Good News: Το ελληνικό τζιπ των ''φτωχών'', το θρυλικό Pony ξανά στην αγορά! Η ολική επαναφορά & το comeback του success story των 70's! (φωτό)

Μια ευχάριστη έκπληξη περιμένει τους οδηγούς καθώς το ανανεωμένο πλέον ελληνικό αυτοκίνητο PONY, σε λίγο καιρό θα κυκλοφορήσει και πάλι στους δρόμους.

http://www.star.gr/_layouts/handlers/Resizer.ashx?jpgurl=/publishingimages/2014/09/160914113302_2613.jpg&maxw=670&maxh=335

Η εταιρεία NAMCO στη Θεσσαλονίκη, έχει ξεκινήσει ήδη με 410 άτομα προσωπικό να κατασκευάζει το ανανεωμένο PONY.

Ο πρόεδρος της εταιρείας,  Πέτρος Κοντογούρης μίλησε στην εκπομπή του Star, LiveU, για μια παραγωγή, η οποία θα βοηθήσει στην ανάπτυξη της χώρας μας.

Μάλιστα, διευκρίνισε ότι θα είναι το φθηνότερο σύγχρονο αυτοκίνητο και πως σε δύο τρεις μήνες υπολογίζεται ότι θα βγει στους δρόμους, ενώ τόνισε ότι το πιο σημαντικό από όλα είναι ότι μετά από πολλά χρόνια οικονομικής κρίσης, ανοίγουν νέες θέσεις εργασίας στην Ελλάδα, δίνοντας ελπίδα στους νέους, αναφέρει το star.gr

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c5/Citroen-pony.jpg

Η ιστορία του PONY

Το αρχικό σχέδιο για το Pony δημιουργήθηκε από μία ομάδα Γάλλων μηχανικών με σκοπό ένα παγκόσμιο, χαμηλού κόστους αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιούσε ως βάση του τα μηχανικά μέρη του Citroen 2CV. Η τελική απόφαση της Citroen ήταν να δώσει την ευκαιρία για “διεθνή καριέρα” στο Citroen FAF, αν και ήταν πολλά τα υποψήφια οχήματα, ανάμεσα στα οποία και μοντέλα που κυκλοφόρησαν (πριν από το FAF) σε πολλές χώρες του κόσμου, όπως η Πορτογαλία και το Βιετνάμ. Κανένας απ’αυτούς τους “προγόνους” του FAF, πάντως, δεν κατάφερε να σημειώσει τη σημαντική επιτυχία του “δικού μας” Pony.

Το εργοστάσιο της NAMCO στη Θεσσαλονίκη

Η NAMCO, ιδρύθηκε το 1950 από τους αδελφούς Κοντογούρη και κατασκεύασε το πιο επιτυχημένο ελληνικό αυτοκίνητο, το Pony. Η παραγωγή γινόταν σχεδόν εξ ολοκλήρου στο εργαστήριο της Θεσσαλονίκης ενώ δεν επρόκειτο για απλή συναρμολόγηση αλλά για ένα όχημα κατά 67% ελληνικό.

http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/pony6.jpg

Μια από τις αιτίες της κατάρρευσης της NAMCO ήταν και ο κακώς εννοούμενος συνδικαλισμός όπως ξεκαθαρίζει ο Ευγένιος Ραΐσης, ο άνθρωπος που πούλησε τα περισσότερα Pony.

Εργαζόμενοι στο εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης έκαναν απεργία- κατάληψη, η οποία κράτησε 4 μήνες, ζητώντας αύξηση ημερομισθίων κατά 35%.

Mάλιστα όπως ο ίδιος σημειώνει οι εργαζόμενοι ήταν πιθανόν υποκινούμενοι και από ένα μετέπειτα σημαίνον πολιτικό πρόσωπο της Μακεδονίας.

Δημιουργήθηκε μεγάλη ένταση γιατί οι υπάλληλοι δεν άφηναν να μπει κανείς στο εργοστάσιο, ακόμη και στους ιδιοκτήτες απαγόρευαν την είσοδο. Δεν επέτρεπαν ούτε καν να σταλούν τα ετοιμοπαράδοτα οχήματα στους πελάτες της εταιρείας και άλλα 600 στον ελληνικό Δημόσιο τομέα.

Τότε ανέλαβε δράση ο Πέτρος Κοντογούρης, ερχόμενος από τη Γερμανία, ο οποίος διαβεβαίωσε τους εργαζόμενους ότι η εταιρεία θα τους αποζημίωνε από πάνω, αρκεί να επιστρέψουν στις δουλειές τους. Πράγμα που έγινε, αλλά μόνο για πέντε μέρες, καθώς μετά ζήτησαν να... πάνε διακοπές. Απίστευτο; Κι όμως αληθινό! Πράγματι πήγαν τις διακοπές τους και μετά πέρασαν από την οδό Αγίας Σοφίας 26 για να λάβουν τις αποζημιώσεις τους. Το εργοστάσιο είχε κλείσει.

Πώς ξεκόλλησε η παραγωγή του Pony -Μια απίστευτη ιστορία γραφειοκρατίας

Πολλοί δεν πίστευαν πως θα μπορούσε να νικηθεί το τέρας της γραφειοκρατίας και το θρυλικό PONY, γνωστό και ως τζιπ των φτωχών, να επιστρέψει στους ελληνικούς δρόμους. Τελικά όλα τα εμπόδια ξεπεράστηκαν μετά και την παρέμβαση του υφυπουργού Ανάπτυξης Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλου, με τον οποίο είχαν έρθει σε επικοινωνία οι ιδιοκτήτες της εταιρείας NAMCO HELLAS Α.Ε.Β.Ε για να διαπιστώσουν αν θα μπορέσουν να ξεπεραστούν τα προβλήματα και να αρχίσει η παραγωγή των αυτοκινήτων.

Πώς νικήθηκε το τέρας της γραφειοκράτιας

Ο ιδιοκτήτη της, «NAMCO HELLAS Α.Ε.Β.Ε» Πέτρος Τζανέτος Κοντογούρης ανέφερε πως για να μπορέσει η εταιρεία να λάβει διαπίστευση έπρεπε να περάσουν οκτώ ολόκληροι μήνες.

Μάλιστα στην πρόταση που του έγινε να πάει στην γαλλικά Dakar για να διαπιστευτεί, ο ιδιοκτήτης της NAMCO αρνήθηκε γιατί ήθελε ελληνική.

Μάλιστα όπως ο ίδιος είχε αναφέρει στην Ελευθεροτυπία υπήρχε σειρά γραφειοκρατικών εμποδίων στην ταξινόμηση και κυκλοφορία του «Pony», παρά το ότι η «NAMCO» είχε ήδη λάβει έγκριση τύπου από τη Γερμανία. Το πρόβλημα ήταν ποια τεστ θα έπρεπε να γίνουν στο αυτοκίνητο ώστε να πάρει έγκριση τύπου. Το ελληνικό κράτος δεν είχε καθορίσει τις απαραίτητες προδιαγραφές, καθώς δεν είχε παραχθεί ελληνικό αυτοκίνητο για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα.

Δύο απλές κινήσεις

Τελικά τα προβλήματα άρχισαν να λύνονται μετά από την παρέμβαση του υπουργού Ανάπτυξης στην ΕΣΥΔ ώστε να ξεπεραστούν τα γραφειοκρατικά εμπόδια και να δοθούν οι σχετικές άδειες στην αρμόδια κρατική αρχή διαπίστευσης,την ΕΒΕΤΑΜ, (Βιομηχανική Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη, Εργαστηριακές Δοκιμές Πιστοποιήσεων και Ποιότητας) να κάνει την πιστοποίηση και να προχωρήσει στις απαραίτητες διαδικασίες.

Αφού λοιπόν τα γρανάζια της γραφειοκρατίας πήραν μπροστά, η εταιρεία σε μία εβδομάδα θα πάρει πιστοποίηση και το επόμενο 2μηνο ξεκινάει η παραγωγή του Pony, το οποίο αναμένεται να κερδίσει τους Ελληνες οδηγούς.

Από την πλευρά του ο Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος εκτίμησε ότι η επένδυση θα δώσει πολλά οφέλη, όχι μόνο για τις 410 θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν άμεσα, καθώς εκτίμησε ότι σύντομα θα ανοίξουν γύρω στις 2.500 θέσεις.

Η νέα γενιά Pony

Σύμφωνα με τα όσα είπε ο ιδιοκτήτη της, «NAMCO HELLAS Α.Ε.Β.Ε» Πέτρος Τζανέτος Κοντογούρης μιλώντας στην Ελευθεροτυπία, το νέο «Pony»,θα είναι προσιτότατο στον Ελληνα καταναλωτή, καθώς γίνεται προσπάθεια να κρατηθεί η τιμή του κάτω από τις 7.000 ευρώ. Θα είναι, όπως ήταν πάντα, το φθηνότερο αυτοκίνητο, αλλά σύγχρονο, απόλυτα συμμορφωμένο με τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Η ιδιαιτερότητά του νέου ελληνικού Pony

Το νέο «Pony» θα εφοδιάζεται με τετρακύλινδρους κινητήρες 1.300 ή 1.400 κ.ε., θα «βγάζει 75-80 ίππους και θα διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων. Ομως η ιδιαιτερότητά του είναι ότι θα έχει ωφέλιμο φορτίο 800 κιλά. Κι αυτή η δυνατότητα οφείλεται στο νέο πίσω άξονα που θα διαθέτει, ο οποίος σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε αποκλειστικά στη «NAMCO».

Ο προγραμματισμός περιλαμβάνει αρχικά την παραγωγή του βενζινοκίνητου «Pony», ενώ στη δεύτερη φάση παραγωγής η εταιρεία θα προχωρήσει και στην κατασκευή του πετρελαιοκίνητου «Pony», όπως και σε μία έκδοση 4Χ4. Τα σχέδια της «NAMCO HELLAS» δεν σταματούν εκεί αφού υπάρχει και τρίτο σχέδιο που αφορά την κατασκευή του ηλεκτροκίνητου «Pony».


Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr