Art Kukuli - Ευθυμία Παπαϊωάννου: Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιαννής, γιορτάζει τα 100 χρόνια από τη γέννηση του δημιουργού - Θέμα της έκθεσης, η "Ήλέκτρα"

Η Ευθυμία Παπαϊωάννου, δημιουργός του brand “Art Kukuli”, χρησιμοποιεί το ύφασμα ως καμβά για τις δημιουργίες της.

Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης γιορτάζει φέτος τα 100 χρόνια από τη γέννηση του σπουδαίου Μιχάλη Κακογιάννη.

Στο πλαίσιο των εορτασμών εκτίθεται στο χώρο του Ιδρύματος το έργο «Ηλέκτρα», μια δημιουργία της Ευθυμίας Παπαιωάννου, εμπνευσμένη από την ομώνυμη ταινία του Μιχάλη Κακογιάννη με πρωταγωνίστρια την Ειρήνη Παπά. 

Στο έργο «Ηλέκτρα» η δημιουργός επιχειρεί να αποδώσει με αυστηρές γεωμετρικές γραμμές, την ομώνυμη ηρωίδα, πατώντας πάνω στην γραμμή του Κακογιάννη, δηλαδή την απουσία του χρόνου, μιας συγκεκριμένης εποχής, αποφεύγοντας μια αρχαιότροπη αναπαράσταση.

Στα μάτια της δημιουργού, η Ηλέκτρα είναι μια γυναίκα σκοτεινή, επιβλητική, αποφασισμένη, μία φόνισσα. Τοποθέτησε την Ηλέκτρα σαν σε μονόλογο, πάνω στο θεατρικό σανίδι, ελλείψει σκηνικών, τη στιγμή που το έγκλημα γεννιέται στην ψυχή της.

Σαν να ήρθε η ώρα να ολοκληρώσει η Ηλέκτρα την οικογενειακή αυτή τραγωδία.

Η Ευθυμία Παπαϊωάννου, δημιουργός του brand “Art Kukuli”, χρησιμοποιεί το ύφασμα ως καμβά για τις δημιουργίες της. Κύριο γνώρισμα της δουλειάς της, η μοναδικότητα του κάθε ρούχου, το οποίο είναι ζωγραφισμένο στο χέρι, με διαφορετική θεματολογία κάθε φορά. 

Η Έκθεση πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Λίγα λόγια για την Ηλέκτρα

Όταν αποφάσισα να ασχοληθώ με την Ηλέκτρα του Κακογιάννη, είχα συνεχώς στο μυαλό μου την επιβλητική Ειρήνη Παπά ως πρωταγωνίστρια. Η βασική μου ιδέα ήταν να φέρω την Ηλέκτρα στο σήμερα αλλά ταυτόχρονα να κρατήσω τη γραμμή του Κακογιάννη, δηλαδή την απουσία του χρόνου, μιας συγκεκριμένης εποχής και την αποφυγή μιας αρχαιότροπη αναπαράστασης. 

Η Ηλέκτρα στο μυαλό μου είναι μια φόνισσα. Μια γυναίκα επιβλητική, σκοτεινή και με μεγάλη αποφαστιστικότητα. Απογοητευμένη και με τεράστιο μίσος μέσα της για την μεγάλη της ανταγωνίστρια, τη γυναίκα που της στέρησε τα πάντα για αυτήν, τη μητέρα της.

Καταφέρνει να οργανώσει τη δολοφονία δύο ανθρώπων παρασύροντας σε όλη της αυτή την παράνοια και τον αδερφό της. 

Τοποθέτησα την Ηλέκτρα σαν σε μονόλογο, πάνω στο θεατρικό σανίδι, ελλείψει σκηνικών σε μια δυστοπική εποχή τη στιγμή που το έγκλημα γεννιέται στην ψυχή της. Σαν να ήρθε η ώρα να ολοκληρώσει η Ηλέκτρα την οικογενειακή αυτή τραγωδία. 

 Όλα αυτά αποτέλεσαν μονόδορομο ώστε ο σχεδιασμός του ενδύματος της Ηλέκτρας να βασιστεί στο μαύρο χρώμα και σε αυστηρές γεωμετρικές γραμμές.

Ταυτόχρονα ο διάκοσμος του ενδύματος, με τα χρυσά και ασημένια γραμμικά σχέδια, παραπέμπουν σε ουράνια σώματα και αντικατροπτίζουν την βασιλική της καταγωγή . 

Τα οργανικά υλικά που χρησιμοποιήθηκαν στο ρούχο, το μαλλί και το βαμβάκι - καμβάς της δουλειάς μου - αποτέλεσαν στο ένδυμα της Ηλέκτρας τη σύνδεση που έψαχνα με το ελληνικό στοιχείο.

Σε αυτό συνετέλεσε και η χρήση της ποδιάς, αναπόσπαστο στοιχείο όλων των παραδοσιακών ενδυμασιών της χώρας μας στο πέρασμα των χρόνων. 

 

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr