Αποκάλυψη: Ο σταθμάρχης έβλεπε τα 2 τρένα σε τροχιά σύγκρουσης για 5,5 χιλιόμετρα – Δεν αντέδρασε ποτέ (βίντεο)

17 λεπτά πριν τη σύγκρουση είχε ειδοποιηθεί ο σταθμάρχης, ότι κατεβαίνει το εμπορικό τρένο, πάλι δεν έκανε τίποτε

Σε μία πολύ σοβαρή αποκάλυψη προχώρησε το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star, αναφορικά με την εθνική τραγωδία που συνέβη στα Τέμπη, με τη σύγκρουση των δύο τρένων.

Όπως μεταφέρθηκε λοιπόν, ο 59χρονος σταθμάρχης που έχει συλληφθεί, είχε ειδοποιηθεί 17 λεπτά πριν τη σύγκρουση ότι κατέβαινε το εμπορικό τρένο.

Συγκεκριμένα, ο σταθμάρχης του ΟΣΕ στον σταθμό των Νέων Πόρων που βρίσκεται αμέσως μετά από αυτόν της Λάρισας και λίγα χιλιόμετρα από το σημείο της τραγωδίας, φέρεται να ενημέρωσε τον κατηγορούμενο σταθμάρχη ότι κατεβαίνει εμπορικό τρένο.

Μέσω εσωτερικής επικοινωνίας, η οποία καταγράφεται, ο σταθμάρχης των Νέων Πόρων είπε στον 59χρονο ότι η εμπορική αμαξοστοιχία φεύγει από την κάθοδο με κατεύθυνση προς Αθήνα στις 23:04, 17 λεπτά πριν τη μοιραία σύγκρουση.

Η συγκεκριμένη επικοινωνία είναι καταγεγραμμένη και μάλιστα ο 59χρονος σταθμάρχης του απάντησε "καλώς".

Ο σταθμάρχης από τους Νέους Πόρους ήταν από τους πρώτους που πήγε να καταθέσει στις Αρχές που ερευνούν την τραγωδία.

 

 

Ο σταθμάρχης έβλεπε τα 2 τρένα σε τροχιά σύγκρουσης για 5,5 χιλιόμετρα… αλλά δεν αντέδρασε ποτέ

Μέχρι σήμερα ξέραμε για την τραγωδία στα Τέμπη, ότι ο σταθμάρχης έκανε το μοιραίο λάθος να δώσει εντολή σε τρένο που είχε ακινητοποιηθεί και έπρεπε να οδηγηθεί στον σταθμό, να μπει στις ράγες της ανόδου προς Θεσσαλονίκη και να κινηθεί ανάποδα με την κυκλοφορία.

Μετά έδωσε εντολή στο μοιραίο επιβατικό τρένο να ξεκινήσει, αλλά ξέχασε να αλλάξει τα κλειδιά και έτσι το τρένο μπήκε στις ράγες της καθόδου από Θεσσαλονίκη και συνάντησε έτσι το εμπορευματικό τρένο στα Τέμπη και συγκρούστηκαν μετωπικά.

Αυτό που αποκάλυψε μιλώντας στον Σκάι ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης, είναι ότι ακόμα και με τα απαρχαιωμένα μέσα του ελληνικού σιδηρόδρομου, ο σταθμάρχης θα μπορούσε να δει το λάθος του και να το διορθώσει ή να δώσει εντολή στα τρένα να σταματήσουν, αλλά δεν το έκανε, για άγνωστους ακόμα λόγους.

 

Δηλαδή στον πίνακα που υπάρχει στο σταθμαρχείο, φαινόταν ότι τα δυο τρένα είναι σε τροχιά σύγκρουσης και πως για 5,5 χιλιόμετρα ο σταθμάρχης τα έβλεπε να πηγαίνουν ευθεία το ένα πάνω στο άλλο, αλλά δεν έκανε τίποτα για να το σταματήσει.

 

"Αν έβλεπε τον πίνακα που λειτουργεί -γιατί τον έλεγξα εγώ πριν έρθει ο ανακριτής και του τον έδειξα- για 5,5 χλμ. θα μπορούσε να είχε δει το τρένο να μπαίνει στην αντίθετη διαδρομή και θα είχε αποφευχθεί το μοιραίο", διευκρίνισε ο σύμβουλος Διοίκησης του ΟΣΕ.

 

Μπορούσε να αντιδράσει ο μηχανοδηγός;

Μιλώντας για την εκπαίδευση του σταθμάρχη, ο κ. Τερεζάκης είπε: "Μέχρι να πάει στη Λάρισα, είχε περάσει έναν χρόνο εκπαίδευση, αλλά δεν είχε άλλη προϋπηρεσία ως σταθμάρχης. Ήταν στη Λάρισα περίπου έναν μήνα και για ένα διάστημα ήταν μαζί με άλλον σταθμάρχη στη βάρδια."

 

Οσο για το αν μπορούσε να αντιδράσει ο μηχανοδηγός, πρόσθεσε:

 

"Ο μηχανοδηγός οφείλει να ακούει ό,τι του πει ο σταθμάρχης. Θα μπορούσε να ζητήσει μια επιπλέον διευκρίνιση, αλλά δεν είναι υποχρέωση του μηχανοδηγού. Δεν είναι στο πρωτόκολλο αυτό.

 

Η συνομιλία είναι ανοιχτή και τους άκουγε και ο σταθμάρχης στο Λιτόχωρο. Αλλά δεν ειπώθηκε στη συνομιλία ότι πάει ανάποδα, σε γραμμή καθόδου. Επίσης δεν υπήρχε τηλεγράφημα ότι υπάρχει κίνηση σε μονή γραμμή λόγω έργων", είπε ο κ. Τερεζάκης.

 

Ερωτηθείς από τους δημοσιογράφους του ΣΚΑΪ αν ο μηχανοδηγός θα μπορούσε να μην υπακούσει στην εντολή του σταθμάρχη, ο κ. Τερεζάκης απάντησε ότι "ο σταθμάρχης είναι αυτός που εντέλει άπαντες να κυκλοφορούν στη γραμμή, άρα έπρεπε να ακολουθήσει την εντολή. Αν όμως του δώσει περίεργη εντολή, ο μηχανοδηγός μπορεί να διευκρινίσει την εντολή που πήρε. Θα μπορούσε, δεν ήταν υποχρέωσή του, όταν του κάνει εντύπωση να ζητήσει διευκρινίσεις.

 

Ίσως, χωρίς να έχει υποχρέωση, ο μηχανοδηγός θα μπορούσε να είχε διευκρινίσει "κύριε σταθμάρχα, με βάλατε σε αντίθετη ροή καθόδου, είμαστε εντάξει;". Όταν ένα τρένο μπαίνει σε αντίθετη κατεύθυνση, συνήθως ζητούνται διευκρινίσεις, αλλά το πρωτόκολλο προβλέπει να ακολουθήσει την εντολή του σταθμάρχη", είπε ο κ. Τερεζάκης.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr