Τα μυστικά ενός θρυλικού φορέματος: Το σχεδίασε ο Yves Saint Laurent - το έβαλε η "Ωραία της ημέρας" - Κατρίν Ντενέβ στην ομώνυμη ταινία (φώτο-βίντεο)
Το "μικρό μαύρο φόρεμα" που έμεινε στην ιστορία και έγινε η αρχή για μία δια βίου φιλία ανάμεσα στον Yves Saint Laurent και την πάντα κομψή Κατρίν Ντενέβ
Το 1967 η Κατρίν Ντενέβ έγινε για την ταινία του Λουίς Μπουνιουέλ η "ωραία της ημέρας". Η νεαρή Σεβερίν Σερίζ (Κατρίν Ντενέβ), Παριζιάνα μεσοαστή, είναι παντρεμένη με τον γιατρό Πιερ (Ζαν Σορέλ) και έχουν μεγάλη οικονομική άνεση. Η Σεβερίν αγαπάει τον άντρα της, αλλά δεν την ελκύει ερωτικά.
Ο αδηφάγος ερωτισμός της βρίσκει διέξοδο σε ερωτικές φαντασιώσεις και σε περίεργα ερωτικά παιχνίδια.
Ανάμεσα στα υπέροχα ρούχα που σχεδίασε ο Yves Saint Laurent, για την πρωταγωνίστρια της ταινίας, το ονειρικό "μικρό μαύρο φόρεμα'.
Σοφή επιλογή που τονίζει διτή προσωπικότητα της ηρωίδας που κινούνταν ανάμεσα στην "καθώς πρέπει" σύζυγο και την ερωμένη που αγαπά τα σαδομαζοχιστικά παιχνίδια.
Η ντουλάπα της Κατρίν Ντενέβ ως Σεβερίν, περιέχει υπέροχες δημιουργίες του Γάλλου σχεδιαστή. Ανάμεσα τους ξεχωρίζει το "μικρό μαύρο φόρεμα"
Μετά το εμβληματικό μαύρο φόρεμα που φόρεσε η Audrey Hepburn στην ταινία, Diamonds on the Couch, το μικρό μαύρο φόρεμα της Κατρίν Ντενέβ στην "Ωραία της ημέρας", έγινε με τη σειρά του αντικείμενο λατρείας.
Κοντό αλλά όχι αποκαλυπτικό , με ζώνη στη μέση που τονίζει τη σιλουέτα, λευκό γιακά και λευκές μανσέτες με μανικετόκουμπα από ελεφαντόδοντο.
Για τον σκηνοθέτη, Luis Buñuel, η εμφάνιση της ηρωίδας του είναι εξίσου σημαντική με τις ενέργειές της, ή το χαρακτήρα της.
Όσον αφορά την πολύ κωδικοποιημένη ντουλάπα της, στην ταινία η Catherine Deneuve επιβεβαιώνει ότι «Το στυλ του χαρακτήρα εξακολουθεί να οφείλει πολλά σε αυτήν την εικόνα που δημιούργησε ο Saint Laurent.»
Μετά από μια " παρέλαση"με λίγο ή πολύ εντυπωσιακά ή προκλητικά ρούχα, η Séverine φαίνεται να ηρεμεί.
Το πιο εμβληματικό ρούχο της ταινίας είναι αυτό το μικρό μαύρο φόρεμα, παρόμοιο με μια στολή μαθήτριας που λειτουργεί ως "ασπίδα" για τον χαρακτήρα, αναφέρει το γαλλικό Elle.
Η Catherine Deneuve το φοράει στην τελευταία σκηνή της ταινίας, η οποία εξακολουθεί να προβληματίζει τους θεατές περισσότερα από πενήντα χρόνια μετά την κυκλοφορία της ταινίας.
Οι "αταξίες" της Σεβερίν κοστίζουν τον σύζυγό της ακριβά, τώρα πια είναι καταδικασμένος να ζει σε αναπηρική καρέκλα.
Για άλλη μια φορά μια αφοσιωμένη γυναίκα, η ηρωίδα φοράει αυτό το σοφό φόρεμα και παίζει την τέλεια νοσοκόμα, σαν να αποδεικνύει την επιστροφή της στην αγνότητα.
Επιπλέον, η Henri Husson, μια φίλη του συζύγου της που ξέρει για το μυστικό του, δεν παραλείπει να επισημάνει με ένα χαμόγελο ότι η επιλογή της ενάρετης στολής του έρχεται σε αντίθεση με τις δραστηριότητες εκτός γάμου.
Όταν γυρίζεται η "Ωραία της Ημέρας" , η γνωστή για την φινέτσα της Κατρίν Ντενέβ, είναι μόλις 22 ετών.
Ήταν σε αυτή την ταινία που γνώρισε τον σχεδιαστή που ονομάστηκε Βασιλιάς του Παρισιού.
Εξοικειωμένος με τις μακροχρόνιες συνεργασίες με μεγάλες σταρ του κινηματογράφου, ο Yves Saint Laurent ερωτεύεται τα ειλικρινά αυτά τα σαγηνευτικά ξανθά μαλλιά.
Ο μετρ την βλέπει ως μούσα αλλά και ως φίλη. Ακολούθησαν πολλές κινηματογραφικές συνεργασίες ανάμεσα τους: La Sirène du Mississipi, La Chamade, Les Prédateurs…
Η Catherine Deneuve έγινε μία από τις μούσες του δημιουργού, ο οποίος την έντυσε πολλές φορές στην οθόνη αλλά και στην πραγματική ζωή.
Χάρη στην σχεδιαστική ιδιοφυΐα του, η ηθοποιός του ανέθεσε το καθήκον να δημιουργήσει γι 'αυτήν το φόρεμα που θα φορούσε για να συναντήσει τη Βασίλισσα της Αγγλίας το 1965.
Από κομψά μονόχρωμα ρούχα έως τα κομψά αξεσουάρ, σε όλη την ταινία του Luis Buñuel, ο Saint Laurent παρουσιάζει το άγγιγμα του ειδικού.
Όπως εξήγησε ο σεναριογράφος Jean-Claude Carrière, η πρόθεση του σκηνοθέτη ήταν να εκπροσωπήσει τη γυναικεία φαντασία μέσω των ματιών των γυναικών και όχι των ανδρών.
Εδώ έρχεται η τεχνογνωσία του Yves Saint Laurent. Μικρό, προσαρμοσμένο, μινιμαλιστικό, σταματάει ακριβώς πάνω από το γόνατο, αφήνει να φανούν λεπτά ερωτικά στοιχεία τα οποία ελέγχονται τέλεια από τη γοητεία του χαρακτήρα ... δεν χρειάζεται να γδύνεται η ηρωίδα για να κατανοήσει το κοινό τις φαντασιώσεις της. Αντίθετα, όλα συμβαίνουν στη φαντασία του θεατή.
Η ταινία παρουσιάζει έναν κόσμο όπου η πραγματικότητα έχει πολλές όψεις, περισσότερες απ' όσες φαντάζεται ο θεατής και τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται. Βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Ζοζέφ Κεσέλ.
Στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας το 1967, Η Ωραία της Ημέρας απέσπασε το Λέοντα του Αγίου Μάρκου (βραβείο καλύτερης ταινίας)
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr