Κόλιν Χοαυάνγκ ή Mr Temu: Από παιδί εργατών, ο 4ος πλουσιότερος άνθρωπος στην Κίνα-Μεταξύ των 25 παγκοσμίως, το success story... τρομάζει την Amazon (βίντεο)
Ποιος είναι ο 43χρονος Κινέζος Κόλιν Χουάνγκ, που ταράζει τα νερά του διαδικτυακού εμπορίου
O 43χρονος Κόλιν Χουάνγκ, μέχρι πριν από λίγους μήνες ήταν απλώς ένας πλούσιος και ιδιαίτερα εύστροφος άνδρας, γνωστός για την επιχειρηματική του δράση εντός των ορίων της κινεζικής επικράτειας. Σήμερα το όνομά του έχει γίνει γνωστό σε ολόκληρο τον πλανήτη, καθώς πρόκειται για τον ιδρυτή της εφαρμογής Temu.
Διεσεκατομμυριούχος πλέον με περισούσία άνω των 36,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων είναι μέσα στους 25 πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο.
Ο Χουάνγκ δημιούργησε την διαδικτυακή πλατφόρμα Temu μόλις πριν από έναν χρόνο και κέρδισε εκατομμύρια «θαυμαστές» που θέλουν να αγοράσουν τα κινεζικά πρϊόντα που πουλά σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές, τα οποία όμως σημειώνεται πως είναι αμφίβολης ποιότητας.
Ψωνίζουν… ασύστολα
Η ιδέα που στηρίζει την ψηφιακή εφαρμογή αγορών είναι ότι ο κάθε άνθρωπος -ανεξαρτήτως οικονομικής κτάστασης και ποιότητας ζωής- μπορεί να ψωνίζει σαν «δισεκατομμυριούχος», με τα αγαθά να πωλούνται σε προσιτές, για όλους ανεξαιρέτως, τιμές και το σημαντικότερα με δωρεάν επιστροφές και αποστολές.
Μετά από μία τεράστια και ταυτόχρονς αποτελεσματική, εκστρατεία διαφημίσεων η Temu είχε φτάσει να αριθμεί πάνω από 61 εκατομμύρια ενεργά μέλη μηνιαίως στις ΗΠΑ, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε η εταιρεία ερευνών Data.ai.
Η εταιρεία, που έχει έδρα τη Σαγκάη, συγκέντρωσε 15,2 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες στο Ηνωμένο Βασίλειο τον περασμένο Οκτώβριο, σύμφωνα με στοιχεία της GWS, και τα πρόσφατα δημοσιευμένα αποτελέσματά της απήχησης της, δείχνουν σχεδόν διπλασιασμό των εσόδων της μητρικής εταιρείας PDD τους τελευταίους τρεις μήνες σε σύγκριση με πριν από ένα χρόνο, γεγονός που εκτόξευσε τις μετοχές της που είναι εισηγμένες στις ΗΠΑ κατά σχεδόν 20%.
Τρομάζει την Amazon
Σε παγκόσμιο επίπεδο, ηκινεζική εφαρμογή «σπάει» τα κοντέρ καθημερινά σε αγορές καταναλωτών από κάθε γωνιά του πλανήτη με εκατομμύρια παραγγελίες να καταχωρούνται στο λογισμικό της, για να ικανοποιήσει τις ανάγκες των χρηστών-αγοραστών. Το «πρόβλημα» όμως εδώ είναι ότι η ταχύτητα με την οποία έφτασε στην κορυφή και η εκπλήρωση της επιθυμίας των ανθρώπων να ψωνίζουν κι αυτοί σαν εκατομμυριούχοι, φαίνεται να γίνεται απειλή που τρομάζει την Amazon για το δικό της μέλλον και τη δική της απήχηση.
Ποιος είναι ο Κόλιν Χουάνγκ
Ο Χουάνγκ γεννήθηκε το 1980 από γονείς εργαζόμενους σε εργοστάσιο στα περίχωρα της Hangzhou, μιας πόλης στην ανατολική επαρχία Zhejiang της Κίνας, περιοχή όπου εδρεύει και ο «γίγαντας» του ηλεκτρονικού εμπορίου του Alibaba, Τζακ Μα. Νεαρός ακόμη ο Χουάνγκ, μαθήτευσε σε ένα «συνηθισμένο» δημοτικό σχολείο, αλλά η μέρα που έμελλε να του αλλάξει τη ζωή ήταν όταν κέρδισε το βραβείο σε Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα. Ο δάσκαλός του του ζήτησε να δώσει τεστ για εισαγωγή σε ένα εξαιρετικα επιλεκτικό στην ένταξη των μαθητών εκπαιδευτικό ίδρυμα -όπως θα έλεγε κανείς ένα σχολείο για αρίστους και διάνοιες- στο Σχολείο Ξένων Γλωσσών Hangzhou (HFLS).
Αφού έλαβε την απαραίτητη γνώση από το σχολείο, για να καταλάβει πού έχει κλίση και ποιο είναι το «μέλλον» του κόσμου, αποφάσισε να γνωρίσει μέσω των σπουδών του την επιστήμη των υπολογιστών λαμβάνοντας και το πτυχίο του από το πανεπιστήμιο του Ουισκόνσιν. Στο πρώτο έτος, επιλέχθηκε ως υπότροφος στο Melton Foundation, ίδρυμα που επέλεξε νέους φοιτητές-ταλέντα από περιοχές όλου του κόσμου. Του δόθηκε ένας υπολογιστής και δεδομένα διαδικτύου, ώστε να μπορούν να περιηγηθούν και να στείλουν μήνυμα σε άλλους συναδέλφους. Σημειωτέον ότι ο Χουάνγκ ήταν ένας από τους λίγους νέους Κινέζους που είχαν πρόσβαση στο διαδίκτυο στα τέλη της δεκαετίας του ’90.
Πέρασε από Microsoft και Google
Έκανε πρακτική άσκηση στη Microsoft, αλλά δεν δελεάστηκε από το μέλλον εκεί. Ο Χουάνγκ έλαβε τον πρώτο του μισθό ως ασκούμενος στη Microsoft όπου, όπως είχε πει ο ίδιος, πληρωνόταν πολύ καλά. Ένας μέντορας του νεαρού τότε Χουάνγκ από την πρώτη του δουλειά του είπε να κάνει αίτηση για εργασία σε μια εταιρεία που ονομάζεται Google. Πράγματι προσελήφθη και εργάστηκε ως μηχανικός λογισμικού προτού γίνει διευθυντής προϊόντος. Τη δουλειά αυτή, ο Κόλιν Χουάνγκ είχε περιγράψει ως ένα «τυχερό διάλειμμα»: «Μόλις τρία ή τέσσερα χρόνια αφότου άφησα την Google, άρχισα να συνειδητοποιώ πόσο σπάνιο ήταν να συναντήσω τέτοιους ανθρώπους και να γίνω μέλος μιας εταιρείας όπως η Google εκείνη την εποχή. Ήταν μοναδική ευκαιρία και ήμουν εξαιρετικά τυχερός που την έλαβα» είχε πει ο μεγιστάνας του ηλεκτρικού εμπορίου.
Είναι ο νέος Τζεφ Μπέζος;
Τώρα, ο Κόλιν Χουάνγκ εξελίσσεται… επικίνδυνα σε έναν νέο Τζεφ Μπέζος που σκοπεύει να γίνει ηγέτης του ηλεκτρινικού εμπορίου. Μάλιστα, για το κατόρθωμά του με την ίδρυση της Temu κατάφερε να κερδίσει και τα «συγχαρητήρια» του δισεκατομμυριούχου αντιπάλου του Τζακ Μαμ, ιδρυτή της εφαρμογής Alibaba, για την υπέρβαση των ορίων του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Επιστρέφοντας στο success story της Temu, περίπου δύο δεκαετίες μετά το διαστακτικό αλλά εξαιρετικά ωφέλιμο ξεκίνημα της καριέρας του
Οόλιν Χουάνγκ, εκπρόσωπος της εταιρείας αποκάλυψε το μυστικότης επιτυχίας: «Χτίσαμε τη φήμη και το όνομά μας με το να παρέχουμε πρακτικά αγαθά σε προσιτές τιμές. Αποκόπτοντας τους μεσάζοντες και μειώνοντας το βαρύ κόστος παράδοσης και αποθήκευσης, είμαστε σε θέση να πουλάμε στους καταναλωτές σε τιμές κάτω του κόστους. Θέλουμε όλοι να διασφαλίσουμε ότι θα κερδίσετε περισσότερα χρήματα από τα χρήματά σας».
Πώς το κάνει λοιπόν;
Όπως συχνά συμβαίνει, το κλειδί βρίσκεται στα νούμερα. «Είναι μια προσέγγιση που βασίζεται στον όγκο: είναι πρόθυμοι να θυσιάσουν το περιθώριο κέρδους με αντάλλαγμα την ανάπτυξη», λέει ο Τζον Χολμς, ανώτερος σύμβουλος της Retail Economics. «Με την υποστήριξη των ιδιοκτητών τους και την επιτυχία και ανταπόκριση που είχαν στην Κίνα, η κερδοφορία δεν είναι στην πρώτη θέση της ατζέντας τους. Η στρατηγική προώθησής τους επικεντρώνεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εστιάζεται στο gamification (προς αλληλεπίδραση με τους χρήστες) και προσφέρουν βραβεία. Αξιοποιούν το κοινωνικό στοιχείο για να προσελκύσουν τους χρήστες τους πράγμα που βρίσκει μεγάλη ανταπόκριση από τους millennials και την Gen Z. Αλλά υπάρχουν διάφορα μακροπρόθεσμα ζητήματα βιωσιμότητας με αυτό το μοντέλο» κατέληξε.
Η διαδικτυακή πλατφόρμα αγορών Temu λέει ότι όλη η ιδέα βασίζεται στο να γίνει η ζωή των ανθρώπων λίγο πιο εύκολη, «βοηθώντας τους να πάρουν αυτό που χρειάζονται ή θέλουν, χωρίς να επιβαρύνουν σημαντικά τον προϋπολογισμό τους». «Με την ενασχόληση με αυτά τα διαδραστικά στοιχεία και τις τιμές κάτω του κόστους, οι χρήστες μπορούν να αγοράσουν προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές από ό,τι θα μπορούσαν να βρουν αλλού», εξηγεί εκπρόσωπος. «Αυτή η προσέγγιση είναι ιδιαίτερα ελκυστική για όσους προσέχουν τις δαπάνες τους».
Πιο αργοί από την Amazon
Όποια και αν είναι η στρατηγική της Temu, είναι ξεκάθαρο ότι λειτουργεί! Υπάρχει όμως κάποιο πρόβλημα στο να πουλά σε τόσο χαμηλές τιμές; Ναι. Οι πελάτες λένε ότι οι χρόνοι παράδοσης είναι πιο αργοί συγκριτικά με την αστραπιαία υπηρεσία της Amazon, μόλις την επόμενη μέρα της παραγγελίας και ότι η ποιότητα δεν είναι ίδια με αυτή που θα περίμενε κανείς από ένα κατάστημα λιανικής. Μία ψηφιακή πελάτισσα λέει ότι αγόρασε παιχνίδια για τα παιδιά της και διαλύθηκαν μόλις τα έβγαλε από το κουτί, ενώ παραπονιέται για τα απανωτά email με διαφημίσεις που λαμβάνει από την εταιρεία.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr