Η αποκαλυπτική συνέντευξη... ποταμός του ΥΠΠΟ K. Τασούλα στην Κατερίνα Ανέστη:Τι θα γίνει με την Αλαμουντίν και τα μάρμαρα του Παρθενώνα, η επιτυχία της Αμφίπολης, οι αλλαγές προσώπων στο ΕΜΣΤ!

Eίναι η πρώτη φορά που ο υπουργός Πολιτισμού Κώστας Τασούλας μιλάει με ημερομηνίες. Και μιλά  για θέματα  φλέγοντα για τον σύγχρονο πολιτισμό και τη διαμόρφωση ενός ευρύτερου πολιτιστικού ακόμη και αστικού τοπίου. Μιλά για τις νέες ραγδαίες εξελίξεις στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και στο Μέγαρο Μουσικής, για τη μετακόμιση στο Τσαούσογλου, για τον νέο διευθυντή του Εθνικού Αρχαιολογικού Mουσείου και φυσικά για την Αμφίπολη, τις ανακοινώσεις που ετοιμάζει για τα Αντικύθηρα ως το τέλος της εβδομάδας και για την Αμάλ Αλαμουντίν που έρχεται στην Αθήνα σε λίγες μέρες. 

http://asset.tovima.gr/vimawebstatic//04F6E1BF7490195941AFA7F537354451.jpg

Eίστε τυχερός με το που αναλάβατε το Υπουργείο Πολιτισμού προέκυψε η Αμφίπολη, τώρα τα Αντικύθηρα, σπουδαίες υποθέσεις, όπως κι αν το κάνουμε…
Τυχερός είναι όποιος κερδίζει λαχεία. Δυστυχώς εγώ μέχρι στιγμής δεν έχω κερδίσει λαχεία, αν και αγοράζω λαϊκό λαχείο κάθε Δευτέρα.
Η Αμφίπολη δεν είναι «λαχείο» για έναν νέο υπουργό Πολιτισμού;
Είναι καρπός, δεν είναι λαχνός. Και είναι καρπός μιας πολύ αξιόλογης ομάδας επιστημόνων της ΚΗ’ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων υπό την κυρία Περιστέρη, οι οποίοι εδώ και χρόνια ανασκάπτουν την ευρύτερη περιοχή του λόφου Καστά. Με συγκροτημένο τρόπο έφτασαν στην είσοδο του ανεπανάληπτου αυτού ταφικού μνημείου. Μπορώ να αποδεχτώ τον χαρακτηρισμό της τύχης εφόσον συνέπεσε η ανακάλυψη του ευρήματος με τη θητεία μου, βέβαια. Όμως, περισσότερο από τύχη αυτή την περίοδο που η χώρα προσπαθεί να ξεφύγει από τα προβλήματά της και να δρομολογήσει μια άλλη πορεία, εγώ θα έλεγα ότι είναι ένας οιωνός. Η περηφάνεια και η αυτοπεποίθηση που μας δίνει η Αμφίπολη είναι ένας καλός οιωνός. Χρειαζόμαστε και την αυτοπεποίθηση και την περηφάνεια αυτή τώρα που κάνουμε την τελική προσπάθεια να ξεφύγουμε από αυτή την περιπέτεια στην οποία εμπλακήκαμε τα τελευταία 4 χρόνια.
Είναι σύμπτωση ότι ταυτόχρονα προέκυψε  η κινητικότητα της UNESCO για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα και η έλευση της Αμάλ Αλαμουντίν;
Η επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα είναι ένα αίτημα που προέρχεται από την ελληνική πολιτεία προς την Αγγλία, όμως είναι ταυτόχρονα και αίτημα της παγκόσμιας πολιτιστικής κοινότητας. Ενονόματι της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς. Θα έλεγα, χωρίς να παριστάνω τον συμπαθητικό, ότι η επανένωση των Γλυπτών – προφανώς με τη σύμφωνη γνώμη της Μεγάλης Βρετανίας- δεν θα είναι τόσο νίκη της Ελλάδος, όσο νίκη της Αγγλίας. Είναι μια χειρονομία ανείπωτης ανωτερότητας, η οποία προερχόμενη από μια άλλοτε αυτοκρατορία στην οποία δεν έδυε ποτέ ο ήλιος – όπως έτσι ελέγετο η βρετανική αυτοκρατορία- είναι νομίζω μια λαμπρή ευκαιρία να αποδείξουν ότι μπορεί ο ήλιος τώρα πια να δύει, αλλά δεν έδυσε η υψηλοφροσύνη και η συμπεριφορά εκείνη που αφοπλίζει ενονόματι της επανένωσης του πιο εμβληματικού γλυπτού του κόσμου.
Η περίπτωση της Αμφίπολης – με τη διεθνή διάσταση που έχει λάβει – μπορεί να βοηθήσει τη διεκδίκηση των Γλυπτών;
Κάθε τι που αναδεικνύει στο διεθνές κοινό τη δύναμη και τη γοητεία του ελληνικού πολιτισμού βοηθάει την ατμόσφαιρα και το κλίμα της διεκδίκησης. Προφανώς και η Αμφίπολη με αυτή την εντυπωσιακή της παρέμβαση στα μέσα μαζικής ενημέρωσης παγκοσμίως, έχει συμβάλει στη διαμόρφωση αυτού του κλίματος και της ατμόσφαιρας. Συμπληρώνει την εικόνα ότι εδώ πρόκειται για μια χώρα κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού που δεν σταματά να μας εκπλήσσει με τα πολιτιστικά της ευρήματα. Προφανώς και η απόφαση της UΝΕSCO είναι μια διπλωματική και ηθική μας επιτυχία, αλλά και προφανώς αυτά δεν μπορεί κανείς να τα επιβάλλει. Δεν υπάρχει δικαστικός κλητήρας που θα επιβάλλει δια της βιαίας προσαγωγής τη συμμετοχή της Μεγάλης Βρετανίας στη διαμεσολάβηση, ωστόσο το αίτημα μας έχει περιβληθεί με μεγαλύτερο ηθικό κύρος, γιατί σημαντικές χώρες έχουν προσυπογράψει.
Η Αμάλ Αλαμουντίν πως και γιατί μπαίνει στο σκηνικό; Ξέρουμε ότι είναι δική της πρωτοβουλία η επίσκεψη στην Ελλάδα, όμως πραγματικά τι θέλει να κάνει; Θα ηγηθεί μιας κίνησης για δικαστική διεκδίκηση των Γλυπτών;
Τα θέματα του πως κινούμαστε αποφασίζονται αποκλειστικά από την ελληνική κυβέρνηση. Η κυρία Αλαμουντίν που έρχεται σε λίγες μέρες στην Ελλάδα, είναι μέλος μιας ομάδας διακεκριμένων νομικών του Λονδίνου οι οποίοι επιθυμούν να μας γνωστοποιήσουν κάποιες απόψεις τους για την προσφορότερη διεκδίκηση των Μαρμάρων. Περιμένουμε και βλέπουμε… Πάντα έχουμε ανοιχτά αυτιά για οτιδήποτε μπορεί να βοηθήσει στην διεκδίκηση.
Πραγματικά πιστεύετε ότι σε αυτή τη φάση η χώρα μπορεί να αντέξει – οικονομικά, διπλωματικά, επικοινωνιακά- τη διαχείριση μιας δυναμικής διεκδίκησης των Γλυπτών;
Το θέμα είναι πάρα πολύ σοβαρό. Πολλές φορές επειδή υπάρχει και ο πειρασμός της δημοσιότητας πρέπει πάντα να το ξεχωρίζουμε… Είναι ένα θέμα που πρέπει να χειριστούμε με σύνεση, υπομονή και με εμπιστοσύνη στο δίκαιό μας, αλλά χωρίς κινήσεις που μπορεί να αποβούν μπούμερανγκ.
Είναι μια υπόθεση που μάλλον δεν πρέπει να φωνάζουμε, αλλά να εργαζόμαστε συστηματικά σε άλλα επίπεδα εκτός δημοσιότητας.
Χρειάζεται αυτό που λέει ο Καβάφης στο ποίημά του: Η ποικίλη δράση των στοχαστικών προσαρμογών.
Ανακοινώσεις για τα ευρήματα στα Αντικύθηρα πότε θα κάνετε;
Εντός της εβδομάδας.
Μέχρι το Σαββατοκύριακο;
Ναι.
 
«Μέσα στο φθινόπωρο η νομοθετική ρύθμιση για το Μέγαρο Μουσικής»


Στην πρώτη σας συνάντηση με δημοσιογράφους ως υπουργός κάνατε μια μάλλον σθεναρή δήλωση για το νέο  καθεστώς του Μεγάρου Μουσικής. Μαθαίνω πως επήλθε τελικά συμφωνία μεταξύ του ΔΣ του ΟΜΜΑ και του Συλλόγου Φίλων της Μουσικής και σας έστειλαν επιτέλους την απάντηση στο αίτημά σας να μεταβιβαστούν στο κράτος όλα τα ακίνητα του Μεγάρου.
Είμαστε σε καλό δρόμο και ήμουν βέβαιος για αυτό. Εδειξαν όλοι τους απόλυτη αντικειμενικότητα και πνεύμα συνεργασίας. Δεν θα έλεγα ότι έκανα σθεναρή δήλωση, θα έλεγα ότι βρήκα σθεναρή ανταπόκριση. Τα πράγματα είναι απλά: Αυτή τη στιγμή το δημόσιο έχει εγγυηθεί ένα σύνολο δανείων του Μεγάρου Μουσικής που είναι πραγματικά πολύ μεγάλο. Εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Αυτό το ποσόν προφανώς επιβαρύνει το ελληνικό δημόσιο, και αυτή η επιβάρυνση πρέπει να αναληφθεί υπό την προϋπόθεση ότι τα κτίρια του Μεγάρου – το παλαιότερο και το νεότερο περιέρχονται στο δημόσιο. Καθώς και η πλειοψηφία των μελών στη σύνθεση του διοικητικού συμβουλίου. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν θα προστατευθεί η λαμπρή δουλειά που έχει γίνει ή ότι θα αγνοηθεί ο Σύλλογος Φίλων της Μουσικής. Θα υπάρχει άριστη συνεργασία.
Το θέμα της νομοθετικής ρύθμισης είναι φλέγον. Αν δεν ψηφιστεί μέσα στο φθινόπωρο πολλοί φοβούνται ότι μετά τον Δεκέμβριο το Μέγαρο θα αντιμετωπίσει προβλήματα επιβίωσης.
Δεν θα φτάσουμε εκεί. Εφόσον τώρα από την πλευρά του Μεγάρου πάρθηκαν οι αποφάσεις που έπρεπε, θα προχωρήσουμε απρόσκοπτα.
Αρα μέσα στο φθινόπωρο θα ψηφιστεί η νομοθετική ρύθμιση;
Ακριβώς.
Δεν υπάρχει στον ορίζοντα κίνδυνος να σιγήσει ή να πολειτουργήσει το Μέγαρο;
Το αντίθετο, υπάρχει προοπτική να κάνει ένα νέο ξεκίνημα. Να έχουμε μια νέα εποχή για το Μέγαρο.
Νέες μισθολογικές μειώσεις θα υπάρξουν για τους εργαζόμενους στο Μέγαρο Μουσικής;
Όλα αυτά προκαλούνται γιατί ισχύει το ενιαίο μισθολόγιο. Αυτό δεν μπορεί να αποτραπεί, αλλά νομίζω ότι αυτή η εξέλιξη δεν συγκρίνεται με τις εξελίξεις που θα είχαμε αν αφήναμε το Μέγαρο στη μοίρα του.
Αρα δεν αποκλείονται νέες μισθολογικές μειώσεις;
Θα εφαρμοστεί το ενιαίο μισθολόγιο με ότι αυτό συνεπάγεται. Εως εκεί.
Τέλη Δεκεμβρίου θα αλλάξετε τη σύνθεση του ΔΣ του Μεγάρου, σωστά;
Ναι, και τα πρόσωπα που θα αποτελέσουν το νέο ΔΣ του Μεγάρου -με την αλλαγή των συσχετισμών ώστε να έχουν την πλειοψηφία οι εκπρόσωποι του δημοσίου- θα είναι σε θέση να οδηγήσουν το Μέγαρο στη νέα εποχή του.
Ποιο θα είναι το ποσό της επιχορήγησης που θα λάβει φέτος το Μέγαρο. Αν δεν κάνω λάθος πέρυσι ήταν περί τα 3 εκατομμύρια.
Στα ίδια πλαίσια θα κυμανθεί και φέτος.
 
Η πρόταση για συγχώνευση ΚΟΑ-Καμεράτα και ο κίνδυνος για τη Λυρική


Ευοίωνο το μέλλον του Μεγάρου, όμως Καμεράτα και Κρατική Ορχήστρα Αθηνών απειλούνται μονίμως με..
Μαρασμό.
Αφανισμό λένε πολλοί.
Είναι μια δύσκολη εποχή. Δεν διαχειριζόμαστε πλεονάσματα, διαχειριζόμαστε υστερήματα και πρέπει με αυτό τον τρόπο να προστατέψουμε όλες αυτές τις λαμπρές πολιτιστικές μονάδες, όπως είναι η Καμεράτα. Δεν θα αφήσουμε να χαντακωθούν, αλλά δεν έχουμε την ευχέρεια που είχαμε στο παρελθόν. Πρέπει να το παραδεχθούμε και να το λέμε και ευθαρσώς. Δεν έχω τη δυνατότητα να είμαι καλός ως γενναιόδωρος. Μπορώ να είμαι καλός επιβραβεύοντας τη διάκριση και την αναγνώριση. Και η Καμεράτα – όπως και άλλοι πολιτιστικοί φορείς– και διάκριση έχουν και αναγνώρισης τυγχάνουν.
Υπάρχει μια πρόταση, ένα σχέδιο που επεξεργάστηκαν  κάποιοι εκτός ΥΠΠΟΑ για τη συγχώνευση ΚΟΑ και Καμεράτα. Το συζητάτε; Είναι πιθανόν να συμβεί αυτό;
Είναι μια πρόταση που την εξετάζουμε με ενδιαφέρον. Σύντομα θα υπάρξουν αποφάσεις επ’αυτού.
Μέχρι το τέλος του έτους θα υπάρχουν αποφάσεις για τη συγκεκριμένη πρόταση συγχώνευσης;
Βεβαίως, βεβαίως.  Πρέπει να σας πω ότι για αυτά τα θέματα – που είναι αρμοδιότητας της κυρίας Γκερέκου- συνεργαζόμαστε άψογα με την υφυπουργό.
 
Ξεπεράστηκε το πρόβλημα με τη Λυρική, που προειδοποίησε πως από τα τέλη Νοέμβρη θα υπάρξει ο εφιάλτης των ελλειμάτων
Ένα μικρό ποσό δόθηκε από το αποθεματικό, περιμένουμε κι άλλη ενίσχυση.
Ο εφιάλτης των ελλειμάτων απομακρύνεται οριστικά;
Δεν θα έλεγα εφιάλτης…
Δεν το λέω εγώ. Το είπε ο καλλιτεχνικός διευθυντής Μύρων Μιχαηλίδης παρουσία σας στη συνέντευξη Τύπου για τη νέα περίοδο.
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής μιλά με καλλιτεχνική αδεια. Η χώρα βρίσκεται σε κρίσιμη κατάσταση. Η Λυρική έκανε τεράστια προσπάθεια και μείωσε τα χρέη της κατά τρόπο που πρέπει να αναγνωρίσουμε.
Τα μηδένισε τα χρέη.
Τα μηδένισε βεβαίως και με νοικοκυριό αλλά και με επιχορήγηση από τον κρατικό προϋπολογισμό. Με στήριξη αρκετών εκατομμυρίων που πήγε για να σβηστούν τα χρέη. Από εδώ και πέρα θα φροντίσουμε να μην έχουμε επαναφορά των χρεών και να μην υπονομευθεί η πολύ επιτυχημένη λειτουργία της Λυρικής που έχει εντυπωσιακή αναγνώριση.

«Εχω καλά νέα για το ΕΜΣΤ»


Μιλώντας στον Δημήτρη Ρηγόπουλο και στη Καθημερινή αναφερθήκατε στην ένταση των σχέσεων μεταξύ της διευθύντριας του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και του Δ.Σ. ως βασική αιτία των καθυστερήσεων για την λειτουργία του νέου κτιρίου στου Φιξ, αφήνοντας να εννοηθεί ότι δεν αποκλείεται να γίνουν αλλαγές προσώπων. Εχετε μετανιώσει για αυτή την τοποθέτηση, και αναφέρομαι ειδικότερα για την περίπτωση της κυρίας Καφέτση που φάνηκε να την βγάζετε στην σέντρα.
 Όχι, όχι, δεν είναι σέντρα. Εδώ έχουμε μια δυστοκία που οφείλεται σε συγκεκριμένους λόγους. Η δυστοκία ξεπερνιέται. Θα κάνω το παν για να ξεπεραστεί. Στο βαθμό που έχει να κάνει αυτή η δυστοκία και με πρόσωπα θα πρέπει όλοι να καταλάβουν ότι πρέπει να υποχωρήσει μπροστά στην ανάγκη και στην υποχρέωσή μας να παραδώσουμε σε αυτή την πόλη και σε αυτή τη χώρα ένα σύγχρονο επιβλητικό μουσείο σύγχρονης τέχνης.
Η κυρία Γκερέκου την προηγούμενη εβδομάδα είπε πως θα υπάρξουν μέσα στις επόμενες μέρες αλλαγές στα πρόσωπα του ΔΣ.
Θα κάνουμε ότι χρειαστεί για να ανοίξει και να λειτουργήσει σωστά το μουσείο.
Θα επιμείνω ρωτώντας αν αυτό αφορά και την κυρία Καφέτση.
Εδωσα την απάντησή μου: Θα κάνουμε ότι χρειαστεί για να λειτουργήσει και να πάει καλά το μουσείο.
Ενδεχομένως με προσθήκη νέου ατόμου στη διοίκηση;
Απάντησα ήδη.
Πιστεύετε ότι θα ανοίξει μέσα στο πρώτο δίμηνο του 2015 το ΕΜΣΤ στη νέα του, οριστική στέγη;
Αυτό φαίνεται εφικτό. Εκτός αν τρελαθούμε εντελώς.
Υπάρχει αυτός ο κίνδυνος;
Βεβαίως. Και στατιστικά δεν είναι απίθανο!
Θα χρειαστεί να πάρετε δύσκολες αποφάσεις για το θέμα του ΕΜΣΤ. Θα επιμείνω για την καταξίωση και τη συναισθηματική και ουσιαστική αναγνώριση που υπάρχει στο κοινό για τον ρόλο που έχει διαδραματίσει η κυρία Καφέτση. Εδωσε μάχη επί 14 χρόνια για το Μουσείο. Το συγκεκριμένο ΔΣ τοποθετήθηκε πριν από περίπου έξι μήνες, νομίζω…
Ναι περίπου, λίγους μήνες πριν έρθω στο υπουργείο.
Θα επιμείνω λοιπόν. Η Αννα Καφέτση συμβολίζει και τον αγώνα που δόθηκε για το νέο μουσείο. Μην ξεχνάτε πως ήταν ένα από τα μεγαλύτερα «θρίλερ» στο χώρο του σύγχρονου πολιτισμού..
Νομίζω ότι υπερβάλετε.
Σε ποιο σκέλος ακριβώς υπερβάλω;
Στο ότι ήταν ένα από τα μεγαλύτερα θρίλερ. Σας θυμίζω ότι η βασική αιτία της καθυστέρησης είναι ότι ο αρχικός εργολάβος δεν προχώρησε το έργο. Αρα είχαμε μια βασική αιτία καθυστέρησης.
Θρίλερ με αιτίες.
Ναι, βεβαίως. Σας επαναλαμβάνω ότι για να ξεκινήσει το μουσείο και να τοποθετηθούν τα εκθέματα πρέπει να έχουμε οριστικές μουσειολογικές και μουσειογραφικές μελέτες. Αυτό συνάντησε κάποιες διχοστασίες. Ξεπεράστηκαν, συγκροτήθηκε και το μη κερδοσκοπικό νομικό πρόσωπο που θα διαχειριστεί ευγνώμων τη χορηγία του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Αποφεύχθηκε μια δικαστική παρέμβαση με τον ανάδοχο λόγω της καλής πίστης που έδειξε η διοίκηση και ο ανάδοχος. Αρα, έχω και καλά νέα να σας πω.
Επείγει όμως να παραδοθεί το κτίριο. Δεν έχει γίνει καν αυτό ακόμα.
Εχει σημασία να υλοποιήσουμε την οριστική μουσειολογική και μουσειογραφική μελέτη. Σύντομα θα περάσουν από το Συμβούλιο Μουσείων, αφού πρώτα παραδοθούν κάτι που θα γίνει σχετικά γρήγορα. Με την παράδοση του κτιρίου και την εκπαίδευση του προσωπικού δεν έχουμε κανένα πρόβλημα.
Η στελέχωση πως προχωρά; Οι νέες προσλήψεις;
Η στελέχωση θα γίνει με τα υπάρχοντα στελέχη του ΕΜΣΤ και θα γίνουν προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ. Οι θέσεις μπορεί να προκηρυχθούν μέσα στο Δεκέμβριο.


Το 2016 το ΥΠΠΟΑ μετακομίζει στου Τσαούσογλου


Ας μείνουμε στη σύγχρονη τέχνη, και δη στη Μπιενάλε της Βενετίας. Για πρώτη φορά συστήθηκε τόσο νωρίς επιτροπή για την επιλογή εθνικού επιτρόπου και καλλιτέχνη. Σε ποιο στάδιο βρισκόμαστε; Γνωρίζω ότι η υποβολή προτάσεων ολοκληρώθηκε.
Ενα από τα μεγαλύτερα επιχειρήματα στη ζωή περιγράφεται με το επίρρημα εγκαίρως. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα επιχειρήματα που αγνοούμε. Σκέφτηκα κάτι εντελώς … πρωτότυπο: Να ανακοινώσουμε εγκαίρως την υπόθεση ώστε να γίνει η προεργασία καλύτερα για την εθνική συμμετοχή μας στην Μπιενάλε τον Μάιο.
Γνωρίζετε πότε θα γίνουν ανακοινώσεις των ονομάτων;
Όχι αλλά δεν θα γίνει τελευταία στιγμή, όπως γινόταν ως τώρα.
Γνωρίζετε τα προβλήματα του ελληνικού περιπτέρου στη Μπιενάλε που παραμένει κλειστό; Υπήρξε ένα θέμα με επίθεση ποντικιών αλλά το βασικό είναι η μη καταβολή αμοιβών.
Τα γνωρίζω. Νομίζω πως σύντομα θα επιλυθούν. Αυτή είναι η πληροφόρηση που έχω.
Πώς προχωρά η περίφημη μεταφορά των υπηρεσιών του ΥΠΠΟΑ στο εργοστάσιο Τσαούσογλου. Οριστικοποιήθηκε η συμφωνία με την Εθνική Τράπεζα στην οποία ανήκει ο χώρος;
Επήλθε συμφωνία με την Εθνική Τράπεζα, η διοίκηση υπό τον κύριο Τουρκολιά δείχνει ενδιαφέρον. Αυτή τη στιγμή ένα σοβαρό αρχιτεκτονικό γραφείο ετοιμάζεται για την οριστική μελέτη διαμόρφωσης των χώρων έχοντας στα χέρια του όλη την κτιριολογική και διοικητική μας απεικόνιση. Προχωρούν κατ’ ευχήν τα πράγματα.
Ποιο είναι το αρχιτεκτονικό γραφείο;
Δεν κάναμε εμείς την ανάθεση, την έκανε η Εθνική,
Και ενσωματώνεται το κόστος μελέτης στο τελικό ποσό προφανώς.
Η Εθνική θα μας το παραδώσει με το κλειδί στο χέρι. Επειδή είναι πιο ευέλικτη από εμάς προτιμήσαμε αυτή τη μέθοδο.
Τελικά ποιο ποσό θα δοθεί στην Εθνική Τράπεζα;
Το υπουργείο στεγάζεται σε 17 χώρους και  δίνουμε 3 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο σε ενοίκια. Το κόστος του νέου κτιρίου δεν θα ξεπερνάει τα 23 με 24 εκατομμύρια. Οπότε με αυτά τα ενοίκια σε λίγα χρόνια θα έχουμε ξοφλήσει.
Η μεταφορά πότε μπορεί να γίνει;
Όταν ολοκληρωθούν οι μελέτες θα σας το απαντήσω αυτό.
Ούτε χρονιά δεν μπορούμε να πούμε;
Νομίζω πως αν όλα πάνε καλά αρχές του 2016 θα είμαστε μέσα.


Νέος διευθυντής στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο


Για πόσο ακόμα θα παραμένει ακέφαλο το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο; Εννοώ χωρίς διευθυντή, παρά μόνο με αναπληρωτή;
Το θέμα αυτό θα τελειώσει στις αρχές Νοεμβρίου, οπότε θα έχουμε τις νέες τοποθετήσεις σε όλες τις διευθύνσεις του υπουργείου και σε όλα τα Μουσεία, με βάση το νέο οργανισμό.

Θα έχουμε συνολικά μια νέα ανθρωπογεωγραφία δηλαδή;

Ακριβώς.
Μπορείτε εκτός από διαχειριστής προβλημάτων – σαν κι αυτά που συζητήσαμε πριν – να είστε και οραματιστής;
Στην αρχή με χαρακτηρίσατε τυχερό, τώρα υπαινίσσεστε ότι είμαι άτυχος;
Ατυχος είναι κάθε υπουργός Πολιτισμού, κυρίως στην εποχή της κρίσης. Απλώς οι προηγούμενοι δεν είχαν και μια Αμφίπολη. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι να δω αν μπορείτε ή θέλετε να είστε οραματιστής;
Όχι δεν είμαι οραματιστής. Είμαι πολύ προσγειωμένος. Η λέξη όραμα έχει υποστεί τέτοια κατάχρηση ξέρω ότι αν την χρησιμοποιήσω δεν θα με πιστέψει κανείς. Θέλω να με βλέπετε σαν προσγειωμένο άνθρωπο παρά σαν οραματιστή. Είδατε που οδήγησαν τη χώρα τα οράματα.
Τι διαβάζετε αυτή την εποχή;
Το βιβλίο του Διονύση Ζακυνθινού για την ιστορία του Βυζαντίου.
Η επόμενη προγραμματισμένη πολιτιστική σας έξοδος;
(απλώνει το χέρι και βγάζει ένα φάκελο ανασύροντας δυο εισιτήρια) Σονάτες για βιολί και πιάνο του Μπραμς με τον Λεωνίδα Καβάκο.


Είναι μάθημα δημοσιογραφίας αυτή η συνέντευξη της δημοσιογράφου Κατερίνας Ανέστη - Πραγματικά την συγχαίρω... Είναι επίκαιρη, τολμηρή και δεν χάιδεψε κανενός τα αυτιά.. Την αναδημοσιεύω από το iefimerida.gr αυτούσια.. Ε.Ν

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr