Αποκλειστικό: Made in Greece η «Ιωνική» & ο Γιώργος Πορτοκαλίδης: Σε 27 χρόνια από Boutique σφολιάτας κατέκτησε 2 εκατ. καταναλωτές σε Ελλάδα, Ευρώπη, Αμερική, Καναδά, Αυστραλία
Ελληνική σφολιάτα παγκόσμιας κλάσης.
Με ιστορία 27 ετών η «Ιωνική» ξεκίνησε από Boutique σφολιάτας για να κατακτήσει με τις γεύσεις της όλο τον πλανήτη.
Χειροποίητα, αφράτα, λαχταριστά προϊόντα σφολιάτας και ζύμης άριστης ποιότητας έχουν τοποθετήσει την εταιρεία στις καλύτερες στον χώρο του τροφίμου. Και πως μπορεί να αντισταθεί κανείς σε αυτά τα εδέσματα, κρουασανάκια, τυρόπιτες, σπανακόπιτες, μπριός, πίτσες, κουλούρια, διάφορα γλυκίσματα, για όλες τις ώρες τις ημέρας.
Η ΙΩΝΙΚΗ μας «κακομαθαίνει» με ποικιλία γευστικών συνδυασμών για όλες τις προτιμήσεις, σύγχρονες και πιο παραδοσιακές… Ακόμα και vegan!
Με φανατικούς πελάτες, που την αγκάλιασαν από την πρώτη στιγμή με το πρώτο προϊόν που έβγαλε στην αγορά, την μπουγάτσα Θεσσαλονίκης, η εταιρεία έχει διευρύνει την προϊοντική της γκάμα, αλλά και τη δυναμικότητα της επιχείρησης, επενδύοντας εν καιρώ κρίσης, 2.000.000€.
Ο Γιώργος Πορτοκαλίδης, Διευθντής της Ιωνικής μιλά αποκλειστικά στο MadeinGreece.news.
Τα βασικά σημεία της συνέντευξης:
-
Είχαμε μάλιστα χαρακτηριστεί και ως Boutique Σφολιάτας από κάποιους. Τότε στοχεύαμε μόνο το κοινό της Θεσσαλονίκης και σήμερα μετά από 27 χρόνια η ΙΩΝΙΚΗ, είναι μια από τις σημαντικότερες καθετοποιημένες μονάδες παραγωγής κατεψυγμένων προϊόντων ζύμης και σφολιάτας στην Ελλάδα.
-
Στην ελληνική αγορά κατέχει ηγετική θέση στο χώρο του food service, ενώ δραστηριοποιείται δυναμικά και στο χώρο του οργανωμένου λιανεμπορίου αλλά και στον χώρο των εξαγωγών.
-
Περισσότεροι από 2.000.000 καταναλωτές απολαμβάνουν καθημερινά τα προϊόντα μας και είμαστε υπερήφανοι για αυτό. Το μεράκι και ο ζήλος σε αυτό που κάνουμε είναι το μυστικό της επιτυχίας μας.
-
οι πρωτοποριακές προϊοντικές επιλογές μας σε συνδυασμό με την πελατοκεντρική προσέγγιση είναι οι βασικοί πυλώνες του αξιόπιστου και ευέλικτου προφίλ που έχουμε σαν εταιρία.
-
Οι προκλήσεις και οι δυσκολίες είναι αυτές που θα σε διδάξουν και θα σε κάνουν πιο δυνατό και σοφότερο και η εταιρεία μας το έχει περίτρανα αποδείξει μέσα από μια μεγάλη λίστα διακρίσεων και βραβεύσεων.
-
Ένα καλά εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό, με εξειδικευμένες γνώσεις και οριζόντιες δεξιότητες, μπορεί να δημιουργήσει εστίες καινοτομίας, να υποστηρίξει αναπτυξιακούς τομείς προτεραιότητας και να υπηρετήσει ένα νέο επιχειρηματικό ανταγωνιστικό υπόδειγμα.
-
Προσανατολιζόμαστε στην ρομποτική τεχνολογία όπου θα λειτουργεί σε συνεργασία και αρμονία με τον άνθρωπο, πετυχαίνοντας τόσο την σταθερότητα στην παραγωγή όσο και την ποιότητα.
-
Η IΩΝΙΚΗ κατάφερε να έχει σημαντική παρουσία στην Ευρώπη, στην Αυστραλία, στη Νέα Ζηλανδία, στις Η.Π.Α και στον Καναδά τόσο με την επώνυμη σειρά της κάτω από το International brandname Filosophy όσο και με PL προϊόντα
Ποιο είναι το story/το αφήγημα γύρω από τη δημιουργία της «Ιωνική»; Μιλήστε μας για την ιστορία της εταιρείας, πότε και πως ξεκίνησαν όλα; Ποια τα στάδια, η έμπνευση, η αφορμή;
Η Ιωνική πρωτοξεκίνησε φτιάχνοντας αποκλειστικά χειροποίητα προϊόντα και κυρίως μπουγάτσα Θεσσαλονίκης! Θυμάμαι πως δεν είχαμε κανένα μηχάνημα μέσα στο εργοστάσιο αλλά καταφέρναμε και φτιάχναμε κάποιους χειροποίητους κωδικούς που άρεσαν πολύ στο κοινό κι έτσι αρχίσαμε να ξεχωρίζουμε εξ αρχής για την ποιότητα των προϊόντων μας. Είχαμε μάλιστα χαρακτηριστεί και ως Boutique Σφολιάταςαπό κάποιους. Τότε στοχεύαμε μόνο το κοινό της Θεσσαλονίκης και σήμερα μετά από 27 χρόνια η ΙΩΝΙΚΗ, είναι μια από τις σημαντικότερες καθετοποιημένες μονάδες παραγωγής κατεψυγμένων προϊόντων ζύμης και σφολιάτας στην Ελλάδα. Στην ελληνική αγορά κατέχει ηγετική θέση στο χώρο του food service, ενώ δραστηριοποιείται δυναμικά και στο χώρο του οργανωμένου λιανεμπορίου αλλά και στον χώρο των εξαγωγών. Αφορμή της δημιουργίας της Ιωνικής, υπήρξε το γεγονός ότι ο κλάδος των τροφίμων είχε και έχει πραγματικό ενδιαφέρον. Περισσότερα από 2.000.000 καταναλωτές απολαμβάνουν καθημερινά τα προϊόντα μας και είμαστε υπερήφανοι για αυτό. Το μεράκι σε αυτό που κάνουμε και η πίστη στις αξίες μας είναι το μυστικό της επιτυχίας μας.
Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της Ιωνική που την κάνουν ξεχωριστή;
Εκτός από τα γευστικά χαρακτηριστικά, οι πρωτοποριακές προϊοντικές λύσεις που προσφέρουμε στους πελάτες μας ως επακόλουθο της πελατοκεντρικής μας προσέγγισης είναι οι βασικοί πυλώνες του προφίλ που έχουμε σαν εταιρία.
Η προϊοντική γκάμα σας τι περιλαμβάνει;
Η ΙΩΝΙΚΗ έχει ένα πλούσιο κωδικολόγιο που καλύπτει όλες τις κατηγορίες προϊόντων ζύμης και σφολιάτας. Οι ελληνικές γευστικές λιχουδιές δημιουργούν προϊόντα που μπορούν να καλύψουν όλα τα γούστα, από μοντέρνες ευρωπαϊκές τάσεις γεύσεων και διατροφικών συνηθειών όπως vegan μέχρι τις κλασσικές παραδοσιακές προτιμήσεις.
Ποια ήταν η καλύτερη και ποιες ήταν οι πιο δύσκολες στιγμές της επιχειρηματικής σας δράσης;
Κάτι που αποτέλεσε πρόκληση για την εταιρία μας ήταν το να βγούμε αλώβητοι αλλά και ακόμη πιο ανταγωνιστικοί από την κάμψη της ελληνικής οικονομίας. Οι προκλήσεις και οι δυσκολίες είναι αυτές που θα σε διδάξουν και θα σε κάνουν πιο δυνατό και σοφότερο και η εταιρεία μας το έχει περίτρανα αποδείξει μέσα από μια μεγάλη λίστα διακρίσεων και βραβεύσεων. Και αυτές είναι οι καλές μας στιγμές που μας δίνουν θάρρος και δύναμη για να συνεχίσουμε.
Η Ιωνική είναι ανάμεσα στις 21 επιχειρήσεις που θα λάβουν την υποστήριξη από το πρόγραμμα «ΟΠΑΠ Forward». Πως αισθάνεστε γι’ αυτό, ποια η σημασία της βράβευσης;
Αισθανόμαστε τυχεροί και ακόμη πιο υπεύθυνοι τόσο ως προς τον πελάτη όσο και απέναντι στην ομάδα μας. Μέσω αυτής της ευκαιρίας μπορούμε να θέσουμε πιο υψηλούς στόχους και να συνεχίσουμε την επέκταση μας σε Ελλάδα και Εξωτερικό. Αυτή η βράβευση είναι για εμάς άλλη μια επιβεβαίωση και αναγνώριση της προσπάθειας μας.
Καινοτομία, ανταγωνιστικότητα και εξωστρέφεια είναι οι τρεις λέξεις – κλειδιά που οδηγούν στην επιτυχία. Πως καταφέρατε στον τομέα σας να εντάξετε τα τρία αυτά στοιχεία που σας έχουν τοποθετήσει στις κορυφαίες θέσεις στον χώρο;
Η ανάδειξη και υιοθέτηση ενός νέου παραγωγικού μοντέλου που στηρίζεται στην εξωστρέφεια και την καινοτομία, δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς την προσαρμογή των γνώσεων, δεξιοτήτων και των ικανοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού. Ένα καλά εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό, με εξειδικευμένες γνώσεις και οριζόντιες δεξιότητες, μπορεί να δημιουργήσει εστίες καινοτομίας, να υποστηρίξει κατά προτεραιότητα αναπτυξιακούς τομείς και να υπηρετήσει ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο.
Εμείς δημιουργήσαμε το site »Made in Greece.news». Πόσο ελληνικό είναι το δικό σας δημιούργημα;
100%
Πείτε μας λίγα πράγματα για την εξαγωγική σας δραστηριότητα. Σε τι ποσοστό οι πωλήσεις σας στηρίζονται στις εξαγωγές και σε ποιες χώρες εξάγετε;
Η IΩΝΙΚΗ κατάφερε να έχει σημαντική παρουσία στην Ευρώπη, στην Αυστραλία, στη Νέα Ζηλανδία, στις Η.Π.Α και στον Καναδά τόσο με την επώνυμη σειρά της κάτω από το International brandname Filosophy όσο και με PL προϊόντα, ενώ συνεχώς νέες χώρες προστίθενται στο δίκτυο. Αν και μετράει μόλις 6 χρόνια εξαγωγικής δραστηριότητας, το ποσοστό πωλήσεων που στηρίζεται στις εξαγωγές ξεπερνά το 30%.
Ποιο ήταν το προϊόν εκείνο με το οποίο κάνατε «ντεμπούτο» στην αγορά όταν πρωτοξεκινήσατε και ενδεχομένως να υπάρχει ακόμη και σήμερα;
Δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από την Χειροποίητη Μπουγάτσα Θεσσαλονίκης. Ένα προϊόν που μέχρι σήμερα είναι στις πρώτες θέσεις των επιλογών του κοινού.
Τι κάνει τα προϊόντα της Ιωνικής να ξεχωρίζουν από άλλα που υπάρχουν στην αγορά στην κατηγορία αυτή των κατεψυγμένων; Τι θα λέγατε στο καταναλωτικό κοινό, γιατί να επιλέξουν τα προϊόντα σας;
Νομίζω πως η απάντηση σε αυτή την ερώτηση έρχεται μέσα από το ίδιο το κοινό που έμπρακτα μας στηρίζει όλα αυτά τα χρόνια. Εμείς από την πλευρά μας κάνουμε ότι μπορούμε για να έχουμε καινοτόμα και αυθεντικά προϊόντα, προσεκτικά επιλεγμένες και ασφαλή πρώτες ύλες, πλούσιο κωδικολόγιο με μεγάλο πλήθος χειροποίητων επιλογών.
Πως βιώνετε την κρίση; Έχει επηρεάσει τον ετήσιο τζίρο ή ακόμη και θέσεις εργασίας;
Την βιώνουμε ως ευκαιρία! Μας έδειξε ότι μπορούμε να σκεφτούμε, να σχεδιάσουμε και να παράξουμε αυθεντικά ελληνικά προϊόντα τα οποία απευθύνονται σε πελάτες εκτός συνόρων. Μέσα στην κρίση έχουμε μεγαλώσει επενδύοντας στην ΙΩΝΙΚΗ 2.000.000€, το προσωπικό μας έχει αυξηθεί, έχουμε καταφέρει να αποσπάσουμε πολλά βραβεία γεύσης και ποιότητας και πολλές διακρίσεις. Έχουμε γίνει καλύτεροι.
Που ονειρεύεστε να φτάσει στο μέλλον η Ιωνική; Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;
Η αποστολή μας είναι να προσφέρουμε προϊόντα και υπηρεσίες υψηλών προδιαγραφών με γνώμονα τη συνεχή έρευνα και ανάπτυξη σε πρώτες ύλες, την ασφάλεια της παραγωγικής διαδικασίας και την εξέλιξη των γευστικών αξιών. Προσανατολιζόμαστε στην ρομποτική τεχνολογία όπου θα λειτουργεί σε συνεργασία και αρμονία με τον άνθρωπο, πετυχαίνοντας τόσο την σταθερότητα στην παραγωγή όσο και την ποιότητα.
Εμπνεόμαστε από το μέλλον για τα προϊόντα που παράγουμε ανακαλύπτοντας ενδιαφέρουσες γεύσεις για όλο τον κόσμο. Φροντίζουμε τους ανθρώπους μας γιατί είναι η δύναμή, είναι η ιδέα και ο τρόπος μας να τα καταφέρνουμε. Οραματιζόμαστε μια κοινότητα εργαζομένων & συνεργατών που θα απολαμβάνουν την προσωπική κι επαγγελματική τους ευημερία. Εμπνευσμένες λύσεις που θα δίνουν άλλη διάσταση στην καθημερινότητα μας, ακολουθώντας νέα ψηφιακά μονοπάτια. Στο μέλλον σχεδιάζουμε να επενδύσουμε ακόμη περισσότερο σε ανθρώπους και τεχνολογία.
WHO IS WHO
Ο Γιώργος Πορτοκαλίδης γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1967 και κατέχει την θέση του Διευθύνοντα Συμβούλου της εταιρίας.
Παντρεμένος με την Βασιλική Ορνιθοπούλου, αποκτούν μαζί τρείς γιούς: Τον Φώτη, που έχει έντονη δραστηριότητα στις παραγωγικές λειτουργίες του εργοστασίου, τον Γιάννη που σύντομα θα συνεχίσει τις σπουδές του στο Λονδίνο και έχει αναλάβει εμπορικές θέσεις στην εταιρεία και τον «μικρό» 12 χρονοΟρέστη απόφοιτο Δημοτικού και δεινό ποδοσφαιριστή.
Πριν από 27χρόνια ιδρύει την ΙΩΝΙΚΗ ΣΦΟΛΙΑΤΑ ΑΕ, μία από τις σημαντικότερες καθετοποιημένες εταιρίες μονάδες παραγωγής κατεψυγμένων προϊόντων ζύμης και σφολιάτας, στην οποία συμμετέχει ενεργά ως Γενικός Διευθυντής.
Στην πολύχρονη πορεία του στο χώρο, κατάφερε να συνδυάσει τη δική του πρόοδο με την ανάπτυξη του κλάδου στην εγχώρια και Διεθνή αγορά.
Η εταιρία έχει λάβει διεθνείς διακρίσεις για την ποιότητα των προϊόντων της, καθώς και για τις πρότυπες συνθήκες λειτουργίας της.
Ο ίδιος αφοσιωμένος στην ποιότητα και την καινοτομία, αποτελεί εμπνευστής νέων προτάσεων προϊόντων που συνδέουν το νέο με την παράδοση.
Βραβεύσεις και διακρίσεις:
- Έπαινος Καινοτομίας (ΣΒΒΕ)
- Βραβείο Καλύτερου πρωτοεμφανιζόμενου Προϊόντος – GULFOOD 2012 Ντουμπάι
- SIAL 2012 Παρίσι/Sial Selection-Κατηγορία Καταναλωτικών Αγαθών
- Βραβείο Επιχειρηματικής Αριστείας (ΕΟΜΜΕΧ)
- Έπαινος Αριστείας Μεσαίας Επιχείρησης (ΣΒΒΕ)
- European Business Awards (RSM)
- 500 Europe (KPMG)
- Excellence in Europe (EFQM)
- Βραβείο Ανώτερης Γεύσης iTQi 2018
Περισσότερες πληροφορίες: Ιωνική / Ιωνική στο fb
Το άρθρο δημοσιεύθηκε στο madeingreece.news στις 26 Ιουνίου 2018.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr