Οικογενειακή Φάρμα Κουκάκη: Πως η Εταιρεία από το Κιλκίς μπήκε «σφήνα» στους μεγάλους στο γάλα
Οι νέες επενδύσεις για την ενεργειακή της αυτονομία, τα χαμηλότοκα δάνεια και η ενίσχυση εξαγωγών, κερδών, πωλήσεων και μεριδίων. Πως η οικογενειακή Φάρμα Κουκάκη από το Κιλκίς κατάφερε σε μια συρρικνούμενη αγορά να πετύχει ανάπτυξη.
Γράφει η Αλεξάνδρα Γκίτση στο euro2day
Αντιμέτωπη με μια διπλή πρόκληση, αυτή της μείωσης της κατανάλωσης και του κόστους λειτουργίας λόγω της αύξησης των πρώτων υλών και της ενέργειας, βρίσκεται η εγχώρια γαλακτοβιομηχανία. Μόνο πέρυσι οι πωλήσεις φρέσκου γάλακτος υποχώρησαν 10,7% ενώ αντίστοιχες απώλειες καταγράφονται από τις αρχές της χρονιάς.
Οι πιέσεις αυτές έχουν αποτυπωθεί στα μεγέθη μεγάλων παικτών της αγοράς όπως της ΔΕΛΤΑ. Με βάση τις δημοσιευμένες οικονομικές της καταστάσεις, στη συνολική κατηγορία του λευκού γάλακτος το μερίδιο της ΔΕΛΤΑ υποχώρησε πέρυσι κατά 0,4% σε αξία και στο στραγγιστό γιαούρτι έχασε 1 ποσοστιαία μονάδα. Ακόμη μεγαλύτερες είναι οι απώλειες που “γράφει” στην εσωτερική αγορά η ΦΑΓΕ. Οι πωλήσεις της σε όγκο υποχώρησαν το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς 16,3% και 15,8% το δεύτερο τρίμηνο.
Όμως αυτή είναι η μια όψη του νομίσματος. Διότι υπάρχει μια μεσαία οικογενειακή γαλακτοβιομηχανία της περιφέρειας, η Φάρμα Κουκάκη από το Κιλκίς, που κατάφερε σε μια δύσκολη χρονιά, την περσινή, να ενισχύσει όλους τους δείκτες της. Οι πωλήσεις της αυξήθηκαν 7,82% και ανήλθαν στα 32,8 εκατ. ευρώ, το EBIDTA ενισχύθηκε 27,27% στα 4,5 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων ξεπέρασαν τα 2,77 εκατ. ευρώ καταγράφοντας ανάπτυξη 42,85% και τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 2,143 εκατ. ευρώ από 1,3 εκατ. ευρώ το 2021.
Στο κανάλι της μικρής λιανικής και του Horeca, πέτυχε αύξηση πωλήσεων +6,7%, ενώ στο οργανωμένο λιανεμπόριο επέδειξε ανθεκτικότητα στο σύνολο των κατηγοριών, και ανάπτυξη 0,5% στην κατηγορία του φρέσκου γάλακτος. Σημαντική ήταν και η αύξηση των εξαγωγών της κατά 41,05% καθώς άγγιξαν πέρυσι τα 4,6 εκατ. ευρώ ενώ ο στόχος για τη φετινή χρονιά είναι η περαιτέρω ανάπτυξη τους κατά 20% με την είσοδο των προϊόντων της και σε άλλες διεθνείς αγορές.
Η πρόβλεψη για την πορεία των εξαγωγών της τη φετινή χρονιά είναι και η μοναδική εκτίμηση που κάνει η διοίκηση της. Όπως λέει “οποιαδήποτε πρόβλεψη για την πορεία των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2022 είναι επισφαλής, παρά την αναμενόμενη αύξηση των πωλήσεων, με δεδομένες τις πολύ σημαντικές αυξήσεις τιμών σε βασικές πρώτες ύλες και το κόστος της ενέργειας”.
Αυτό βέβαια δεν την εμποδίζει να συνεχίσει τις επενδύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθούν έως το 2023. Σε αυτό το πλάνο εντάσσεται επένδυση 4,998 εκατ. ευρώ για μείωση ενέργειας/πλαστικού που αφορά στις φιάλες γάλακτος αλλά και στην επισυσκευασία γιαούρτης και επένδυση 3,124 εκατ. ευρώ για αντικατάσταση του λεβητοστάσιου με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, αλλά και του ενεργειακού αποτυπώματος της.
Επίσης ολοκλήρωσε τη μελέτη για υποβολή στο πρόγραμμα «Καινοτομία και πράσινη μετάβαση στη μεταποίηση αγροτικών προϊόντων» του ΥΠΑΑΤ. Το επενδυτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει την εγκατάσταση Φ/Β ισχύος 900kW (περίπου 700.000 €) που θα καλύπτει το 35% της ημερήσιας κατανάλωσης σε ηλεκτρικό ρεύμα, εγκατάσταση μονάδας βιοαερίου (περίπου 2 εκατ.€), μειώνοντας το ενεργειακό αποτύπωμα της όπως επίσης και του βιολογικού καθαρισμού. Με την ολοκλήρωση του έργου θα έχουμε θα έχει μηδενιστεί ουσιαστικά η ανάγκη της σε LPG (θερμογόνο ισχύ).
Παράλληλα προχώρησε στη σύναψη νέου ομολογιακού δανείου ύψους 4 εκατ. ευρώ τριετούς διάρκειας με επιτόκιο 1,8%, ενώ πέρυσι είχε συνάψει δύο ακόμη συνολικού ύψους 4 εκατ. ευρώ πενταετούς διάρκειας με μεσοσταθμικό επιτόκιο 1,95%.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr