Good Νews για τη Θεσσαλονίκη: 9 στους 10 θα την συνιστούσαν για ταξιδιωτικό προορισμό! Τα έχει όλα και καρντάσια και χαλαρρρααά!

«Να επισκεφτείτε τη Θεσσαλονίκη! Είναι εξαιρετική πόλη, με ωραίους ανθρώπους, ενδιαφέροντα πολιτισμό και πολύ καλά εστιατόρια»: την προτροπή αυτή θα διατύπωναν σε συγγενείς και φίλους πάνω από εννέα στους δέκα ανθρώπους, Έλληνες και ξένοι, που επισκέφτηκαν την πόλη τους τελευταίους μήνες, είτε για αναψυχή (ποσοστό 93% θα την πρότειναν ως προορισμό σε τρίτους) είτε για δουλειά (91%).

«Να επισκεφτείτε τη Θεσσαλονίκη! Είναι εξαιρετική πόλη, με ωραίους ανθρώπους, ενδιαφέροντα πολιτισμό και πολύ καλά εστιατόρια»: την προτροπή αυτή θα διατύπωναν σε συγγενείς και φίλους πάνω από εννέα στους δέκα ανθρώπους, Έλληνες και ξένοι, που επισκέφτηκαν την πόλη τους τελευταίους μήνες, είτε για αναψυχή (ποσοστό 93% θα την πρότειναν ως προορισμό σε τρίτους) είτε για δουλειά (91%).



Παρόλα αυτά, όμως, η Θεσσαλονίκη, μαζί με το Βουκουρέστι, παρουσιάζουν τις πιο περιορισμένες πληρότητες ξενοδοχείων (κατά μέσο όρο 57% το 2013) και τη χαμηλότερη μέση τιμή δωματίου (ARR), περίπου στα 61 ευρώ, μεταξύ 25 ευρωπαϊκών προορισμών, σύμφωνα με στοιχεία της STR Global, που παρουσιάστηκαν, σήμερα, στο πλαίσιο παρουσίασης έρευνας της «gbr consulting», για λογαριασμό της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης (ΕΞΘ).

Η έρευνα βασίστηκε στη συλλογή περίπου 1.150 ερωτηματολογίων, σε 42 ξενοδοχεία όλων των κατηγοριών, κατά την περίοδο Ιουλίου-Οκτωβρίου.

Υψηλότερα από ό,τι οι Έλληνες βαθμολογούν τη Θεσσαλονίκη οι ξένοι

Βάσει της έρευνας, η βαθμολογία που δίνουν στη Θεσσαλονίκη όσοι την επισκέπτονται για λόγους αναψυχής είναι 8 στα 10, ενώ ελαφρώς πιο συγκρατημένοι είναι όσοι ταξιδεύουν για δουλειά (7,8/10).

Οι αλλοδαποί «βαθμολογούν» τη Θεσσαλονίκη υψηλότερα από ό,τι οι Ελληνες (8,1 στα 10 έναντι 7,6 στα 10), αλλά το αντίστροφο ισχύει σε ό,τι αφορά τις συστάσεις για επίσκεψη (96% των ημεδαπών θα την πρότεινε σε τρίτους, έναντι 91% για τους αλλοδαπούς).

Η καλή φήμη της πόλης, όπως αυτή διαδίδεται «στόμα με στόμα», αποτελεί τον κυριότερο λόγο για τον οποίο οι ερωτηθέντες αποφάσισαν να επισκεφτούν τη Θεσσαλονίκη (το 47% βασίστηκε σε προτάσεις συγγενών και φίλων). Ακολουθούν: ιστοσελίδες (27%), ταξιδιωτικά γραφεία (13%) και διαφήμιση (7%).

Ζητείται προβολή

Γιατί λοιπόν ενώ η Θεσσαλονίκη βαθμολογείται τόσο θετικά, ο τουρισμός της δεν είναι ακόμη επαρκώς αναπτυγμένος; Ο λόγος φαίνεται ότι είναι η ελλιπής προβολή, καθώς η πόλη -που τα τελευταία χρόνια έχει χάσει, λόγω της κρίσης, 550.000 διανυκτερεύσεις Ελλήνων- δεν είναι ακόμη ευρέως γνωστή ώς προορισμός στο εξωτερικό.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΞΘ, Αριστοτέλη Θωμόπουλο, η προβολή αυτή πρέπει να γίνει από τον Οργανισμό Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ. Παρόλα αυτά, η ΕΞΘ έχει ήδη πραγματοποιήσει επαφές προς αυτή την κατεύθυνση, με τον διεθνή ιστότοπο τουρισμού «tripadvisor.com».

Πόλη για ταξίδια κυρίως ζευγαριών και φίλων

Σύμφωνα με την έρευνα, οι άνθρωποι που επισκέπτονται την πόλη για αναψυχή είναι ηλικίας 30-50 ετών και στο μεγαλύτερο ποσοστό τους (40%), ταξιδεύουν στη Θεσσαλονίκη μόνο με τον σύντροφό τους και 27% με φίλους (λιγότεροι με παιδιά ή μόνοι).

Στην περίπτωση των επισκεπτών που βρίσκονται στην πόλη για δουλειά, το ταξίδι είναι συνήθως... μοναχικό, αφού σε ποσοστό 52% ταξιδεύουν χωρίς παρέα.

Οι ξένοι επισκέπτες προέρχονται κυρίως από την Ευρώπη (62%-63), ενώ ακολουθούν Βόρεια και Νότια Αμερική (περίπου 10%), Αυστραλία (2%), Ασία (1%) και Μ. Ανατολή (1%).

Ένας στους δύο «ψηφίζει» Θεσσαλονίκη λόγω της προσωπικότητας της πόλης

Τι είναι όμως αυτό που αναδεικνύει τη Θεσσαλονίκη σε δελεαστικό προορισμό; Σχεδόν ένας στους δύο τουρίστες αναψυχής (49%) απαντά «η προσωπικότητά της» (63% των Ελλήνων και 54% των ξένων).

Το 36% «δείχνει» τους αρχαιολογικούς χώρους (για τους αλλοδαπούς το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 54%) και το πολιτιστικό ενδιαφέρον, το 30% τη γαστρονομία, το 24% το εμπορικό της κέντρο (το οποίο προτιμούν περισσότερο οι Ελληνες, με 46%) και το 14% το εκτενές θαλάσσιο μέτωπο, όπως επεσήμανε, παρουσιάζοντας την έρευνα, ο δρ Άρης Ικκος, διευθύνων εταίρος της gbr.

Κερδίζει έδαφος το «on-line»

Το «on-line», δηλαδή οι κρατήσεις μέσω Διαδικτύου, κερδίζει διαρκώς έδαφος: ενδεικτικό είναι ότι το 50% των ταξιδιωτών αναψυχής έκανε την κράτησή του στο Διαδίκτυο.

Σε ό,τι αφορά την πρόσβαση στη Θεσσαλονίκη, το 87% των ταξιδιωτών αναψυχής και το 80% των επαγγελματιών της χαρακτηρίζει «βολική». Και οι δύο κατηγορίες προτίμησαν ώς μέσο το αεροπλάνο και ακολούθησαν ΙΧ, λεωφορείο και τρένο.

Ξοδεύουν 71 ευρώ στην πόλη καθημερινά

Τι και πόσα ξοδεύουν στην πόλη; Κάθε τουρίστας αναψυχής ξοδεύει καθημερινά περίπου 71 ευρώ, κυρίως για αγορές (22,60 ευρώ), εστιατόρια και καφέ (19,4 ευρώ).

Ακολουθούν οι δαπάνες για αξιοθέατα -το αγαπημένο τους είναι ο Λευκός Πύργος κι ακολουθούν η Παραλία, η Άνω Πόλη/Κάστρα κι ο ναός Αγίου Δημητρίου- και διασκέδαση (13,4 ευρώ).

Πιο συγκρατημένοι είναι όσοι ταξιδεύουν για δουλειά, που καθημερινά διαθέτουν για τις ανάγκες τους στην πόλη περίπου 62 ευρώ.

Πειρασμός οι εκδρομές στη Χαλκιδική

Η Χαλκιδική φαίνεται ότι αποτελεί ισχυρό πειρασμό για ημερήσιες εκδρομές και μάλιστα όχι μόνο για τους τουρίστες αναψυχής: ένας στους τέσσερις ταξιδιώτες, που βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη για δουλειά, βρίσκει το χρόνο για μια αυθημερόν επίσκεψη στην περιοχή.

Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Βεργίνα, στην τρίτη τα Μετέωρα, στην τέταρτη ο Όλυμπος και στην πέμπτη η Πέλλα, ενώ το Δίον φαίνεται ότι ενδιαφέρει πολύ περισσότερο τους ταξιδιώτες για δουλειά, από ό,τι εκείνους που ταξιδεύουν για αναψυχή.

Δυνατά σημεία και αδυναμίες

Ως προς τη βαθμολογία που δίνουν στην πόλη οι ταξιδιώτες αναψυχής, τον πήχη ανεβάζουν τα εξής: κουλτούρα, συμπεριφορά κατοίκων και διασκέδαση-αναψυχή.

Αντίθετα, συγκριτικά μικρότερες, αλλά πάντως όχι χαμηλές, βαθμολογίες λαμβάνουν η ασφάλεια (κοντά στο 8/10), τα σήματα/πληροφόρηση, οι πλατείες/πεζοδρόμια και τα μέσα μαζικής μεταφοράς (λίγο πάνω από τα 7/10).

Τη χαμηλότερη βαθμολογία -κοντά στο 6,5- παίρνουν η ηχορύπανση και η δημόσια καθαριότητα, ενώ χαμηλά αξιολογείται το πράσινο στην πόλη.

Μικρή πτώση πληρότητας, παρά τις αφίξεις Ρώσων, Τούρκων και Ισραηλινών

Ερωτηθείς για το πώς έκλεισε το 2013 για τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης, ο κ. Θωμόπουλος απάντησε ότι σημειώνεται οριακά μειωμένη πληρότητα (κατά περίπου 1,5%-2%), με μεγαλύτερη πτώση στα μέσο έσοδα και τον τζίρο των ξενοδοχείων.

Κι αυτό διότι η αύξηση επισκεπτών από Ρωσία, Τουρκία και Ισραήλ, δεν επαρκεί ακόμη για να αντισταθμίσει τη μεγάλη πτώση του εσωτερικού τουρισμού, παρά τις δελεαστικές τιμές: σύμφωνα με τον κ. Θωμόπουλο, στο πρώτο εξάμηνο 2013, η κατώτατη τιμή διανυκτέρευσης έπεσε στα 23 ευρώ, τα χαμηλότερα επίπεδα της επταετίας.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr