Μπλε αγόρια - ροζ κορίτσια: Πώς το marketing των παιχνιδιών διαμορφώνει τον χαρακτήρα των παιδιών
Πριν από λίγο καιρό επισκέφθηκα ένα μεγάλο πολυκατάστημα στο κέντρο της Αθήνας για να πάρω δώρο στον 5χρονο ανιψιό του αγοριού μου για τα γενέθλιά του.
Δεν έχω παιδιά, ούτε ανίψια, ούτε βαφτιστήρια, μόνο τα τέκνα των φίλων μου και τον εν λόγω μπόμπιρα για να τους ψωνίζω όποτε μου δίνεται η ευκαιρία. Και, προσωπικά, λίγα πράγματα βρίσκω πιο ενδιαφέροντα και διασκεδαστικά από το να αγοράζεις δώρα σε μικρά παιδιά.
Συνήθως επιλέγω μικρά, συνοικιακά παιχνιδάδικα, βιβλιοπωλεία ή πωλητήρια μουσείων και σπάνια θα πάω σε κάποια αλυσίδα καταστημάτων. Αυτή τη φορά όμως είχα διάθεση για κάτι γκράντε, το πειρατικό πλοίο των Playmobile ας πούμε ή έναν Darth Vader σε πραγματικό μέγεθος, οπότε αναγκάστηκα να κινηθώ αναλόγως.
Φτάνοντας στον όροφο των παιδικών παιχνιδιών ήρθα αντιμέτωπη με έναν τεράστιο χώρο, προσεκτικά χωρισμένο σε δύο ενότητες.
Από τη μία πλευρά βρίσκονταν τα παιχνίδια για κορίτσια και από την άλλη τα παιχνίδια για αγόρια. Για να γίνει πιο άμεσα αντιληπτός αυτός ο διαχωρισμός και, φαντάζομαι, για να μην μπερδευτεί ο ανυποψίαστος καταναλωτής και πάει στην λάθος πλευρά με αποτέλεσμα να πάρει ένα «αγορίστικο» παιχνίδι για ένα μικρό κορίτσι (Θου Κύριε), οι τοίχοι της μίας πλευράς ήταν βαμμένοι μπλε, ενώ της άλλης ροζ.
Η αντιστοιχία είναι αυτονόητη. Εξίσου αυτονόητο για εμένα, ήταν να κάνω επί τόπου μεταβολή και να φύγω από το κατάστημα. Η αμέσως επόμενη εναλλακτική ήταν να αρχίσω να μεταφέρω παιχνίδια από το «μπλε στρατόπεδο» στο «ροζ στρατόπεδο» και να τα τοποθετώ σε στρατηγικές θέσεις (τη Barbie πάνω σε ένα διαστημόπλοιο, έναν στρατιώτη μέσα σε μια κουζίνα, τέτοια γραφικά) αλλά προτιμούσα να περάσω το Σαββατοκύριακο που ερχόταν κάπου όμορφα και όχι στη φυλακή.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr