Τέλη κυκλοφορίας: Πόσα θα πληρώσουμε φέτος - Στο τραπέζι η παράταση (Φωτό)
Aνεβαίνουν στο taxis τα τέλη κυκλοφορίας...
Ο υπουργός οικονομικών κ. Χρήστος Σταϊκούρας άφησε χθες ανοιχτό το ενδεχόμενο να δοθεί μεγαλύτερη προθεσμία για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, λόγω της δύσκολης οικονομικής κατάστασης που έχει δημιουργήσει το δεύτερο κύμα του κορωνοϊού.
Η συνήθης παράταση των λίγων ημερών που δίνεται κάθε χρόνο δεν καλύπτει την σημερινή συγκυρία αφού ένα μεγάλο μέρος των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα μπορεί να βρίσκονται σε αναστολή σύμβασης εργασίας μέχρι και το τέλος του χρόνου.
Έτσι για να μην έχουμε τις συνηθισμένες ουρές στις Δ.Ο.Υ για την παράδοση πινακίδων ειδικά φέτος που έχουμε και περιορισμούς στην κυκλοφορία και ειδικά στις επαφές με το δημόσιο το ΥΠΟΙΚ έχει αποφασίσει να είναι πιο ελαστικό τουλάχιστον με την προθεσμία η οποία θα παραταθεί τουλάχιστον μέχρι και το τέλος Ιανουαρίου.
Το ύψος των τελών κυκλοφορίας θα είναι το ίδιο με αυτό των τελών του 2020 καθώς ο κορωνοϊός απέκλεισε ακόμη και την σκέψη να αλλάξουν επι το δικαιότερο. Επίσης ίδια θα είναι και η φιλοσοφία επιβολής των τελών με τα παλιά αυτοκίνητα να πληρώνουν τέλη ανάλογα με τον κυβισμό και τα νεότερα (με ηλικία μικρότερη της δεκαετίας ) ανάλογα με τους εκπεμπόμενους ρύπους.
Για τα οχήματα που έχουν πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα έως το 2000 ισχύουν τα εξής:
Για τα οχήματα που έχουν πρώτη ταξινόμηση από το 2001 έως το 2005 ισχύουν τα εξής:
Για τα οχήματα που έχουν πρώτη ταξινόμηση από το 2006 έως τον Νοέμβριο του 2010 ισχύουν τα εξής:
Για τα οχήματα με πρώτη ταξινόμηση μετά τον Νοέμβριο του 2010, οι ρύποι που αναγράφονται στην άδεια πολλαπλασιάζονται με τα ακόλουθα ποσά:
Έτσι, ένα όχι που εκπέμπει 100 γραμμάρια, πληρώνει μόλις 90 ευρώ ενώ ένα αυτοκίνητο που εκπέμπει 120 γραμμάρια, πληρώνει 117,6 ευρώ.
Υπάρχει η μεγάλη εκκρεμότητα με την εφαρμογή του νέου προτύπου μέτρησης των ρύπων που εκπέμπουν τα οχήματα. Το πρότυπο πρέπει να εφαρμοστεί κανονικά από την 1/1/2021 και αν δεν υπάρξει αλλαγή στις φόρμουλες υπολογισμού, είναι πιθανό να προκαλέσει αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας των καινούργιων οχημάτων τα οποία θα εμφανιστούν στα χαρτιά να εκπέμπουν περισσότερους ρύπους.
Δεδομένου ότι δεν είναι περίοδος για δυσάρεστες εκπλήξεις ούτε για "φρενάρισμα" στις πωλήσεις των καινούργιων (και κατά τεκμήριο λιγότερο ρυπογόνων) ΙΧ, θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα υπάρξουν οι απαραίτητες προσαρμογές στον τρόπο υπολογισμού ώστε να μην προκύψουν επιβαρύνσεις. Αντίθετες είναι οι προθέσεις: να υπάρξουν αντικίνητρα για την διατήρηση στην κυκλοφορία των παλαιών οχημάτων και η αύξηση των τελών κυκλοφορίας είναι ένας τρόπος να γίνει αυτό. Όχι όμως τώρα καθώς η αγορά προσαρμοστεί να συνέλθει από το χτύπημα της πανδημίας που δεν λέει να υποχωρήσει.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr