Qatar, SAS και άλλες αεροπορικές, επιλέγουν το Ελευθέριος Βενιζέλος!

Πνοή στον Διεθνή Αερολιμένα της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος» -παρά τη συνεχιζόμενη οικονομική κρίση- δίνουν τρεις νέοι «παίκτες», οι οποίοι θα αρχίσουν να επιχειρούν με νέα δρομολόγια από την επόμενη θερινή περίοδο. «Ναυαρχίδα» στην προσπάθεια για την αντιστροφή του κλίματος θεωρείται η Qatar Airways, η οποία ύστερα από οκτώ χρόνια παρουσίας στο αεροδρόμιο της Αθήνας, ανακοίνωσε ότι ξεκινά από το ερχόμενο καλοκαίρι καθημερινές απευθείας πτήσεις προς τη Νέα Υόρκη εκμεταλλευόμενη το κενό που υπήρχε στη συγκεκριμένη γραμμή.

Πνοή στον Διεθνή Αερολιμένα της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος» -παρά τη συνεχιζόμενη οικονομική κρίση- δίνουν τρεις νέοι «παίκτες», οι οποίοι θα αρχίσουν να επιχειρούν με νέα δρομολόγια από την επόμενη θερινή περίοδο.


«Ναυαρχίδα» στην προσπάθεια για την αντιστροφή του κλίματος θεωρείται η Qatar Airways, η οποία ύστερα από οκτώ χρόνια παρουσίας στο αεροδρόμιο της Αθήνας, ανακοίνωσε ότι ξεκινά από το ερχόμενο καλοκαίρι καθημερινές απευθείας πτήσεις προς τη Νέα Υόρκη εκμεταλλευόμενη το κενό που υπήρχε στη συγκεκριμένη γραμμή.

Με το νέο δρομολόγιο το Αεροδρόμιο ξαναμπαίνει ενεργά στο παιχνίδι των υπερατλαντικών πτήσεων σε καθημερινή βάση και μάλιστα καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου, ενώ θέτει τις βάσεις ώστε να μπορέσει να παίξει πιο κομβικό ρόλο στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με στελέχη του Αεροδρομίου, άλλοι δύο νέοι παίκτες θα αρχίσουν να επιχειρούν με νέα δρομολόγια από την επόμενη θερινή περίοδο στο Αεροδρόμιο. Πρόκειται για την ισπανική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους, Vueling, η οποία θα πραγματοποιεί πτήσεις προς το Μπιλμπάο στη χώρα των Βάσκων και την SAS (Σκανδιναβικές Αερογραμμές), η οποία θα συνδέσει αεροπορικώς την Αθήνα με το Oσλο.
Παράλληλα η Air France θα συνεχίσει τις πτήσεις της για τη Μασσαλία, τη Νίκαια και την Τουλούζη. Πηγές της διοίκησης του Αεροδρομίου μάλιστα σημειώνουν ότι τα μηνύματα που φτάνουν είναι πλέον θετικά, εκφράζοντας τη βεβαιότητα ότι δεν πρόκειται να αποχωρήσουν άλλες εταιρείες.
Αντίθετα -σημειώνουν- ότι ήδη γίνονται διαπραγματεύσεις με ακόμα δύο αερομεταφορείς, οι οποίοι έχουν εκδηλώσει ένα καταρχήν ενδιαφέρον για να πετάξουν από την Αθήνα σε ισάριθμους προορισμούς εκτός Ευρώπης.

Παράλληλα θετικά είναι και τα πρώτα μηνύματα που φτάνουν για το ερχόμενο καλοκαίρι όσον αφορά στις συχνότητες των πτήσεων, οι οποίες την τελευταία διετία εμφανίζουν μια πτωτική τάση. Σύμφωνα με τις πρώτες ανακοινώσεις στο σχετικό συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στις αρχές του μήνα, δεν αναμένονται μειώσεις το καλοκαίρι. Παρ' όλα αυτά τα στελέχη του Αεροδρομίου τηρούν στάση αναμονής στο θέμα δεδομένου ότι οι δηλώσεις αυτές δεν έχουν δεσμευτικό χαρακτήρα.
Την ίδια στιγμή με έντονο ενδιαφέρον αναμένονται οι εξελίξεις και στην υπόθεση της πρόθεσης εξαγοράς της Olympic Air από την Aegean Airlines, συμπληρώνοντας, πάντως, ότι είναι προετοιμασμένοι για όλα τα ενδεχόμενα: «Σαφώς είναι θετικό να υπάρχει ένας ισχυρός και βιώσιμος αερομεταφορέας. Ωστόσο ακόμα και εάν η προσπάθεια δεν ευοδωθεί, εμείς θα συνεχίσουμε με τα σημερινά δεδομένα» σημειώνουν χαρακτηριστικά.
Σήμερα από το αεροδρόμιο της Αθήνας πετούν συνολικά 60 αεροπορικές εταιρείες προς 110 διαφορετικούς προορισμούς, εκ των οποίων οι 34 στο εσωτερικό της χώρας. Από το σύνολο των εταιρειών, οι 11 είναι χαμηλού κόστους και πραγματοποιούν δρομολόγια προς 20 προορισμούς και 21 αεροδρόμια. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι η τρίτη εταιρεία σε κίνηση μετά την Aegean και την Olympic είναι η Easy Jet.
Οσον αφορά στα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων, σήμερα δραστηριοποιείται η Air China η οποία πετά μέσω Μονάχου στο Πεκίνο και με απευθείας πτήσεις στις ΗΠΑ η Delta Airlines μόνο τους θερινούς μήνες, ενώ από το καλοκαίρι στη γραμμή της Νέας Υόρκης θα προστεθεί και η Qatar.
Κόμβος η Αθήνα για 31 ευρωπαϊκούς προορισμούς

Ψήφος εμπιστοσύνης από το Κατάρ
Στην Ελλάδα αλλά και στο Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» επενδύει η Qatar Airways, η οποία ξεκινά από το 2013 καθημερινές απευθείας πτήσεις από την Αθήνα στη Νέα Υόρκη.
Η γραμμή, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Akbar Al Baker, θα ξεκινήσει την προσεχή θερινή περίοδο με καθημερινή πτήση όλο τον χρόνο. Ο ίδιος μάλιστα υπογράμμισε ότι υπάρχει ενδιαφέρον από το Κατάρ για επενδύσεις και σε άλλους κλάδους στην Ελλάδα, χωρίς ωστόσο να γίνει πιο συγκεκριμένος.
Τα νέα δρομολόγια προς Ν.Υόρκη θα πραγματοποιούνται με αεροσκάφη τύπου Boeing 787 ή με Airbus A380. Ο κ. Al Baker επεσήμανε ότι η Qatar είναι ανοιχτή σε συνεργασίες κοινού κωδικού με άλλες αεροπορικές εταιρείες προκειμένου να τροφοδοτείται η νέα γραμμή με ακόμη περισσότερους επιβάτες από την ανατολική Ευρώπη.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας, η Αθήνα είναι κομβικό σημείο για τους 31 ευρωπαϊκούς προορισμούς που περιλαμβάνονται στο δίκτυο δρομολογίων της Qatar Airways.
Βάσει των στοιχείων της εταιρείας, η γραμμή της Αθήνας καταγράφει ισχυρή ζήτηση αντιστεκόμενη στην οικονομική κρίση και, σύμφωνα με τον κ. Al Baker, η συνεργασία με την Ελλάδα «ήρθε για να μείνει και να αναπτυχθεί περαιτέρω». Σήμερα, η Qatar Airways διαθέτει στόλο 114 αεροσκαφών προς 121 επιχειρησιακούς και τουριστικούς προορισμούς στην Ευρώπη, στη Μέση Ανατολή, στην Αφρική, στον Ειρηνικό και στις Βόρεια και Νότια Αμερική.
ΚΙΝΗΤΡΑ
Μειωμένες χρεώσεις για ενίσχυση της κίνησης
Η αύξηση της επιβατικής κίνησης αλλά και η διατήρηση των αεροπορικών εταιρειών που πετούν στο Αεροδρόμιο της Αθήνας αποτελούν τους βασικότερους στόχους της διοίκησης για το επόμενο διάστημα.
Παρά το γεγονός ότι έως και τον Οκτώβριο ο αριθμός των επιβατών που είχαν διακινηθεί μέσω του αερολιμένα ήταν μειωμένος κατά 11% συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, πηγές του ΔΑΑ επισημαίνουν ότι από τον Αύγουστο και μετά τα στοιχεία είναι πιο ενθαρρυντικά, καθώς η πτώση δεν ξεπερνά το 8%. Συμπληρώνουν, μάλιστα, πως αν και η μείωση της κίνησης ήταν αισθητή και στις πτήσεις εσωτερικού, καθώς ο Ελληνας δεν έχει πλέον την οικονομική δυνατότητα για ταξίδια, μεγαλύτερο ήταν το πλήγμα στα δρομολόγια εξωτερικού, κυρίως εξαιτίας της δυσχερούς εικόνας που είχαν για την Ελλάδα τα τελευταία 2-3 χρόνια οι ξένοι τουρίστες. Εκτιμούν, ωστόσο, ότι αυτή η εικόνα σιγά σιγά θα αντιστραφεί.
Το πρόγραμμα
Προκειμένου, πάντως, να ενισχυθεί η κίνηση του αερολιμένα και φέτος θα εφαρμοστεί σειρά κινήτρων προς τις αεροπορικές εταιρείες, όπως συμβαίνει τα τελευταία έτη.Με αυτά τα κίνητρα μειώνονται ουσιαστικά οι χρεώσεις του αεροδρομίου έως και κατά 30%.
Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο στο πρόγραμμα συμμετέχει σχεδόν το σύνολο των εταιρειών.
«Στόχος είναι να μοιραστούμε το ρίσκο με τους συνεταίρους μας, οι οποίοι έχουν πληγεί τόσο από την άνοδο της τιμής των καυσίμων όσο και από το γενικότερο οικονομικό περιβάλλον», επισημαίνουν πηγές του Αεροδρομίου.
Πηγή: ethnos.gr -ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr