Φωτιά είχε εκδηλωθεί στο μοιραίο Airbus των Egyptair πριν την πτώση - Τι κατέγραψαν οι αισθητήρες

Προειδοποιητικά σήματα που καταδεικνύουν την ύπαρξη καπνού και πιθανής φωτιάς φαίνεται ότι είχε καταγράψει το αυτόματο διαγνωστικό σύστημα του μοιραίου αεροσκάφους της EgyptAir, που συνετρίβη στη Μεσόγειο Θάλασσα.

 

Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ειδική ιστοσελίδα Aviation Herald, λίγη ώρα πριν το αεροσκάφος εξαφανιστεί από τα ραντάρ το διαγνωστικό σύστημα κατέγραψε ίχνη καπνού στο σημείο όπου βρίσκονται βαρυσήμαντα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου (το avionics bay) αλλά και στην τουαλέτα.

Τρία ακόμα μηνύματα που καταγράφηκαν την ίδια ώρα φανερώνουν πρόβλημα στους αισθητήρες κάποιων παραθύρων, στοιχείο που πιθανώς υποδεικνύει απότομη αύξηση θερμοκρασίας.

Τα δύο τελευταία μηνύματα που καταγράφηκαν υποδεικνύουν ότι υπήρξε κάποιο σοβαρό πρόβλημα στα συστήματα ελέγχου πτήσης.

Όλοι οι συναγερμοί καταγράφηκαν μέσα σε διάστημα τριών λεπτών, από τις 03:26 τα ξημερώματα (ώρα Ελλάδος) έως τις 03:29, δηλαδή λίγα λεπτά πριν χαθεί το στίγμα του Airbus.

Τα στοιχεία του Aviation Herald συμπληρώνονται από ξεχωριστές πληροφορίες της «Wall Street Journal», η οποία μεταδίδει ότι υπήρξε συναγερμός για καπνό κοντά στη μύτη του αεροπλάνου, κάτω από το πιλοτήριο του σκάφους.

Τα νέα στοιχεία για τα δραματικά τελευταία λεπτά του αεροσκάφους δε λύνουν οριστικά το μυστήριο για τα αίτια της τραγωδίας, καθώς δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο τρομοκρατικής ενέργειας.

Παρά ταύτα, καθιστούν σαφώς πιο απίθανο το σενάριο μίας απόλυτα καταστροφικής έκρηξης – που συνήθως προκαλείται από βόμβα – καθώς σε αυτή την περίπτωση το σκάφος θα είχε υποστεί καταστροφική ζημιά άμεσα. Τα ερωτηματικά παραμένουν πολλά όμως, καθώς είναι σπάνιο να εκδηλωθούν πυρκαγιές που μπορούν να προκαλέσουν τόσο μεγάλη καταστροφή σε ένα αεροπλάνο μέσα σε λίγα λεπτά.

Σε κάθε περίπτωση, οριστικές απαντήσεις δύσκολα θα υπάρξουν προτού βρεθούν και αναλυθούν τα δύο μαύρα κουτιά του αεροπλάνου, που βρίσκονται ακόμα στα νερά της Μεσογείου.

Εν τω μεταξύ, κάθε πιθανό σενάριο και όλα τα πρόσωπα που είχαν πρόσβαση στο αεροσκάφος της EgyptAir εξετάζουν οι αρχές προκειμένου να ρίξουν φως στα αίτια της πτώσης. 

Η αστυνομία των αεροπορικών μεταφορών (GTA), η αστυνομία των συνόρων (PAF) και οι υπηρεσίες πληροφόρησης εργάζονται πυρετωδώς για να συνθέσουν το παζλ των γεγονότων που προηγήθηκαν της επιβίβασης του πληρώματος και των επιβατών στο Airbus A320 στο Ρουασί. Σύμφωνα πάντως με μια πηγή που πρόσκειται στην έρευνα, «κανένα κενό ή ύποπτο πρόσωπο» δεν έχουν εντοπιστεί προς το παρόν.

Το αεροσκάφος έφθασε από το Κάιρο στις 19.55 ώρα Γκρίνουιτς την Τετάρτη, απογειώθηκε εκ νέου έπειτα από σχεδόν μια ώρα, λίγο μετά τις 21.00 GMT, πολύ σύντομα. Με μια πρώτη ματιά, τα μέτρα ασφαλείας στο Ρουασί «εφαρμόστηκαν σωστά» δήλωσε μια άλλη πηγή προσκείμενη στην υπόθεση στο Γαλλικό Πρακτορείο.

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, «το σενάριο μιας τρομοκρατικής ενέργειας δεν έχει αποκλειστεί, όμως μάλλον με τη μορφή μιας ανθρώπινης ενέργειας, παρά ενός εκρηκτικού μηχανισμού».

Η έρευνα είναι ακόμα πιο περίπλοκη εξαιτίας του γεγονότος ότι πριν από την απογείωσή του από το Παρίσι, το αεροσκάφος πέρασε από την Αίγυπτο, την Ερυθραία και την Τυνησία.

Ο κατάλογος των επιβατών επίσης έχει μπει στο μικροσκόπιο των αρχών. «Είναι πολύ νωρίς να πούμε εάν υπήρξε ή όχι ένα προφίλ που προβληματίζει… κάτι που δεν σημαίνει (ωστόσο) ότι δεν υπάρχουν υποψίες» τόνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο μια πηγή προσκείμενη στην έρευνα.

 

Σύμφωνα με μια πηγή στον αερολιμένα, κανένα εμπόρευμα δεν φορτώθηκε στο Ρουασί. Και οι αποσκευές στον χώρο αποθήκευσης και στον θάλαμο των επιβατών «εξετάστηκαν και πέρασαν από ελέγχους σε ποσοστό 100%». Το σενάριο της τοποθέτησης ενός εκρηκτικού μηχανισμού στο Ρουασί μοιάζει επομένως «εξαιρετικά απίθανο».

Συνεχίζονται οι έρευνες

Συνεχίζονται από αέρος και θαλάσσης οι έρευνες των σωστικών συνεργείων από την Αίγυπτο, την Ελλάδα, την Ιταλία, τη Γαλλία, τη Βρετανία και τις ΗΠΑ, για τη διακρίβωση των αντικειμένων που εντοπίζονται εντός του FIR Καΐρου, κοντά στο σημείο απώλειας επαφής του σήματος του αεροσκάφους των αιγυπτιακών αερογραμμών.

Στις έρευνες συμμετέχουν:
- Η Αίγυπτος με πλωτά και αεροπορικά μέσα,
- Η Ελλάδα με ένα C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας και ένα αερομεταφερόμενο σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου που διεξάγουν έρευνες εντός του FIR Αθηνών μέχρι τα όρια με τα FIR Λευκωσίας και Καΐρου και εάν ζητηθεί δυτικότερα. Μαζί με το C-130 πετά στην περιοχή ένα ελικόπτερο Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας που εναλλάσσεται με ελικόπτερο Σικόρσκι του Πολεμικού Ναυτικού.

Στη διάθεση των αιγυπτιακών αρχών εφόσον ζητηθεί παραμένουν το υποβρύχιο Ματρώζος και η φρεγάτα Νικηφόρος Φωκάς. Χθες το C-130 συνέχισε τις έρευνες ρίχνοντας φωτιστικές βόμβες κατά τις πτήσεις του στα FIR Αθηνών και Καΐρου.
- Η Γαλλία επιχειρεί με ένα αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας και δήλωσε την ετοιμότητά της να διαθέσει ένα πλοίο ωκεανογραφικών μελετών που βρίσκεται στην περιοχή.
- Η Ιταλία με ένα αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας
- Η Βρετανία με ένα αεροσκάφος C-130 που απογειώθηκε από την Κύπρο και
- Οι ΗΠΑ με ένα αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr