Ciao Alitalia! Τέλος για την αεροπορική εταιρεία της Ιταλίας μετά από 75 χρόνια (φωτό & βίντεο)
Έκανε το τελευταίο της ταξίδι...
Μετά από 75 χρόνια η ιστορική εταιρεία Alitalia, μετά από αμέτρητες αεροπορικές συνδέσεις, οι οποίες είχαν αρχίσει το μακρινό 1947, έκανε την τελευταία της πτήση.
Ειδκότερα χθες η αυλαία έπεσε, με το ταξίδι που έγινε από την Ρώμη στο Κάλιαρι της Σαρδηνίας και στο διαδίκτυο, έχουν ήδη αναρτηθεί βίντεο με την συγκινητική αναγγελία της τελευταίας αυτής πτήσης, εν μέσω χειροκροτημάτων από τους επιβάτες.
Η Alitalia ήταν ουσιαστικά ένα κομμάτι της σύγχρονης ιστορίας της χώρας: ήταν ο επίσημος αερομεταφορέας των Ολυμπιακών Αγώνων της Ρώμης το 1960, ενώ τρεις δεκαετίες αργότερα τις στολές του προσωπικού κλήθηκε να σχεδιάσει ο Τζόρτζιο Αρμάνι.
Τον περασμένο αιώνα,ήταν η δωδέκατη αεροπορική εταιρία στον κόσμο. Από το τέλος των χρόνων του 1990 όμως άρχισαν τα προβλήματα, με τεράστια λάθη στις στρατηγικές επιλογές, όπως και την όλο και μεγαλύτερη ανάπτυξη των εταιριών χαμηλού κόστους.
Η Ita καλείται τώρα να καλύψει το μεγάλο αυτό κενό Πρόκειται, πάντως , για δυο εντελώς αυτόνομες εταιρίες και, προς το παρόν, αποφασίσθηκε ότι η «νεογέννητη» Ita δεν πρέπει να ξεπεράσει τους 2.800 εργαζόμενους.
Τα αεροσκάφη της - όπως γράφει ο Τύπος - θα μπορέσουν πιθανόν να διατηρήσουν το σήμα του αερομεταφορέα που «συνταξιοδοτήθηκε» χθες το βράδυ. Τα συνδικάτα των εργαζομένων, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν στους ξένους ανταποκριτές στην Ιταλία, εξέφρασαν την έντονη αντίθεση και απογοήτευσή τους.
Διαμαρτύρονται για το ότι στο εξής δεν θα εφαρμόζονται οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας και για την απόφαση να μην επαναπροσληφθούν και να μπουν σε ταμεία ανεργίας 6.800 εργαζόμενοι. «Δεν είναι αλήθεια ότι ήμασταν υπεράριθμοί. Ο πραγματικός στόχος είναι να χάσει η Ιταλία όλες τις σημαντικές αεροπορικές συνδέσεις, στην Ευρώπη και όχι μόνον», υπογραμμίζουν τα συνδικάτα.
Η ιταλική κυβέρνηση, όμως, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, υπενθυμίζει ότι η δημιουργία της Ita είναι αποτέλεσμα διαπραγμάτευσης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ότι στο στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξή της προβλέπεται διπλασιασμός των αεροσκαφών μέχρι το 2025.
«Δεν υπήρξε η αναγκαία βούληση για να σωθεί. Μας παρουσίασαν ως προνομιούχους, ενώ κάναμε πάρα πολλές θυσίες» δηλώνει, πικραμένη, μια αεροσυνοδός στον ιταλικό Τύπο. Χθες, η εταιρία κατέβαλε στους υπαλλήλους τα τελευταία χρήματα, δηλαδή το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου., ενώ να σημειωθεί ότι σχεδόν 7.000 εργαζόμενοι έχουν μείνει πλέον χωρίς δουλειά.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr