Ο ιδρυτής της TOMS, Blake Mycoskie μιλά για τα παπούτσια του & την επιτυχία του ''Ένα για ένα'' - Τώρα και γυαλιά με τα οποία θα βοηθήσει τους Αφρικανούς με προβλήματα όρασης!‏ (φωτό)


Ο Blake Mycoskie ξεκίνησε την εταιρεία Toms το 2006 με το σκεπτικό «ένα για ένα». Για κάθε ένα ζευγάρι παπούτσια που πουλά, δίνει άλλο ένα σε παιδιά της Αργεντινής που το έχουν ανάγκη. Το εγχείρημα πέτυχε και πλέον έχει επεκταθεί στα γυαλιά, βοηθώντας ανθρώπους με προβλήματα όρασης αλλά και στον καφέ, δίνοντας καθαρό νερό στις χώρες της Αφρικής.

http://www.inc.com/uploaded_files/image/strategy-114-WIW-delivery-pop_4108.jpg

Βρέθηκε στην Ελλάδα και μίλησε στο in.gr για το όραμά του, την ιδέα της κοινωνικής επιχειρηματικότητας αλλά και τις ευκαιρίες που δίνει η κρίση σε νέους επιχειρηματίες.

Τι σας έφερε εδώ; Γιατί είστε εδώ;

Επιστέφω στην Ελλάδα για δεύτερη φορά μετά το 2010, όταν λανσάραμε τα TOMS. Είμαι εδώ για να συναντήσω κάποιους εμπορικούς μας συνεργάτες και για να μιλήσω σε κάποιες εκδηλώσεις. Αυτό που μου προκαλεί ενθουσιασμό είναι το πώς ανταποκρίνεται η Ελληνική και οι άλλες Ευρωπαϊκές Αγορές στην ιδέα του «ένα για ένα». Το ξεκίνησα το 2006 στη Νότια Αμερική, όταν είδα τα παιδιά που χρειάζονταν τα παπούτσια για να πάνε στο σχολείο, αλλά δεν ήθελα να δημιουργήσω μια φιλανθρωπική οργάνωση.

http://www.mythirdculture.com/blog/wordpress/wp-content/uploads/2012/10/toms-founder-blake-mycoskie-discusses-the-success-of-his-business-and-philanthropy-1-620x413.jpg

Θεωρείτε τον εαυτό σας καινοτόμο επιχειρηματία, φιλάνθρωπο ή και τα δυο;

Πρώτα απ’ όλα είμαι επιχειρηματίας. Ξεκίνησα την πρώτη μου εταιρεία στα 19 μου και είχα άλλες πέντε πριν ξεκινήσω την TOMS. Αυτό που δείχνουμε τώρα είναι το μοντέλο του κοινωνικού επιχειρηματία. Αυτού που εστιάζεται στο κέρδος, αλλά για τον οποίο το κέρδος δεν είναι το μόνο κίνητρο  Ένα μεγάλο μέρος από αυτό που κάνω τώρα, ταξιδεύοντας ανά τον κόσμο είναι να ενθαρρύνω άλλες επιχειρήσεις να επιστρέφουν στην κοινωνία και να το εντάξουν στο επιχειρηματικό τους μοντέλο. Ολοένα και περισσότερες εταιρείες αναγνωρίζουν ότι ο ανταγωνισμός είναι πιο έντονος. Στο νέο επιχειρηματικό τοπίο, για να ξεχωρίσεις πρέπει να κάνεις τα πράγματα διαφορετικά και ένας τρόπος για να το καταφέρεις είναι να εντάξεις τη φιλανθρωπία στην επιχείρησή σου.  Έχουμε πολύ θετική ανταπόκριση από ολόκληρο τον κόσμο. Λόγω της Ελλάδας και των άλλων χωρών στις οποίες δραστηριοποιούμαστε έχουμε βοηθήσει πάνω από 15 εκατ. παιδιά να πάρουν τα παπούτσια που χρειάζονται και περισσότερα από 100.000 άτομα να ανακτήσουν την όρασή τους.

Ξεκινήσατε την πρώτη σας εταιρεία στα 19. Ποια συμβουλή θα δίνατε σε νεότερους ανθρώπους που θέλουν να ακολουθήσουν αυτό το δρόμο;

Όταν η Αμερική βίωνε τη μεγάλη ύφεση του 2006-2009 η TOMS άρχιζε να αναπτύσσεται. Ο μέντοράς μου, ένας πολύ επιτυχημένης επιχειρηματίας μου είπε: αν είσαι καινοτόμος επιχειρηματίας, είναι πολύ κακό να χάσεις την ύφεση. Ευκαιρίες υπάρχουν όταν υπάρχει κρίση ή ύφεση γιατί οι μεγάλες επιχειρήσεις φοβούνται να πάρουν ρίσκο και προστατεύουν τους εαυτούς τους. Αν είσαι όμως μικρή και ευκίνητη νεοφυής εταιρεία, τότε μπορείς να πάρεις μερίδιο αγοράς και έρχονται νέες ιδέες:

http://si.wsj.net/public/resources/images/OD-AN749_QATOMS_G_20120105165401.jpg

Θα προτείνατε σε κάποιον να ακολουθήσει το μοντέλο της κοινωνικής επιχειρηματικότητας;

Δεν δουλεύει σε όλα τα επιχειρηματικά μοντέλα, αλλά το να έχεις μια αποστολή και έναν σκοπό είναι απαραίτητο. Δεν χρειάζεται να είναι «ένα για ένα», αλλά είναι κλειδί να έχει μια αποστολή και σκοπό. Αν σκέφτεσαι να ξεκινήσεις μια εταιρεία μόνο για να βγάλεις χρήματα δεν θα είναι τόσο επιτυχημένη όσο αν την ξεκινήσεις για να λύσεις ένα μεγάλο πρόβλημα ή αν έχεις έναν μεγαλύτερο στόχο.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr