Οι 9+1 νέες παραστάσεις του θεατρικού χειμώνα - Κωμωδίες & δράματα, κλασικά έργα - Οι αγαπημένοι πρωταγωνιστές

Οι καλύτερες παραστάσεις για να παρακολουθήσετε τη φετινή θεατρική σεζόν!

Η Αθήνα αποδεικνύει συνεχώς ότι είναι μια πόλη θεατρόφιλη! Τα θέατρα της πρωτεύουσας παρουσιάζουν και αυτές τις μέρες νέες παραστάσεις που θα εντυπωσιάσουν το κοινό.

Μη χάσετε αυτές τις 9+1 θεατρικές παραστάσεις, που κάνουν πρεμιέρα τις επόμενες μέρες και σας περιμένουν!

"Τα 39 σκαλοπάτια"

Ο Μάκης Παπαδημητρίου μεταφράζει, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί μαζί με τους Γρηγορία ΜεθενίτηΓιάννη Λατουσάκη και Παναγιώτη Γουρζουλίδη στο κατασκοπικό θρίλερ με χιουμοριστικά στοιχεία στο ύφος των Μόντι Πάιθον. Τα "39 σκαλοπάτια" βασίζονται στη διασκευή του Πάτρικ Μπάρλοου πάνω στο μυθιστόρημα του Τζον Μπάκαν, αλλά και στην ταινία του Χίτσκοκ ("Τζένη Καρέζη", από 30/10).

Αυτή η διασκευή από τον Patrick Barlow, βασισμένη στο μυθιστόρημα του 1915, του John Buchan, και την ταινία του 1935, του Alfred Hitchcock, προσφέρει στο κοινό μια συναρπαστική κωμική περιπέτεια. Ο Richard Hannay, ένας άνδρας με μια μάλλον βαρετή ζωή, βρίσκεται ξαφνικά μπλεγμένος σε ένα πολύπλοκο σχέδιο κατασκοπείας, ρομαντισμού και θανατηφόρων μυστικών.

Με πλήθος διαφορετικών χαρακτήρων που παρουσιάζονται στο κοινό από ένα ταλαντούχο καστ τεσσάρων ηθοποιών (Μάκης Παπαδημητρίου, Γρηγορία Μεθενίτη, Γιάννης Λατουσάκης, Παναγιώτης Γουρζουλίδης), η παράσταση προσφέρει μια γρήγορη, απολαυστική θεατρική εμπειρία και έναν συνδυασμό εκπληκτικών ερμηνειών και ανεπανάληπτης σκηνικής δημιουργικότητας.

«Η Mαριχουάνα της Mαμάς είναι η Kαλύτερη»

Ο Λουίτζι, χρήστης μαριχουάνας που απουσίαζε χρόνια από το σπίτι του λόγω ενός καυγά με τη μητέρα του, επιστρέφει μια μέρα και διαπιστώνει ότι η μητέρα του και ο παππούς του καπνίζουν μαριχουάνα. Σαν να μην έφτανε αυτό, μαθαίνει επίσης ότι, όχι μόνο καλλιεργούν παράνομα φυτά μαριχουάνας στην αυλή τους, αλλά γίνονται και λαθρέμποροι. Στο γαϊτανάκι των ανατροπών μπαίνουν: Η Καμέλια, που πάντα ψάχνει για γαμπρό, ο φίλος του Λουίτζι, που πάντα ψάχνει για τη δόση του, ο Αντόνιο, ο ανιψιός της μαμάς, που είναι μέλος της ομάδας δίωξης ναρκωτικών και ένας παπάς, ο οποίος, μαζί με τους υπόλοιπους, ηγείται ενός ταραχώδους παιχνιδιού καταστάσεων.

Γραμμένο από τον βραβευμένο με Νόμπελ Ντάριο Φο, το «Η μαριχουάνα της μαμάς είναι η καλύτερη» είναι ένα μοναδικό μείγμα σάτιρας, ευφυΐας και κοινωνικού σχολιασμού. Η Σμαράγδα Καρύδη υπογράφει τη δραματουργική επεξεργασία και τη σκηνοθεσία του έργου, επιστρατεύοντας έναν ταλαντούχο θίασο, στον οποίο πρωτοστατεί η ίδια κρατώντας το ρόλο της μαμάς. Μαζί της πρωταγωνιστούν ο σπουδαίος κωμικός Τάκης Παπαματθαίου στο ρόλο του παππού, ο Γιώργος Νούσης στο ρόλο του γιου, ο Χάρης Χιώτης στο ρόλο του ανιψιού, ο Τάσος Ροδοβίτης, ο Διαμαντής Αδαμαντίδης και η Ιωάννα Λέκκα.

"Κάθε Πέμπτη κύριε Γκρην"

Ένας μοναχικός Νεοϋορκέζος, ο κύριος Γκρην, ο οποίος έχει αποτραβηχτεί μετά το θάνατο της γυναίκας του στο διαμέρισμα του στο Μανχάταν, δέχεται τις επισκέψεις ενός νεαρού κοινωνικού λειτουργού. Η σχέση αυτή θα αλλάξει για πάντα και τους δύο. Θα σύρει τον καθένα έξω από την ζώνη ασφαλείας του, θα απειλήσει τις επιφανειακές τους βεβαιότητες, θα απαλύνει τα αγκάθια τους.

Οι δύο αυτοί τόσο γνώριμοι σε όλους μας χαρακτήρες, ο ηλικιωμένος Γκρην και ο νεαρός Ρος, που τους έφερε κοντά ένα επιπόλαιο ατύχημα, θα διανύσουν όλη την ανθρώπινη διαδρομή, από το ξεκαρδιστικό γέλιο ως τα πιο λυτρωτικά δάκρυα συγκίνησης. Μαζί θα καταργήσουν την απόσταση που τους χωρίζει και θα γίνουν -με έναν τρόπο βαθύ και αμετάκλητο- συγγενείς.

Τη σκηνοθεσία και τη μουσική σύνθεση της παράστασης έχει αναλάβει ο ταλαντούχος Κώστας Γάκης, ο οποίος μεταφράζει το έργο σε συνεργασία με τον συγγραφέα, μεταφέροντας το στις ανάγκες του σήμερα.

Κουκλόσπιτο

Το Κουκλόσπιτο, η παράσταση που αγαπήθηκε από το κοινό και αναγνωρίστηκε από την κριτική τον περασμένο χειμώνα χαρίζοντάς μας μία ακόμη επιτυχία, επανέρχεται στο θέατρο Πορεία με εκτεταμένα ανανεωμένη διανομή.

Ο φαινομενικά τέλειος γάμος της Νόρας και του Χέλμερ καταρρέει όταν η αποκάλυψη ενός ψέματος θα άρει κάθε βεβαιότητα, θα φανερώσει την παντελή έλλειψη επικοινωνίας μεταξύ τους, και θα αναδείξει τις πραγματικές διαστάσεις της σχέσης τους, οδηγώντας τους στο τέλος της αθωότητας. Η Νόρα αποκτά την οδυνηρή επίγνωση πως τα αγαθά και αγαπητικά κίνητρα δεν αρκούν για να βρει κατανόηση ούτε από τον Νόμο, αλλά ούτε και από τον σύζυγό της. Ποινικά κολάσιμες πράξεις, ωμοί εκβιασμοί, φόβοι, αγωνίες, αυτοκτονικές σκέψεις, εναλλάσσονται με την αγάπη, την ελπίδα, το φλερτ, τη χαρά, τα ιδεώδη της υποδειγματικής οικογένειας, της κοινωνικής ανόδου και της οικονομικής ευμάρειας – όλα αυτά μέχρι την τελική αναμέτρηση με την Αλήθεια, η οποία θα σαρώσει τα πάντα χωρίς οίκτο για κανέναν από τους δύο πρωταγωνιστές. Είναι αυτή η Αλήθεια που θα οδηγήσει τη Νόρα στην επείγουσα διατύπωση του αμλετικού αιτήματος για την αναζήτηση του Εγώ. Είναι αυτή η Αλήθεια που δυσκολεύεται να μεταδοθεί και να ακουμπήσει τον Άλλον – πολύ περισσότερο σήμερα, στα χρόνια της ακραίας διασύνδεσης…

Ερμηνεύουν: Λ. Παπαληγούρα, Ν. Παπαγιάννης, Χρ. Σαπουντζής, Ι. Καλετσάνος, Κ. Δημάτη, Όλ. Δαλέκου. Σκην.: Θ. Μέλισσα. Κοστ.: Αλ. Γαρνάβος, Τζ. Ηλιοπούλου. Μουσικός επί σκηνής: Κρ. Θεοδώρου (CORNIZA). Φωτ.: Αλ. Αναστασίου.

Επί Κολωνώ

Το Επί Κολωνώ παρουσιάζει την παράσταση «Στέλιος Κασόνγκο» του Γιώργου Χατζηνικολάου σε σκηνοθεσία της Ελένης Σκότη. Η νέα παράσταση της Ομάδας Νάμα είναι ένα δικό της καλλιτεχνικό δημιούργημα, από την έρευνα και το κείμενο έως το τελικό ανέβασμά της επί σκηνής. Η παράσταση παρουσιάζεται στην Κεντρική Σκηνή.

Αθήνα, Φθινόπωρο. Ο Χρήστος κληρονομεί από τον πατέρα του μια ημιυπόγεια αποθήκη και αρχίζει να ονειρεύεται πώς θα μπορούσε στον χώρο αυτόν να στεγάσει το όραμά του για μία μουσική σκηνή! Το σχέδιο μπαίνει σε εφαρμογή και συμπαραστάτες του στο όνειρό του έχει την θεία του Εύα αλλά και τον αγαπημένο του φίλο τον Στέλιο Κασόνγκο. Ο Στέλιος μετανάστης τρίτης γενιάς από τη Βόρεια Κένυα και μεγαλωμένος στον Βύρωνα δέχεται με ενθουσιασμό την πρόταση συνεργασίας του Χρήστου και η προσπάθεια για την δημιουργία της επιχείρησής τους ξεκινάει και προχωράει μέχρι … την έλευση του Άλκη, του ετεροθαλούς αδελφού του Χρήστου, που θα περιπλέξει τα πράγματα και θα ανασύρει στην επιφάνεια μυστικά αλλά και δηλητηριώδεις εκφάνσεις της κοινωνίας. Πέρα και πίσω από τις προσωπικές ιστορίες των τεσσάρων ηρώων, το έργο θίγει τα, άκρως επίκαιρα, ζητήματα του ρατσισμού, των διακρίσεων αλλά και της απληστίας του ανθρώπου σε μια σύγχρονη κοινωνία όπου οπισθοδρομεί και κρύβεται πίσω από τις πληγές της. Προσωπικές και Κοινωνικές. Στη διάρκεια της ιστορίας η ένταση κορυφώνεται και οι ήρωες θα έρθουν αντιμέτωποι με καταστάσεις και συναισθήματα πρωτόγνωρα. «Ναι, το όνομά μου είναι Στέλιος Κασόνγκο!».

Πρόκειται για ένα κοινωνικό δράμα με πικρό χιούμορ. Το κείμενο του έργου «Στέλιος Κασόνγκο» έγραψε ο Γιώργος Χατζηνικολάου μετά από έρευνα, όλης της ομάδας με την ουσιαστική συμβολή του Σαμουήλ Ακίνολα, στα προβλήματα της μαύρης κοινότητας στην Αθήνα. Ο ρόλος του Στέλιου Κασόνγκο είναι εμπνευσμένος από τα βιογραφικά στοιχεία και τις εμπειρίες του ίδιου του Σ. Ακίνολα.

Σαμουήλ Ακίνολα, Τζίνη Παπαδόπουλου, Άγης Εμμανουήλ, Πάρης Σκαρτσολιάς. Στους μουσικούς αυτοσχεδιασμούς και την εκτέλεση επί σκηνής ο Σαμουήλ Ακίνολα και ο Πάρης Σκαρτσολιάς, Φωνή Τζίνη Παπαδοπούλου.

Ο Ιμπρεσάριος από τη Σμύρνη

Έργο γραμμένο το 1757, Ο ιμπρεσάριος από τη Σμύρνη καταδεικνύει με γκολντονική ευφυΐα ότι ποτέ δεν θα μας λείψει το υλικό για μια σπαρταριστή κωμωδία θεατρικών ηθών! Ο πλούσιος έμπορος Αλή σκοπεύει να συστήσει την τέχνη της όπερας στη Σμύρνη και απευθύνεται σε δύο ατζέντηδες, προκειμένου να τον βοηθήσουν να οργανώσει τον θίασό του. Ο ίδιος, εξάλλου, έλκεται από τρεις σοπράνο, αλλά οι διαρκείς αψιμαχίες τους για το ποια θα είναι η πριμαντόνα του θιάσου και οι αλλοπρόσαλλες απαιτήσεις όλων των εμπλεκομένων, τον κάνουν να ξανασκεφτεί την απόφασή του.

Η απλή αυτή υπόθεση τραβάει με τόλμη την κουίντα των παρασκηνίων και μας επιτρέπει να ρίξουμε μια ματιά στα ματαιόδοξα φερσίματα των καλλιτεχνών, τα αλαζονικά ξεσπάσματά τους αλλά και στον ευάλωτο ρομαντισμό τους και την υπόσχεση μυθολογίας που τους κατατρύχει. Ακριβώς αυτή η διαρκής ιλιγγιώδης (αμφι)ταλάντευση από το μεγαλείο στη μικρότητα και πίσω, ωθεί τον Βασίλη Παπαβασιλείου να επιστρέψει στον μέγα αναθεωρητή της ιταλικής κωμωδίας και να καταθέσει τη δική του πρόταση για το θεατρικό συνεταιρίζεσθαι.

Ο Βασίλης Παπαβασιλείου ξανασυναντά τον Κάρλο Γκολντόνι, αυτήν την φορά στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου.

Διανομή (με αλφαβητική σειρά): Αντώνης Αντωνιάδης, Πάνος Αποστολόπουλος, Αλίκη Ζαχαροπούλου, Βάσια Ζαχαροπούλου, Σμαράγδα Κάκκινου, Αλέξης Κωτσόπουλος, Δάφνη Λαμπρόγιαννη, Λαέρτης Μαλκότσης, Ιωάννα Μαυρέα, Σπύρος Μπιμπίλας, Αλέξανδρος Μυλωνάς, Αγορίτσα Οικονόμου, Παναγιώτης Παναγόπουλος, Θέμης Πάνου, Κατερίνα Πλεξίδα, Περικλής Σιούντας, Εύα Φρακτοπούλου, Ταξιάρχης Χάνος, Στράτος Χρήστου.

"Ulster American"

Λίγο προτού ανέβει στο Γουέστ Εντ του Λονδίνου, ο Μανώλης Δούνιας μάς συστήνει τη σύγχρονη βραβευμένη μαύρη κωμωδία του Ντέιβιντ Άιρλαντ. Στο έργο για τρεις –Ορέστης ΤζιόβαςΚώστας Νικούλι, Γιούλη Τσαγκαράκη–, η προετοιμασία μιας θεατρικής παράστασης εξελίσσεται σε αδυσώπητη σάτιρα της εποχής μας, θίγοντας ζητήματα όπως η πολιτισμική ταυτότητα, τα social media και η cancel culture (Αθηνά, από 30/10).

Ένα από τα πιο επιτυχημένα σύγχρονα έργα, μια μαύρη κωμωδία με παθιασμένη ένταση και θέμα την φιλοδοξία, την πολιτική ορθότητα και την ταυτότητα, ανεβαίνει στο ΘΕΑΤΡΟ ΑΘΗΝΑ, κάθε Δευτέρα και Τρίτη.

Τρεις καλλιτέχνες, ένας ηθοποιός, μια συγγραφέας και ένας σκηνοθέτης συναντιούνται σε ένα άδειο θέατρο για να συζητήσουν το έργο που πρόκειται να ανεβάσουν και φιλοδοξούν ότι θα απογειώσει τις καριέρες τους. Ο Τζέι, ο βραβευμένος με Όσκαρ αμερικανός ηθοποιός επιθυμεί διακαώς να συνδεθεί με τις ιρλανδικές ρίζες του. Ο Λη, ο άγγλος ανερχόμενος σκηνοθέτης είναι διατεθειμένος να κάνει τα πάντα για να ξεχωρίσει. Και η Ρουθ η μαχητική βορειο-ιρλανδή συγγραφέας πασχίζει να κάνει την φωνή της να ακουστεί.

Όλα δείχνουν να πηγαίνουν καλά, μέχρι την στιγμή που αρχίζουν να συζητούν τις προκλήσεις του έργου. Κουβέντα στην κουβέντα, οι αληθινοί τους χαρακτήρες αρχίζουν να βγαίνουν στην επιφάνεια, καθώς περνούν τις «κόκκινες γραμμές» τους, η πολιτική ορθότητα πάει περίπατο και η παθιασμένη συζήτηση μετατρέπεται σε βίαιη έκρηξη…

Το Ulster American πραγματεύεται τις εκφοβιστικές μεθόδους της εξουσίας, την σύγχυση της πολιτισμικής ταυτότητας, την ανεξέλεγκτη δύναμη των social media, την cancel culture, το κίνημα #metoo και την φίμωση της γυναικείας φωνής – παραμένει όμως ένα έργο εξωφρενικά αστείο και αιχμηρό. Μια σάτιρα για θέματα του σήμερα, θέματα που λίγοι θα τολμούσαν να αγγίξουν, για σκέψεις που πολλοί κάνουν αλλά πολύ λίγοι τολμούν να εκφράσουν. Είναι ένα τολμηρό έργο για την υποκρισία αυτών που απολαμβάνουν τα προνόμια μιας πατριαρχικής κοινωνίας, ενώ ταυτόχρονα διατυμπανίζουν το πόσο φεμινιστές, πόσο προοδευτικοί και πόσο «woke» είναι.

Στρακαστρούκες

Η Εταιρεία Τέχνης Ars Aeterna παρουσιάζει τις Στρακαστρούκες του Δημήτρη Σαμόλη σε σκηνοθεσία Μάριου Κακουλλή κάθε Τετάρτη στις 20.00 και Κυριακή στις 18.00 στο Θέατρο Μικρό Γκλόρια από 1η Νοεμβρίου.

Βρισκόμαστε ακριβώς δέκα λεπτά πριν χτυπήσουν οι καμπάνες για την Ανάσταση σ' ένα χωριό της Κρήτης. Ο Κωσταντής κρατάει στη μια του χούφτα καραμελάκια που σκάνε στο στόμα και στην άλλη αυτοσχέδιες στρακαστρούκες. Στην κλειστή κοινωνία της επαρχίας που κανείς δεν του απλώνει το χέρι, ο ήρωάς μας ανοίγει την καρδιά του με σπαρακτικό χιούμορ λίγο πριν κάνει το μεγάλο μπαμ. Οι καμπάνες όμως χτυπούν νωρίτερα.

Ο ηθοποιός και τραγουδοποιός Δημήτρης Σαμόλης στο πρώτο του θεατρικό έργο, βάζει στο μικροσκόπιο την "αγία ελληνική οικογένεια", τη ζωή στην επαρχία και τον εκφοβισμό σε ένα συνταρακτικό μονόλογο-κατάθεση. Οι Στρακαστρούκες είναι μια καθηλωτική ελεγεία αγάπης για την ανθρώπινη φύση αλλά και ένα φωτεινό βέλος σε αυτά που μας πόνεσαν βαθιά.

Ψευδαισθήσεις

Οι Ψευδαισθήσεις, ένα έργο «ωδή στον έρωτα» του Ρώσου συγγραφέα Ιβάν Βιριπάεφ, θα παρουσιάζονται από τις 30 Οκτωβρίου κάθε Δευτέρα και Τρίτη έως τις 2 Ιανουαρίου 2024, στο ΘΕΑΤΡΟ ΕΛΕΡ – Ελένη Ερήμου, σε μετάφραση και σκηνοθεσία Μαρίας Βαρδάκα.

Δύο παντρεμένα ζευγάρια, στο λυκόφως της ζωής τους, επιδίδονται σε ένα σερί αποκαλυπτικών εξομολογήσεων, που θα επαναπροσδιορίσουν τα δεδομένα της σχέσης τους. Μέσα από τις ιστορίες της ζωής τους, που διέρχονται από κωμικοτραγικές καταστάσεις, το έργο πραγματεύεται την υποκειμενικότητα των ερωτικών σχέσεων και τις ανατροπές που μπορεί να φέρουν οι καταθέσεις ψυχής, ακόμα και λίγο πριν τον θάνατο.

Παίζουν (αλφαβητικά): Χρήστος Καπενής, Στέλλα Μαγγανά, Νεκτάριος Φαρμάκης, Μάρια Φλωράτου.

"Στα όρια"

Την εφηβική παράσταση του Εθνικού σκηνοθετεί η Σοφία Βγενοπούλου, φτιαγμένη από το υλικό της ζωής και τα όνειρα των νέων ανθρώπων. Το έργο του Βρετανού συγγραφέα και παιδαγωγού, Κρις Κούπερ έχει για ήρωες φυγάδες της φρίκης ενός πολέμου  και η παράσταση βασίζεται σε εργαστήριο όπου συμμετείχαν νεαροί πρόσφυγες από εμπόλεμες χώρες, θεατροπαιδαγωγοί και ηθοποιοί του Εθνικού καθώς και ο ίδιος ο συγγραφέας (Rex, από 28/10).

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr