτίδες δεν περιορίζονται αποκλειστικά και μόνο στη χρηματοδότηση των startups, αλλά προχωρούν και στην καθοδήγησή τους με την τεχνογνωσία που ήδη έχουν. Ωστόσο, οι θερμοκοιτίδες θα πρέπει να γνωρίζουν ότι το όλο εγχείρημα έχει και ένα σοβαρό βαθμό ρίσκου, που είναι όμως κάτι αναμενόμενο, και στο πλαίσιο του γενικότερου επιχειρηματικού ρίσκου που αναλαμβάνουν.
Σοφία Αναδιώτου: Θα πρέπει να τονίσουμε επίσης ότι ως Moosend στεκόμαστε κοντά στις startups (από το στάδιο των οποίων άλλωστε έχουμε περάσει και εμείς), παρέχοντάς τους δωρεάν την πλατφόρμα μας ώστε να μπορούν να επικοινωνούν τα νέα τους, αλλά και να έχουν ένα ισχυρό εργαλείο marketing στα πρώτα τους δύσκολα βήματα. Μέσα στο site μας αναγράφουμε τις προϋποθέσεις προκειμένου μια startup να επωφεληθεί των πλεονεκτημάτων της πλατφόρμας της Moosend.
EMEAgr: Γιατί κατά τη γνώμη σας είναι σημαντική μια email καμπάνια για μία επιχείρηση, και πώς πιστεύετε ότι μπορεί να αποδώσει σε πωλήσεις για την εταιρεία που το εφαρμόζει;
Σ. Αναδιώτου: Μια καμπάνια e-mail μπορεί να έχει 2 μορφές:
Κατά πρώτον ενημερωτική: μπορείς να αποστέλλεις μέσω e-mail τα νέα του μήνα που αφορούν την επιχείρησή σου, και σταδιακά να δημιουργείς engagement του πιθανού πελάτη. Το ενημερωτικό newsletter λειτουργεί υπενθυμητικά και εδραιώνει το brand awareness. Αρκεί αυτό για το οποίο ενημερώνεις να έχει ενδιαφέρον για τον πελάτη σου. Οπότε χρειάζεσαι κατάλληλο περιεχόμενο.
Κατά δεύτερον, μπορεί να είναι καμπάνια προσφοράς: μπορείς να δημιουργήσεις ένα οικονομικό όφελος για τον πελάτη σου, ένα κίνητρο για να ανοίξει την ενημέρωση που του στέλνεις, να τη μελετήσει και να καταλήξει να αγοράσει ή να εκμεταλλευτεί την προσφορά προς όφελός του. Αυτό μπορείς - και επιβάλλεται - να το δηλώνεις και στον τίτλο του newsletter. Μην ξεχνάμε ότι για να προβεί κάποιος σε μια ενέργεια, πρέπει να του καλύψεις το βασικό του ερώτημα: "What’s in it for me?" Τι θα κερδίσω εγώ από αυτό; Τι ανάγκη μου καλύπτει; Βασική λοιπόν προϋπόθεση για να έχει επιτυχία η καμπάνια μέσω e-mail είναι να έχεις "ακούσει" προσεκτικά τις ανάγκες του πελάτη, να είναι το επίκεντρο της έρευνάς σου και αυτό που του προσφέρεις να το κρίνει σημαντικό.
Πρέπει όμως να απαντήσουμε και στο "γιατί να το κάνεις αυτό μέσω e-mail και όχι μέσω άλλων καναλιών;". Σίγουρα όλα τα digital κανάλια λειτουργούν συνεργατικά. Δε θα καταργήσεις ενέργειες που κάνεις π.χ. μέσω του facebook γιατί στέλνεις e-mail. Απλά το e-mail θα σου δώσει την αμεσότητα που θέλεις, θα φτάσει στο Inbox του πελάτη και κατά ένα ποσοστό 15-40% (ή και παραπάνω, ανάλογα με το Industry, την ώρα αποστολής κλπ) θα διαβαστεί.
Αν είσαι προνοητικός να έχεις κάνει targeted καμπάνια βάσει συμπεριφοράς των παραληπτών (φύλο, πόλη, αν έχει ανοίξει παρόμοιες καμπάνιες στο παρελθόν, πού έχει "κλικάρει") τότε το e-mail σου μπορεί να φτάσει στον παραλήπτη αρκετά προσωποποιημένο, ίσως με το όνομα και τη διεύθυνση του email του, μπορεί και με άλλα στοιχεία ταύτισης, θα τον αφορά σίγουρα, και θα δώσει έτσι μεγαλύτερη απόδοση στα χρήματά σου (ROI) όταν άλλα κανάλια υστερούν σε απόδοση στην επένδυση.
EMEAgr: Ποια θεωρείτε ότι είναι η απόδοση στην επένδυση μιας επιχείρησης, που μπορεί να δώσει το email marketing, σε σύγκριση με άλλες μορφές προώθησης πωλήσεων;
Σ. Αναδιώτου: Τα στοιχεία μιλούν μόνα τους. Σε μελέτη της Exact Target, που πραγματοποιήθηκε το 2012, αν έχει προβεί το κοινό σε αγορά προϊόντος λόγω προώθησης που είδε σε διάφορα μέσα, το e-mail συγκαταλέγεται πρώτο με 66%, κάποια παραδοσιακά μέσα όπως direct κατάλογοι και οι επιστολές έρχονται δεύτεροι με 65%, το τηλέφωνο με 24% ενώ το facebook ακολουθεί πολύ μακριά με 20%, και το SMS messaging με 16%. Τα υπόλοιπα κανάλια έχουν μονοψήφιο ποσοστό επιρροής.
Το έγκυρο mediapost σε έρευνά του επίσης αναφέρει πως το ROI του email είναι 40 δολάρια για κάθε δολάριο που ξοδεύεις, δηλαδή, σου αποδίδει πίσω 40 φορές τα χρήματά σου. Την ίδια στιγμή, τα keyword ads έχουν απόδοση 17 και τα banner ads δίνουν απόδοση 2.
Επίσης, το μέσο ποσοστό του click through στο e-mail, που θα οδηγήσει στο site σου, διεθνώς πάντα, είναι περίπου στο 5% όταν τα banner ads έχουν ένα ποσοστό κλικ στο 0,8%.
Τα Social Media και τα search engines μαζί, δεν δίνουν την αποτελεσματικότητα που δίνει το e-mail μόνο του για μια επιχείρηση, και το βλέπεις αυτό στην έρευνα του Monetate που αποτελεί πάροχο λύσεων για marketing optimization.
Εσείς μετά από αυτά, ποιο μέσο θα επιλέγατε για να γνωστοποιήσετε τις ειδήσεις σας;
EMEAgr: Με βάση τη πτώση της ζήτησης στην αγορά λόγω της οικονομικής κρίσης, αλλά και τη σταδιακή στροφή του καταναλωτικού κοινού σε online εργαλεία για πραγματοποίηση αγορών, κατά πόσο θεωρείτε ότι είναι σκόπιμο για μια επιχείρηση να στραφεί περισσότερο σε άλλες μορφές προώθησης πωλήσεων, όπως το email marketing; Επίσης παίζει ρόλο και το είδος του αντικειμένου για το οποίο πρέπει να γίνει marketing;
Σ. Αναδιώτου: Το e-mail είναι ένα εξαιρετικά φθηνό μέσο για να επικοινωνήσεις το brand σου και τις προσφορές σου. Αρκεί να βρεις τη μαγιά – τα e-mails των ενδιαφερομένων πελατών σου. Υπάρχουν τρόποι να δημιουργήσεις ενδιαφέρον περιεχόμενο ώστε το κοινό να γραφτεί οικειοθελώς στο newsletter σου – και εμείς μπορούμε να βοηθήσουμε σε επίπεδο συμβουλευτικό για να το πετύχεις αυτό. Αν συγκεντρώσεις τα e-mails όσων ενδιαφέρονται για τα νέα σου, έχεις ένα σπουδαίο εργαλείο το οποίο μπορείς να αξιοποιήσεις, για να μειώσεις το κόστος της επικοινωνίας σου. Και τα αποτελέσματα θα σε ενθουσιάσουν. Οπότε έχει κάθε λόγο μια επιχείρηση να το επιδιώξει αυτό.
Επίσης, σαφέστατα παίζει ρόλο εάν το προϊόν απευθύνεται σε Β2Β αγορά, ή στον τελικό χρήστη. Ανάλογα με τη στόχευση, θα πρέπει να διαφοροποιείται και η προσέγγιση, η μεθοδολογία. Εμείς στο Moosend είμαστε σε θέση να παρέχουμε και συμβουλευτικές υπηρεσίες για το e-mail marketing, ώστε αυτό να καταστεί όσο το δυνατό περισσότερο αποτελεσματικό.
Π. Μελισσαρόπουλος: Όπως πολύ σωστά λέει και η Σοφία, το σωστό e-mail marketing είναι το Α και το Ω ώστε μια τέτοια μέθοδος να αποδώσει πραγματικά. Το να έχει κάποιος μια τεράστια mailing list (άσχετα με τον τρόπο που την έχει αποκτήσει) δε λέει από μόνο του τίποτα, καθώς το θέμα είναι εάν αυτή είναι σε θέση να του φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα, δηλαδή πωλήσεις. Το ζητούμενο λοιπόν είναι η mailing list να αποτελείται από αποδέκτες που θέλουν, ενδιαφέρονται ή έχουν ζητήσει να λαμβάνουν το συγκεκριμένο mail, και όχι απλώς από κατόχους διευθύνσεων mail για τους οποίους δεν υπάρχουν δεδομένα.
EMEAgr: Ποιοι είναι οι βραχυπρόθεσμοι και μακροπρόθεσμοι στόχοι της εταιρείας για το μέλλον;
Π. Μελισσαρόπουλος: Από την πρώτη στιγμή το Moosend στόχευε και στη διεθνή αγορά, εκτός από την ελληνική, και για το λόγο αυτό όλη η πλατφόρμα μας είναι στα αγγλικά. Ως βραχυπρόθεσμο στόχο θα μπορούσα να αναφέρω την εδραίωση στην ελληνική αγορά, καθώς και την ακόμα μεγαλύτερη επέκταση στις αγορές του εξωτερικού. Ήδη έχουν γίνει κάποια πρώτα βήματα, και θα ακολουθήσουν περισσότερες οργανωμένες κινήσεις σε κάποιες χώρες της Ευρώπης, και σε δεύτερο λόγο στις ΗΠΑ.
Εκτιμούμε ότι σύντομα θα έχουμε ολοκληρώσει το επενδυτικό πλάνο προώθησης της πλατφόρμας του Moosend στο εξωτερικό, έτσι ώστε μέσα στους επόμενους 2-3 μήνες να ξεκινήσει δυναμικά το marketing του Moosend στην ευρωπαϊκή αγορά, σε πρώτη φάση, και σε δεύτερη φάση στις ΗΠΑ και την Ασία.
Γ. Ψαρράς: Πέραν αυτών, δε σταματούμε να σκεφτόμαστε πώς θα κάνουμε καλύτερες τις υπηρεσίες μας, και σε αυτό βασιζόμαστε ιδιαίτερα και στο feedback από τους ίδιους τους χρήστες μας, που το θεωρούμε πολύ σημαντικό. Φυσικά προσθέτουμε συνέχεια και νέες υπηρεσίες, ώστε να γίνουμε ακόμα περισσότερο ανταγωνιστικοί σε σχέση με τις ανάλογες εταιρείες του εξωτερικού.
* * *Το Moosend δημιουργήθηκε από τον Γιάννη Ψαρρά και τον Παναγιώτη Μελισσαρόπουλο, οι οποίοι γνωρίζονται από την παιδική ηλικία.
Ο Γιάννης Ψαρράς είναι ο "αρχιτέκτονας" και ο lead developer της εφαρμογής, και αποκαλείται "Moosend’s tech guy". Διαθέτει προϋπηρεσία σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως, όπως η Goldman Sachs και η Merill Lynch. Υπήρξε lead developer σε διάφορα projects (Portfolio Management and Trading tools) για πελάτες των παραπάνω εταιρειών και διετέλεσε lead architect στην Merill Lynch, σχεδιάζοντας την πλατφόρμα του Wealth Regulation Compliance.
Ο Παναγιώτης Μελισσαρόπουλος είναι υπεύθυνος για το business development του Moosend, αλλά και τη διαχείριση των πελατών, με σπουδές στη Διοίκηση Επιχειρήσεων, αποκαλείται δε ως "Moosend’s Business Dude". Υπήρξε Food & Service Manager το 2004 στους Ολυμπιακούς αγώνες της Αθήνας, υπεύθυνος σίτισης όλων των ολυμπιακών ομάδων, επιτροπών και δημοσιογράφων, ενώ στη συνέχεια και για 6 χρόνια δραστηριοποιήθηκε στον χώρο των κατασκευών, διαχειριζόμενος δεκάδες έργα πολλών εκατομμυρίων.
Το πάθος των δύο νέων για τις εφαρμογές πληροφορικής και την τεχνολογία τους ώθησε να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να δημιουργήσουν ένα πολλά υποσχόμενο business tool – και αρκετά επιτυχημένο όπως αποδεικνύεται.
Η Σοφία Αναδιώτου έχει διατελέσει στέλεχος marketing και πωλήσεων από το 2000 σε επιχειρήσεις όπως ο όμιλος Βιοχάλκο, ο όμιλος Γερμανός, η Boussias Communications, η Re/Max Hellas, η Stefi Productions, και βρίσκεται στον κλάδο της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών από το 2003. Διαθέτει πτυχίο Φιλοσοφικής και στη συνέχεια ΜΒΑ με εξειδίκευση στο International Marketing Management, ενώ υπήρξε υπεύθυνη για new business σε projects όπως έντυπες εκδόσεις, συνέδρια, εκθέσεις, τηλεοπτικές εκπομπές, επιτυγχάνοντας στο ενεργητικό της αύξηση πωλήσεων της τάξεως του 50% έως 300% στα projects που είχε υπό την ευθύνη της.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr