ROOT 56: Ένα boutique παντοπωλείο με τα πιο εκλεκτά ελληνικά προϊόντα
Το ROOT 56 αποτελεί μια νέα άφιξη στο χώρο των “boutique” παντοπωλείων.
Τα τελευταία χρόνια αρχίσει να εμφανίζονται δυναμικά τα “boutique” παντοπωλεία, τόσο στην αγορά της Αθήνας όσο και της περιφέρειας. Εύλογος ο συνειρμός με τον διάσημο και εμβληματικό αμερικάνικο αυτοκινητόδρομο ROUTE 66, που αν και συμπτωματικός, διόλου άστοχος, καθώς ο ευφάνταστος και ζεστός χώρος του μικρού μπακάλικου στο νούμερο 56 της οδού Περικλέους στο Χολαργό φιλοδοξεί να σε ταξιδέψει νοητά στη γήινη αυθεντικότητα του ελληνικού φυσικού τοπίου, στη ρίζα της πολυσυζητημένης μεσογειακής διατροφής.
Ο χώρος αντλεί έμπνευση από εξαφανισμένα πια στις μέρες μας κατασκευάσματα «βουκολικής» αρχιτεκτονικής, όπως οι στάβλοι και οι αχυρώνες της ελληνικής υπαίθρου με τις ακατέργαστα καμπυλόμορφες και ψηλές οροφές τους, στοιχεία που υιοθετήθηκαν και ενσωματώθηκαν με επιτυχία στην αψιδωτή οροφή του χώρου χάρη στο μεγάλο ύψος του (3,75 μ.).
Το υλικό που επιλέχθηκε να χρησιμοποιηθεί σε όλη την έκταση του χώρου και το οποίο παραπέμπει με το χρώμα και την υφή του στην παλέτα της ελληνικής γης (άχυρο, ξύλο, χώμα), είναι το osb. Ένας σκελετός κατασκευασμένος από osb περιβάλλει το χώρο δημιουργώντας πολυεπίπεδες εσοχές, μέσα στις οποίες εκτίθενται τα προϊόντα.
Σημαντικό στοιχείο της σύνθεσης αποτελεί ο φωτισμός, ο οποίος πηγάζει από κρυφά γραμμικά στοιχεία στο πίσω μέρος του σκελετού με τρόπο όμοιο με αυτόν που εισέρχονται οι αχτίδες του ηλίου από τις χαραμάδες ενός αχυρώνα.
Στο κέντρο δεσπόζει ένας επιμήκης χάλκινος πάγκος, ο οποίος λειτουργεί ως βιτρίνα έκθεσης κρασιών, αλλά και ως έπιπλο αποθήκευσης προϊόντων, δημιουργώντας μια υλική, χρωματική αλλά και γεωμετρική αντίθεση με τον περιβάλλοντα χώρο. Το συγκεκριμένο υλικό επιλέχθηκε χάρη στην αντιμικροβιακή του συμπεριφορά και την ιδιότητά του να παραμένει αναλλοίωτο σε κάθε είδους διάβρωση.
Τη σύνθεση ολοκληρώνουν τα δύο φωτιστικά από φυσητό γυαλί και μπρούτζο, που προβάλλουν ως αιωρούμενες σφαίρες στο κέντρο του χώρου.
Στόχος της συνολικής δημιουργίας του παντοπωλείου υπήρξε, σε κάποιο βαθμό, η αμφισβήτηση της πολυτελούς και «αποστειρωμένης» χροιάς που έχει συνδεθεί με τον όρο delicatessen και η πιο ακατέργαστη και γήινη προσέγγισή του.
Αρχιτεκτονική μελέτης: Ελευθέριος Αμπατζής, Θανάσης Καλιακμάνης
Φωτογράφηση: George Fakaros
Facebook: Root56
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr