Good News: Παγκόσμιος Ύμνος στο κάλλος του σώματος στην Αρχαία Ελλάδα με κορυφαίο τον Δισκοβόλο του μύρωνα - η έκθεση κάνει τον γύρο του κόσμου

Η έκθεση του Βρετανικού Μουσείου «Το κάλλος του σώματος στην αρχαία Ελλάδα» βρίσκεται σε διεθνή περιοδεία εδώ και καιρό.

Η έκθεση του Βρετανικού Μουσείου «Το κάλλος του σώματος στην αρχαία Ελλάδα» βρίσκεται σε διεθνή περιοδεία εδώ και καιρό.

Η Κλέιρ Νίνταμ, υπεύθυνη για εκθέσεις στη Bendigo Art Gallery τόνισε ότι η συγκεκριμένη γκαλερί είναι γνωστή για τις μεγάλες εκθέσεις της. Μιλώντας για τη συγκεκριμένη έκθεση ανέφερε ότι «Το κάλλος του σώματος στην αρχαία Ελλάδα» περιλαμβάνει πολλά αρχαιοελληνικά γλυπτά, αγγεία και κοσμήματα από τη συλλογή του Μουσείου που καλύπτουν την περίοδο, από την προϊστορική εποχή έως την εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει μια μακέτα της Ολυμπίας και των κτιρίων της όπως ήταν το 100 π.Χ., ενώ το κορυφαίο έκθεμα είναι ένα ρωμαϊκό αντίγραφο του περίφημου Δισκοβόλου του Μύρωνα, έργο του 5ου αιώνα π.Χ.

Πρόκειται για έργα τέχνης, λέει η κ. Νίνταμ, που έχουν διαμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο σκεφτόμαστε και βλέπουμε τους εαυτούς μας. Το ανθρώπινο σώμα προβάλλεται ως μέσο για τη διερεύνηση και ερμηνεία της «ανθρώπινης κατάστασης».

«Ο θαυμασμός για το σώμα δεν ήταν κάτι το μοναδικό στην αρχαία Ελλάδα, αλλά κανένας άλλος πολιτισμός, δεν του έδωσε τέτοια αξία όσο ο ελληνικός» σημείωσε η κ. Νίνταμ. Εξήγησε ακόμα ότι η ελληνική τέχνη του γυμνού σώματος επικεντρώθηκε στην ανδρική μορφή, επειδή η γυναίκα αυτού του τύπου «δεν ήταν κοινωνικά αποδεκτή, και έτσι οι γλύπτες προσπάθησαν να δείξουν το σώμα της γυναίκα, κυρίως μέσα από πέπλα αναδεικνύοντας με αυτό τον τρόπο τον ερωτισμό».

Στον ελληνικό πολιτισμό, είπε, γυμνές γυναίκες έχουμε στα πλαίσια της λατρείας, σαν σύμβολα της γονιμότητας και της αναπαραγωγής. Επίσης, έχουμε θεές (Αφροδίτη) και θεές (νύμφες) γυμνές.

Η κ. Νίνταμ ανέφερε πως δεν είναι ασυνήθιστο για το Βρετανικό Μουσείο -εκεί όπου βρίσκονται και τα μοναδικά Γλυπτά του Παρθενώνα- να στέλνει εκθέματα του στο εξωτερικό.

Συμπλήρωσε δε, ότι η εικόνα του γυμνού αθλητή, κομψή και διαχρονική, που συλλαμβάνεται κατά τη στιγμή πριν από την απελευθέρωση του δίσκου, συμβολίζει τη σύνθεση της ισορροπίας και του ρυθμού, τη δύναμη και δράση, ως αιώνιο σύμβολο της ελληνικής τέχνης. Αυτό είναι το γλυπτό του Δισκοβόλου του Μύρωνα, ένα από τα 100 κομμάτια στο κεντρικό τμήμα των εκθεμάτων και της ομορφιάς του σώματος στην αρχαία Ελλάδα, που θα παρουσιαστεί τον ερχόμενο Αύγουστο στο Bendigo Art Gallery. Και όπως είπε η Αυστραλή επιμελήτρια αναμένεται ότι την έκθεση θα επισκεφτούν και χιλιάδες Έλληνες από όλη την Αυστραλία.

«Η έκθεση αυτή κατέστη δυνατή μετά από διαπραγματεύσεις δυο χρόνων και αποτελεί μεγάλη επιτυχία για τη Βικτώρια» επισήμανε με την σειρά του και ο πολιτειακός πρωθυπουργός Ντένις Νάπθαϊν.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr