Το Facebook θα γίνει "Μeta": Τα σχέδια του Zuckerberg για το "Metaverse" & το σκεπτικό πίσω από το rebranding (φώτο-βίντεο)
Τι είναι το Metaverse; - Νέα εποχή στην τεχνολογία ή αντιπερισπασμός εν μέσω σκανδάλων και κρίσης για το Facebook;
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ. , ο ιδρυτής του Facebook, ανακοίνωσε ότι η μητρική εταιρεία θα αλλάξει όνομα και στο εξής θα αποκαλείται Meta, ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στο σύνολο των δραστηριοτήτων της, από τα κοινωνικά δίκτυα μέχρι την εικονική πραγματικότητα, όμως οι ονομασίες των διαφόρων υπηρεσιών της θα παραμείνουν ίδιες.
Ο Ζούκερμπεργκ επέλεξε την ελληνική λέξη «Μετά» για να δείξει ότι «υπάρχουν ακόμη πολλά να γίνουν».
«Μάθαμε πολλά, αντιμετωπίζοντας πολλά προβλήματα», σχολίασε, κρίνοντας ότι είναι πλέον καιρός «να οικοδομήσουμε το επόμενο κεφάλαιο».
Η ανακοίνωση αυτή έγινε αφού την προηγούμενη μιάμιση ώρα ο Ζούκερμπεργκ παρουσίαζε το metaverse, το «μετασύμπαν» που σύμφωνα με τον ίδιο συνιστά το μέλλον του Ίντερνετ, μετά τους υπολογιστές και τα κινητά τηλέφωνα, στο οποίο οι άνθρωποι θα έχουν πρόσβαση για να αλληλεπιδρούν, να εργάζονται ή να ψυχαγωγούνται μέσω της τεχνολογίας (π.χ. γυαλιά ή κράνη εικονικής και ενισχυμένης πραγματικότητας), αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Τα σχέδια του Zuckerberg για το Metaverse
Ο Ζάκερμπεργκ, λέει ότι αναμένει ότι το "Metaverse" θα φτάσει στο ένα δισεκατομμύριο χρήστες μέσα στην επόμενη δεκαετία.
Το μετασύστημα, λέει, θα είναι ένα μέρος όπου οι άνθρωποι θα μπορούν να αλληλεπιδρούν, να εργάζονται και να δημιουργούν προϊόντα και περιεχόμενο σε αυτό που ελπίζει ότι θα είναι ένα νέο οικοσύστημα που θα δημιουργήσει «εκατομμύρια» θέσεις εργασίας για δημιουργούς.
Εξηγώντας το rebranding, ο Zuckerberg είπε ότι το όνομα "Facebook" απλά δεν περιλαμβάνει πλέον "όλα όσα κάνουμε".
«Για να αποτυπώσουμε ποιοι είμαστε και ποιοι φιλοδοξούμε να χτίσουμε, είμαι στην ευτυχή θέση να ανακοινώσω πως από σήμερα, η εταιρείας μας είναι πλέον η Meta», δήλωσε Μαρκ Ζάκερμπεργκ.
"Η αποστολή μας παραμένει η ίδια - εξακολουθεί να είναι να φέρουμε τους ανθρώπους κοντά. Οι εφαρμογές μας και οι επωνυμίες τους δεν αλλάζουν επίσης. Εξακολουθούμε να είμαστε η εταιρεία που σχεδιάζει την τεχνολογία γύρω από τους ανθρώπους.
Όμως όλα τα προϊόντα μας, συμπεριλαμβανομένων των εφαρμογών μας, μοιράζονται τώρα ένα νέο όραμα: να βοηθήσουμε να ζωντανέψει το Metaverse.
Και τώρα έχουμε ένα όνομα που αντικατοπτρίζει το εύρος αυτού που κάνουμε.
Από εδώ και στο εξής, θα είμαστε πρώτοι στο Metaverse όχι οι πρώτοι στο Facebook.
Αυτό σημαίνει ότι με την πάροδο του χρόνου δεν θα χρειάζεστε λογαριασμό στο Facebook για να χρησιμοποιήσετε τις άλλες υπηρεσίες μας.
Καθώς η νέα μας επωνυμία αρχίζει να εμφανίζεται στα προϊόντα μας, ελπίζω οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο γνωρίσουν το brand Meta και το μέλλον που αντιπροσωπεύουμε», συμπλήρωσε σύμφωνα με το Euronews.
Εκτός από το Facebook,, η εταιρεία περιλαμβάνει επίσης το Instagram, το Messenger, τα ακουστικά Quest VR, την πλατφόρμα Horizon VR και πολλά άλλα.
Αντιπερισπασμός εν μέσω κρίσης;
Η ανακοίνωση έρχεται εν μέσω κρίσης για το Facebook. Αντιμετωπίζει αυξημένο νομοθετικό και ρυθμιστικό έλεγχο σε πολλά μέρη του κόσμου μετά τις αποκαλύψεις στα Facebook Papers.
Οι επικριτές του Facebook σχολίασαν ότι η αλλαγή της ονομασίας είναι ένας ελιγμός περισπασμού, την ώρα που ο κολοσσός πλήττεται από σκάνδαλα και καταγγελίες όσον αφορά την παραπληροφόρηση, το απόρρητο των δεδομένων των χρηστών αλλά και το σεβασμό στο δικαίωμα του ανταγωνισμού.
Η εταιρεία «πιστεύει ότι μια νέα μάρκα μπορεί να την βοηθήσει να αλλάξει το θέμα» συζήτησης, ανέφερε την περασμένη εβδομάδα μια μη κυβερνητική οργάνωση, το «Πραγματικό Συμβούλιο Εποπτείας του Facebook», όταν ακόμη κυκλοφορούσαν φήμες για την αλλαγή του ονόματος.
Πάντως ο Ζούκερμπεργκ μιλάει για το metaverse εδώ και μερικούς μήνες και έχει ήδη ανακοινώσει επενδύσεις ύψους πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων αλλά και την πρόσληψη 10.000 εργαζομένων στην Ευρώπη για την υλοποίηση αυτού του σχεδίου.
Τι είναι το Metaverse
Το Metaverse είναι ένας συλλογικός εικονικός κοινόχρηστος χώρος, στον οποίο οι άνθρωποι μπορούν να παίζουν, να εργάζονται και να επικοινωνούν, χρησιμοποιώντας headsets εικονικής πραγματικότητας.
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ το έχει χαρακτηρίσει ως ένα «ενσωματωμένο internet όπου αντί απλά να βλέπεις το περιεχόμενο, ζεις μέσα σε αυτό».
Ο ιδρυτής του Facebook με ανάρτησή του εξηγεί τη νέα σελίδα στην εποχή της εικονικής πραγματικότητας.
«Όταν ξεκίνησα το Facebook, πληκτρολογούσαμε ως επί το πλείστον κείμενο σε ιστοσελίδες.
Όταν αποκτήσαμε τηλέφωνα με κάμερες, το διαδίκτυο έγινε πιο οπτικό και κινητό.
Καθώς οι συνδέσεις γίνονταν ταχύτερες, το βίντεο έγινε ένας πλουσιότερος τρόπος να μοιραζόμαστε εμπειρίες» , δήλωσε.
«Η επόμενη πλατφόρμα θα είναι ακόμη πιο καθηλωτική – ένα ενσώματο διαδίκτυο όπου θα είστε μέσα στην εμπειρία, όχι απλώς θα την κοιτάτε.
Το αποκαλούμε αυτό metaverse και θα αγγίξει κάθε προϊόν που κατασκευάζουμε» συνέχισε. «Από εδώ και στο εξής, θα είμαστε πρώτα στο metaverse, όχι στο Facebook. Αυτό σημαίνει ότι με την πάροδο του χρόνου δεν θα χρειάζεστε λογαριασμό στο Facebook για να χρησιμοποιήσετε τις άλλες υπηρεσίες μας»
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr