Good News: Το διεθνές πια ξύδι από την Καλαμάτα λέγεται ''Παπαδημητρίου'' με 2 εκατ. φιάλες ετησίως - Πως ο γιος του απογείωσε το εκλεκτό άρτυμα!
Όλα ξεκίνησαν από ένα παλιό οινοποιείο που υπήρχε στην Καλαμάτα πριν από περίπου τριάντα χρόνια. Ηταν η εποχή που ο πατέρας Κώστας Παπαδημητρίου τελείωνε τις σπουδές του στο τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου της Αθήνας και αποφάσιζε να επιστρέψει στη γενέτειρά του και να ασχοληθεί με την οικογενειακή επιχείρηση.
Όλα ξεκίνησαν από ένα παλιό οινοποιείο που υπήρχε στην Καλαμάτα πριν από περίπου τριάντα χρόνια. Ηταν η εποχή που ο πατέρας Κώστας Παπαδημητρίου τελείωνε τις σπουδές του στο τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου της Αθήνας και αποφάσιζε να επιστρέψει στη γενέτειρά του και να ασχοληθεί με την οικογενειακή επιχείρηση.
Βασική δραστηριότητά της ήταν η μεταποίηση και το εμπόριο της μικρής, μαύρης κορινθιακής σταφίδας. Κάπου εκεί βρέθηκε στο δρόμο του Κώστα Παπαδημητρίου η Σταυρούλα Κουράκου - Δραγώνα, η πρώτη κυρία της ελληνικής οινολογίας, η οποία τον προέτρεψε να σπουδάσει στη σχολή οινολογίας του Μπορντό.
Οπως γλαφυρά διηγείται ο ίδιος στην «Καθημερινή», «ήταν τέτοιο το περιβάλλον και το επίπεδο των σπουδών εκεί, που, ενώ στην Ελλάδα ήμουν ένας μέτριος φοιτητής, στη Γαλλία έγινα πολύ καλός. Μου άρεσε η οινολογία. Και φυσικά, επιστρέφοντας, αποφάσισα να κάνω δικό μου κρασί. Επειτα από αρκετές προσπάθειες, κατάφερα να φτιάξω καλό κρασί. Το τάιμινγκ όμως ήταν λάθος. Ηταν η εποχή -κάπου στις αρχές του '80- που κυκλοφορούσαν μόνο τα κρασιά που έφτιαχνε κανείς στο υπόγειό του. Τα «χωριάτικα», όπως συνηθίζουμε να τα αποκαλούμε, τα οποία όχι ότι δεν είναι καλά, αλλά εν πάση περιπτώσει δεν είχαν καμία σχέση μ' αυτό που διεθνώς θεωρείται καλό λευκό κρασί - δηλαδή καθόλου οξειδωμένο, να διακρίνεται το άρωμα του σταφυλιού, να έχει υψηλή οξύτητα κ.λπ.».
Απογείωσε την εταιρεία ο γιός
Το 1999 η εταιρεία του πατέρα Κώστα Παπαδημητρίου εμφιάλωνε ετησίως περίπου 10.000 φιάλες, ενώ σήμερα η παραγωγή φτάνει τα 2.000.000, με παρουσία σε όλα τα μεγάλα σούπερ μάρκετ της Ελλάδας (καλύπτει το 30% της αγοράς) και σε 22 χώρες του εξωτερικού.
Το λόγο παίρνει τώρα ο γιος του Κώστα Παπαδημητρίου, Χρήστος, οικονομολόγος και υπεύθυνος για τις πωλήσεις και το μάρκετινγκ από το 2004.
Υπάρχει και άλλος γιος, όμως, μικρότερος, ο Δημήτρης, που είναι γραφίστας και έχει σχεδιάσει την εξαιρετική ετικέτα της σειράς. «Η ετικέτα βοήθησε πολύ στην προώθηση του προϊόντος», διαπιστώνει ο Χρήστος, ο οποίος με ενημερώνει για τις πρωτιές που έχει σημειώσει το βαλσαμικό Καλαμάτας Παπαδημητρίου: στη Ρουμανία κατέχει την πρώτη θέση στην αγορά, ενώ στην Αυστραλία έχει μπει στη μία από τις δύο μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ (που ελέγχουν το 80% της αγοράς) και μέσα σε δύο χρόνια έχει καταφέρει να είναι το τρίτο σε πωλήσεις από τα δεκατρία που εμπορεύεται η εταιρεία!
Εβαλε τα γυαλιά στους Ιταλούς
Κι αυτό είναι πολύ σημαντικό, αν σκεφτούμε ότι όλα τα υπόλοιπα βαλσαμικά ξίδια που κυκλοφορούν είναι ιταλικής προέλευσης. Η κουβέντα φτάνει στις εξαγωγές.
«Σε μια ξένη αγορά είναι πολύ πιο δύσκολο να πείσεις τους καταναλωτές για το δικό σου προϊόν. Συνήθως, οι ξένοι δεν περιμένουν «εξελιγμένα» τρόφιμα από την Ελλάδα. Δεν έχουμε δημιουργήσει τέτοια φήμη, όπως οι Ιταλοί ή οι Ισπανοί».
Γιατί, λοιπόν, κάποιοι να αλλάξουν το ξίδι που χρησιμοποιούν και να προτιμήσουν το ελληνικό; Ο Χρήστος Παπαδημητρίου έχει την απάντηση: «Το πρώτο πράγμα που εμείς λέμε είναι ότι δεν χρησιμοποιούμε συντηρητικά και χρωστικές ουσίες. Αρα, το προϊόν μας είναι πολύ πιο φυσικό και υγιεινό προϊόν από άλλα».
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr