Άννα Διαμαντοπούλου: Παιδεία και Όργουελ στα χρόνια του Σύριζα
Οι χώρες που έχουν τα καλύτερα εκπαιδευτικά συστήματά, σύμφωνα με τις διεθνείς ιεραρχήσεις, έχουν κατά κανόνα υγιή δημοσιονομικά και σταθερούς ρυθμούς ανάπτυξης, παραδείγματα η Σουηδία, η Φιλανδία, η Δανία στη Δύση , η Νότια Κορέα και η Σιγκαπούρη στην Ανατολή.
Απο αυτές, δύο, η Φιλανδία και η Νότιος Κορέα είχαν την εμπειρία σφοδρότατης οικονομικής κρίσης, και την κοινή επιλογή να δώσουν προτεραιότητα από την πρώτη στιγμή της κρίσης στην εξ ολοκλήρου μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος, αυξάνοντας ακόμα και τους προϋπολογισμούς!
Γράφει η Άννα Διαμαντοπούλου στο capital.gr
Η μεταρρύθμιση στη Παιδεία δεν είναι ένα απλό νομοσχέδιο και κάποιες διαδικασίες εφαρμογής του. Κάθε μεταρρύθμιση θέλει χρόνο για να σχεδιαστεί να εφαρμοσθεί πιλοτικά, ώστε να αξιολογηθεί, να ενημερωθούν οι εκπαιδευτικοί και μετά την εφαρμογή της χρειάζεται μια δεκαετία, ώστε να υπάρξουν μετρήσιμα αποτελέσματα.. Αυτά στις χώρες του Ο.Ο.Σ.Α. Αυτό επιχειρήσαμε σε συνεργασία με διεθνείς και εθνικούς εμπειρογνώμονες και με εθνική συναίνεση το 2011 (Νέο Σχολείο, νόμος για ΑΕΙ).
Τώρα όμως ζούμε στην Ελλάδα του ΣΥΡΙΖΑ, δηλ. της ελληνικής αριστεράς που "με φωτιά και μαχαίρι" δεν άφηνε χρόνια τίποτε να αλλάξει στο χώρο της Παιδείας. Άλλος κόσμος - άλλη πραγματικότητα - άλλη γλώσσα.
Στην Ελλάδα του 2016 ο προϋπολογισμός για την Παιδεία είναι στο 2,8% του ΑΕΠ! (άραγε στα ελάχιστα χρήματα που υπάρχουν η Αριστερή Κυβέρνηση δεν μπορούσε να κάνει εσωτερική ανακατανομή, ώστε να μην είμαστε απο τις τελευταίες χώρες του Ο.Ο.Σ.Α;) Στην Ελλάδα του 2016, μόλις 5 ημέρες πριν αρχίσουν τα μαθήματα της νέας σχολικής χρονιάς με υπουργική εγκύκλιο αλλάζουν ώρες, προγράμματα, διαδικασία προαγωγής χωρίς να ξέρει κανείς τίποτε.
Αυτό ονομάστηκε περήφανα "Μεταρρύθμιση" από τον Π/Θ στη ΔΕΘ και ανακοινώθηκε ως σχολείο "Ισότητας και ποιότητας" από τον Υπ. Παιδείας. Πόσο απέχουμε απο το κείμενο του Όργουελ:
"Πρόκειται λοιπόν για πλήρη αλλοίωση της γλώσσας, με την έννοια ότι οι λέξεις δεν έχουν πια την αρχική κυριολεκτική σημασία τους και καταλήγουν μάλιστα να σημαίνουν κάτι το εντελώς διαφορετικό".
Είναι υπερβολή το παραπάνω;;; Ας κάνουμε μια σύντομη αναδρομή.
• Μετά το ξήλωμα βήμα βήμα του νόμου 4009/2011 για ΑΕΙ, τη διάλυση των Συμβουλίων και την επαναφορά των ...αιώνιων φοιτητών,
• την διάλυση των ολοήμερων νηπιαγωγείων και τη μετατροπή τους σε βρεφονηπιακούς σταθμούς,
• την ουσιαστική κατάργηση των ολοήμερων δημοτικών με ΕΑΕΠ με την αφαίρεση πέντε ωρών από το πρωινό πρόγραμμα (με μείωση ωρών και κατάργηση Ευέλικτης Ζώνης, δηλαδή της Αγωγής Υγείας, της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και των Πολιτιστικών Δραστηριοτήτων, τη μείωση των ωρών της Φυσικής Αγωγής, των Αγγλικών και της Πληροφορικής, των Εικαστικών και της Θεατρικής Αγωγής) και
• την υποβάθμιση του Ολοήμερου απογευματινού προγράμματος με την ανάθεση της Μελέτης κάθε μέρα σε άλλον δάσκαλο και με πρόβλεψη για διδασκαλία των μαθημάτων ειδικοτήτων σε (Εικαστικών, Θεατρικής Αγωγής, Φυσικής Αγωγής) σε όποιον δάσκαλο του σχολείου δεν συμπληρώνει ωράριο, ήρθε και η σειρά του Γυμνασίου, να υποστεί τις συνέπειες της Μεταρρύθμισης των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ.
Το νέο πρόγραμμα κατεβάζει ακόμα πιο χαμηλά τον πήχη των απαιτήσεων και αποδομεί τον μορφωτικό χαρακτήρα του προγράμματος του Γυμνασίου, αφού:
- μειώνει κατά 3 ώρες το ωρολόγιο πρόγραμμα σε κάθε τάξη με ολική αφαίρεση των Σχεδίων Εργασίας (project) και του Επαγγελματικού Προσανατολισμού και μείωση των ωρών της Γεωγραφίας, της Βιολογίας, της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας, της Οικιακής Οικονομίας.
- διαχωρίζει σε βασικά (Ελληνική Γραμματεία –Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική, Ιστορία) και μη βασικά μαθήματα (Βιολογία, Χημεία, Αγγλικά, Πληροφορική, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή κλπ, με ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις μόνο σε αυτά, δίνοντας μονοδιάστατη σημασία στον χαρακτήρα της γνώσης.
- εισάγει τα τετράμηνα, αντί για τα τρίμηνα στον έλεγχο της προόδου των μαθητών (άρα και της έγκαιρης βελτίωσης τους), κατεβάζει τις προϋποθέσεις και τον Μ.Ο. για την προαγωγή των μαθητών και κοροϊδεύει μαθητές και κοινωνία με τα φροντιστήρια 10 ωρών!!! τον Ιούνιο !!! για τους μετεξεταστέους μαθητές.
Όλα αυτά εμφανίζονται σαν προοδευτική παιδαγωγική πολιτική υπέρ των μαθητών…
Λιγότερες ώρες, λιγότερη δουλειά, λιγότερη προσπάθεια, λιγότερη... πρόοδος και εν τέλει λιγότερη Δημοκρατία.
Η Άννα Διαμαντοπούλου είναι Πρόεδρος του ΔΙΚΤΥΟΥ για τη Μεταρρύθμιση στην Ελλάδα και την Ευρώπη.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr