1968: Σιδηροδρομική τραγωδία στο Δερβένι με 34 νεκρούς , 125 τραυματίες – Το ένα τρένο έπεσε πάνω στο άλλο (βίντεο)
56 χρόνια από την σιδηροδρομική τραγωδία στο Δερβένι, το χρονικό, οι παραλείψει και τα λάθη
Το ημερολόγιο έγραφε Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 1968 όταν η Ελλάδα 56 χρόνια πριν, συγκλονιζόταν από το πιο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα της χώρας.
Δύο κατάμεστα τρένα με περισσότερους από 1.500 επιβάτεw συγκρούστηκαν στο Δερβένι με 34 νεκρούς και 125 τραυματίες.
Όλοι επέστρεφαν την επόμενη του δημοψηφίσματος για το νέο Σύνταγμα που είχε οργανώσει η δικτατορία.
Σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς υπήρχε το αδιαχώρητο.
Το ίδιο και στα τρένα. Ήταν απόγευμα όταν η αμαξοστοιχία 806 ξεκίνησε, στις 15.15 από την Κυπαρισσία με 11 βαγόνια και επιβάτες που στην πορεία έφθασαν τους 1.500.
Κανονικά έπρεπε να μεταφέρει 700 καθήμενους επιβάτες, αλλά λόγω της αυξημένης κίνησης υπήρχαν άλλοι τόσοι, ίσως και περισσότεροι όρθιοι που ανέβαιναν στους ενδιάμεσους σταθμούς. Η αμαξοστοιχία σταματούσε απ’ όλα τα σημεία αποβίβασης και αναχώρησης που έβρισκε στο δρόμο της μέχρι την Αθήνα.
Στις 16.24 αναχώρησε η ταχεία 804 με τον ίδιο αριθμό βαγονιών και επιβατών. Μόνο που αυτή θα σταματούσε σε επιλεγμένους σταθμούς. Αυτό οδήγησε και στη συμφορά.
Λίγο μετά τις έξι του απόγευμα η πρώτη αμαξοστοιχία αφού αποβίβασε και επιβίβασε στο Δερβένι συνέχισε την πορεία της. Μόνο που λίγο μετά κάποιος επιβάτης τράβηξε το σήμα κινδύνου και ακινητοποιήθηκε.
Η αμαξοστοιχία που ακολουθούσε και ερχόταν με ταχύτητα, δεν γνώριζε τίποτα. Συνέχιζε την πορεία της κι όταν είδε τα «στοπ» που είχαν τοποθετήσει από την προπορευόμενη ήταν ήδη αργά.
Συγκρούστηκε με την ακινητοποιημένη 806. Η σύγκρουση ήταν σφοδρή. Το ενδέκατο και δέκατο βαγόνι της ακινητοποιημένη μειώθηκαν σε μήκος κατά δέκα μέτρα! Ουσιαστικά το ένα βαγόνι… μπήκε στο άλλο.
Ακολούθησαν σκηνές αλλοφροσύνης. Πτώματα, ανθρώπινα μέλη, άνθρωποι που φώναζαν για βοήθεια. Οι νεκροί έφθασαν τους 34 και οι τραυματίες τους 125!
Την επόμενη μέρα έγινε αναπαράσταση του ατυχήματος με κάποιες παλιές αμαξοστοιχίες.
Τι προέκυψε; Μια σειρά λαθών.
Οι υπάλληλοι του ΟΣΕ στην πρώτη αμαξοστοιχία έπρεπε να τοποθετήσουν κόκκινα φανάρια σε απόσταση 300 μέτρων για να ειδοποιήσουν την αμαξοστοιχία που ακολουθούσε. Μόνο που τα απαιτούμενα σήματα είχαν τοποθετηθεί σε απόσταση μόλις 70 μέτρων!
Ευθύνες προέκυψαν και για τους μηχανοδηγούς της δεύτερης αμαξοστοιχίας. Αποδείχτηκε ότι ταχύτητα έκοψαν μόνο σε μια στροφή της διαδρομής. Ειπώθηκε ότι ένας συνάδελφός τους που ερχόταν με άδεια στην Αθήνα προσφέρθηκε να τους ξεκουράσει.
Όσο για το ποιος τράβηξε το σήμα κινδύνου, αποδείχτηκε ότι ήταν ένας 28χρονος ναύτης από την Αμαλιάδα που υπηρετούσε τη θητεία του Ναυτικό και λιποθύμησε, προφανώς από τους πολλούς επιβάτες που ήταν μέσα στο βαγόνι.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr