Εγκαίνια του γλυπτού «Τέσσερις Εποχές» του Γιώργου Ζογγολόπουλου στο Κτήμα Σκούρα στη Νεμέα
Την ανακατασκευή ανέλαβε το καλλιτεχνικό εργαστήριο των κυρίων Λεωνίδα & Στέλιου Γκίκα
Σε κλίμα χαράς και αισιοδοξίας ολοκληρώθηκαν τα εγκαίνια παρουσίασης του εμβληματικού γλυπτού του Γιώργου Ζογγολόπουλου «Τέσσερις Εποχές» στο Κτήμα Σκούρα στη Νεμέα την περασμένη Παρασκευή 21 Οκτωβρίου σε επιμέλεια της ιστορικού τέχνης Ίριδας Κρητικού και διοργάνωση του Κτήματος Σκούρα και του Ιδρύματος Γεωργίου Ζογγολόπουλου.
Το γλυπτό «Τέσσερις Εποχές», αποτελώντας αγαπημένο έργο της σημαντικής ιδιωτικής συλλογής του ζεύγους Ουρανίας και Γιώργου Σκούρα, αναπαρήχθη καλλιτεχνικά με την επιμέλεια του Ιδρύματος Γεωργίου Ζογγολόπουλου σε μεγαλύτερο μέγεθος προκειμένου να αποτελέσει τοπόσημο για το Κτήμα, όπου και εγκαταστάθηκε στις αρχές του περασμένου καλοκαιριού. Την ανακατασκευή ανέλαβε το καλλιτεχνικό εργαστήριο των κυρίων Λεωνίδα & Στέλιου Γκίκα, εργαστήριο που έχει κατασκευάσει πλειάδα γλυπτών έργων του Γιώργου Ζογγολόπουλου όσο ο μεγάλος δημιουργός βρισκόταν ακόμη εν ζωή.
Στο πλαίσιο της πρώτης εκδήλωσης και των εγκαινίων εγκατάστασης του γλυπτού εκλεκτοί δημοσιογράφοι και φιλότεχνοι συμμετείχαν στην παρουσίαση του έργου, σε μια ιδιαιτέρως φιλόξενη ατμόσφαιρα εκ μέρους των ιδιοκτητών του Κτήματος Σκούρα και του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος Γεωργίου Ζογγολόπουλου.
Για τον καλλιτέχνη και την αισιόδοξη φύση του γλυπτού «Τέσσερις Εποχές» μίλησε η ιστορικός τέχνης και επί σειρά ετών συνεργάτιδα του Ιδρύματος Ίρις Κρητικού αναφέροντας την πρώτη παρουσίασή του στην Μπιενάλε της Βενετίας στην ατομική έκθεση του Γιώργου Ζογγολόπουλου στο Ελληνικό Περίπτερο, ενώ σε ανέκδοτες διηγήσεις προχώρησε ο Πρόεδρος του Ιδρύματος και ανιψιός του γλύπτη Νίκος Θεοδωρίδης, ο οποίος μίλησε για την αστείρευτη φαντασία του Γιώργου Ζογγολόπουλου, τη διαρκή διάθεση παιχνιδιού και το οξύνουν πνεύμα που τον διέκρινε.
Στα 92 του χρόνια ο γλύπτης δημιούργησε ένα τόσο ποιητικό και αέρινο έργο που πραγματικά ηχεί σαν την ομώνυμη μουσική συλλογή του Αντόνιο Βιβάλντι, την οποία και αγαπούσε ο καλλιτέχνης, ενώ αλληγορικά όπως επεσήμανε η Ίρις Κρητικού το γλυπτό συμβολίζει τις τέσσερις ηλικίες της ζωής του ανθρώπου (παιδί, έφηβος, ενήλικας, ηλικιωμένος).
Οι «Τέσσερις Εποχές» αποτελούν το πρώτο γλυπτό στο οποίο το 1993 ο Γιώργος Ζογγολόπουλος χρησιμοποίησε, για πρώτη φορά, χρώμα στις χαλύβδινες διάτρητες ομπρέλες του, παρουσιάζοντάς το στην Μπιενάλε της Βενετίας. Η δεύτερη φορά που οι ομπρέλες του Γιώργου Ζογγολόπουλου απέκτησαν χρώμα είναι στην ύψους 25 μ. γλυπτική εγκατάσταση «Αίθριο» που υπάρχει στην Πλατεία Συντάγματος.
Για τον Γιώργο Ζογγολόπουλο ήταν σημαντικό η γλυπτική να βρίσκεται στο δημόσιο χώρο καθώς πίστευε ότι η τέχνη οφείλει να υπάρχει και να ζει δίπλα μας, βελτιώνοντας την καθημερινότητα μας και καλλιεργώντας την αισθητική μας αντίληψη.
Η τέχνη του κρασιού στο Κτήμα Σκούρα
Το Κτήμα Σκούρα που διακρίνεται μορφολογικά για τη λιτή ελληνική αρχιτεκτονική του, αποτελεί μια υπερσύγχρονη οινοπαραγωγική μονάδα της Ελλάδας ανάμεσα σε μοναδικού φυσικού κάλλους αμπελώνες.
Οι άρτια εξοπλισμένοι χώροι και οι φιλόξενοι άνθρωποι του Κτήματος Σκούρα με επικεφαλής τον εμπνευσμένο Γιώργο Σκούρα, έρχονται με θαυμαστή ικανότητα να μυήσουν τους επισκέπτες στην οινοπαραγωγική διαδικασία, να τους ξεναγήσουν στο εντυπωσιακό κελάρι των 1.000 δρύινων βαρελιών και στο εμφιαλωτήριο, και, τέλος, να τους φροντίσουν να απολαύσουν την οινική γευσιγνωσία στην μοντέρνα και υψηλής αισθητικής αίθουσα του οινοποιείου όπου φιλοξενούνται ξεχωριστά έργα τέχνης ονομαστών καλλιτεχνών.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr