Εκπαίδευση σταθμαρχών: Ήξεραν ότι είναι ελλιπής, το καταγγέλλει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων - Είχε ενημερώσει 4 μέρες πριν την τραγωδία

Το έγγραφο από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων εστάλη σε ΟΣΕ και Ηellenic Train, πώς γίνονται οι εξετάσεις στους σταθμάρχες

 

Στη δημοσιότητα έγγραφο από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων προς τον ΟΣΕ και την Ηellenic Train στο οποίο αποκαλύπτεται η ελλιπής εκπαίδευση των σταθμαρχών. Πρόκειται για έγγραφο το οποίο είχε σταλεί μόλις τέσσερις ημερες πριν την τραγωδία στα Τέμπη που κόστισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους.

Συγκεκριμένα, με εκπαίδευση μόλις λίγων μηνών και πρακτική λίγων ημερών αλλά και με σημαντικά κενά και παραλείψεις στη διαδικασία της εκπαίδευσης και των εξετάσεων φαίνεται- όπως όλα δείχνουν- να τοποθετούνται οι σταθμάρχες στα πόστα τους στον ΟΣΕ ενώ ερωτήματα γεννά το γεγονός πως τα ποσοστά επιτυχίας των υποψήφιων αγγίζουν το 100%, σύμφωνα με το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ.

Διαβάστε ακόμα: Ο μαραγκός από το Άγιο Όρος: «Νιώθω πως με έστειλε ο Θεός εκεί» - Πως έσωσε δεκάδες τραυματίες πατώντας σε λιωμένες λαμαρίνες (βίντεο)

Σημειώνεται ότι σε ένα από αυτά τα έγγραφα που εστάλη στις 24 Φεβρουαρίου 2023, γίνεται αναφορά σε δύο εκτροχιασμούς (σε Λιανοκλάδι και Τιθορέα) στις 10 και 21 Οκτωβρίου όπου διαπιστώθηκε από τις σχετικές εκθέσεις διερεύνησης συμβάντων ότι προέκυπταν από ανθρώπινο παράγοντα (μη ορθή διευθέτηση της αλλαγής τροχιάς από σταθμάρχη και βλάβη ψευδούς ένδειξης κατάληψης κυκλώματος).

Διαβάστε ακόμα: «Έχουμε να κάνουμε με τομάρια»: Ξεσπά ο πατέρας της Αναστασίας για την κόρη του και τις δίδυμες ανηψιές του - «Έχω θυμό... Τι να ακούσω; Για σουβλάκια; Για τράκες;»

Στα έγγραφα αυτά η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ρωτά αν αναλυθήκαν οι παράγοντες που οδήγησαν το προσωπικό του ΟΣΕ σε αυτό και ποιοι μπορεί να είναι (η ελλιπής εκπαίδευση, η κόπωση προσωπικού, άλλος παράγοντας) ή αν πρόκειται να ληφθούν μέτρα για την αντιμετώπισή τους.

Δείτε το βίντεο:

Πώς γίνονται οι εξετάσεις στους σταθμάρχες

Επίσης, μέλος της επιτροπής από την οποία εξετάστηκε ο 59χρονος προφυλακισθείς σταθμάρχης της Λάρισας, περιέγραψε στον ΣΚΑΪ τη διαδικασία πιστοποίησης του, επισημαίνοντας πως η θεωρητική εξέταση του 59χρονου έγινε σωστά ωστόσο, η πράξη διαφέρει από τη θεωρία.

Διαβάστε ακόμα: Restart των σιδηροδρόμων από 22 Μάρτη: Ξεκινάμε με προαστιακό, Θεσσαλονίκη την Πρωταπριλιά - Οι ανακοινώσεις Γεραπετρίτη

«Απάντησαν στις ερωτήσεις. Ρωτούσαμε γενικά και για τη σηματοδότηση και για την αρμοδιότητα του σταθμάρχη και την αναγγελία ακόμα και τι αίτημα του δίνουμε του μηχανοδηγού όταν πρόκειται να αλλάξει κυκλοφορία, να αλλάξει γραμμή και όλοι ξέρανε. Η εκπαίδευση έγινε σωστά δηλαδή, η θεωρητική. Η πρακτική είναι όμως, ό,τι και να ξέρεις θεωρητικά η πράξη είναι πολύ διαφορετική και χρειάζεται πολλή εξάσκηση» ανέφερε χαρακτηριστικά ο εξεταστής του 59χρονου.

Και πρόσθεσε: «Εγώ ας πούμε όταν ανέλαβα σε τοπικό χειριστήριο έκανα ενάμιση μήνα και εγώ αποφάσισα να το παρατείνω τόσο για να το κατανοήσω ακριβώς. Η θεωρία είναι εύκολο να τη μάθουμε σαν ποίημα. Η πράξη όμως διαφέρει».

Δείτε το βίντεο:

 

Οι εξεταζόμενοι γνώριζαν τα θέματα

Επιπλέον, ο πρώην σταθμάρχης Βόλου, Γιώργος Αποστολέρης, μιλώντας στο ΣΚΑΪ κατήγγειλε πως οι υποψήφιοι σταθμάρχες γνώριζαν τα θέματα των εξετάσεων εκ των προτέρων, καθώς οι εκπαιδευτές ήταν ταυτόρχρονα και εξεταστές.

«Καθόμαστε έξι μήνες μαζί και εγώ πάλι σου βάζω τα θέματα; Θα σε απορρίψω; Ποιος έχει απορριφθεί καταρχήν. Ο συγκεκριμένος σταθμάρχης έπρεπε να κριθεί προακτέος ή απορριπτέος; Γιατί βρίσκεται εκεί; Ποιος τον έκρινε;» διερωτάται ο Γιώργος Αποστολέρης και προσθέτει: «Σαφέστατα. Δεν είναι δυνατόν αυτό το πράγμα να λέγεται εκπαίδευση. Αν είναι να πάω και εγώ στο πανεπιστήμιο να τελειώσω γιατρός. Και ας με εξετάσουν και εμένα μία τριμελής επιτροπή οι οποίοι κάθονται δύο λεπτά και με αξιολογούν αφού μου έχουν δώσει τα θέματα και λέω ότι το κόκκαλο αυτό είναι άσπρο».

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr