O Κινεζικός κολοσσός AVIC αναζητά ευκαιρίες στην ελληνική αγορά–Διαβάστε!
Η AVIC International -ένας κινεζικός επιχειρηματικός κολοσσός με περισσότερες από 200 θυγατρικές εκ των οποίων οι είκοσι εισηγμένες, περιουσιακά στοιχεία αξίας 21,4 δισ. δολαρίων και κύκλο εργασιών 14,8 δισ. δολ.- ενδιαφέρεται να επενδύσει τόσο στα ελληνικά ναυπηγεία και την ναυτιλία όσο και σε άλλα ελληνικά περιουσιακά στοιχεία που περιλαμβάνουν από τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όσο και assets που ενδέχεται να τελούν υπό προσφορά από δημόσια ή ιδιωτικά συμφέροντα.
Η AVIC International -ένας κινεζικός επιχειρηματικός κολοσσός με περισσότερες από 200 θυγατρικές εκ των οποίων οι είκοσι εισηγμένες, περιουσιακά στοιχεία αξίας 21,4 δισ. δολαρίων και κύκλο εργασιών 14,8 δισ. δολ.- ενδιαφέρεται να επενδύσει τόσο στα ελληνικά ναυπηγεία και την ναυτιλία όσο και σε άλλα ελληνικά περιουσιακά στοιχεία που περιλαμβάνουν από τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όσο και assets που ενδέχεται να τελούν υπό προσφορά από δημόσια ή ιδιωτικά συμφέροντα.
Παράλληλα επιθυμεί να προσελκύσει και Έλληνες πλοιοκτήτες να ναυπηγήσουν ποντοπόρα στις γιάρδες του στην Κίνα και για το λόγο αυτό έχει στο παρελθόν αποδείξει ότι μπορεί να βρει και τις απαραίτητες χρηματοδοτήσεις.
Αυτά αποκαλύπτει μεταξύ άλλων, μιλώντας αποκλειστικά στο Capital.gr, ο Chief Representative, ο επικεφαλής δηλαδή της AVIC International για την χώρα, Richard Liu. Αναφορικά με την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία εντοπίζει το ενδιαφέρον στην ναυπηγοεπισκευή ενώ δεν κρύβει ότι έχει ήδη έρθει σε επαφή και με άλλους κλάδους.
Έτσι κι αλλιώς ο όμιλος AVIC, που φιγουράρει στην 250η θέση της λίστας του Forbes με τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κόσμου και απασχολεί περισσότερους από 500 χιλιάδες εργαζομένους, δραστηριοποιείται πέραν των ναυπηγείων και των αερομεταφορών και στο εμπόριο, τις διαμεταφορές, το λιανικό εμπόριο, τον τουρισμό, τα ακίνητα , την υψηλή τεχνολογία και τα ορυχεία και τις πρώτες ύλες.
Συνέντευξη στον Ηλία Γ. Μπέλλο
Ενδιαφέρεται ο όμιλός σας να εξαγοράσει περιουσιακά στοιχεία που μπορεί να διατίθενται είτε στο πλαίσιο των αποκρατικοποιήσεων από το δημόσιο είτε από ιδιωτικά συμφέροντα όπως ελληνικά ναυπηγεία ή άλλα;
Η τρέχουσα χρονική περίοδος αποτελεί μια εξαιρετική συγκυρία για την Ελλάδα. Υπάρχουν κάποιες ευκαιρίες εδώ.
Θα ήθελα λοιπόν να πω μόνον αυτό: εάν η αποτίμηση είναι η σωστή και οι εμπορικοί όροι το επιτρέπουν σίγουρα ενδιαφερόμαστε να υλοποιήσουμε επενδύσεις στη χώρα.
Τόσο στην ναυπηγοεπισκευή όσο και σε άλλους κλάδους.
Να προσθέσω πως έχουμε κάνει συζητήσεις και επαφές για ενδεχόμενες επενδύσεις τόσο στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όσο και σε ορισμένους άλλους τομείς όπως για παράδειγμα το real estate.
Υπάρχουν ακόμα ευκαιρίες για την ελληνική ναυτιλία που θα προκύψουν από συνεργασίες της με την Κίνα;
AVIC σημαίνει Aviation Industry of China και στο -όχι και τόσο μακρινό- παρελθόν αποτελούσε το υπουργείο αεροπορίας της Κίνας. Μετεξελίχθηκε σε επιχειρηματικό όμιλο πριν από 15 χρόνια. Μεταξύ των θυγατρικών του περιλαμβάνονται και τρία μεγάλα ναυπηγεία. Τα Taizhou Catic Heavy Industry, AVIC Weihai Shipyard και AVIC Dingheng Shipyard. Τα ναυπηγεία έχουν εισαχθεί στο χρηματιστήριο της Σιγκαπούρης το 2010. Με το εκτόπισμα και τις προσβάσεις που διαθέτει ο όμιλος έχει εξασφαλίσει χρηματοδοτήσεις της τάξης των 500 εκατομμυρίων δολαρίων σε ξένους εφοπλιστές.
Στο μέλλον σχεδιάζουμε την επέκταση των ναυπηγικών μας δραστηριοτήτων ώστε να συμπληρώσουμε την αλυσίδα των υπηρεσιών μας και για το λόγο αυτό εξετάζουμε εξαγορές όπως της βρετανικής Deltamarine, αναφέρει χαρακτηριστικά. «Εξετάζουμε επίσης και άλλες εξαγορές ναυπηγείων και επενδύσεις σε ποντοπόρα πλοία καθώς οι αξίες είναι πλέον σε αρκετά χαμηλά επίπεδα. Θα εξετάζαμε ενδεχόμενες συνεργασίες σε αυτόν τον τομέα με ευυπόληπτους (σ.σ. «reputable») φίλους από την Ελλάδα.
Θέλουμε ως όμιλος μεγαλύτερη έκθεση στην ελληνική ναυτιλιακή αγορά και όπως μπορεί να ξέρετε ήδη οι Έλληνες εφοπλιστές είναι η μεγαλύτερη αγορά για τα κινεζικά ναυπηγεία. Τα τελευταία έτη έχουν υπογραφεί μεταξύ των δύο πλευρών συμφωνίες σωρευτικής αξίας μεγαλύτερης των 50 δισ. δολ. Στις αρχές του 2012 η Κίνα έχτιζε ήδη για την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα περισσότερα από 300 ποντοπόρα πλοία.
Οι Έλληνες έχουν τον μεγαλύτερο στόλο και η Κίνα την μεγαλύτερη ναυπηγική δυναμικότητα. Πιστεύω ότι η συνεργασία των δυο πλευρών θα είναι ακόμα ισχυρότερη στο μέλλον.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τα τελευταία λίγα χρόνια ολοένα και περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις που σχετίζονται με την ναυτιλία ανοίγουν γραφεία, από πλοιοκτήτριες και διαχειρίστριες αϊ ναυλομεσιτικές όπως οι Intermodal και Optima και άλλες. Για το λόγο αυτό εγκατασταθήκαμε και εμείς στην Αθήνα ανοίγοντας γραφείο εδώ.
Υπάρχει διαθέσιμη χρηματοδότηση για τους Έλληνες εφοπλιστές που θα αποφάσιζαν να χτίσουν νέα πλοία στα ναυπηγεία της AVIC;
Όπως θα ξέρουν καλύτερα οι έλληνες πλοιοκτήτες οι κινεζικές τράπεζες είναι πολύ επιλεκτικές στις χρηματοδοτήσεις. Με βάση την εμπειρία του ομίλου μας από τις σχέσεις της με τις κινεζικές τράπεζες εδώ και 15 χρόνια μπορώ να πω πως γίνονται ολοένα και πιο ευέλικτες και δεκτικές στο άνοιγμα προς διεθνείς πελάτες. Ειδικά με του Έλληνες εφοπλιστές, ορισμένες μεγάλες συμφωνίες έχουν ήδη γίνει πραγματικότητα.
Από τη στιγμή που ο πρωθυπουργός κ. Wen, όταν επισκέφτηκε την Αθήνα, υποσχέθηκε κεφάλαια ύψους 5 δισ. δολ. σε Έλληνες που θα χτίσουν πλοία στην Κίνα, πιστεύω ότι οι χρηματοδοτήσεις γίνονται όλο και πιο προσιτές. Θα χρειαστεί χρόνο αλλά θα είναι όλο και πιο εύκολο.
Θα ήθελα όμως να προτείνω σε όσους σκέφτονται να κάνουν δουλειές στην Κίνα να συνεργάζονται με ισχυρούς εταίρους στη χώρα μας και ειδικότερα με επιλεγμένες κρατικές επιχειρήσεις και τράπεζες με τις οποίες θα μπορέσουν να ενισχύσουν και την εκεί θέση τους , την αξιοπιστία τους στην αγορά μας.
Ποια είναι η εκτίμησή σας για το μέλλον των κινεζικών ναυπηγείων εν γένει;
Η κινεζική ναυπηγική βιομηχανία διανύει μια πολύ δύσκολη περίοδο με χαρακτηριστικό την πλεονάζουσα προσφορά κατασκευαστικής δυναμικότητας. Η πραγματική υπερπροσφορά μπορεί να είναι μεγαλύτερη της καταγεγραμμένης καθώς αυτή απεικονίζει κυρίως στατιστικές από μερικές από τις μεγαλύτερες μονάδες.
Η αγορά θα αποκαταστήσει τις ανισορροπίες αυτές. Στις αρχές του έτους 4 ναυπηγεία υπέβαλαν αιτήσεις υπαγωγής σε καθεστώς χρεοκοπίας και μόλις πριν λίγες ημέρες σε άλλο ναυπηγείο στην επαρχία Jiangsu εκδηλώθηκε μεγάλη απεργία με χιλιάδες ανθρώπους να εμπλέκονται στις διαμαρτυρίες.
Πιστεύω πως ο λόγος που μερικά ευάλωτα ναυπηγεία βρίσκονται ακόμα σε λειτουργία είναι οι παραγγελίες που έχουν ήδη πάρει και η στήριξη που ορισμένα μπορεί να απολαμβάνουν από τις τοπικές αρχές. Το 2013 θα είναι όμως το έτος που ενδέχεται να δούμε πολλά λουκέτα αλλά και συγχωνεύσεις και εξαγορές.
Παρά την κατάσταση αυτή όμως οι τιμές που χρεώνουν τα ναυπηγεία δεν μπορούν να υποχωρούν συνέχεια διότι τα κόστη είναι ακόμα εκεί. Οι τιμές του χάλυβα είναι μεν χαμηλότερες από ότι το 2008 αλλά όχι αρκετά χαμηλές ώστε να επιτρέψουν σε όλους την κερδοφορία. Εμείς έχουμε σταματήσει να παίρνουμε παραγγελίες που δεν προσφέρουν υγιή κερδοφορία και έχουμε αρνηθεί ορισμένα καλά deals εξαιτίας των χαμηλών τιμών.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr