Τέλη κυκλοφορίας: Οι αλλαγές για το 2025 που φέρνει το νέο σύστημα - Οι σκέψεις για τα ηλεκτρικά και τα νέα πρόστιμα
Ηλεκτρικά οχήματα και αυτά με χαμηλούς ρύπους εξαιρούνται σήμερα των τελών κυκλοφορίας, θα ισχύσει το ίδιο και για το 2025;
Την αλλαγή του πλαισίου των τελών κυκλοφορίας δρομολογεί το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης. Βέβαια εδώ το βασικό ερώτημα πρέπει να είναι εάν σκοπός του υπουργείου είναι εισπρακτικό, δηλαδή και τα νέα τέλη να "πιάνουν" το ίδιο ποσό στον προϋπολογισμό ή να έχουν χαρακτήρα που αναφέρει ο τίτλος του: "τέλη κυκλοφορίας".
Για το σκοπό αυτό συγκροτήθηκε στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Ειδική ομάδα εργασίας που αναλαμβάνει να επανεξετάσει και να επικαιροποιήσει το πλαίσιο των τελών κυκλοφορίας των ΙΧ, να διατυπώσει απόψεις σχετικά με κανονιστικές και νομοθετικές ρυθμίσεις, να επεξεργαστεί και να μελετήσει τις νέες τεχνολογικές και περιβαλλοντικές εξελίξεις, καθώς και τους όρους, προϋποθέσεις και κριτήρια διαμόρφωσης του κόστους των τελών.
Η ομάδα εργασίας θα επεξεργαστεί εναλλακτικά σενάρια κοστολόγησης και θα υποβάλει προτάσεις αναμόρφωσης των τελών κυκλοφορίας.
Επίσης, θα μελετήσει τα συστήματα τελών κυκλοφορίας οχημάτων που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες και θα παρουσιάσει ένα πρώτο σχέδιο προτάσεων τον Σεπτέμβριο.
Τι ισχύει σήμερα
Σημειώνεται ότι σήμερα στα τέλη κυκλοφορίας υπάρχουν πολλές κατηγορίες με διαφορετικά κριτήρια, ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων ή τον κυβισμό του οχήματος (για παλαιά αυτοκίνητα), ενώ προβλέπεται απαλλαγή για ηλεκτρικά οχήματα και υβριδικά που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους.
Το νέο σύστημα τελών κυκλοφορίας θα οδηγήσει στη διαφοροποίηση των υφιστάμενων τελών κυκλοφορίας, κυρίως με κριτήρια περιβαλλοντικά, όπως είναι οι εκπομπές ρύπων αλλά και με την υιοθέτηση συγκεκριμένου πλαισίου για οχήματα εναλλακτικών καυσίμων, καθώς και των ηλεκτρικών, των υβριδικών και των plug in οχημάτων.
Η αύξηση των τελευταίων φέρνει στο τραπέζι της συζήτησης και τέλος κυκλοφορίας και σε οχήματα που δεν είχε έως σήμερα.
Υπό εξέταση και τα πρόστιμα
Η ομάδα εργασίας θα εξετάσει και τα σενάρια για αλλαγές στο χρηματικό πρόστιμο για την εκπρόθεσμη καταβολή των τελών κυκλοφορίας, το οποίο σήμερα ανέρχεται στο διπλάσιο της αξίας των τελών από την πρώτη μέρα καθυστέρησης. Το σχήμα των προστίμων αναμένεται να αλλάξει από το 2025, καθώς στις προθέσεις του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών είναι να καθιερώσει ένα κλιμακωτό σύστημα προστίμων ανάλογα με τον χρόνο καθυστέρησης πληρωμής των τελών. Όσο νωρίτερα θα γίνεται η εξόφληση των τελών μετά τη λήξη της προθεσμίας τόσο μικρότερο θα είναι το πρόστιμο στα τέλη κυκλοφορίας.
Όπως ορίζεται στην απόφαση, η ομάδα εργασίας θα συνεδριάζει τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα και εκτάκτως όταν προκύπτουν επείγοντα θέματα, εντός του κανονικού ωραρίου εργασίας των δημοσίων υπαλλήλων ή και εκτός αυτού, σε κάθε δε περίπτωση εντός χρόνου που καλύπτεται από υπερωριακή απασχόληση, στο κτίριο όπου στεγάζεται το Γραφείο του Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ή μέσω τηλεδιάσκεψης, η δε διάρκειά της ορίζεται έως την ολοκλήρωση του έργου της.
Τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα
Τον επόμενο μήνα, από 1η Απριλίου αναμένεται να ενεργοποιηθεί η ρύθμιση που δίνει τη δυνατότητα στους φορολογούμενους να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα. Συγκεκριμένα όσοι είχαν θέσει τα οχήματά τους σε ακινησία θα έχουν τη δυνατότητα να τα κυκλοφορήσουν ξανά στους ελληνικούς δρόμους πληρώνοντας μειωμένα τέλη. Η διάταξη ετοιμάζεται και αναμένεται να κατατεθεί προσεχώς στη Βουλή και η οποία θα προβλέπει ότι, εάν κάποιος επανακυκλοφορήσει το αυτοκίνητό του για έναν μήνα, θα πληρώσει το 1/12 των τελών κυκλοφορίας, για δύο μήνες τα 2/12, για 3 μήνες τα 3/12 κ.ο.κ.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr