Βίντεο: Περιηγηθείτε στο Κέντρο Διαχείρισης Δικτύου Ομίλου ΟΤΕ την «καρδιά» των τηλεπικοινωνιών της χώρας
Την «καρδιά» των τηλεπικοινωνιών της χώρας αποτελεί το Κέντρο Διαχείρισης Δικτύου, ή αλλιώς NMC (Network Management Center), του Ομίλου ΟΤΕ, αφού εκεί γίνεται η διαχείριση όλων των υπηρεσιών του Ομίλου ΟΤΕ 24 ώρες το 24ωρο, 365 ημέρες το χρόνο.
Όπως οι Πύργοι Ελέγχου των αεροδρομίων, ελέγχουν και διασφαλίζουν την ομαλή και ασφαλή κυκλοφορία των αεροσκαφών, έτσι και το Κέντρο Διαχείρισης Δικτύων αποτελεί τον «πύργο ελέγχου» του τηλεπικοινωνιακού δικτύου του Ομίλου ΟΤΕ. Από αυτόν τον πρόσφατα ανακαινισμένο χώρο, 125 μηχανικοί τηλεπικοινωνιών, ελέγχουν και διασφαλίζουν, 24 ώρες το 24ωρο, τη βέλτιστη εμπειρία του πελάτη από τη χρήση των υπηρεσιών, που προσφέρουν τα δίκτυα σταθερής και κινητής. Έχουν υπό την επίβλεψή τους περισσότερους από 1.800 χώρους τηλεπικοινωνιακών εγκαταστάσεων, 5.400 καμπίνες (τα γνωστά σε εμάς ΚΑΦΑΟ), 1.200 ψηφιακά κέντρα, 15.000 DSLAMs, πάνω από 10.000 σταθμούς βάσης κινητής τηλεφωνίας, 12.000 κόμβους οπτικής και 15.000 κόμβους ασυρματικής μετάδοσης.
Με το που παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα, οι μηχανικοί του NMC, αφού διερευνήσουν τα αίτια, ξεκινούν τις ενέργειες αποκατάστασης μέσω απομακρυσμένης πρόσβασης. Στην προσπάθεια αυτή συμβάλλουν ταυτόχρονα οι 3 Περιφερειακές Διαχειρίσεις (Πάτρα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο) και τα τμήματα Υποστήριξης Δικτύου. Στις περιπτώσεις που δεν υπάρχει δυνατότητα αποκατάστασης των υπηρεσιών από απόσταση, ειδοποιούνται οι τεχνικοί της περιοχής, για να επέμβουν στο σημείο. Μόνο την περασμένη χρονιά, το Κέντρο Διαχείρισης Δικτύου Ομίλου ΟΤΕ εντόπισε περισσότερα από 70.000 περιστατικά, τα οποία διαχειρίστηκε άμεσα.
Όπως εξηγεί ο Κώστας Παπαϊωάννου, που εργάζεται στο NMC από το 2003: «το NMC έχει την ευθύνη επίβλεψης του συνόλου των συστημάτων και υπηρεσιών του Ομίλου ΟΤΕ, τη διαχείριση τεχνικών προβλημάτων σε 1ο επίπεδο και το συντονισμό για την αντιμετώπισή τους».
«Βασικός μας στόχος είναι η πρόληψη βλαβών. Όμως η αντίδρασή μας στα πιθανά προβλήματα είναι άμεση», σχολιάζει ο Κώστας, αναφερόμενος στο μηχανισμό, που ενεργοποιείται σε περίπτωση βλάβης. «Στόχος μας είναι να διασφαλίσουμε την αδιάλειπτη και ποιοτική λειτουργία των δικτύων, για να διατηρούμε πάντα τα ίδια ποιοτικά χαρακτηριστικά όλων των υπηρεσιών που απολαμβάνουν οι πελάτες μας. Γι’ αυτό η πλειονότητα των κρισίμων βλαβών αντιμετωπίζεται σε λιγότερο από 2 ώρες».
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr