Το εκτυφλωτικό φως της Αρχαίας Ελεύθερνας στρέφει τους παγκόσμιους προβολείς πάνω από το Ρέθυμνο - Απόψε ο λαμπρός εορτασμός των 8ων γενεθλίων του Μουσείου
Παρουσία της ΠτΔ Κατερίνας Σακελλαροπούλου και άλλων υψηλών προσκεκλημένων τα εγκαίνια της έκθεσης με έργα του Πάμπλο Πικάσο και η συναυλία του κορυφαίου ερμηνευτή Γιώργου Νταλάρα
Ο Πάμπλο Πικάσο “έρχεται” στην Κρήτη για να “συναντήσει” τη μαγική φωνή του Γιώργου Νταλάρα κάτω από το εκτυφλωτικό φως της Αρχαίας Ελεύθερνας! Με τα εγκαίνια της έκθεσης με τίτλο “η χαρά της ζωής”, με 62 έργα του “αθάνατου” Ισπανού καλλιτέχνη, τη συναυλία του κορυφαίου Έλληνα ερμηνευτή και παρουσία της προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου, το Μουσείο της Αρχαίας Ελεύθερνας γιορτάζει απόψε τα 8α γενέθλιά του!
Τις λαμπρές εκδηλώσεις θα παρακολουθήσουν από κοντά η Βασίλισσα της Ισπανίας Σοφία, οι πριγκίπισσες Ειρήνη και Ολίμπια Τορλόνια, η Μαρία Εμπειρίκου, η Αλίκη Γουλανδρή κι άλλοι υψηλοί προσκεκλημένοι από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Τη λαχτάρα για όσα θα συμβούν απόψε στην Ελεύθερνα, μαρτυρά η εξάντληση των εισιτηρίων για τη μουσική παράσταση του Γιώργου Νταλάρα – τα“μαγικά” χαρτάκια μέσα σε δύο ώρες από τη διαδικτυακή κυκλοφορία τους είχαν γίνει… ανάρπαστα!
Για το σπουδαίο γεγονός του καλοκαιριού, μας προϊδέασαν χθες ο καθηγητής Νίκος Σταμπολίδης, και οι προσωπικότητες που τον πλαισίωσαν, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχωρήθηκε στο ξενοδοχείο Grecotel Creta Palace. Δίπλα του και γύρω του ήταν η Παλόμα Πικάσο, η γενική διευθύντρια των Μουσείων του Βατικανό Barbara Jatta, ο Γιώργος Νταλάρας, η Αντιπεριφερειάρχης Μαίρη Λιονή, η Διευθύντρια της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ρεθύμνου Αναστασία Τζιγκουνάκη και ο πρόεδρος των Φίλων του Μουσείου Αρχαίας Ελεύθερνας και διευθυντής λειτουργικού της Grecotel Δημήτρης Καλαϊτζιδάκης.
Η έμπρακτη στήριξη από τη Μ. Δασκαλαντωνάκη και τη Grecotel
Ο “πνευματικός πατέρας” του Μουσείου της Αρχαίας Ελεύθερνας, Γενικός Διευθυντής του Μουσείου Ακρόπολης, καθηγητής Νίκος Σταμπολίδης ευχαρίστησε από τα βάθη της καρδιάς του τους υποστηρικτές των προσπαθειών του, ιδιαίτερα την Grecotel και προσωπικά την Μάρι Δασκαλαντωνάκη.
“Η Ελεύθερνα είναι ένα έργο ζωής. Η ανασκαφή κλείνει 40 χρόνια τον Σεπτέμβριο – θα το γιορτάσουμε του χρόνου. Η Κρήτη είναι ένας μοναδικός τόπος. Αλλά πιο μοναδικοί είναι οι άνθρωποί τής με τη φιλοξενία τους, τον τρόπο που δρουν και αντιδρούν, την αγκαλιά τους, το χαμόγελό τους και την τροφή τους!
Ό,τι θα δείτε δεν θα γινόταν εάν δεν υπήρχε η Μάρι Δασκαλαντωνάκη που με τιμά με την αμέριστη φιλία της, και φυσικά η Grecotel με τον Γιώργο Περαντωνάκη και όλους τους ανθρώπους της!
Το Μουσείο είναι το παιδί όλων μας – το έχει αγκαλιάσει η Grecotel. Όταν χαλάνε τα ηλεκτρικά μας και έχουμε μία διακοπή, τρέχουν αμέσως και φροντίζουν το Μουσείο” ανέφερε ο κ. Σταμπολίδης που δεν έκρυψε την ικανοποίησή του για την παρουσία των παιδιών της κας Δασκαλαντωνάκη, Νίκης και Οδύσσειας, στην αίθουσα όπου παραχωρούνταν η συνέντευξη Τύπου. “Αυτό είναι μία παρακαταθήκη. Τα νέα παιδιά πρέπει να μάθουν τις ρίζες τους και να ζουν με τον ανθρώπινο τρόπο που πρέπει” σχολίασε χαρακτηριστικά ο ίδιος.
Οι ψυχές των ανθρώπων γίνονται καλλιτεχνήματα
“Η αλήθεια δεν είναι μόνο το “α” στερητικό της λήθης – δεν ξεχνώ δηλαδή. Η αλήθεια, κατά τη γνώμη μου, είναι και κόρη του χρόνου. Όσο ο χρόνος περνά, τόσο αυτή γιγαντώνεται” συνέχισε ο κ. Σταμπολίδης, που ανακοίνωσε τη σύναψη ενός μνημονίου συνεργασίας ανάμεσα στο Μουσείο της Ακρόπολης και το Μουσείο του Βατικανού.
“Αυτά που βλέπετε και θαυμάζετε, είναι πραγματικά από αγάπη. Και δεν είναι τίποτε άλλο από τις ψυχές των ανθρώπων που τα τοποθέτησαν εκεί” είπε ο Νίκος Σταμπολίδης, προσπαθώντας να εισχωρήσει στο μυαλό ενός καλλιτέχνη και δη του Ισπανού ζωγράφου Πάμπλο Πικάσο: “Όταν ζωγράφιζε, ζωγράφιζε κομμάτια της ψυχής του! Και φυσικά ανταποκρινόταν σε αυτό που λέει η κοινωνία! Ο καλλιτέχνης είναι η κεραία μίας κοινωνίας. Αυτό που παράγουν οι καλλιτέχνες είναι ουσιαστικά η σφαιρικότητα της κοινωνίας την οποία αντιπροσωπεύουν”.
Η αρχαιότητα κυρίευε τον Πάμπλο Πικάσο
Όπως και στην πρόσφατη συνέντευξή του στον TEAM FM 102, έτσι και χθες ο Γενικός Διευθυντής του Μουσείου Ακρόπολης αποπειράθηκε να “διαβάσει” τη σκέψη και την τεχνοτροπία του Πάμπλο Πικάσο, επαναλαμβάνοντας: “Στην αρχαιότητα θεωρούσαν ότι κάθε σωστός άνθρωπος έχει μέσα του ένα παιδί, έναν έφηβο κι έναν άνδρα. Το παιδί το είχαν ως πρότυπο για να παίζει, τον έφηβο για να ερωτεύεται και τον άνδρα για να κουμαντάρει τους άλλους δύο!
Διαβάζοντας βαθιά το ίδιο το έργο του Πικάσο, βλέπει κανείς ότι τα 10 πρώτα χρόνια του στη Μάλαγα διαμόρφωσαν το χαρακτήρα του! Και μετά, παρόλο που πήγαν στη Λα Κορούνια, στα εφηβικά του χρόνια ο Πικάσο επέστρεφε και πάλι στη Μάλαγα, και τότε στα 14 του χρόνια ζωγράφισε τον γέροντα ψαρά κι όλες αυτές τις μπλε και τις ροζ περιόδους που ακολούθησαν.
Αυτά τα πράγματα μένουν μέσα μας και μας διαφεντεύουν. Αυτό το ουσιαστικό χαρακτηριστικό δεν υπάρχει στις μεγαλύτερες και περισσότερες από τις μελέτες που έχουν γίνει για τον Πικάσο.
Όλοι ασχολούνται με την Γκερνίκα, όλοι ασχολούνται με τα πολιτικά του και με τις αδυναμίες του: με τα “φεύγω” και τα “έλα” του, σε διάφορα κοινωνικά ζητήματα”.
Πράγματι, πολλοί λίγοι ασχολούνται με τη χαρά της ζωής, παραδοχή την οποία έκανε ο κ. Σταμπολίδης. “Ο Πάμπλο Πικάσο μετέδωσε τη χαρά της ζωής – είχε και πριν κάποιες εξάρσεις: από το 1919 μέχρι περίπου το 1938 ξαναπήγαινε στη νότια Γαλλία. Αλλά ο αποκλεισμός του μέσα στα χρόνια του πολέμου, στο Παρίσι, ήταν αυτό που τον εγκλώβισε και τον χάραξε. Και μετά μετακόμισε στην Αντίμπ, στα νότια της Γαλλίας στη Μασσαλία.
Η Αντίμπ δεν είναι άλλη από την Αντίπολη των Φωκαέων! Έλεγε και ο ίδιος πως κάθε φορά που βρισκόταν στη Αντίμπ τον κυρίευε αυτή η αρχαιότητα!”.
“Μαγνήτης” η μαγεία της Ελεύθερνας
Ο γιος του Πάμπλο Πικάσο, Κλοντ, έφυγε από τη ζωή πέρσι, όπως και ο αδελφός του κ. Σταμπολίδη, αλλά και η Μαριάννα Βαρδινογιάννη, πρόσωπα αγαπημένα για τον Χανιώτη καθηγητή, τα οποία θεωρούσε οικογένειά του.
“Από αυτή τη γειτονιά των αγγέλων που πήγε, ο Κλοντ θέλησε η στάχτη του να πέσει στη θάλασσα του Αιγαίου: ανάμεσα στη Σέριφο και στη Μήλο. Κι αυτό το κάναμε πραγματικότητα.
Ήθελε πάντα να κάνει μία έκθεση στην Ελλάδα” εξήγησε, αποκαλύπτοντας τη στιχομυθία που είχε με την αδελφή του Κλοντ και κόρη του Πάμπλο Πικάσο: “Ρώτησα την Παλόμα εάν ήθελε, λόγω του Μινώταυρου, να κάνουμε την έκθεση στο Μουσείο του Ηρακλείου. Και εκείνη μου απάντησε πως ήθελε να κάνει την έκθεση στην Ελεύθερνα! Είχε επισκεφθεί το μέρος, ενώ είχε διαβάσει και κάτι που είχα γράψει: ότι ο αρχαίος άνεμος στην Ελεύθερνα ακόμα φυσά!
Δηλαδή, η φύση, τα πλατάνια, τα δέντρα, οι ελιές, τα νερά, το τοπίο ολόκληρο, οι άνθρωποι, οι γεωργικές και κτηνοτροφικές τους εργασίες – όλο αυτό είναι σαν να βλέπω Πάνες, Σατύρους και Κενταύρους να βγαίνουν από αυτό το φυσικό τοπίο! Αυτό θα ταίριαζε και στον πατέρα μου, μου είπε η Παλόμα, αλλά θα ήταν και μία τιμή για τον αδελφό της!
Επομένως, αυτά που θα δείτε και θα αγαλλιάσετε, είναι πράγματα μοναδικά” προανήγγειλε ο κ. Σταμπολίδης, ξεναγώντας… τρόπον τινά το κοινό του στην έκθεση που ανοίγει σήμερα:
“Θέλησα να φέρω τον Μινώταυρο από το Βατικανό – και όχι από το Εθνικό Μουσείο.
Ο Πικάσο εξανθρώπισε τον Μινώταυρο. Είναι κάτι μοναδικό: τον κάνει όχι μόνο ερωτικό, όχι μόνο τραυματισμένο, δημιουργεί ακόμα και… τυφλό, άρα πάσχοντα!
Αυτός ο εξανθρωπισμένος Μινώταυρος είναι σαν κι εμάς!
Όλα αυτά πρέπει να βλέπει κανείς, όταν βλέπει έργα του Πικάσο, τα οποία ενώ μιλούν για την αρχαιότητα έχουν μία άλλη “γλώσσα” στο σήμερα και θα έχουν μία άλλη “γλώσσα” στο αύριο.
Ο χρόνος κρατάει μόνο αυτά που πρέπει να κρατήσει. Και ο Πικάσο είναι ένας από αυτούς.
Οι 11 λιθογραφίες που θα δείτε είναι μοναδικές!
Θελήσαμε αυτό που δεν ξέρει ο κόσμος για τον Πικάσο, τη χαρά της ζωής, το Μεσογειακό του ταμπεραμέντο, να παρουσιάσουμε.
Για μένα ο Πικάσο είναι ένας μεγάλος δάσκαλος, όχι μόνο της ζωγραφικής, αλλά της αποτύπωσης της ζωής και του ανθρώπου σε όλα τα επίπεδα!”.
Η Τέχνη ανοίγει τους πνευματικούς μας ορίζοντες
Τα 62 έργα του Πάμπλο Πικάσο, από την προσωπική συλλογή της κόρης του Παλόμα, σμίγουν με εκθέματα του Μουσείου και συνθέτουν μια διαχρονική απεικόνιση της Χαράς της Ζωής!
Η Παλόμα Πικάσο επικεντρώθηκε σε δύο έννοιες συνυφασμένες με την αποστολή του όλου εγχειρήματος: την αγάπη και τη φιλία.
Pablo Picasso - Φαύνος που ξεγυμνώνει γυναίκα που κοιμάται, 1936, Οξυγραφία και ακουατίντα σε χαρτί
Όπως εξομολογήθηκε, ό,τι κάνει αποτελεί φόρο τιμής στον αδελφό της Κλοντ, που υπήρξε λάτρης της Κρήτης και της Ελλάδας.
Στην ίδια ξυπνούν μνήμες από τον πατέρα της και τη μητέρα της, από τη Μεσόγειο και την Ανδαλουσία.
“Όταν συζητήσαμε την ιδέα με τον Νίκο Σταμπολίδη, μπήκα αμέσως σε αυτό το κλίμα. Κατευθείαν πλημμύρισα από χαρά.
Νιώθω τυχερή για ό,τι συμβαίνει, τυχερή για τους γονείς μου και την παρακαταθήκη τους.
Η Τέχνη είναι η καθημερινότητά μας: ανοίγει τους πνευματικούς μας ορίζοντες σε όλο τον κόσμο! Και αυτό θέλω να το δείξω και σε όλους εσάς!” δήλωσε η Παλόμα Πικάσο.
Οι πανανθρώπινες αξίες της φιλίας και της αγάπης, οδηγός για την ανθρωπότητα
Η Barbara Jatta, γενική διευθύντρια των Μουσείων του Βατικανού, συμφώνησε απόλυτα με την προλαλήσασα Παλόμα Πικάσο.
“Πρόκειται για μία έκθεση αγάπης και φιλίας - είχα την ευκαιρία να το διαπιστώσω προκαταβολικά”.
Έκλινε ευλαβικά το γόνυ στον Νίκο Σταμπολίδη, περιγράφοντας την … ηρωική διάσταση της προσωπικότητάς του: “Υπηρετεί με αγάπη εδώ και 40 χρόνια με τις ανασκαφές στην Ελεύθερνα.
Ο Νίκος είναι ένας πραγματικός ήρωας: ένας ήρωας της Κρήτης και της Ελλάδας!
Αποτελεί ένα πρότυπο για το τί πρέπει να κάνουμε στην καθημερινότητά μας, φροντίζοντας για τη διάσωση της ιστορίας μας, για την κληρονομιά και τη μνήμη μας. Κι αυτό το χρειαζόμαστε, για να έχουμε ένα καλύτερο μέλλον, να κρατάμε τις καλές αξίες του παρελθόντος
Το σημαντικότερο είναι πως ο Νίκος είναι ένας καλός φίλος: είναι καταλυτικός παράγοντας στις σχέσεις που έχουν αναπτυχθεί ανάμεσα στο Μουσείο της Ακρόπολης και στο Μουσείο του Βατικανού”.
Η Barbara Jatta έκανε ειδική μνεία στην επιστροφή - επιστροφή και επανένωση των τριών θραυσμάτων από το Βατικανό, στο Μουσείο της Ακρόπολης, πριν από ενάμιση χρόνο.
Υπογράμμισε επίσης πως η φιλία είναι μία πράξη ελπίδας για την ανθρωπότητα .
“Η Ελλάδα είναι μία χώρα πρότυπο προς αυτή την κατεύθυνση. Το απέδειξε και ο Πάμπλο Πικάσο, ως καλλιτέχνης, κινούμενος στο ίδιο πνεύμα, στην τεχνοτροπία και στη φιλοσοφία με την οποία προσέγγιζε τα θέματα. Χτίζουμε μία όλο και καλύτερη κοινωνία με αυτές τις πρακτικές και αυτές τις αξίες, κάτι που χρειαζόμαστε στις μέρες μας”.
“Ο Νίκος Σταμπολίδης γράφει ιστορία – τον θεωρώ δάσκαλό μου!”
Τον σπουδαίο ερμηνευτή Γιώργο Νταλάρα προλόγισε ο Νίκος Σταμπολίδης, τονίζοντας τη “διαχρονία” της φωνής του.
“Ο Γιώργος θα τραγουδήσει αφιλοκερδώς, κι αυτό είναι μία απόδειξη φιλίας χρόνων!
Η Άννα (Νταλάρα) είναι το στήριγμά του. Σας ευχαριστώ από καρδιάς που είστε εδώ.
Όλοι μας πρέπει να προσέχουμε τον Γιώργο Νταλάρα – βλέπουμε τί γίνεται τα τελευταία χρόνια” ανέφερε ο κ. Σταμπολίδης δίνοντας το λόγο στον καταξιωμένο τραγουδιστή.
“Υπάρχει μία σκωπτική ρήση εδώ και πολλά χρόνια, που λέει: “τι δουλειά έχει ένας Υδραίος στη Λάρισα;”. Αισθάνομαι βαθιά τιμή, αγάπη και σεβασμό που βρίσκομαι σε αυτή τη συντροφιά, αυτών των σπουδαίων ανθρώπων παγκόσμιας ακτινοβολίας” ήταν τα πρώτα λόγια του Γιώργου Νταλάρα, ο οποίος πρόσθεσε:
“Ένας λαϊκός τραγουδιστής σαν κι εμένα τί μπορεί να πει; Μπορεί να πει ότι ακόμα και σε αυτή την ηλικία με τα εγγόνια μου, μπορώ να είμαι μαθητής του Νίκου Σταμπολίδη. Διότι, εδώ και πολλά χρόνια με δέχθηκε σαν μαθητή. Κάθε φορά που ανοίγει το στόμα του κάνω ένα βαθύ ταξίδι στην αλήθεια. Κι επειδή στις μέρες μας, η αλήθεια πάσχει από πολλές πλευρές, τον θεωρώ δάσκαλό μου! Σε άλλες εποχές, με διαφορετικές νοοτροπίες, ο Έβανς και ο Σλήμαν μελετούσαν την ιστορία. Ο Νίκος Σταμπολίδης γράφει ιστορία!”.
Τον κ. Νταλάρα θα συνοδεύσουν στη σκηνή η Ασπασία Στρατηγού και ο Αλέξανδρος Τζουγανάκης.
Η συναυλία στον αύλειο χώρο του Μουσείου θα ξεκινήσει στις 20:45. Το κοινό θα πρέπει να αρχίσει να προσέρχεται από τις 19:30.
Η είσοδος θα επιτρέπεται μόνο στους κατόχους ηλεκτρονικού δελτίου εισόδου της εκδήλωσης
Μετά τις 20:30 δεν θα επιτραπεί η είσοδος στη συναυλία, ακόμα και για τους κατόχους ηλεκτρονικού δελτίου εισόδου.
Δεν επιτρέπονται το κάπνισμα, τα ποτά και η κατανάλωση τροφίμων στον χώρο της συναυλίας.
“Ο Νίκος Σταμπολίδης είναι ένας μεγάλος Κρητικός”
Το εγκώμιο του Γενικού Διευθυντή του Μουσείου της Ακρόπολης έπλεξε και η Αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνης Μαίρη Λιονή, λέγοντας: “Ο κ. Σταμπολίδης είναι ένας μεγάλος Κρητικός, ο οποίος έχει υιοθετήσει όλο το νησί – ιδιαίτερα το Ρέθυμνο και την Ελεύθερνα – ως παιδιά του!
Σε αυτές τις δύσκολες εποχές που ζούμε - θα τις χαρακτήριζα έως και ζοφερές για όλη την ανθρωπότητα - το να δίνουμε χαρά στους ανθρώπους της καθημερινότητας είναι το μεγαλύτερο δώρο που θα μπορούσαμε να τους κάνουμε.
Σε αυτό το δώρο δεν θα μπορούσε να μην συμμετέχει και η Περιφέρεια” σημείωσε η κα Λιονή σε σχέση με τις αποψινές εκδηλώσεις.
“Είμαστε πάρα πολύ χαρούμενοι και συγκινημένοι για αυτό το μεγάλο event. H Παλόμα Πικάσο, η Barbara Jatta και ο Γιώργος Νταλάρας είναι παγκοσμίως χρήσιμες προσωπικότητες.
Να έχετε όλες και όλοι υγεία και δύναμη” τους ευχήθηκε κλείνοντας, εκφράζοντας ξανά τις ευχαριστίες της προς τον Νίκο Σταμπολίδη.
“Ο Πικάσο διαπέρασε με το πινέλο του τη Μεσόγειο έως την Κρήτη, σαν σε ταυροκαθάψια”
Η Αναστασία Τζιγκουνάκη, Διευθύντρια της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ρεθύμνου, αποκάλυψε μία συζήτηση που είχε με τον Νίκο Σταμπολίδη πριν από 12 χρόνια, όταν ο Χανιώτης καθηγητής της εκμυστηρευόταν την επιθυμία του, - κι ενώ η κατασκευή του Μουσείου στην Αρχαία Ελεύθερνα δεν είχε ολοκληρωθεί- να διοργανώσει κάποια στιγμή μία έκθεση με έργα του Πάμπλο Πικάσο σε αυτό το χώρο.
“Ο γιος του Πικάσο, Κλοντ, του οποίου θα μπορέσει το κοινό να θαυμάσει ένα καταπληκτικό παιδικό πορτραίτο, δεν είναι πια κοντά μας, και γι’ αυτό αφιερώνεται η έκθεση σε εκείνον, με έργα του εμπνευσμένου πατέρα τους” παρατήρησε βαθιά συγκινημένη η κα Τζιγκουνάκη, συμπληρώνοντας: “Ο Πικάσο από την Ισπανία, διαπέρασε με το πινέλο του τη Μεσόγειο έως την Κρήτη, σαν σε ταυροκαθάψια. Εδώ, όπου στην αναμέτρηση του ανθρώπου με την δύναμη της φύσης, δια του ταύρου, 5.000 χρόνια πριν, ο μύθος τους μετέτρεψε στο ένα, τον Μινώταυρο.
Ένας τέτοιος Μινώταυρος, στιβαρός και αγέρωχος, γλύφοντας παιχνιδιάρικα τα χείλη, έφτασε από τα Μουσεία του Βατικανό και προσγειώθηκε στις υπώρειες του Ψηλορείτη, στην Ελεύθερνα.
Θα μπορέσει λοιπόν το κοινό, έως και τον Οκτώβριο, να απολαύσει 62 έργα του Πικάσο, και το γλυπτό Μινώταυρο από το Βατικανό, και γι’ αυτό οφείλονται ευχαριστίες από καρδιάς στην Παλόμα Πικάσο, στην Διευθύντρια των μουσείων του Βατικανό Μπάρμπαρα Τζάττα και στον καθηγητή Νικόλαο Σταμπολίδη πρωτίστως, τους συνεργάτες τους δε βεβαίως, για το δώρο αυτό που μας προσφέρουν.
Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ρεθύμνου συμμετέχει στο όλο εγχείρημα με ιδιαίτερη χαρά και τιμή και ευχαριστούμε όλους τους συντελεστές και χορηγούς που βοήθησαν για την επίτευξη του στόχου”.
Μαρμάρινο κεφάλι και κορμός Μινώταυρου, από ελληνικό πρωτότυπο των μέσων του 5ου αι. π.Χ., Β΄ μισό 1ου αι. μ.Χ., Βατικανό, Museo Pio Clementino 461
Το όραμα της Grecotel και του Νίκου Δασκαλαντωνάκη και ο “σύγχρονος σοφός” Νίκος Σταμπολίδης
Ο πρόεδρος των Φίλων του Μουσείου Αρχαίας Ελεύθερνας και διευθυντής λειτουργικού της Grecotel Δημήτρης Καλαϊτζιδάκης εξωτερίκευσε την ευγνωμοσύνη του προς το πρόσωπο του καθηγητή Νίκου Σταμπολίδη, για την αγάπη και την καθοδήγηση που, όπως υποστήριξε, τούς έχει προσφέρει όλα αυτά τα χρόνια.
Τον χαρακτήρισε μάλιστα “σύγχρονο σοφό”.
Επισήμανε ακόμα πως ο τουρισμός δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς τη σχέση του με τον πολιτισμό και τον σεβασμό στο περιβάλλον. “Όλα αυτά τα χρόνια η Grecotel, ο όμιλος του Νίκου Δασκαλαντωνάκη είναι μέγας αρωγός στο έργο ζωής εδώ και 40 χρόνια του κ. Καθηγητή και δηλώνει συνεχώς παρών σε κάθε δράση που προωθεί τον κρητικό πολιτισμό.
Ακολουθούμε, δήλωσε ο κ. Καλαϊτζιδάκης, “με συνέπεια το όραμα του ιδρυτή Νίκου Δασκαλαντωνάκη για ένα ελπιδοφόρο αναπτυξιακό μοντέλο που θα συνδέει τον πολιτισμό με τον τουρισμό και την τοπική κοινωνία”.
Ο επίλογος της χθεσινής συνέντευξης Τύπου ανήκε στον Νίκο Σταμπολίδη ο οποίος ανταπέδωσε τις ευχαριστίες του προς τους Φίλους του Μουσείου της Αρχαίας Ελεύθερνας, υπογραμμίζοντας τη συμβολή και τη συνεισφορά του Υπουργείου Πολιτισμού και της Εφορείας Αρχαιοτήτων για τις αποψινές εκδηλώσεις.
Εγκάρδιες ευχαριστίες απηύθυνε και στην εταιρεία Aegean, “για όλη την προσφορά της”, και ιδιαίτερα στην κυρία Εμμανουέλα Βασιλάκη.
Οι εκθέσεις αυτού του είδους δεν διαρκούν πάνω από δύο μήνες, ωστόσο η συγκεκριμένη με τα αριστουργήματα του Πάμπλο Πικάσο θα κρατήσει ως τις 20 Οκτωβρίου για να είναι επισκέψιμη στα σχολεία, κάτι που επανέλαβε και χθες ο Νίκος Σταμπολίδης.
Το ΚΤΕΛ Χανίων - Ρεθύμνου στηρίζει το κορυφαίο πολιτιστικό γεγονός στο Μουσείο της Αρχαίας Ελεύθερνας
Την έμπρακτη στήριξη της στο κορυφαίο πολιτιστικό γεγονός του καλοκαιριού που θα πραγματοποιηθεί το απόγευμα της Παρασκευής 5 Ιουλίου 2024 στο αρχαιολογικό Μουσείο της Ελεύθερνας, δείχνει και φέτος μέσω της μεγάλης χορηγίας της η Εταιρία «ΚΤΕΛ Χανίων - Ρεθύμνου ΑΕ».
Με αφορμή την συναυλία του καταξιωμένου καλλιτέχνη Γιώργου Νταλάρα, που θα γίνει για τα 8α γενέθλια του Μουσείου της Ελεύθερνας και σε συνεργασία με τους διοργανωτές και την Αστυνομική Διεύθυνση Ρεθύμνου, το ΚΤΕΛ Χανίων - Ρεθύμνου που έχει αναλάβει την ασφαλή μεταφορά των εκατοντάδων επισκεπτών, ενημερώνει το επιβατικό κοινό για τα παρακάτω:
* Η αναχώρηση των πολιτών από τον σταθμό του Ρεθύμνου θα γίνει με μεγάλα λεωφορεία που χορηγεί ΔΩΡΕΑΝ το ΚΤΕΛ αυστηρά το χρονικό διάστημα από τις 18.30 έως και τις 19.30 το απόγευμα της Παρασκευής, με μοναδικό προορισμό το αρχαιολογικό Μουσείο της Ελεύθερνας (χώρο της συναυλίας).
* Απαραίτητη προϋπόθεση για την δωρεάν μεταφορά με το ΚΤΕΛ, θα είναι η επίδειξη του ηλεκτρονικού δελτίου ελευθέρας εισόδου στην συναυλία.
* Το ΚΤΕΛ Ρεθύμνου θα χορηγήσει επίσης 6 μικρά λεωφορεία (3 για κάθε χώρο στάθμευσης) για την μεταφορά των επιβαινόντων σε ιδιωτικά Ι.Χ., που θα πρέπει να σταθμεύσουν στο πάρκινγκ του χωριού Μαργαρίτες και στο αντίστοιχο πάρκινγκ της Ι.Μ. Αρκαδίου, ώστε στην συνέχεια να μεταφερθούν στον χώρο της συναυλίας.
* Μετά το πέρας της εκδήλωσης και μόλις επιτραπεί η μετακίνηση των πολιτών από την Αστυνομική Διεύθυνση Ρεθύμνου, αντίστοιχος αριθμός λεωφορείων θα αποχωρήσει από τον χώρο της συναυλίας, με προορισμούς τον σταθμό του ΚΤΕΛ στο Ρέθυμνο και τους δύο χώρους στάθμευσης των υπολοίπων οχημάτων σε Αρκάδι και Μαργαρίτες.
Η Διοίκηση και τα αρμόδια Γραφεία της Εταιρίας έχουν ήδη ολοκληρώσει τον σχεδιασμό τους για την άνετη, χωρίς ταλαιπωρία και ασφαλή μετακίνηση των πολιτών που επιθυμούν να συμμετέχουν στην μεγάλη αυτή πολιτιστική εκδήλωση του καλοκαιριού.
Τέλος καλούνται οι πολίτες που θα μετακινηθούν με το ΚΤΕΛ να υπακούσουν στις υποδείξεις του προσωπικού της Εταιρίας που έχει αναλάβει το μεταφορικό τους έργο.
Πήλινη οινοχόη Πρώιμου Ρυθμού των Αιγάγρων, εισηγμένη από το νοτιοανατολικό Αιγαίο (ίσως από τη Μίλητο). Περίπου μέσα του 7ου αι. π.Χ. (660/650 π.Χ.) Μουσείο αρχαίας Ελεύθερνας Π16386
Η Παλόμα Πικάσο υπογράφει το βιβλίο “Η Χαρά της Ζωής”
Την Κυριακή 7 Ιουλίου, η Παλόμα Πικάσο θα βρίσκεται στο Μουσείο αρχαίας Ελεύθερνας, για να υπογράψει αντίτυπα του βιβλίου «Η Χαρά της Ζωής»
«Η Ελλάδα ήταν σαν πατρίδα μας, σαν να γεννηθήκαμε εκεί. Νιώθαμε πολύ κοντά στους ανθρώπους, αγαπούσαμε το ελληνικό τοπίο, αυτό το τοπίο που επηρεάζει τον τρόπο σκέψης σου. Το γεγονός ότι είναι ταυτόχρονα σκληρό και όμορφο είναι πολύ έντονο… Ο αέρας είναι πολύ δυνατός, ο ήλιος είναι πολύ δυνατός…
Όλα έχουν έντονο χαρακτήρα. Και αυτό σου επιτρέπει να έχεις καθαρό μυαλό. Γι’ αυτό εγώ είμαι πάντα τόσο δεμένος με την Ελλάδα»
Αυτά ήταν τα λόγια του Κλωντ Πικάσο, του αδελφού της Παλόμα, λίγο πριν μας αφήσει για το μεγάλο ταξίδι
Η έκθεση Pablo Picasso Η ΧΑΡΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ που ξεκινάει στο Μουσείο της αρχαίας Ελεύθερνας, οργανωμένη από τον καθηγητή Νίκο Σταμπολίδη και την Παλόμα Πικάσο, έρχεται να γιορτάσει τη μνήμη του. Τα 62 έργα του Πάμπλο Πικάσο, από την προσωπική συλλογή της Παλόμα, συναντούν εκθέματα του Μουσείου και συνθέτουν μια διαχρονική απεικόνιση της Χαράς της Ζωής. Αυτό είναι και το πρώτο μέρος του βιβλίου, ακριβώς το μισό, με ένα εισαγωγικό κείμενο του Νίκου Σταμπολίδη.
Στο δεύτερο μισό του βιβλίου ο τίτλος γίνεται Η ΧΑΡΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ και τον λόγο παίρνει η Παλόμα Πικάσο. Μας εξιστορεί τις αναμνήσεις από τα παιδικά της χρόνια με τον αδελφό και τον πατέρα της στον γαλλικό νότο παρουσιάζοντας σκηνές και περιστατικά της καθημερινής ζωής τους.Και μας αποκαλύπτει ένα άλλο, άγνωστο στους πολλούς, πρόσωπο του Πικάσο. Όπως γράφει η ίδια η Παλόμα: «Είχα καταλάβει από πολύ νωρίς πως ο Πάμπλο ήταν από τη μία απλώς ο πατέρας μου και από την άλλη ο Πικάσο. Ούτε στη φαντασία μου δε θα μπορούσα ποτέ να ονειρευτώ πατέρα με πιο παιχνιδιάρικη διάθεση».
Το βιβλίο εικονογραφείται με ένα πλήθος φωτογραφιών της οικογένειας από διάσημους φωτογράφους αλλά και με μια μεγάλη σειρά από ζωγραφιές, σχέδια, σκίτσα, χαρτοκοπτικές που ο Πάμπλο Πικάσο έφτιαχνε για χάρη των παιδιών του.
«Δεν έπαυε στιγμή να μας φτιάχνει παιχνίδια…».
Η ΑΜΜΟΣ είχε τη μεγάλη τύχη και την εξαιρετική τιμή να σχεδιάσει και να εκδόσει, στα ελληνικά και τα αγγλικά αυτό το βιβλίο. Τιμήσαμε έτσι κι εμείς τη μνήμη ενός ξεχωριστού φίλου, του Κλωντ Πικάσο.
Pablo Picasso Κεφάλι κατσίκας σε κατατομή 5 Ιουνίου 1952 Πιάτο (empreinte originale) από λευκό πηλό earthenware με διακοσμητικό επίχρισμα και μερικώς στιλβωμένη εφυάλωση 31,5 x 51 x 4 εκ. Ιδιωτική συλλογή
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr