Ελληνικό πρακτορείο διακρίνεται για εφαρμογή interactive visualisation!
Στις 19 καλύτερες εφαρμογές -μεταξύ 1.000- στην κατηγορία του interactive visualisation αναδείχθηκε η ελληνική συμμετοχή του igraphics.gr στο διεθνή διαγωνισμό “Information is Beautiful”. Συναγωνίστηκαν με εφαρμογές από μεγάλους διεθνείς οργανισμούς, όπως η εφημερίδα-πόρταλ Guardian και το ινστιτούτο MaxPlanck.Το «1ο ελληνικό, ανεξάρτητο πρακτορείο γραφημάτων» ιδρύθηκε το Μάιο του 2010 από 4 νέους (απόφοιτους από ΜΜΕ/ ΕΜΠ/ Information Technology Law) και επιδιώκει να καθιεώσει το data journalism - τη διαδεδομένη σε έντυπα του εξωτερικού «δημοσιογραφία βάσει δεδομένων».
Στις 19 καλύτερες εφαρμογές -μεταξύ 1.000- στην κατηγορία του interactive visualisation αναδείχθηκε η ελληνική συμμετοχή του igraphics.gr στο διεθνή διαγωνισμό “Information is Beautiful”. Συναγωνίστηκαν με εφαρμογές από μεγάλους διεθνείς οργανισμούς, όπως η εφημερίδα-πόρταλ Guardian και το ινστιτούτο MaxPlanck.
Το «1ο ελληνικό, ανεξάρτητο πρακτορείο γραφημάτων» ιδρύθηκε το Μάιο του 2010 από 4 νέους (απόφοιτους από ΜΜΕ/ ΕΜΠ/ Information Technology Law) και επιδιώκει να καθιεώσει το data journalism - τη διαδεδομένη σε έντυπα του εξωτερικού «δημοσιογραφία βάσει δεδομένων».
Το application που ξεχώρισε:
- Γιατί είναι GoodNews αυτή η διάκριση;
Ο προφανής λόγος είναι ότι η εφαρμογή μας για τη live αναμετάδοση των πρόσφατων ελληνικών εκλογών επιλέχθηκε στις 19 καλύτερες σε έναν παγκόσμιο διαγωνισμό με πάνω από συνολικά 1.000 συμμετοχές. Ο 2ος όμως και σημαντικότερος για εμάς είναι οι υπόλοιποι 18 συναγωνιζόμενοι. Οταν συναγωνίζεσαι αδιαμφισβήτητα μεγαθήρια των media όπως ο Guardian, οργανισμούς όπως το Max-Planck που αριθμεί πάνω από 80 ερευνητικά ινστιτούτα, site όπως το trulia.com με 22 εκατομμύρια επισκέπτες ανά μήνα, εισηγμένο στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και περιοδικά όπως το good.is, αυτό και μόνο είναι για μια μικρή εταιρεία από την Ελλάδα κάτι παραπάνω από καλά νέα.
- Πότε δημιουργήθηκε το πρακτορείο σας και από ποιους αποτελείται;
Το igraphics.gr ιδρύθηκε το Μάιο του 2010 σε μια πολύ δύσκολη οικονομικά συγκυρία και καταφέρνει να επιβιώνει μέχρι και σήμερα. Η βασική του ομάδα αποτελείται από τους:
Αχιλλέα Γαλατσίδα απόφοιτο του τμήματος επικοινωνίας και ΜΜΕ του Παν. Αθηνών
Βασίλη Γουβάλα απόφοιτο του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών του ΕΜΠ,
Δημήτρη Καμπίτη απόφοιτο του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Παν. Αθηνών και
Στράτο Μωραΐτη απόφοιτο Information Technology Law του πανεπιστημίου του Strathclyde της Γλασκώβης.
- Ποιο ακριβώς είναι το αντικείμενό σας;
Το βασικό μας αντικείμενο είναι το data journalism, «η δημοσιογραφία βάσει δεδομένων» ελληνιστί. Είναι ένας καινούριος όρος που εμφανίστηκε στη διεθνή κοινότητα και περιγράφει την συλλογή, επεξεργασία και ανάλυση μεγάλων όγκων δεδομένων και τελικά την εξιστόρηση του αποτελέσματος αυτής της ανάλυσης, δηλαδή του κυρίως θέματος προς το κοινό. Η διαδικασία αυτή οδηγεί πολλές φορές στο να εξετάσει κανείς ένα θέμα από νέες οπτικές γωνίες που δεν ήταν εξαρχής εμφανείς, να αναγνωρίσει κοινά μοτίβα και να βοηθηθεί στη λήψη αποφάσεων. Θέτει εντέλει το δημοσιογράφο σε μια θέση ουσιαστικής προσφοράς προς το κοινό με έναν νέο τρόπο.
Η «δημοσιογραφία βάσει δεδομένων», όμως, εμπεριέχει στάδια, τα οποία απαιτούν την εμπλοκή διαφορετικών αντικειμένων για ένα άρτιο τελικό αποτέλεσμα. Για τη συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων, για παράδειγμα, χρειάζονται βασικές γνώσεις προγραμματισμού, για την ανάλυσή τους χρειάζονται γνώσεις στατιστικής, προγραμματισμού και γραφιστικής και τελικά χρειάζεται ένας καλός δημοσιογράφος που θα «χτίσει» και θα διηγηθεί την τελική ιστορία. Οπως καταλαβαίνετε, το βασικό μας αντικείμενο είναι μεν ένα, έχει όμως παρακλάδια, που καθιστά τη διαδικασία παραγωγής ενός θέματος εξαιρετικά ενδιαφέρουσα.
- Τι ανταπόκριση υπάρχει στην Ελλάδα για τη χρήση των infographics;
Η ανταπόκριση που διαπιστώνουμε εμείς στην Ελλάδα χωρίζεται σε 2 επίπεδα. Από τη μια είναι οι απλοί χρήστες του ίντερνετ-αναγνωστικό κοινό, οι οποίοι δείχνουν εξαιρετικό ενδιαφέρον για τη δουλειά μας και το εισπράττουμε κυρίως μέσα από τα social media. Και από την άλλη πλευρά είναι οι επιχειρήσεις ΜΜΕ, στις οποίες απευθυνόμαστε, πολλές εκ των οποίων, λόγω και των οικονομικών συνθηκών, αντιμετωπίζουν τα infographics και γενικότερα τη δουλειά μας σαν ένα είδος πολυτελείας, που δεν τους είναι απαραίτητο.
Αυτό, βέβαια, αποτελεί μικρότερο πρόβλημα για εμάς, που έχουμε και την εναλλακτική της απεύθυνσης στην αγορά του εξωτερικού, και μεγαλύτερο για τις ελληνικές επιχειρήσεις ΜΜΕ, οι οποίες δεν συνειδητοποιούν πως η ανάπτυξη έρχεται από την επιμονή στην ποιότητα και από την κάλυψη των ουσιαστικών αναγκών του αναγνωστικού κοινού.
Πηγή: goodnews.gr
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr