''Μαντάμ Σουσού'': το υπέροχο έργο του Δημήτρη Ψαθά ανεβαίνει στο ΘΕΑΤΡΟΝ σε σκηνοθεσία Γιώργου Αρμένη!

Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και το Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» παρουσιάζουν τη «Μαντάμ Σουσού» του Δημήτρη Ψαθά  και στην Αθήνα, μετά την τεράστια επιτυχία που σημειώνει στη Θεσσαλονίκη! Από τις 26 Απριλίου η αξεπέραστη κωμωδία του Δημήτρη Ψαθά ανεβαίνει στον «ΘΕΑΤΡΟΝ» του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», σε σκηνοθεσία Γιώργου Αρμένη, με τη Φωτεινή Μπαξεβάνη στον πρωταγωνιστικό ρόλο και τον Κώστα Σαντά στο ρόλο του Παναγιωτάκη και 22μελή θίασο.


Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και το Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» παρουσιάζουν τη «Μαντάμ Σουσού» του Δημήτρη Ψαθά  και στην Αθήνα, μετά την τεράστια επιτυχία που σημειώνει στη Θεσσαλονίκη! Από τις 26 Απριλίου η αξεπέραστη κωμωδία του Δημήτρη Ψαθά ανεβαίνει στον «ΘΕΑΤΡΟΝ» του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», σε σκηνοθεσία Γιώργου Αρμένη, με τη Φωτεινή Μπαξεβάνη στον πρωταγωνιστικό ρόλο και τον Κώστα Σαντά στο ρόλο του Παναγιωτάκη και 22μελή θίασο.

Με αφορμή την παράσταση της «Μαντάμ Σουσούς» στην Αίθουσα Αντιγόνη και τη συμπλήρωση 33 χρόνων από το θάνατο του Δημήτρη Ψαθά, στο Φουαγιέ του «ΘΕΑΤΡΟΝ» θα λειτουργεί έκθεση φωτογραφίας με ανέκδοτο υλικό  από την ιστορία της Σουσούς, τη ζωή και το έργο του συγγραφέα της. Η έκθεση, την οποία επιμελείται η κα Λένα Νίτσου Ψαθά, περιλαμβάνει ανέκδοτες ιστορικές φωτογραφίες από τα θεατρικά ανεβάσματα της «Μαντάμ Σουσούς» καθώς και μεγάλες στιγμές από τη ζωή του Δημήτρη Ψαθά από τις αναγνώσεις, τις πρόβες αλλά και τις πρεμιέρες των έργων του, με τα μεγαλύτερα ονόματα του ελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου. Μεταξύ άλλων, ο θεατής θα γνωρίσει όλες τις αγαπημένες πρωταγωνίστριες του Δημήτρη Ψαθά που ζωντάνεψαν την περιλάλητη ηρωίδα του σε σπάνιες στιγμές. Όλες οι φωτογραφίες προέρχονται από το αρχείο της οικογένειας του Δημήτρη Ψαθά.

ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΜΑΝΤΑΜ ΣΟΥΣΟΥ

Η «Μαντάμ Σουσού» αποτελεί το μοναδικό ανέκδοτο θεατρικό κείμενο του Ψαθά που γράφτηκε το 1942 και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά από την κυρία Κατερίνα –Κατερίνα Ανδρεάδη– (Σουσού) και τον Αιμίλιο Βεάκη (Παναγιωτάκη), με τον Σπύρο Μουσούρη στο ρόλο του Καντακουζηνού. Η παράσταση σημείωσε πρωτοφανή θρίαμβο μέσα στην ιταλογερμανική κατοχή. Το ρόλο της Σουσούς στο θέατρο ερμήνευσαν επίσης η Μαίρη Αρώνη (1946) και η Άννα Παναγιωτοπούλου (1998), στον κινηματογράφο η Μαρίκα Νέζερ (1948), στο ραδιόφωνο η Γεωργία Βασιλειάδου (1950) και στην τηλεόραση η Άννα Παϊταζή (1972) και η Άννα Παναγιωτοπούλου (1983). Εκτός από τον Αιμίλιο Βεάκη, εξίσου σπουδαίοι ηθοποιοί ερμήνευσαν και το ρόλο του Παναγιωτάκη: Κώστας Ραυτόπουλος (1946), Βασίλης Λογοθετίδης (1948), Ιάκωβος Ψαρράς (1972), Θανάσης Παπαγεωργίου (1982) και Σταύρος Παράβας (1998).

Ο Δημήτρης Ψαθάς παρουσίασε τη «Μαντάμ Σουσού» αρχικά ως ευθυμογράφημα σε συνέχειες στις στήλες του προπολεμικού εβδομαδιαίου περιοδικού «Θησαυρός» (1939-1941) με τίτλο «Βίος και πολιτεία της Μαντάμ Σουσούς». Αργότερα έκανε μία συρραφή των αυτοτελών περιπετειών της και την εξέδωσε σε βιβλίο (1941), κατόπιν έγραψε το θεατρικό έργο (1942) και ακολούθησε η κινηματογραφική ταινία (1948) που δεν σώζεται στις μέρες μας. Στη συνέχεια, στις αρχές της δεκαετίας του ΄50 η «Μαντάμ Σουσού» παρουσιάστηκε στο ραδιόφωνο από τη Γεωργία Βασιλειάδου, για να ακολουθήσει το  γνωστό τηλεοπτικό σίριαλ σε σενάριο πάντα του ίδιου του συγγραφέα (1972 και 1986). Ως βιβλίο και θεατρικό έργο μεταφράστηκε και παίχτηκε σε πολλές χώρες του εξωτερικού, πάντα με την ίδια επιτυχία.

«Όλοι καταλαβαίνουμε τί σημαίνει όταν λέμε για κάποια ότι είναι ‘’Σουσού’’ ή ότι ‘’σουσουδίζει’’. Αλλά αν ρωτήσουμε κάποιον τί ακριβώς είναι η Σουσού μπορεί και να δυσκολευτεί να πει τί είναι ακριβώς. Είναι μια φαντασμένη; Είναι μια ποιητική προσωπικότητα; Είναι μια δυστυχισμένη που προσπάθησε με κάθε τρόπο να κάνει τα όνειρά της πραγματικότητα; Είναι μια φτωχή που παριστάνει την πλούσια; Είναι μια χαζή που επιμένει να ζει σε έναν άλλο κόσμο; Είναι μια Ελληνίδα Μπλανς Ντιμπουά γραμμένη μια δεκαετία πριν ο Τένεσι Ουίλιαμς συλλάβει τη Μπλανς Ντιμπουά που όπως και η Αμερικάνα ξαδέρφη της ‘’δεν την ενδιαφέρει ο ρεαλισμός αλλά η γοητεία’’ και της αρέσει ‘’να φτιάχνει τα πράγματα καλύτερα απ’ ό,τι είναι’’; Είναι μια τρελή για δέσιμο; Είναι μια γυναίκα που έπαιξε κι έχασε; Είναι μια ονειροπόλα ψυχή που αρνείται να προσγειωθεί στην πεζή πραγματικότητα; Όλα αυτά είναι η Μαντάμ Σουσού και ακόμα παραπάνω κι ο καθένας κρατάει στο μυαλό του αυτά που προτιμά, αυτά που γουστάρει, αυτά που του ταιριάζουν περισσότερο. Κι αυτά που εισπράττει βέβαια από την προσωπικότητα που αντιμετωπίζει είτε στις σελίδες ενός βιβλίου, είτε σε μια θεατρική σκηνή, είτε στην οθόνη, μεγάλη ή μικρή…»

«Η Μαντάμ Σουσού που για άλλη μια φορά θα δει να πέφτουν πάνω της τα φώτα της ράμπας και της δημοσιότητας, έχει μεγάλη ιστορία, μεγαλύτερη από κάθε άλλον τύπο που δημιουργήθηκε από το χέρι συγγραφέα στη νεότερη Ελλάδα κι ενώ πολύς κόσμος δεν το έχει συνειδητοποιήσει είναι γιατί η Σουσού τα τελευταία 70 χρόνια εμφανίζεται συνεχώς μπροστά του με άλλη μορφή και με την ίδια πάντα επιτυχία….»

«Ο Δημήτρης Ψαθάς αναφέρει :''Το όνομα Σουσού και το επίθετο σου-σουδισμός πολιτογραφήθηκαν ως γνωστόν στη γλώσσα μας και προβάλλουν ακόμα και στα γραφτά δημοσιογράφων και συγγραφέων, στις περιπτώσεις που χρειάζονται να υπογραμμισθούν θέματα μεγαλομανίας....’’ και περιγράφει την ηρωίδα του ως εξής: ‘’Σουλούπι σπαρταριστό. Ύφος επιβλητικό. Μύτη λίγο στριφτή προς τα πάνω. Πόζα. Καπελάκι στην κορφή του κεφαλιού μ’ ένα κόκκινο φτερό που τινάζεται στα ύψη σαν πρόκληση στο σύμπαν. Ψηλή, ξερακιανή. Γυναίκα ή φαινόμενο; Κεφάλι προς τα πίσω. Το πηγούνι της ψηλά, η μύτη της ψηλότερα, το μάτι της στο χάος. Όποιος στέκεται μπροστά της νιώθει τον εαυτό του μέρμηγκα. Το βλέμμα της μόλις καταδέχεται να εγγίσει τα ορατά πράγματα του ταπεινού μας κόσμου κι όταν το κάνει παίρνει τόνους συγκατάβασης.’’»

Ιάσονας Τριανταφυλλίδης
(Aπό το πρόγραμμα της παράστασης)


                                              

ΥΠΟΘΕΣΗ:
  Ο Βούθουλας και το Κολωνάκι. Ο νεοπλουτισμός και η απότομη προσγείωση της «νεόπτωχης» ελληνικής πραγματικότητας. Η «ντεκαντάνς» και οι αυταπάτες των μεγαλείων και της καλοπέρασης. Αλλά και τα κακέκτυπα των «σουσούδων» που συναντάμε γύρω μας. Όλα αυτά, μέσα από την πένα του Δημήτρη Ψαθά, σε μια εξαιρετικά εύστοχη κωμωδία που μοιάζει επίκαιρη όσο ποτέ.


ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Συγγραφέας: Δημήτρης Ψαθάς
Σκηνοθεσία: Γιώργος Αρμένης
Σκηνικά-κοστούμια: Γιάννης Μετζικώφ
Μουσική: Γιώργος Χριστιανάκης
Χορογραφία: Αλεξάνδρα Τσοτανίδου
Φωτισμοί: Τάσος Δαηλίδης
Βοηθός σκηνοθέτις: Αγγελική Κίτρινη
Οργάνωση παραγωγής: Ηλίας Κοτόπουλος

Διανομή
Κατερίνα Γεωργούση (Καμαριέρα), Βασίλης Ευταξόπουλος (Μηνάς Κατακουζηνός), Παντελής Καλπάκογλου (Μάγειρας), Δημήτρης Καρτόκης (Κοκός, Αρχαιολόγος, Ζωρζ, Ταχυδρόμος), Ευσταθία Λιάλιου (Αλεπούδη), Λευτέρης Λιθαρής (Σωφέρ, Αρχαιολόγος), Κατερίνα Λύκου (Ζαφειρίου), Φωτεινή Μπαξεβάνη (Μαντάμ Σουσού), Χρήστος Παπαδημητρίου (Αρχαιολόγος, Άλεξ, Τζων), Μαριάννα Παπασάββα (Κιτσομήτρου), Κώστας Σαντάς (Παναγιωτάκης), Δημήτρης Σιακάρας (Λεό), Θάλεια Σκαρλάτου (Κυρά Κατίνα), Στέργιος Τζαφέρης (Τεό), Χρύσα Τουμανίδου (Σοφούλα), Κώστας Χατζησάββας (Σταθόπουλος).

Συμμετέχουν επίσης οι σπουδαστές της Δραματικής Σχολής του ΚΘΒΕ:
Δήμητρα Βήττα, Μαρία-Ελισάβετ Κοτίνη, Ηρόδοτος Μιλτιάδους, Χριστίνα Ράπτη, Τάσος Ροδοβίτης, Δήμητρα Τσισμαλίδου.

Έναρξη Πέμπτη 26 Απριλίου

ΔΙΑΤΙΘΕΤΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΧΩΡΟΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ

Πληροφορίες πρόσβασης: Λεωφορεία: 049 (Πειραιάς-Ομόνοια), στάση ΥΦΑΝΤΗΡΙΑ
914 (Ομόνοια-Πειραιάς-Παλαιά Κοκκινιά), στάση ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
Τρένο (γραμμή ΗΣΑΠ): ηλεκτρικός σταθμός Καλλιθέας

Πηγή: www.culturenow.gr

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr