Μεγάλες αλλαγές ετοιμάζει το facebook - Θα τις «κοινωνικές μας συναναστροφές»
Αλλαγές στον τρόπο που φιλτράρεται μέσω των ειδικών αλγορίθμων του η παρουσίαση των ειδήσεων ετοιμάζει το Facebook, δίνοντας πλέον έμφαση στις ιδιωτικές αναρτήσεις (από φίλους και οικογένεια) του χρήστη, θέτοντας «σε δεύτερη μοίρα» τις δημόσιες αναρτήσεις από επιχειρήσεις και Μέσα Ενημέρωσης.
Σκοπός και αποτέλεσμα των αλλαγών στο δημοφιλέστερο εργαλείο κοινωνικής δικτύωσης είναι, μέσα στις επόμενες εβδομάδες να περιοριστεί η προβολή (και ανάρτηση) πολυμεσικού και όχι μόνο υλικού (κείμενα, φωτογραφίες και βίντεο) από εταιρίες και επιχειρήσεις, ενώ επιθυμία των υπευθύνων λειτουργίας του ιστοτόπου είναι να καταφέρουν, στο βαθμό που κάτι τέτοιο είναι εφικτό, να περιορίσουν την διάδοση των ψευδών ειδήσεων (Fake-news).
Η Λάουρα Χάζαρντ Όουεν του Εργαστηρίου Δημοσιογραφίας Νίμαν του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ ανέφερε: «Πρόκειται ασφαλώς για μια σημαντική αλλαγή. Θα επηρεάσει πολύ τους εκδοτικούς οργανισμούς, καθώς θα βλέπουμε πλέον πολύ λιγότερες ειδήσεις τους να ξεπηδούν στο news feed μας…»
Ο Μάρκ Ζούκερμπερκ -(συν)ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Facebook- δήλωσε ότι, ανάμεσα το περιεχόμενο των πληροφοριών που διακινούνται μέσω του δικτύου θα προτιμάται πλέον εκείνο που παράγεται από φίλους και τροφοδοτεί συζητήσεις ανάμεσα στο οικογενειακό και στο φιλικό περιβάλλον.
Σύμφωνα με το BBC και το πρακτορείο Reuters, ο Ζούκερμπερκ εξήγησε σχετικά: «Έχουμε δεχθεί αντιδράσεις από την κοινότητά μας ότι το δημόσιο περιεχόμενο -οι αναρτήσεις από εταιρείες, επώνυμες εμπορικές μάρκες και μέσα ενημέρωσης- εξοβελίζουν τις προσωπικές στιγμές μας, οι οποίες μας οδηγούν να συνδεόμαστε περισσότερο μεταξύ μας».
Ο 33χρονος ειδήμων στον τομέα της τεχνολογίας και ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους του πλανήτη, πρόσθεσε ότι αισθάνεται την ευθύνη να διασφαλίσει ότι το Facebook ωφελεί την ευτυχία των ανθρώπων. «Με αυτές τις αλλαγές», τόνισε «περιμένω ότι θα μειωθεί ο χρόνος που οι άνθρωποι περνάνε στο Facebook, αλλά επίσης θα γίνει πιο πολύτιμος».
Σύμφωνα και με άλλη πρόσφατη δήλωση του Ζούκερμπερκ, οι παραπάνω δηλώσεις αποτελούν μέρους του στόχου που ο ίδιος έθεσε για το 2018. Και αυτός δεν είναι άλλος από τη βελτίωση της ποιότητας και της αξιοπιστίας του περιεχομένου που διακινείται μέσω του Facebook.
«Η εστίασή μας δεν θα είναι πια το Facebook να σας βοηθήσει να βρείτε σχετικό με σας περιεχόμενο, αλλά να σας βοηθήσει να έχετε κοινωνικές αλληλεπιδράσεις που έχουν νόημα», έγραψε σε νέα ανάρτησή του ο Ζούκερμπερκ.
Από τη μεριά του, ο Γκάμπριελ Καν από τη Σχολή Επικοινωνίας και Δημοσιογραφίας ‘Ανενμπεργκ του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας δήλωσε ότι η ανακοίνωση του Ζάκερμπεργκ «αποτελεί ξεκάθαρη παραδοχή» πως το Facebook διαθέτει σημαντική δύναμη επηρεασμού της υγείας της κοινωνίας. Επιπροσθέτως ο ίδιος εξέφρασε την επιφύλαξη ότι, οι αλλαγές και οι νέες προτεραιότητες μπορεί τελικά να φέρουν ακόμη μεγαλύτερη διαστρέβλωση στην ενημέρωση των χρηστών.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr