Η νέα βιογραφία της Μαρίας Κάλλας: Η μητέρα της την εκβίαζε - ο Μενεγκίνι την κατάκλεψε - ο Ωνάσης την νάρκωνε για να κάνει σεξ πριν την εγκαταλείψει (φώτο)
Η Σοπράνο Μαρία Κάλλας ήταν η μεγάλη ντίβα της όπερας που λάτρεψε το κοινό σε όλο τον κόσμο. Στην προσωπική της ζωή όμως δεν γνώρισε την αγάπη
Η μητέρα της την εκβίαζε, ο πρώτος σύζυγος της Τζοβάννι Μπατίστα Μενεγκίνι, την έκλεψε και ο μεγάλος έρωτας της ζωής της, ο Αριστοτέλης Ωνάσης ήταν βίαιος και την εγκατέλειψε για την Τζάκι Κέννεντυ.
Η Σοπράνο Μαρία Κάλλας ήταν η μεγάλη ντίβα της όπερας που λάτρεψε το κοινό σε όλο τον κόσμο. Στην προσωπική της ζωή όμως δεν γνώρισε την αγάπη.
Πίσω από τη σκηνή η ζωή της ήταν πιο τραγική από όσο γνωρίζαμε μέχρι τώρα, σύμφωνα με έρευνα.
Για να γράψει μια νέα βιογραφία η Lyndsy Spence απέκτησε πρόσβαση σε αλληλογραφία της Κάλλας που δεν είχε δημοσιευθεί ποτέ μέχρι τώρα και σε άλλο υλικό που ρίχνει φως στα βασανιστήρια που υπέστη κατά τη διάρκεια του γάμου της, την κακοποίηση που δέχθηκε από τον Ωνάση και την σεξουαλική παρενόχληση από τον διευθυντή ενός από τα πιο μεγάλα και σημαντικά ωδεία του κόσμου.
Η Spence είπε ότι τα γράμματα που αφορούν τον Ωνάση, αποκαλύπτουν τις τρομαχτικές δοκιμασίες που υπέστη κοντά του, ειδικά όταν το 1966 , η ψυχολογική βία που της ασκούσε έφτασε να απειλεί τη ζωή της.
Ανησυχία προκαλούν επίσης όσα αναφέρονται στο ημερολόγιο ενός στενού της φίλου. Περιγράφει λεπτομερώς ότι ο Ωνάσης την νάρκωνε για να κάνει σεξ μαζί της. Κάτι που σήμερα θα το χαρακτηρίζαμε καθημερινό βιασμό.
Σε μία επιστολή στην γραμματέα της η Κάλλας αναφέρει: "Δεν θα ήθελα να μου τηλεφωνήσει ξανά και να αρχίσει πάλι να με βασανίζει (σ.σ ο Ωνάσης)".
Για τον πόνο στο γάμο της με τον Μενεγκίνι η Κάλλας ήταν απελπισμένη:
"Ο σύζυγος μου με ενοχλεί ακόμα αφού λήστεψε περισσότερα από τα μισά χρήματα μου, βάζοντας τα πάντα στο όνομα του, από τότε που παντρευτήκαμε. Ήμουν ηλίθια να τον εμπιστευτώ".
Σε ένα άλλο γράμμα τον περιγράφει ως «ψείρα», θρηνώντας επειδή "περνάει για εκατομμυριούχος ενώ δεν έχει δεκάρα".
Ένα από τα γράμματα της Κάλλας αναφέρεται στον τότε Πρόεδρο της Juilliard School of music , στη Νέα Υόρκη, έναν παντρεμένο άνδρα που έστρεψε τους καθηγητές της σχολής εναντίον της και την απέρριψε από τον επόμενο κύκλο σπουδών, όταν αρνήθηκε να ενδώσει στις σεξουαλικές προτάσεις του.
Έγραψε στον νονό της: "Ο Peter Mennin με ερωτεύτηκε. Λοιπόν, φυσικά όταν του είπα πώς δεν αισθάνομαι το ίδιο με αυτόν στράφηκε εναντίον μου".
Η Μαρία Κάλλας που γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη με γονείς τους Γιώργο Καλογερόπουλο και Ευαγγελία Δημητριάδη, που είχαν μεταναστεύσει στις ΗΠΑ από το 1923, ήταν μία από τις μεγαλύτερες Σοπράνο του κόσμου.
Οι παραστάσεις της Tosca στο Covent Garden έχουν χαρακτηριστεί ως μια από τις μεγαλύτερες εμπειρίες όπερας όλων των εποχών.
H Spence είπε: «Μου δόθηκε πρόσβαση σε τρεις τεράστιες συλλογές που κληροδοτήθηκαν σε διάφορα αρχεία το 2019 και, μέχρι τώρα, δεν έχουν δημοσιευτεί ποτέ.
Ανάμεσα στα αρχεία ήταν τα γράμματα της Κάλλας που αποκαλύπτουν τις βαθύτερες σκέψεις της. "
Οι νέες αποκαλύψεις περιλαμβάνουν την αλήθεια για την οδυνηρή παιδική ηλικία της Κάλλας στην Ευρώπη. «Η Κάλλας μισούσε τη μητέρα της, η οποία εργάστηκε ως πόρνη κατά τη διάρκεια του πολέμου, επειδή προσπάθησε να την "σπρώξει" στους Ναζί στρατιώτες», δήλωσε η Σπενς.
Αργότερα η μητέρα της Κάλλας πουλούσε ιστορίες στον τύπο και την εκβίαζε να κρατήσει το στόμα της κλειστό γράφοντας στην κόρη της:
"Ξέρεις τι κάνουν οι σταρ του σινεμά που προέρχονται από φτωχές οικογένειες; Τον πρώτο μήνα ξοδεύουν τα πρώτα τους λεφτά για να αγοράσουν ένα μεγάλο σπίτι για τους γονείς τους και για να τους κακομάθουν στην πολυτέλεια. Τι έχεις να πεις Μαρία;"
Και η Κάλλας εξομολογείται: "Αν ήταν για μένα πραγματική μητέρα, πριν από πολύ καιρό, θα την αγαπούσα".
Ούτε ο πατέρας της ήταν καλύτερος, λέει η Spence: "Της έγραψε ένα γράμμα στο οποίο έλεγε ψέματα ότι πεθαίνει σε ένα νοσοκομείο για άπορους, για να της αποσπάσει χρήματα. Στην πραγματικότητα είχε μία μικρή ασθένεια".
Η Κάλλας έγραψε: "Έχω βαρεθεί τον εγωισμό και την αδιαφορία των γονιών μου απέναντι μου. Δεν θέλω καμία σχέση μαζί τους. Ελπίζω να μη το πιάσουν οι εφημερίδες.
Αλλιώς θα καταραστώ τη στιγμή που έτυχε να έχω γονείς".
Το υλικό ρίχνει φως στη σχέση της Κάλλας με την μεγάλη αντίπαλο της , την Σοπράνο Renata Tebaldi, την οποία η Κάλλας υποτιμούσε παρομοιάζοντας τις φωνές τους με την σαμπάνια και την Coca-cola αντίστοιχα.
Η Tebaldi απ΄ την πλευρά της έλεγε για την Κάλλας ότι δεν έχει καρδιά.
Ωστόσο και οι δύο Σοπράνο διέψευδαν ότι υπάρχει διαμάχη ανάμεσα τους, λέγοντας πώς αυτό είναι ένας μύθος που δημιουργήθηκε από τα ΜΜΕ.
Η Κάλλας σε μία συνέντευξη είχε πει ότι δεν χαρακτήρισε τη φωνή της Tebaldi "Coca-cola" αλλά κονιάκ, ενώ ταυτόχρονα είπε στο δημοσιογράφο ότι θα ήθελε να έχει τη φωνή της Tebaldi .
Η Tebaldi, πάλι μιλώντας για τη φωνή της Κάλλας, είπε ότι ήταν "η καλύτερη".
Τώρα οι εκατέρωθεν αρνήσεις για τη διαμάχη τους, έρχονται σε αντίθεση με αυτό που αναφέρει για την Tebaldi η Κάλλας σε μία επιστολή: "Είναι τόσο άσχημη και τόσο πονηρή όσο δεν μπορεί κανείς να φανταστεί".
Το ίδιο γράμμα με ημερομηνία το 1957 αποκαλύπτει την έχθρα της Κάλλας για την Ιταλίδα Σοπράνο, αφού κατηγορεί την Tebaldi, ότι "με χρησιμοποιεί ως αντίπαλο για να αυξήσει τη φήμη της", και ότι η Tebaldi, χρησιμοποίησε την καρδιακή προσβολή που έπαθε η μητέρα της για να προωθήσει την καριέρα της ακυρώνοντας μια παράσταση στη Metropolitan Opera.
Η Κάλλας έγραψε "Η μητέρα της δεν είχε τίποτα σοβαρό. Ούτε έπαθε καρδιακή προσβολή. Πιστεύεις ότι το έκανε για τη δημοσιότητα; Ή μήπως η Renata δεν αισθανόταν καλά και (ίσως) η μητέρα της είχε κάποιο κρυολόγημα οπότε ήταν η τέλεια δικαιολογία για να μην τραγουδήσει και να αποφύγει η φτωχή Ρενάτα μια πανωλεθρία στην πρώτη της μεγάλη παράσταση;"
Και συνεχίζει: «Σίγουρα βαρέθηκα με όλη αυτή την αηδιαστική φτωχή επιχείρηση Renata… Στον Θεό δεν αρέσουν τέτοιες μέθοδοι για διαφήμιση και τέτοια όπλα εναντίον μου.»
Η Κάλλας πέθανε το 1977 σε ηλικία 53 ετών. Το αδημοσίευτο υλικό δίνει επίσης νέες πληροφορίες για τα προβλήματα της υγείας της, τα οποία επηρέασαν τις παραστάσεις της στη δεκαετία του 1960 και για την εξάρτησή της από τα ναρκωτικά. Έχασε τη φωνή της αρκετές φορές.
Σύμφωνα με τον Guardian, η Spence αναφέρει : "Εντόπισα τον νευρόλογο που την παρακολουθούσε πριν από το θάνατο της.
Η Κάλλας υπέφερε από μια νευρομυϊκή διαταραχή της οποίας τα συμπτώματα άρχισαν τη δεκαετία του 1950, αλλά απορρίφθηκε από τους γιατρούς ως «τρελό»
Εξηγεί επίσης την απώλεια της τραγουδιστικής δύναμης της φωνής της, η οποία μείωσε τη σταδιοδρομία της.
"Ο θάνατος της Κάλλας είναι μια οδυνηρή ιστορία. Μόνη στο παρισινό διαμέρισμα της περίμενε από την αποξενωμένη αδερφή της Τζάκι και από την φίλη της, Βάσω Δεβετζή να τη βοηθήσουν με το να της δώσουν ένα ηρεμιστικό.
Η ζωή της ήταν μια τραγωδία. Αλλά ήθελα να μεταφέρω τη φωνή της (σ.σ. για όσα πέρασε) μέσα από το βιβλίο", λέει η συγγραφέας.
Το βιβλίο της Lyndsy Spence , "Cast a Diva: The Hidden Life of Maria Callas" θα κυκλοφορήσει την 1η Ιουνίου από τις εκδόσεις "History Press".
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr