Παγκόσμια συμφωνία δυο κολοσσών : Ford-Alibaba προχωρούν σε online πωλήσεις αυτοκινήτων
Mε στόχο να διερευνηθούν νέοι τομείς ανάπτυξης στην κινέζικη αγορά αυτοκινήτου
Στην πόλη Χαντζού της Κίνας βρέθηκε την Παρασκευή ο πρόεδρος της Ford, Μπιλ Φορντ ο νεότερος, και ο διευθύνων σύμβουλος της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Τζιμ Χάκετ, για να υπογράψουν συνεργασία με τον κινεζικό κολοσσό ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba. Στόχος της Ford είναι να πωλούνται τα οχήματά της μέσω του δικτύου ηλεκτρονικού εμπορίου της Alibaba ή και να διατίθενται σε μηχανές αυτόματων πωλήσεων (vending machines) του κινεζικού κολοσσού, σύμφωνα με ανώνυμες πηγές του πρακτορείου Reuters.
Στη Σιγκαπούρη έχει δημιουργηθεί η μεγαλύτερη μηχανή αυτόματων πωλήσεων για αυτοκίνητα από την Autobahn Motors (ABM). Είναι ένα 15ώροφο κτίριο με θέσεις στάθμευσης για διάφορα μοντέλα, τα οποία μπορούν να αγοραστούν άμεσα από τους ενδιαφερόμενους, οι οποίοι επιλέγουν το μοντέλο της αρεσκείας τους από τα κινητά τους και έχουν τη δυνατότητα να το παραλάβουν σε ένα ή δύο λεπτά. H TMall, θυγατρική της Alibaba, σχεδιάζει τη δημιουργία αντίστοιχων μηχανημάτων αυτόματων πωλήσεων στην Κίνα. Οι Κινέζοι φαίνεται ότι δεν έχουν κανέναν ενδοιασμό να αγοράσουν αυτοκίνητο με τη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, σύμφωνα με έρευνες στις οποίες αναφέρεται η εφημερίδα Financial Times.
Όπως αναφέρει το Reuters, "Η συμφωνία στοχεύει να διερευνήσει νέους τρόπους επαναπροσδιορισμού του τρόπου με τον οποίο οι καταναλωτές αγοράζουν και διαθέτουν οχήματα, καθώς και πώς να αξιοποιήσουν τα ψηφιακά κανάλια για τον εντοπισμό νέων ευκαιριών λιανικής", ανέφερε η Alibaba στη δήλωσή της.
Η Ford, επιθυμεί να ανακτήσει το έδαφος που έχασε στην κινεζική αγορά στη διάρκεια των τελευταίων μηνών. Σήμερα αναμένεται να πραγματοποιηθεί η επίσημη ανακοίνωση για τη συμφωνία στη Χαντζού, όπου η Alibaba διατηρεί τα κεντρικά γραφεία της.
Το Reuters αποκαλύπτει ότι τα οχήματα θα μπορούν να παραγγέλλονται μέσω Διαδικτύου και θα παραδίδονται από τους επίσημους αντιπροσώπους της Ford στην Κίνα, οι οποίοι θα αναλαμβάνουν τη συντήρηση και την επιδιόρθωσή τους. Μία άλλη εκδοχή είναι να διατίθενται μοντέλα της Ford μέσω της μηχανής αυτόματων πωλήσεων αυτοκινήτων της Τmall, θυγατρική της Alibaba. Η διαφορά των μηχανών αυτόματων πωλήσεων είναι ότι παραδίδονται τα αγορασμένα οχήματα εντός λίγων λεπτών. Yπάρχει, επίσης, η επιλογή δοκιμής τους (test drive).
Μέσω TMall δίνεται στον καταναλωτή η επιλογή να καταθέσει προκαταβολή της τάξεως του 10% και να καλύπτει το υπόλοιπο ποσό με μηνιαίες δόσεις μέσω της εταιρείας ηλεκτρονικών πληρωμών Alipay, που συνδέεται με τον όμιλο της Alibaba. Στέλεχος της Ford δήλωσε ανώνυμα στο Reuters ότι οι καταναλωτές θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στις υπηρεσίες της Ford, ακόμη και όταν τα αυτοκίνητα θα αγοράζονται μέσω της TMall.
Σύμφωνα με περυσινή έρευνα της εταιρείας αναλύσεων McKinsey, σχεδόν το ένα τρίτο των Κινέζων καταναλωτών ήταν πρόθυμοι να αγοράσουν αυτοκίνητα μέσω των συστημάτων αυτόματων πωλήσεων. Η αμερικανική εταιρεία ερευνών L2 τόνισε ότι ολοένα και περισσότεροι Κινέζοι γνωρίζουν το μοντέλο αυτοκινήτου που επιθυμούν να αγοράσουν προτού επισκεφθούν την αντιπροσωπεία.
«Οι Κινέζοι καταναλωτές χρησιμοποιούν ολοένα και περισσότερο την ψηφιακή τεχνολογία σε κάθε στάδιο των αγορών τους. Πάνω από το ήμισυ των καταναλωτών δεν έχουν κανέναν ενδοιασμό να αγοράσουν αυτοκίνητο μέσω Διαδικτύου», αναφέρει η L2. Επίσης, έρευνα της Capgemini Consulting στην Κίνα αναφέρει ότι το 77% των ερωτηθέντων θα αγόραζαν αυτοκίνητο ηλεκτρονικά.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr