«Κάθε Παιδί έχει Φωνή»: Ανησυχητικά τα πορίσματα της Έκθεσης του Διεθνούς Δικτύου Τηλεφωνικών Γραμμών Βοήθειας για Παιδιά
«Το Χαμόγελο του Παιδιού» με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Τηλεφωνικών Γραμμών Βοήθειας για Παιδιά, συμμετέχει ενεργά στην παγκόσμια καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης
«Το Χαμόγελο του Παιδιού» με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Τηλεφωνικών Γραμμών Βοήθειας για Παιδιά (17Μαΐου) , συμμετέχει ενεργά στην παγκόσμια καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τον καθοριστικό ρόλο που διαδραματίζει η λειτουργία των Τηλεφωνικών Γραμμών Βοήθειας για Παιδιά, ώστε κάθε παιδί που χρειάζεται φροντίδα και προστασία να έχει πρόσβαση σε μια γραμμή βοήθειας για να μπορεί να ακουστεί η φωνή του.
Τη φετινή χρονιά, μια χρονιά κρίσιμη σε παγκόσμιο επίπεδο λόγω του Covid-19, το Διεθνές Δίκτυο Τηλεφωνικών Γραμμών Βοήθειας για Παιδιά - Child Helpline International (CHI), ενεργό μέλος του οποίου είναι «Το Χαμόγελο του Παιδιού», γιορτάζει τη Διεθνή Ημέρα Τηλεφωνικών Γραμμών αναγνωρίζοντας τις γραμμές βοήθειας ως ένα μοναδικό μηχανισμό που μέσα από τις φωνές των παιδιών μπορεί να ενδυναμώσει τα συστήματα προστασίας τους, αλλά και τη θέση των παιδιών στην κοινωνία. Το μήνυμα είναι : Κάθε παιδί έχει φωνή. Όταν ακούγονται οι φωνές των παιδιών, ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσης όπως η τωρινή, μπορούν να βρεθούν λύσεις. Όταν ακούγονται οι φωνές τους, τα παιδιά και οι νέοι μπορούν να συμμετέχουν στην κοινωνία και να αξιοποιούν τις δυνατότητές τους.
Σύμφωνα με την Έκθεση του Δικτύου τα στοιχεία είναι ιδιαίτερα ανησυχητικά. Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα μέλη του Δικτύου έλαβαν 25% περισσότερες κλήσεις το 2020 σε σύγκριση με το 2021. Βία και ψυχική υγεία ήταν από τους σημαντικότερους λόγους για τους οποίους παιδιά και νέοι απευθύνθηκαν στις Γραμμές το 2020, ενώ παράλληλα υπήρχαν αιτήματα για πληροφορίες σχετικά με τον Covid-19, θέματα οικογενειακών σχέσεων, πρόσβαση σε βασικές υπηρεσίες και ζητήματα υγείας.Επίσης οι φορείς που συμμετείχαν επεσήμαναν ότι οι δραστηριότητές τους επηρεάστηκαν αισθητά από την πανδημία Covid-19. Αυξήθηκαν σημαντικά οι κλήσεις και τα αιτήματα βοήθειας από παιδιά και νέους, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών και των περιοριστικών μέτρων που τέθηκαν σε εφαρμογή για την καταπολέμηση του Covid-19.
Στις έκτακτες συνθήκες της υγειονομικής κρίσης κατά την οποία σημειώθηκε σημαντική αύξηση του αριθμού των κλήσεων από ευάλωτα μέλη οικογενειών, «Το Χαμόγελο του Παιδιού» συνεχίζει να βοηθά άμεσα και αποτελεσματικά παιδιά και ενήλικες που έχουν βρεθεί σε αδιέξοδο και χρειάζονται πολλαπλή υποστήριξη. Ο Οργανισμός με 3 Τηλεφωνικές Γραμμές Βοήθειας και το Chat 1056 βρίσκεται δίπλα στα παιδιά 24 ώρες το 24ωρο, δωρεάν, καθημερινά και πανελλαδικά μέσω των ακόλουθων τρόπων:
● Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056
● Ευρωπαϊκή Τηλεφωνική Γραμμή για τις Εξαφανίσεις 116000
● Ευρωπαϊκή Γραμμή Υποστήριξης Παιδιών 116111
● Chat 1056 Ένας νέος τρόπος άμεσης επικοινωνίας για παιδιά που νιώθουν μεγαλύτερη ασφάλεια να συνομιλήσουν μέσω γραπτού κειμένου με τους Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς της Γραμμής. Το Chat App της Γραμμής SOS 1056 υλοποιείται με την ευγενική υποστήριξη της Γενικής Διεύθυνσης Πληροφορικής της ΕΤΕ.
● Μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο Οργανισμός δέχεται μηνύματα και αιτήματα βοήθειας στο messenger του Facebook και του Instagram.
● Επιπλέον, «Το Χαμόγελο του Παιδιού» συμμετέχει στην Τηλεφωνική Γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης 10306 για τον Κορωνοϊό, μία πρωτοβουλία του Υπουργείου Υγείας και του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ).
● Ιδιαίτερα σημαντική είναι η διασύνδεση με τη Γραμμή SAWA της Παλαιστίνης. Η συνεργασία αυτή δίνει τη δυνατότητα για την άμεση αντιμετώπιση περιστατικού αν καλέσει προσφυγόπουλο ή παιδί που δεν γνωρίζει Ελληνικά, καθώς δίκτυο διερμηνέων αναλαμβάνει την ταυτόχρονη τηλεφωνική διερμηνεία για την εξυπηρέτηση αραβόφωνων και φαρσόφωνων ομάδων πληθυσμού που ζουν στην Ελλάδα.
Oι τηλεφωνικές γραμμές είναι επίσημα αναγνωρισμένες ως Γραμμές Έκτακτης Ανάγκης (Emergency Lines) και είναι διασυνδεδεμένες με τον Ευρωπαϊκό Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης 112. Είναι διαθέσιμες δωρεάν, πανελλαδικά, καθημερινά, 24 ώρες το 24ωρο, με 6 διασυνδεδεμένα τηλεφωνικά κέντρα ως ένα, στελεχωμένες από κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους και με μέγιστο χρόνο αναμονής 11 δευτερόλεπτα. Οι κλήσεις είναι ανώνυμες και ο Οργανισμός εξασφαλίζει όλες τις προϋποθέσεις και δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες ώστε να προσφέρει μία ουσιαστική φιλική προς το παιδί υπηρεσία. Αξίζει να αναφερθεί ότι το 2016 η Ευρωπαϊκή Γραμμή για τις Εξαφανίσεις 116000 στην Ελλάδα στο πλαίσιο αξιολόγησης όλων των Γραμμών 116000 πανευρωπαϊκά, πιστοποιήθηκε συγκεντρώνοντας τη μέγιστη βαθμολογία 100%.
«Το Χαμόγελο του Παιδιού» χρησιμοποιώντας τεχνολογικά εργαλεία και αποδεδειγμένα καλές πρακτικές και ενεργοποιώντας το σύνολο των δομών και υπηρεσιών του σε συνεργασία πάντα με τις αρμόδιες θεσμικές αρχές, συνέβαλλε και συνεχίζει να συμβάλλει αποτελεσματικά στην πρόληψη και στην αντιμετώπιση κάθε σοβαρού προβλήματος που αφορά σε παιδί θύμα, όπως είναι η κακοποίηση, η παραμέληση, η εξαφάνιση, η εκμετάλλευση, ο διαδικτυακός εκφοβισμός, η αποτροπή αυτοκτονίας. Στη διάθεση επίσης, των Γραμμών μας και με στόχο την εξασφάλιση της συνεχούς λειτουργίας τους υπό έκτακτες συνθήκες κρίσης, «Το Χαμόγελο του Παιδιού» διαθέτει το Disaster Recovery Area στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος».
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr